נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אצא לי השוקה
ביום שלישי בערב יצאנו לנו השוקה - מסעדת השף הכשרה שנפתחה לפני שנה וחצי בקריות. שוק ומסעדת שף אולי לא מסתדרים לנו טוב יחד, אולם שוקי קדוש וליאור מויאל הבעלים, הצליחו לשלב בין שני הדברים בצורה מעולה. המסעדה כולה מעוצבת בסגנון וינטאג' כשעל חלק מהשולחנות ישנן מפות תחרה, מהתקרה יורדות מנורות של שנות ה-70 ועל הבר, במרכז במסעדה, מונחים שלל ירקות העונה. על עגלת תה חמודה, שמזכירה את משחקי הילדות ומסיבות התה, מונחים יינות הבית האיכותיים ושאר משקאות אלכוהוליים. האווירה של פרובאנס שנת 1900 ונדמה כי רק עתה חזרו האיכרים מן השדות ובידם היבול המגוון.

מה היה לנו?
מתוך תפריט עשיר ומגוון בחרנו בקושי רב מנות איכותיות וביתיות. למנה הראשונה הגיע סלט רחוב (49 ₪) ששמו הכי רחוק משלמותו הטהורה. פטריות, קולורבי, פלפל חריף (אווו כן נפלתי על אחד חזק),צנון, עגבניות חתוכות גס כמו בצלחת חמוצים, מלפפון קלוף, אבוקדו בצורה נדיבה, בצל סגול והשוס האחרון – שבבי פיתה מטוגנת בתיבול סומק היוו תענוג והפתעה אמיתית לחיך. הסלט הזה כמו שדודתי אומרת מדבר שבע שפות, כשכל ירק שומר על טעמו בתוך התערובת הקסומה ובכל ביס וביס ניתן לדעת אילו ירקות עלו בחכה. לצד סלט הרחוב שרק פתח לנו את התיאבון ברעננותו וקלילותו הרבה, הוגשו 4 גלילי סינטה (49 ₪) החובקים בתוכם עלה חסה קראנצ'י במיוחד טבולים ברוטב איולי חרדל, שאני חייבת להודות כי למרות אהבתי הגדולה לבישול – מעולם לא ראיתי או טעמתי לפני כן. המנה נעלמה כלא הייתה בדקות ספורות ואפילו חלק מרוטב האיולי חרדל נוקה כליל הודות לפרנה, לחם הבית , שהוגש לצד חצילים וסלק לכל שולחן.

כדי להרטיב קצת את הגרון בחרנו בהמלצת המקום - LUERIA ROSSO יין אדום של כרמי יוסף ונחל הפירים לבן של יקבי גוש עציון (כיאה למסעדה כשרה). המנה העיקרית שלי הגיעה על משטח עץ עצום ועליו פלנצ'ה עם פילה מוסר וריזוטו פטריות פורצ'יני ושמפיניון לצד קערת סלט אבוקדו וזיתי קלמטה (109 ₪) – מושלם. על צלחתו של בן זוגי הגיע נחת אנטריקוט פידלוט 400 גרם (פידלוט היא שיטה בה עגלים מוזנים בעשב אורגני) עם צ'ימיצ'ורי ותפוחי אדמה מהמדורה (149 ₪). שתי המנות היו מעולות ולמרות שהזמנו סטייק ודג המנות היו רחוקות מבנאליות ונשארנו עם טעם מפתיע, כיפי ואחר.

מתוק בגרון
לקינוח כבר לא היה ממש מקום וגם נושא הקינוחים על טהרת הפרווה קצת הוציא מהחשק המקדים אבל כמה מעט ידענו. מזל שהקשבנו להמלצת המלצרית וזכינו לטעום מסופלה השוקולד המדהים (30 ₪) שהבהיר כמה רחוק אפשר להגיע עם שוקולד מריר. הסופלה הוגש בכוס אספרסו גדולה על צלחת בה הומס שוקולד נוסף עם כדור גלידה ובכל נגיעה בין השניים – התקשה השוקולד והפך למעין ציפוי שוקולד סביב הגלידה - יוצא מגדר הרגיל!

כדאי לדעת
בשוקה מציעים לכם ליהנות מארוחת טעימות בשם ספיישל מסע קולנרי המכילה 10 מנות ב195 ₪ לסועד. כך שאם חשקה נפשכם להכיר את מנותיו המיוחדות של שוקי אך לא להתמלא עד הגג ממנה אחת, זהו הפיתרון הטוב ביותר. כמו כן, תוכלו לערוך במקום אירוע אם תחפצו בו ארוחת הטעימות תהיה התפריט לאורחים. בנוסף מציע מקום מדי פעם ערבי נושא מיוחדים דוגמת ערב ג'אז, בו התפריט מותאם למוסיקה ויוצר חוויה קולינארית ותרבותית כאחת. על כל אלו, שווה להתעדכן מדי פעם כשאתם באזור על המבצע היומי או השבועי דוגמת מבצע השבוע -  שף תנוח, הכולל מנה ראשונה, עיקרית וקינוח במחיר משתלם במיוחד.

בקיצור, למרות ששוקה התמקמה לה בקריות ולמרות כשרותה היא מלאה עד אפס מקום כמעט כל שעות היממה בשבוע, מציעה אוכל מופלא ויוצא דופן ושירות אישי ואדיב. איך הבעלים ליאור מויאל אמר לי? "אני לא מאמין באמונות תפלות, אני מאמין במוצר טוב, מצרכים טובים ואיכותיים והרבה הרבה אהבה!" לנו לא צריך להגיד פעמיים.

חשבון בבקשה
סלט רחוב - 49 ₪
גלילות סינטה - 49 ₪
אנטריקוט פידלוט עם תפוחי אדמה - 149 ₪
פילה מוסר על מצע ריזוטו - 109 ₪
סופלה שוקולד - 30 ₪
כוס יין לוריא רוסו - 42 ₪
סה"כ - 428 ₪

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה