נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הקריון המפורסם הוא אחד הקניונים העמוסים ביותר בארץ, מתחם האוכל שלו הוא אחד המקומות העמוסים ביותר בו, ושלוש השעות שבין תשע בערב לחצות הלילה הן השעות העמוסות ביותר. אז למה בחרנו, אחותי יעל ואני, לבדוק מה העניינים עם מסעדת רפאלו בשעה תשע ביום שבת של אמצע מאי? כי אנחנו אוהבים לאתגר את עצמנו עם מקומות שאנחנו יושבים בהם בפעם הראשונה.

עוברים למימד אחר
ברגע שבו המארחת המקסימה מגישה לכם את כוס הסנגריה הכל משתנה: ההמולה המזמזמת של הקריון מוחלפת במוזיקה איטלקית נעימה ואותנטית. ניחוחות הבשמים שהתקיפו אתכם מכל עבר מוחלפים בניחוחות של מאפים טריים או מאפים בהתהוות, והמון האדם שבחוץ מוחלף בצוות חייכני ויעיל, וסועדים שיודעים דבר או שניים על איכות. מלבד זאת, את האורות הזוהרים ואת הקיטש מחליפים ברפאלו מדפי עץ שמגיעים לגובה של חמישה או שישה מטרים, ועליהם אינספור חומרי גלם שמיובאים בייבוא אישי מאיטליה הרחוקה.

אם חשקה נפשכם בקצת רפאלו לקחת הביתה, אין שום בעיה – למדפים המזמינים מחובר סולם שנע על מסילה (כמו בספריות העתיקות שאפשר לראות בעיקר בסרטים ישנים) והצוות במקום ישמח להציע לכם לרכוש פסטה טרייה לפי משקל, רטבים איטלקיים אותנטיים, דובדבני אמרנה, שמן זית נדיר בטעמו, קמחים מאיטליה, ארטישוקים כבושים ועוד.

לפתוח ברגוע
ליעל ולי לא יוצא להתראות יותר מדי על בסיס קבוע, אז את הפעמים האלו שבהן אנחנו מצליחים בכל זאת להקדיש לעצמנו בלבד (חרף המרחק הגיאוגרפי הרב שמפריד בין דלתות דירותינו וחרף המשפחה ההולכת ומתרחבת), אנחנו מנסים תמיד למתוח ולהעביר הכי לאט שרק אפשר. לפני שהזמנו את הראשונות יעל כבר ערסלה כוס של קברנה סוביניון עם טיפונת מרלו של יקב תבור (22 ₪ לכוס) ואני התענגתי על חצי ליטר סטלה (24 ₪). אני לא בטוח אם שמתם לב למחירים עד כה – 24 ₪ לחצי ליטר סטלה מהחבית ו-22 ₪ לכוס יין הר קברנה סוביניון. היש דרך כיפית יותר לפתוח ארוחה? ובכן, מתברר שיש – לקחת את זה ולהוסיף לזה פוקצ'ינה סיציליאנה (29 ₪) ופורטבלו בקרם כמהין (38 ₪).



הפוקצ'ינה, שנאפת במקום לפי הזמנה, התהדרה בצבעוניות שלא ניתן להתנגד לה, שהייתה מורכבת מצנוניות, עלי רוקט מרעננים, פסטו בשפע, פלפל וחציל קלוי, פטה, שרי בשלושה צבעים ועוד הפתעות כיפיות שכאלו. הפורטובלו הפגינה צבעוניות בגזרת הטעמים. אני חושב שבחרנו בשתי הראשונות המוצלחות ביותר בתפריט, אבל יש סיכוי לא רע שכל שילוב אחר היה נותן לי תחושה דומה, כי ככה זה בדרך כלל מרגיש במקומות שמקפידים על הפרטים הקטנים והגדולים.

האיכות נשארת במשפחה
אחותה הצעירה של רפאלו הקרייתית ממוקמת בקניון קסטרא בפאתי חיפה. בניגוד לרפאלו החיפאית שבה התפריט לא כשר, הרי שברפאלו הקרייתית התפריט בהחלט עומד במגבלות הכשרות. כך למשל יעל הזמינה למנה עיקרית דניס שהוגש על ריזוטו פורצ'יני (94 ₪) ואני הזמנתי פיצה עם זיתים ובצל (44 ₪). שימו לב לצניעות הרבה שבשמות המנות. בעידן בו אנו חיים נדיר למצוא תיאור פשוט למנות עשירות ובדרך כלל ההפך הוא הנכון – שמות שלא מסתיימים למנות שלא מותירות רושם עז.

הפיצה שקיבלתי הייתה מהטובות שטעמתי בישראל. הזיתים היו מזן קלמטה, הגבינה פוזרה במתינות ובדיוק רב, ואת הרעננות הכניסו לתמונה עלי הארוגולה שפוזרו על הפיצה רק לאחר שסיימה את תהליך האפייה. הקראסט החיצוני המושלם חוסל עד תום, אבל לא לפני שזכה לטבילות חוזרות ונשנות ברוטב המלטף של הדניס של יעל. לגבי הדניס תצטרכו לשאול אותה, כי אני זכיתי רק לביס קטנטן ממנו, שהיה בעל טעמים מאוזנים ונעימים.



לא רוצים שהערב ייגמר
כשיושבים במקום שמעוצב באופן נעים לעין, כשעל כל ארבעה שולחנות מופקד מלצר אחד לפחות, כשהאוכל לא משרה כבדות והחברה כיפית ואוהבת, אין באמת שום סיבה לקום מהשולחן. על כך הרהרנו לאחר העיקריות אחותי ואני, ואז נזכרנו שיש את העניין הקטן הזה עם הילדים שמישהו צריך להסיע לבית הספר למחרת, ביום ראשון בבוקר. אז החלטנו לחתום את הערב עם שתי פצצות אנרגיה איטלקיות אותנטיות – קנולי (22 ₪) ובומבלה (29 ₪). הקנולי גרם לנו להיזכר בטוני סופרנו שבטח היה מרגיש כאן כמו בבית, והבומבלה הזכיר לנו מאוד את הצ'ורוס הדרום אמריקאי מינוס ריבת החלב. בסופו של דבר גילינו שבאמת ישבנו במקום לא פחות משלוש שעות מבלי לשים לכך לב אפילו לשנייה. לזה קוראים במשפחת שחר הצלחה.
 
חשבון בבקשה
חצי ליטר סטלה מהחבית – 24 ₪
הר קברנה סוביניון – 22 ₪
פוקצ'ינה סיציליאנה – 29 ₪
פורטובלו בקרם כמהין – 38 ₪
דניס על ריזוטו פורצ'יני – 94 ₪
פיצה זיתים בצל – 44 ₪
קנולי – 22 ₪
בומבלה – 29 ₪
סה"כ – 302 ₪

* כתבה פרסומית

 צילום תמונה ראשית: מיטל סולומון

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
חלום בנס ציונה