נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפני כמה שנים המצאתי עם אחד מהחברים הקרובים שלי משחק קטנוני ביותר שמשחקים אך ורק במסעדות. לפי החוקים כל אחד מהמשתתפים צריך להעיר בתורו הערה על השירות במקום, ואסור להעיר הערות שמתבססות על טעם אישי. אך למרות שהמשחק שלנו מושתת על חוקים ברורים, ישנם מקומות שהוא פשוט לא תופס בהם.

כך נותנים שירות
במסעדת רפאלו שממוקמת בקניון קסטרא בחיפה לא משנה כמה תנסו, על השירות לא תצליחו לומר ולו משפט אחד שלילי. יחס המלצרים-שולחנות כאן הוא מהגבוהים שנתקלתי בהם אי פעם. הושבת הסועדים והמערך של השולחנות תוכננו בקפידה, ובסופו של דבר נוצר במקום מצב כזה שבו אין שום סיכוי שבכל רגע נתון לא יהיה לפחות מישהו שיקלוט את פנייתך וידאג לך.

זקוקים למפית? לא, כי בשנייה שקלטתם שכיליתם עוד מפית מבוהלת, יד נעלמה כבר הספיקה להחליף לכם את הלכלוכית באחת חדשה. המזלג נפל על הרצפה? עוד לא הספקתם להתכופף וכבר אחד חדש הונח לו אחר כבוד על שולחנכם. ומה שיפה בכל העסק הזה הוא שחרף הדאגה המתמדת לשלומך, השירות לא מתחנף ולא מציק ולא מתיילד. אפשר להגיד שהוא פשוט מושלם, או לכל הפחות מקצועי בצורה שמאוד לא מאפיינת את מחוזותינו, בדגש על מחוזותינו הצפוניים.



נעים פה
במסעדת רפאלו, בה סעדנו ביום ראשון של סוף אפריל, האווירה מורכבת ממטבח פתוח שבו טבחים חרוצים משטחים יריעות בצק מרשימות ובוזקים עליהן מלוא החופן מוצרלה, מברמנים זריזים שלא מפסיקים למזוג, מחומרי גלם שמיובאים מאיטליה בייבוא אישי, מונחים על מדפי עץ ויוצרים למעשה את חלל ההסעדה, מכוסית של יין מתובל לפני הכניסה למקום, ממלצרים ומלצריות שהחיוך הוא חלק מהווייתם, ובקיצור - משמחה גדולה. רפאלו היא מסוג המסעדות שאפשר לשבת בהן אפילו שלוש שעות בלי להרגיש את הקוצים בישבן.



מהלך טקטי מבריק
כפיר ואני ישבנו מול הר בקבוקים של יינות איטלקיים, אבל לכבוד האביב שהגיע החלטנו ללכת דווקא על שני חצאים של קרלסברג צוננת מהחבית (28 ₪). קצת אחרי הבירות הגיעו הראשונות שלנו: פוקצ'ינה סיציליאנה (29 ₪) וכרובית בציפוי פריך (24 ₪). הפוקצ'ינה הייתה קרנבל של צבעים שחגג על חתיכה של פוקצ'ינה שמנמנה ושחמחמה, והכרובית היתה חביבה. המשכנו עם סלט של עגבניות שרי, מוצרלה ובזיליקום (52 ₪) והמהלך הטקטי הזה התברר כהצלחה גדולה. המוצרלה הייתה לבנה כשלג, הצנוברים עקצצו, הפלפלים הקלויים ליטפו והצנוניות הטריות שנפרסו לפרוסות הוסיפו את המרירות המתבקשת לסלט המלוח חמוץ מתוק הזה. את דמדומי הבצל הסגול שדשדש ברוטב הבלסמי והדבש ניגבנו חיש מהר עם שאריות הפוקצ'ינה וזוג מקלות הפרמז'ן שהגיעו עם הסלט ורוחנו הייתה טובה עלינו.



לעיקרית הזמנתי פיצה קצ'טורה שעליה פוזרו בנדיבות זיתי קלמטה, חזה אווז, פטריות צלויות ובצל סגול (53 ₪) וכפיר הלך על ניוקי ראגו אווז (69 ₪). שתיהן היו מנות נהדרות. הפיצה היתה קלילה וטעימה, והניוקי היו רכים ונעימים. לקראת הקינוחים השקנו כוסית של מוסקטו ד'אסטי (22 ₪ לכוס), והחלטנו שמדובר במקום מוצלח, ששווה לחזור אליו.

לקינוח לקחנו קרם ברולה פיסטוק (31 ₪) שהוגש לצד דובדבני אמרנה היה טעים בטירוף, ופנקוטה שעוטרה בטויל שקדים (29 ₪) נפרדה מאתנו יפה לשלום תוך כדי שחוסלה מהצלחת.

חשבון בבקשה
שני חצאים של קרלסברג – 56 ₪
פוקצ'ינה סיציליאנה – 29 ₪
כרובית  - 24 ₪
פיצה קצ'וטרה – 53 ₪ 
ניוקי ראגו אווז – 69 ₪
שתי כוסיות של מוסקטו ד'אסטי – 44 ₪
קרם ברולה פיסטוק – 31 ₪
פנקוטה  29 ₪
סה"כ: 335 ₪

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
חלום בנס ציונה