נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ביום הכי גשום בחודש אוקטובר (או ליתר דיוק ביום בו השמיים החלו לזעוף בצפון הארץ), נסענו בלב הסערה אל מושב נתיב השיירה למסעדת השף המדוברת ארנולד'ס. כשחנינו לצד מטע הבננות בבקתת העץ החמימה כבר היו ערוכים השולחנות בסגנון צרפתי עם מפות אדומות, עליהן מגוהצות ומקופלות למשעי מפיות בד בגוון ורוד עתיק. ישבנו כשעינינו נשואות לחלון עליו הוטחו טיפות גשם עצומות בעוד אוזנינו נטויות לאיתי המלצר האדיב, שסיפר על מנות הפתיחה של "ארוחת הטעימות". כן, כן ארוחת טעימות המשלבת את כל הטוב שאפשר לבקש בצלחת.

משהו להתחלה
החלטנו להתפנק לגמרי (מומלץ לכל זוג שחוגג יום הולדת, יום חשוב או סתם יום שכיף לאכול בו הרבה וטוב) וכמעט ששכחנו מאיומו של איתי לא להתמלא בטרם עת כשהוגשו מנות הפתיחה בזה אחר זה וארוחת הטעימות החלה הופכת אמיתית. בשולחן צצו סלט קינואה עם חמוציות, עגבניות שרי מתובלות בדוקה (תבלין המורכב מכמון ושומשום בעיקר ומקורו במצרים) ומשאוושה חמה, חמצמצה, מלוחה ובעיקר אלילית שגורמת לכל תושבי האזור לנהור לארנולד'ס.

רשימת המנות כמובן עוד ארוכה וכוללת את לחם הבית עם מגוון ממרחים, קבבוני טלה שפשוט נימוחים בפה על מצע טחינה ירוקה, קרם חצילים עם קצח, חציל בלאדי עם טחינה, סלט ירקות פשוט (שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול כי הוא נעשה בדיוק כמו שסלט צריך להיות) עם בצל סגול, עגבניה, מלפפון וקרוטוני פיתה אפויה בתיבול סומק נהדר! הדובדבן שבקצפת או שמא נקרא לו "השקד שבעגל" הייתה מנת שקדי עגל בצ'ימיצ'ורי חמצמץ, שהניחו את אבן הגולל על המנות הראשונות ובהחלט רמזו שניתן היה לסיים כאן ולהמשיך את היום בכבדות. כאילו שכל זה לא הספיק, הגיעו גם טורטייה ממולאת בסינטה, פרגית ובשר אסדו עם פטריות פורטבלו ביין לבן ועשבי תיבול

משהו ללב
מבולבלים מהרצף, מהופנטים מהיין שהורכב מ מ80% קברנה ו20% שירז (35 ₪ לכוס) ויוצר עצמאית על ידי הבעלים והשף אורי ארנון ביקב טוליפ, ישבנו וביקשנו לשמוע קצת היסטוריה. ארנון נולד בתל אביב למשפחה דתית לאומית עם שורשים מצרים (מכאן הדוקה וטעמים רבים אחרים..) מצד אחד ושוויצרים נוצריים מאידך. עם השנים בחר ארנון לחזור בשאלה ופתח מסעדה כשרה המשלבת בין המצרים לשוויצרים. אמנם קשה לשלב את אירופה הקלאסית כשמדובר במסעדה כשרה ובשרית אך עיצוב המקום, השנסונים ברקע ("נטלי" ו"פרולה פרולה פרולה" הקלאסים לדוגמא), היין ואפילו מבשלת הבירה העצמית שרקח לעצמו ארנון, הם שילוב מדהים ויוצא דופן בנוף ארצנו. ארנון אף מציע סדנאות בהנחייתו הכוללות הרצאה על הבקר בארץ, יבוא בקר מחו"ל, הכנת פוייקה, צליית אסאדו בשיטה ארגנטינאית אותנטית ועישון בשר במעשנת, כך שגם מי שלא יכול להגיע עד לצפון לא בהכרח חייב לפספס.

משהו לבטן
בעודנו משוחחים על המעבר של אורי ומשפחתו מהמרכז הרועש אל הצפון השקט והטוב הגיעו  צלעות הטלה עטופות בבורגול על מצע פירה בטטה. כל אחד מאיתנו שלף לעצמו צלע והתענג על הטעמים שמעולם לא חשבנו על פלא צירופם. המנות לא הפסיקו לזרום (כי ככה זה ארוחת טעימות, לפנק לפנק לפנק..) מזל שבין מנה למנה הוגש סורבה תות שגם כן נעשה במקום לשם "טשטוש הטעם האחרון". בינינו, טישטש לא טישטש, מי אומר לא לסורבה תות טרי ועסיסי? אני, בטוח שלא.

כשאיתי המלצר ראה שכוחותינו כלים, הוא התקרב כממתיק סוד ועשה את הדבר הכי לא צפוי – הניח על שולחננו פלנצ'ה רותחת עם נתח אנטריקוט בציר בקר וקברנה משכר, שהרגע יצא מהאש בליווי קונפי שום, בטטה ותפוחי אדמה אפויים. מילה אחת - וואו. הבשר היה עסיסי ורך כמו חמאה (אם כי במקרה שלנו בטוח שחמאה לא התערבה פה) וקונפי השום העניק לטעם כמו גם לריח ארומה משגעת.

משהו לסיום
המסע המופלא בארנולד'ס הגיע לקיצו כאשר הונחו הקינוחים על השולחן, או אז אמרנו זה לזה - הגיע הזמן, יש גבול לכל תעלול! סלסלת קדאיף ממולאת בקדאיף ופירות יער וערגליות ממולאות בנוגט ופרפה חלבה עם שערות חלבה ופקאן סיני - הכל היה מושלם. מובן למה קהל הסועדים של ארנולד'ס הוא קהל קבוע - אנשים פשוט מתמכרים לאוכל ומוכנים לנסוע לאן שיידרש כדי להשיגו. ארוחת הטעימות מורכבת מדי יום על ידי אורי ונותנת לסועד להתרשם בעצמו ממגוון המנות הטובות ביותר במסעדה. ההשתתפות בה תעלה לכם 208 ₪ לסועד ותאפשר לכם לצאת למסע קולינארי מופלא של כל העולה על רוחכם.

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה