נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יש לא מעט בינינו שחיכו זמן רב לספר של אורי שֵפט, איש לחם ואיש לחמים, מאפיית הבוטיק המופלאה. לאופים שמור תמיד הכבוד שחולקים לאנשי רוח, אלכימאים ואמנים: למי שיכולים להפוך מילים למעשים ואוסף רכיבים לכדי יצירת מופת חמימה ומדיפת ניחוחות.
בימים אלו, בתיזמון מדויק עם ארוחות החג שמתרגשות ובאות עלינו, יוצא לאור הספר 'לחם בבית - המדריך המלא לאפייה ביתית', בו חושף בפנינו שפט את כל הקלפים (תרתי משמע) המגלים את סודותיו המהבילים והרכים.

הספר היפהפה בנוי משמונה פרקים החושפים את תהליך הכנת הלחם וכוללים מתכונים ברורים והסברים בהירים על תהליך יצירתו של הלחם - משלב בחירת הקמח עד להוצאת הכיכר מהתנור, והינו פרי שיתוף פעולה עם יאיר יוספי - שף שעבד במסעדות מפורסמות בארץ ובצרפת; עם דני גולדברג - מומחה למיתוג ועם יזהר כהן - מאייר בעל שם בין לאומי המתגורר בצרפת, כשעל הצילומים מופקד - מי אם לא - דניאל לילה, הצלם הרגיש והמוכשר.

התוצאה מרהיבה ומדויקת. החל מגודלו הצנוע של הספר, לא עוד ספר בישול עצום מימדים, אלא גודל מחברת צנוע, עטיפתו זרוית קמח והטקסט שבכריכתו מעורר חיבה מיידית: "על יחסים. לחות. בחישה. טמפרטורה. לישה. על ציפייה. על ריח של לחם נישא בחלל הבית. ועל פרוסה אחת. עם חמאה וריבה"; דרך האיורים המתוקים של יזהר כהן, כל כולם נאיביות וחמימות, וכלה בטקסטים הקטנים שמלווים כל מתכון ומתכון, למשל: "השילוב של בצק עם חמאה, פטריות ובצל, יכול לגרום לנו להתחיל ללכת על המים ולצוף בהנאה. הסירות הקטנות הללו מצליחות לחצות את הים התיכון ולגשר בין צרפת ליפו, למרות המרכיבים הצרפתיים ובעיקר בזכות הניחוח ששייך לכאן, למזרח התיכון" (מתכון של סירות בצל ופטריות), וכן ראשיתו כל פרק משמונת פרקי הספר, למשל: הפרק 'הכל יחסים' שנפתח במשפט הבא: "בדומה לכל זוגיות, כך גם בתהליך הכנת הלחם, השידוכים בין הקמח, השמרים, המים והמלח אינם מובנים מאליהם... אפיית לחם היא על כן היכולת לשמש כשדכן מיומן היודע לרצות את כל הצדדים ולהסתיר את המגרעות של כל צד וצד, לפחות עד ליל הכלולות".

נימה אישית, רווית אהבה לבצק, לאנשים ולמה שביניהם, נושבת מכל דף ודף, וזה בעיקר עושה חשק לצלול לסשן מקומח במטבח הפרטי ולא לפחד להכתים את דפי הספר בשומן ובשומשום. הוא יקבל את זה באהבה.

הספר נמכר בחנויות נבחרות ברחבי הארץ: תולעת ספרים, דרך היין, לגעת באוכל וספייסס תמורת 76 ₪, ובקנייה במאפיית 'לחמים' הוא יהיה שלכם תמורת 69 ₪ בלבד, ואת הכסף שחסכתם, תשקיעו בכיכר לדוגמא.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
לחמים בתל אביב
053-9380362

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום
מבצע חרבות ברזל: המסעדות והשפים שמתגייסים למען העם