נגישות
נגישות

לכבוד יום הפונץ' הבינלאומי: מתכון לפונץ' המושלם!

הוא מגיע במקור מהודו, וגם קרוי על שם המילה ההינדית "חמש". הוא טרנדי, חמצמץ, וגם חוגג יום הולדת – טיימינג נפלא להכיר את סיפורו, ולהכין מתכון קלאסי שלו!

חדשות האוכל מתכונים
ישראל דושי
תאריך פרסום: 19/09/2022, 12:52 תאריך עדכון: 08/11/2022, 10:41
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חלקנו מאייתים אותו כ"פונץ'", חלקנו כותב "פונטש". באנגלית הוא בכלל נכתב כ- Punch, שזה דווקא די מתאים לעובדה שבהרבה אירועים חברתיים בגלובוס, הוא שורת המחץ של האלכוהול, ה-שוס של המסיבה. ב-20 בספטמבר הוא חוגג את יום ההולדת שלו, אז לכבוד יום הפונץ' הבינלאומי, נפרגן לכם עם מתכון לפונץ' קלאסי, אלכוהולי, קליל ומקפיץ במיוחד, שמתאים לכל אירוע, לסתם יום קייצי במיוחד וגם לחורפי. רק כ-15 דקות של זמן הכנה, ויש לכם אלכוהול מנצח למפגש חברים נחמד. יש למה לחכות.

צילום: שאטרסטוק

לידתו של משקה

עוד לפני כן (קצת סבלנות...), ננסה להבין למה אוהבים אותו כל כך? אולי מפני שמה שהתאים במסיבות קוקטיילים בשנות השישים, עדיין תקף ותופס באירועים ומסיבות של ימינו. המשקה שלנו ניצב בפינה המוקדשת רק לו, מלא אלכוהול עצמי, מוקף פירות הדר צפים ושוחה בקערה גדולה שתספיק לכל המעוניין לטעום ממנו. הוא וולקאם מנצח בכל אירוע, אם רק קולעים בול לטעם של האורחים.

הפונץ' הגיע אלינו מזמן. היגר מהודו. יש המכינים אותו ללא אלכוהול, אך כמובן שבבסיס שמו, וגם ממצוות "כל המרבה הרי זה משובח" - הוא פשוט חייב אלכוהול לידו. שמו – "חמישה" בתרגום להינדית, אכן מתאר את חמשת המרכיבים הראשיים שלו ובהם מככב, איך לא, האלכוהול, לצד תבלינים, מים, סוכר ולימון. כאשר מדברים באלכוהולית, הרום, שגם הוא יוצר במקורו בהודו, הוא הכוכב הראשי שלו, למרות שכיום, הגרסאות העדכניות שלו נשענות על יין (חלקכם יודה שכאשר הכין סנגריה חמה, לא בהכרח ידע שמדובר בפונץ' כדת וכדין) ואפילו על וודקה.

ההכנה שלו ביסודה לא מסובכת, וכוללת ערבוב בו-זמני של כל הרכיבים שהוזכרו. אז מהיכן הצבע הכהה שלו? יש המוסיפים אליו תמציות תה וחמוציות ליצירת הגוון האדמדם והחושני של אירועי ערב. יש כמובן מי שמעדיף את הצבע הבהיר והצהבהב, שמשדר יותר אווירת קיץ פרשי ומתאים לאירועים בימים החמים. כיוון שכך, נסכם כבר עכשיו שפונץ' יכול להתאים לכל עונה, חמה וקרה, לחובבי שיכר וגם למי שמתנער ממנו, או חייב להגיע הביתה כשהוא פיכח.

אנחנו כמובן נישאר עם המתכון הקלאסי והסטייל שמתאים למפגש צהריים עם החברים והמשפחה ונישאר עם הרום והלימונים. דאגנו לכם לפונץ' מסורתי המתאים למפגש אירוח קייצי בבריכה, פיקניק מוצל באזור הפתוח וכד'.

צילום: שאטרסטוק

מצרכים

1 בקבוק רום כהה (ניתן גם להשתמש ברום זהוב)

כ-150 מ"ל של סירופ גרנדין

2 ליטר מיץ תפוזים

2 ליטר מיץ אננס או מנגו

כחצי כוס מיץ לימון (רצוי סחוט)

פלחי לימונים חתוכים לפרוסות

נענע לקישוט

חצי כוס סוכר

חצי ראש ג'ינג'ר

קערה לפונץ' בעומק 20 ס"מ

מעט מים

הוראות הכנה

בערבוב ישיר של כל הרכיבים, יש להקפיד מדי פעם לטעום, כדי להגיע אל כמות האלכוהול הרצויה. לכן, יש למזוג בתחילה כחצי מכמות בקבוק הרום הנבחר, לערבב עם מיצי פירות ההדר עד לקיבולת כמעט מלאה של הקערה ולהשלים על פי הטעם האישי (עוד... עוד...) את כמות האלכוהול הנוספת. חובבי המתיקות יכולים כמובן להוסיף כמות נוספת של סוכר, אך אם לוקחים בחשבון את הגרנדין והמנגו, כדאי להתבסס רק על כמות של חצי כוס סוכר.

לסיום, לקשט בפנים עם הנענע, פרוסות הלימון ופרוסות קטנות של ג'ינג'ר לחובבי החריפות. וזהו. אפשר לנוח... לשים בקירור של כשעתיים עד לתחילת האירוע ואתם מסודרים.

חם או קר, עם ובלי אלכוהול, על בסיס מספר סוגי אלכוהול מבוקשים וללא הגבלת גיל אמיתית, הפונץ' הוא אחד מסממני האירוח והפאן ששמרו על כוחם לאורך השנים. מכאן, נאחל לו מזל טוב, ושרק יישאר הפאנץ' המנצח של כל חגיגה.

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סיקור מסעדות ללא גלוטן - שוות במיוחד לחולי צליאק
יום הזיכרון: פיגועי מסעדות וברים – חלק שני
יום הזיכרון: פיגועי מסעדות וברים - פרויקט מיוחד
3 מתכוני לביבות שנראות כאילו ממש השקעתם
החופש לאכול: מתכוני עוגיות ללא סוכר וללא פחמימות
מתכונים לראש השנה: ארוחת החג של השפים
מילקשייק שוקולד מפנק- מתכון כמו של גלידריה!
יום הסושי הבינלאומי מציג: גלגולו של סלמון
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ