נגישות
נגישות

מילקשייק שוקולד מפנק- מתכון כמו של גלידריה!

הוא סמיך ומפנק, הקינוח שסוגר את הארוחה, ולפעמים הוא ה-ארוחה עצמה. אז תנו כבוד לסיפורו של יום המילקשייק שוקולד הבין-לאומי - וגם איך מכינים מילקשייק שוקולד?

חדשות האוכל מתכונים
ישראל דושי
תאריך פרסום: 11/09/2022, 7:48
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מתכון למילקשייק שוקולד

מרכיבים

  • 3/4 כוס חלב – רצוי לפחות 3% שומן
  • חצי כוס סירופ שוקולד
  • 2-3 כדורי שוקולד של גלידה (רצוי לשלב שוקולד מריר)
  • קצפת איכותית

אופן ההכנה

  1. שפכו את החלב ואת חצי כוס הסירופ אל בלנדר.
  2. ערבבו, המתינו קצת ואז הוסיפו 2-3 כדורי שוקולד של גלידה איכותית (נסו לגוון בין סוגי שוקולד שונים: מריר, שוקולד בלגי ונוטלה) עד למרקם אחיד.
  3. מזגו, קשטו בקצפת טובה ותנו ליצירתיות הקישוטים שלכם לעבוד.

צילום: שאטרסטוק

היום בו נולד השייק

הרבה שנים לפני שההורים שלנו הגיעו לגלידת מונטנה בנמל תל אביב, כדי להתפנק על המילקשייק שבמקום, החלה האגדה להירקם. אמרנו כבר מלחמת שייקים! בדיוק כמו בהקמת ארצות הברית של אמריקה, ההגירה והסיפור של המילקשייק נולדו בכלל בבריטניה. זה התחיל בימי הביניים אצל האנגלים, שיצרו משקה חם על בסיס חלב וביצים, שהיה מוגש למפונקים שבאצולה - אלו שלא רצו לחיות על התה לבדו.

כידוע, באה אמריקה ואמרה לבריטים: "הלאה המנדט!" הפליגו להם היאנקיז ובנו את המושבות הראשונות של יונייטד סטייטס אוף אמריקה. בין לבין, הם זכרו את משקה הביצים שאהבו ואמרו: בואו נשדרג ונוסיף לו גם וויסקי עם סירופ מלמעלה, והנה לנו ב-1885, הוורסיה הרשמית הראשונה של מילקשייק. 16 שנים אחר כך הוסיפו לו כדור גלידה משוקולד, לצד קמח ושעורה, וכאן גם החלה "מלחמת העולם הראשונה של הווניל והשוקולד". חנויות המאלט? הן רק הרוויחו מכך.

צילום: שאטרסטוק

שים בבלנדר קצת פשע...

בהיסטוריה כמו בהיסטוריה, שום דבר לא מקרי. בדיוק באותה 1885 שבה יצא המילקשייק לעולם, הגיח גם פולני חביב בשם סטפן פופולסקי. אותו פופולסקי הוא הסיבה למילקשייקים שאנחנו מכירים, כי האדון הנכבד הביא לעולמנו את הבלנדר שגרם לשוקולד ולביצים לרקוד ריקוד צמוד, קרמי ומתוק ברעש מחריש אוזניים של טנק מרכבה.

כשהרעש נרגע, נוצר חלב מאלט, שחברת וולגרין זיהתה כלהיט, שמה את השוקולד במרכז ונתנה לו את הפרמיירה המתוקה ב-1922 בשיקגו. כן, שיקגו של תקופת אל קאפונה. לא ידוע על מילקשייק שוקולד שהוא הבריח, אבל הזיקה של עולם הפשע לשוקולד לא נעלמה גם מעיניו של טרנטינו מיודענו. כשיצא "ספרות זולה" ושינה את מה שידענו על סרטים, דאג בעלה של דניאלה פיק למחווה מתוקה על המסך, כשווינסנט (להלן ג'ון טרבולטה) יזמין למיה וואלאס בסצנה זכורה את מילקשייק בטעם ש-ו-ק-ו-ל-ד. כבוד!

חזרנו בזמן לתקופת שיקגו. מרגע שהבלנדר והגלידה נוספו לחגיגה, אי אפשר היה לעצור את מילקשייק השוקולד. האמריקאים הפכו אותו למלך בחנויות מאלט. בשנות ה-50, הוא כבר היה הכוכב של הדרייב-אין והונצח אפילו כלהיט בתקופת ריצ'י קנינגהאם ופונזי מ-HAPPY DAYS , שבילו בדינר של אל (NOT SO GOOD AL… )

המשוגעים עליו, אומרים שרק המראה שלו שווה טעימה. בכוס גבוהה ועמוקה, נח מרקם קרמי, מזמין ועשיר. ואז באה הטעימה הראשונה ומוכיחה להם שהם בהחלט היו בכיוון. שוקולד הוא השלמות הטהורה שאי אפשר לנצח. מבחינתם ומבחינת מיליונים בעולם – המילקשייק הזה הוא הקינוח המושלם שראוי ליום משלו, שיחגוג את הניצחון על השמרנות הבריטית (יום עצמאות או לא?) ואת המסורת הבין-דורית של ללכת, לקבוע בדינר, להזמין ואולי אפילו לרצות ולהתאהב כמו בנצי ויודל'ה, דרך החשק המתוק שעלה בקשית שלהם.

עם קצפת וסוכריות או בלעדיהן, המילקשייק והשוקולד הם התרופה לסאונה של ישראל, עם המינון הנכון של חלב, מרקם ומתיקות גבוהה (כל המרבה, הרי זה משובח!).

צילום: שאטרסטוק

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סיקור מסעדות ללא גלוטן - שוות במיוחד לחולי צליאק
יום הזיכרון: פיגועי מסעדות וברים – חלק שני
יום הזיכרון: פיגועי מסעדות וברים - פרויקט מיוחד
3 מתכוני לביבות שנראות כאילו ממש השקעתם
החופש לאכול: מתכוני עוגיות ללא סוכר וללא פחמימות
לכבוד יום הפונץ' הבינלאומי: מתכון לפונץ' המושלם!
מתכונים לראש השנה: ארוחת החג של השפים
יום הסושי הבינלאומי מציג: גלגולו של סלמון
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ