נגישות
נגישות

יוצאים לכיכרות – המסעדות המומלצות שליד ההפגנות

קפלן, הבימה, בלפור, כיכר ציון או מרכז חורב - לא משנה היכן אתם מפגינים, האנרגיה שאתם מוציאים היא אותה אנרגיה. והוצאת אנרגיה תמיד גורמת לבטן שלנו לקרקר בהיסטריה, לכן ריכזנו עבורכם את כל המסעדות השוות שליד מרכזי ההפגנות

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 08/02/2023, 14:44
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זה לא התחיל ברפורמה המשפטית. הפגנות כבר מזמן הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו במציאות בה הממשלות מחליפות את עצמן לדעת. לא משנה מי ראש הממשלה הנבחר - חזקה עליו שימצא לו נמסיס ציבורי. ההפגנות המתקיימות בכל מוצ"ש במרכזי הערים הגדולות או בכתובות מאד ספציפיות, הן בין היתר גם מפגש חברתי מלא אדרנלין שבו מתפוצצים מאנרגיה ואז כמובן – לפחות אנחנו, הופכים רעבים מאד. אז בין אם אתם מפגינים כנגד הרפורמה המשפטית, על יוקר המחייה, קיפוח הנכים, או על המלחמה באוקראינה, דעו כי יש לכם לאן ללכת בסוף הערב. חשוב להדגיש כי הכתבה הבאה היא עבור כולם! שמאלניים, ימניים, דתיים, חילוניים, יהודים או מוסלמים, להט"בים וסטרייטים. בסוף כולנו עם אחד, מלא תשוקה ורעב. אז לכבוד ההפגנה הבאה שלכם, קבלו את מיטב המסעדות והמנות שאסור לפספס שנמצאות ממש קרוב למוקדי ההפגנה שלכם.

 כיכר הבימה – מפגינים עם ה''הוז & שמוז"

כיכר הבימה הפכה לאחד ממוקדי ההפגנות הכי מדוברים שיש כאן עם עשרות הפגנות לאורך השנים, כשלאחרונה היא מזוהה עם הפגנות נגד המלחמה באוקראינה ונגד הרפורמה המשפטית. בלי קשר לאיזה צד של המטבע אתם שייכים, אזור הבימה כולל כמה מסעדות שעושות טוב גם אם אתם כועסים במיוחד.

נחמה וחצי - לאוכל מנחם לסיום ההפגנה

לכתוב על כיכר הבימה בלי נחמה וחצי זה כמו בראד פיט בלי אנג'לינה ג'ולי – לא מסתדר עד היום, פשוט כי מדובר באחד מבתי הקפה הכי מזוהים עם המקום על יושביו ותושביו. תמצאו כאן את כל המי ומי שרציתם או שממש לא רציתם לפגוש, עם מנות מפתיעות שמתאימות לאכילה במקום או לנשנוש בזמן ההפגנה הסוערת או בסיומה.  

ראשונות – כדאי לקחת סלט טבולה על רוטב טחינה ולימון, בורגול, עדשים חומות, שקדים, עגבניות, כוסברה, שומר, פטרוזיליה, בצל ירוק, בצל אדום, סלרי וגבינת פטה וסלט פלאפל שעועית לימה טבעוני, ירקות, בצל, כוסברה, פטרוזיליה, ירקות קלויים, טחינה, פלפל חריף קלוי ולחם.

עיקריות – מנת פטוצ'יני טרי פטריות, תרד וגבינת המאירי הנפלאה לצד מפרום כרובית ובשר עם קוסקוס בעבודת יד ורוטב אדום ואם עוד יש לכם מקום אנרגטי אז חובה לקחת את תבשיל שעועית שחורה ופטריות יער על אורז.

מתוק לאנרגיה או לרגיעה רגע לפני היציאה לדרך תתפנקו על פאי תפוחים עם גלידה שהוא פשוט מתקתק, טרי וטעים!

נחמה וחצי. אחד העם 144, תל אביב, 03-685-2326

רוטשילד 11-R – סעודת שף משובחת בשיא הקלחת

מקום מושלם למי שבא להפגין בקלאס עם מסעדת שף מצוינת! תמצאו כאן שפע של מנות טעימות מהמטבח הים תיכוני בניצוחו של השף ברק אלמיש כשכל מנה טובה יותר מהשנייה.

ראשונות - סיגר בקר מפורק במילוי בשר צלעות, בצל מקורמל, אריסה ביתית, צנוברים וכוסברה מוגש בליווי טחינה מעושנת, שקדי עגל המוגשים על קרם שום, גזרים צבעוניים ושעועית וסלט טאבולה. וזאת, רק כדי להכין עצמכם לקראת העיקרית.

עיקריות – צלעות טלה עטופות בקראסט פיסטוק, עשבי תיבול ופירורי לחם, אנטריקוט רך ועסיסי ומנת פפרדלה עגבניות מיובשות מושלמת.

מתוק לאנרגיה או לרגיעה – פאי לימון קראנצ'י ונימוח בפה וסופלה שוקולד שממתיק את האווירה בחוץ ובלב.

צילום: רוטשילד 11-R

רוטשילד R-11. שדרות רוטשילד 11, 053-6304468

הפגנות קפלן  - עורק ראשי של אוכל

אין ספק שמפגיני קפלן הרוויחו ובגדול, פשוט כי מדובר בעורק ראשי של מתחמי בילוי ומסעדות כמו רחוב הארבעה העמוס לעייפה באופציות קולינריות, מתחם שרונה שיש בו אינספור דברים טעימים וכמובן רחוב החשמונאים על מסעדותיו ומאפיותיו. בקיצור, שווה לבוא להפגין כאן ולו רק בגלל האוכל שלפני או אחרי ולאו דווקא בגלל האג'נדה הפוליטית.

פורטר אנד סאנס – לדמיין שהפגנתם בהייד פארק.

אחד הדברים שבאים בול אחרי הפגנה זה לשבת על איזו בירה קרה או וויסקי טוב שיקררו את האווירה ויחממו את הלב לצד מנת בשר חצי מדממת. בפורטר אנד סאנס תגלו בר בסגנון אנגלי עם למעלה מ- 50 סוגי בירות מהחבית ועוד 70 סוגים מהבקבוק לצד מנות מנצחות שעושות חשק לבשר מושחת.

ראשונות  - אל תוותרו על לקט פטריות מוקפצות עם שום, חמאה, אורגנו ויין לבן, צלחת שרקוטרי - צלחת נקניקים ובשרים הכבושים במקום, עם קורנישונים, איולי חזרת ובצל מהגריל.

עיקריות – ספייריבס, שהן צלעות חזיר בצלייה ארוכה, עם רוטב ברביקיו, קלחי תירס וצ'יפס, קונפי אווז עם פירות יער ופירה. ואם ההפגנה ממש הרעיבה אתכם אז קחו גם את הלינגוויני שרימפס.

מתוק לאנרגיה או לרגיעה - ללא ספק את הוופל בלגי עם גלידת שוקולד בלגי ומלח ים, מוגש עם קצפת טרייה.

צילום: פורטר אנד סאנס 

פורטר אנד סאנס. הארבעה 14, תל אביב, 053-4272561

קפלה – כדי להשקיף מהקומה ה-14

קפלה זה הפאב הכי נכון לכם בשיאה של ההפגנה, אחרי שמיציתם את כל העניין ועדיין בא לכם להרגיש חלק, אבל על איזה קוקטייל מושלם! מעבר למגוון האלכוהול והמנות המעולות שתמצאו כאן יש לכם תצפית מרהיבה על תל אביב, כי אתם נמצאים בקומה ה-14 של מגדלי חג'ג'. משם, תוכלו לראות את המפגינים ולזלול כמה שבא.

ראשונות – שעועית במחבת - מאדרס קוקוס, גלנגל, שום ירוק, שומשום, עלי שומר, סלמון יוזו דבש - מיסו לבן מאודה בכוסברה, אגוזי לוז שומשום, קפלה רול- דף אורז בחלב קוקוס, קראנץ' נבטים, גזר,פרגית, קרם טוגראשי, נענע יקיטורי.

עיקריות - טוסט רוסטביף - רוטב שום, חסה אייסברג וטרשי בצד, צלחת פאק פאק - שורט ריבס, 13 תבלינים סינים, מלפפון, צנונית, בזיליקום, צ'ילי ואת מנת הדיס סאם עוף המצוינת.

מתוק לאנרגיה או לרגיעה – מלבי אסייתי עם קוקוס, קולי מנגו ופסיפלורה ביחד עם מילפיי של שכבות בצק עלים מקורמל, קרם פטיסייר וניל בורבון, קרמל מלוח.

צילום: קפלה

קפלה. הארבעה 28, תל אביב, 053-4241727

היכן אוכלים הבלפוראים?

בלפור כבר מזמן הפכה לשם דבר עם הפגנות המזוהות עם השמאל, הפגנות שהחלו ביוני 2020 וכוונו כנגד בנימין נתניהו. יש כאלה שתומכים בהפגנות, יש כאלה שההפגנות הרסו את חייהם בכל מוצ"ש מחדש. אלה ואלה יכולים להתנחם במספר מקומות סמוכים שממש שווה לאכול בהם.

קפה יהושע – מטר מבלפור ובכל זאת רחוק משם

אחד המקומות הכי מיוחדים בירושלים, שתמיד נותר עדכני ומגיש מנות מעולות ומיוחדות הוא קפה יהושע. כבר שנים שהוא אחד המקומות 'הנכונים' לשבת בהם, לפני ואחרי ההפגנה וגם בלי קשר אליה. תמצאו במקום אנשים מכל הקשת הפוליטית והחברתית של ירושלים, וכמובן שגם אוכל נפלא ומקורי.

ראשונות - דלעת אפויה עם טחינה גולמית, סילאן וגרעיני דלעת מוגש עם ברוסקטה לצד סלט ארטישוק וזוקיני עם ארטישוק ואורוגולה מוקפצים בשמן זית, על סלט של זוקיני, עגבניות שרי, בצל סגול, חסה, גרעיני דלעת וגבינת פטה, באיולי שמנת חמוצה מוגש עם פרוסת פוקצ'ה ביתית, סלט שהוא שלמות.

עיקריות - הנקניקיות של אלן - שלוש נקניקיות בעבודת יד עשויות על הגריל מוגשות עם כרוב כבוש ופירה, מינוט-סטייק - 250 גרם סינטה עגל מוגש עם רוטב שמנת פטריות והאש בראוניס. אוהבי ההמבורגר ממש חייבים לקחת המבורגר יהושע (180 גרם) עם קולסלאו, מיונז, גבינת צ'דר ובצל קראנץ׳ מוגש עם צ׳יפס.

מתוק לאנרגיה או לרגיעה – אסור בשום מצב לוותר על הגלידה האיטלקית שנעשית במקום ולא תמצאו כמוה בשום מקום אחר עם כל התוספות שיש: אגוזים מקורמלים / אפוגטו /טחינה גולמית וסילאן.

יהושע. עזה 17, ירושלים, 02-5632898

שיאן  - אוכל אסייתי משוגע בתחנת רוח ישנה

ובמעבר חד  של שינוי אווירה ליוקרה עתיקה מגיעים לשיאן, מסעדה אסיאתית מעולה, שנמצאת בתחנת רוח עתיקה – מקום עם המון אופי ורומנטיקה. תמצאו כאן תפריט הכולל מנות מצוינות של העולם האסייתי כולל בשרים, דים סאם, סושי, דגים, נודלס כשכל המנות טעימות ומקשות על הבחירה.

ראשונות – סלט אטריות שעועית, דים סאם ממולא בבקר מטוגן, כדורי בשר בציפוי פנקו ומיונז חריף, טופו יפני עם פטריות ומרק וונטון שמסתדר טוב עם החורף הירושלמי.

עיקריות – נודלס חלב קוקוס עם בוטנים, בצל ירוק, צ‘ילי, כוסברה ורוטב קארי, אנטריקוט עם חצילים, אורז הודי עם ירקות ואת מנת הבקר עם פטריות שיטאקי ובירה. אוהבי הסושי יכולים לקחת את הסושי ספיישל - 4 משולשי טונה / סלמון עם אבוקדו, עירית, ג‘ינג‘ר ובצל ירוק מצופה בשבבי בטטה.

מתוק לאנרגיה או לרגיעה – מוס לוטוס ומוס פסיפלורה יעשו את העבודה בתור המתוקות של הערב.

שיאן. רמב"ן 8, ירושלים, 053-9428640

כיכר ציון  - המקום המיתולוגי להפגנות ירושלמיות

כיכר ציון היא אחד המקומות הכי מרכזיים בירושלים, לב ליבה הפועם של מרכז העיר, מקום עם המון אנשים מעניינים, חנויות בוטיק, שפע קולינריה מכל הסוגים וכמובן מטען פוליטי רב. לאורך השנים התקיימו במקום עשרות הפגנות, חלקן הגדול מזוהה בעיקר עם תומכי נתניהו אבל לא רק ויש שפע של מקומות ששווה לאכול בהם לפני/אחרי/ תוך כדי ההפגנה גם אם אתם רק עוברי אורח מזדמנים.

כינור בכיכר – מסעדה מאד כשרה ומאוד טעימה

במרחק כמה צעדים מהכיכר תמצאו את אחת ממסעדות הבשר הטעימות והמיוחדות של ירושלים, היא ממוקמת בכיכר המוזיקה בלב ליבה של נחלת שבעה עם אווירה ירושלמית שחודרת לוורידים. מעבר לאווירה המיוחדת והמיקום המצוין, תפגשו במקום תפריט בועט ועדכני עם שפע של מנות שעושות טוב לכל מפגינים באשר הם, כשהכל כמובן כשר בהשגחת הבד"צ בית יוסף.

ראשונות – פוקצ'ת הבית עם מטבלים לצד פטה כבד עוף עם ריבת בצל וביצי שלו, קרפצ'יו סינטה משובץ באבקת חציל, שקדי עגל צלויים עם קרם חריימה וגרגירי חומוס.

עיקריות – פילה מיניון על קרם אפונה ופטריות, צלעות טלה רטטוי עם חצילים, קישואים ועגבניות ולא לוותר על מנת ניוקי תפוחי האדמה ולחי הבקר המנחמת והמושלמת.

מתוק לאנרגיה או לרגיעה – עוגת שוקולד חמה עם גלידת וניל ואת קינוח הפלאן מנגו עם מסקרפונה.

כינור בכיכר. מעבר בית הכנסת 8, כיכר המוזיקה, ירושלים, 053-4276671

תמול שלשום – בגלל השילוב בין נוסטלגיה ירושלמית וקינוחים אש

אחד מבתי הקפה הכי ותיקים והכי נוסטלגיים שיש בירושלים הוא 'תמול שלשום', אולי המקביל הירושלמי של 'נחמה וחצי' מההפגנה בהבימה. מקום שה"ניים דרופינג" ממש בלתי נמנע בו. התארחו שם - יהודה עמיחי, עמוס עוז, א"ב יהושע, דויד גרוסמן ועד היום הוא משמש כמקום מפגש לבוהמה הירושלמית מכל קצוות הפוליטיקה וכמקום מושלם לדייט ראשון. במקום תמצאו אוכל משובח וטעים הכולל ארוחות בוקר, סלטים, תבשילים נפלאים וקינוחים בלתי נשכחים!

ראשונות - סגול ולבן: סלקים צלויים על מצע לאבנה עם שקדים פרוסים, שמן זית ועשבי תיבול,  סביח מפורק - חציל קלוי, טחינה, גרגירי חומוס, שמן זית, ביצה קשה, סלסת עגבניות, חמוצים ועשבי תיבול ואת מנת ועדת קישוא  - קישוא צרוב בשמן נענע, בתוספת שקדים קלויים לצד פוקצ'ת מוצרלה הנאפית בטאבון האבן שבמקום.

עיקריות – 'רוצה להיות סינייה': בשר טחון טבעוני מתובל, עם עגבניות ופלפלים, עטוף בטחינה חמה, מוגש לצד סלט שוק רענן ופוקאצ'ה, מנת פפרדלה לימוני: פסטה פפרדלה מוקפצת עם זוקיני, בצל, ארטישוק וחמאה לימונית, מוגש עם קנל שמנת חמוצה מעל ומנת טורטליני גבינות: כיסוני פסטה טרייה ממולאים גבינה ברוטב שמנת, יין לבן, ערמונים, בצל סגול ועלי תרד.

מתוק לאנרגיה או לרגיעה – קחו כמה מתוקות ותצעדו המון כדי לשרוף אותן מגופכם בדרך, פאי נבו ועפרי: קראק פאי ממכר של שיבולת שועל, במילוי עשיר של חמאה וקרמל, לצד רוטב פירות יער, מפצח האגוזים - קרם שוקולד עם קרם ברולה, על מצע קראנץ' שוקולד מריר ונוגט ובייגלה מלוח, בציפוי קריספי של נוגט ובייגלה ועוגת גבינה אפויה עם שמנת ופירות יער.

תמול שלשום. יואל משה סלומון 5, כיכר המוזיקה, ירושלים, 053-9443129

הפגנות בחיפה? טוב שהן קורות במרכז חורב

ההפגנות לא פוסחות על העיר חיפה, שהפכה מזמן למרכז קולינרי בפני עצמו. ולרוב הן מתקיימות באזור מרכז חורב. איפה תאכלו שם? קל.

BP מרכז חורב – ההפגנה כערב גיבוש משפחתי

אם אתם מאלה שהפגנות הן הזדמנות לבילוי משפחתי מאחד מבחינתם, דעו כי קרוב מאוד לשיא ההתרחשות נמצא סניף מצוין של רשת הבשרים המשובחת BP, אשר תוכלו לחמוק בקלילות. המסעדה כשרה ולצד הבשרים המופקדים וההמבורגר העשוי מבשר טרי שנטחן במקום, מגישה גם תפריט קינוחים עשיר והמון אלכוהול. כל המשפחה תמצא שם מה לאכול גם אם יש ביניכם צמחונים וטבעונים. אבל אנחנו, התכנסנו בשביל הבשר.

ראשונות - ראשונות תוכלו לבחור מתוך התפריט העשיר את מנת 'ביס פילה בקר ואנטריקוט' שמכילה את שני הבשרים האלו על שני שיפודי יקיטורי צרובים על הגריל ומונחים על מצע קרם תפו"א קטיפתי, באן אסאדו או חצאי כנפיים בטעמים.

עיקריות - 'כריך עוף ועשן': מנה המוגשת בלחם או בחלה מתוקה לבחירה, עם רטבים מצוינים ונתחים שנשלקו מהעצמות לאחר עישון, בתוספת ביצת עין, בצל מטוגן וירקות. או מ'אנצ' בורגר': קציצה מבשר מובחר בליווי כף פירה ובצל מטוגן בתוספת חזה אווז, ביצה עלומה, ספייסי מיונז ואיולי מיקס פטריות וכמהין. אל תפספסו גם את המבורגר הציידים שמוגש בתוך לחמנייה עם בצל מטוגן, אסאדו מפורק מהמעשנה שגם מוקפץ על הפלנצ'ה, ביצת עין וכבד אווז. ויש אפילו סלופי ג'ו מצוין, סטייקים עסיסיים ולמעשה, כל מה שתבקשו.

מתוק לאנרגיה או לרגיעה – רוטונדו. לא לפספס. שכבה קראנצ'ית של לואקר נוגט, פחזנית במילוי קרם פטיסייר עטופה בקרם דמוי נוטלה וקרמל מלוח, בציפוי נוצ'לו ושקדים קלויים.

צילום: BP 

BP חורב. חורב 15, מרכז חורב חיפה. טל': 053-6115046

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פורטר אנד סאנס בתל אביב
053-4272561
קפלה Cappella בתל אביב
053-4241727
שיאן בירושלים
053-9428640
כינור בכיכר בירושלים
053-4276671
בי פי מרכז חורב בחיפה
053-6115046

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!