נגישות
נגישות

יום הפיצה הבינלאומי: מגלים את הפיצריות הסודיות

באוטובוס, במשאית, בקיבוץ, בשוק ואפילו בסמטה מסתורית – לכבוד יום הפיצה הבין לאומי ריכזנו עבורכם רשימה של פיצריות בלוקיישנים ובטעמים מפתיעים, כי ישראל חייבת קונצנזוס אחד לפחות

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 06/02/2023, 12:46
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בתקופה סוערת כזו, בה אזרחי ישראל חלוקים, טוב שהגיע יום הפיצה הבין לאומי שיוכיח לנו כי כולנו עשויים מאותם חומרים, ובסוף - כולם דומים. ימין או שמאל, בעד הרפורמה או נגדה - אין אדם שלא אוהב פיצה. ומי שטוען אחרת פשוט מבלף! מה יכול להיות רע בבצק עם גבינה נימוחה, חמה ומגרה? אחח... אין סיכוי שאתם לא אוהבים פיצה. ואין שום קשר לעדה, דת, סטטוס משפחתי, צבע אהוב או העדפה פוליטית. אז במיוחד לכבוד יום הפיצה הבין לאומי שנחגג ברוב הדר, קמח וגבנ"צ ב-9 לחודש, אפינו במיוחד לאוהבי הז'אנר (שזה בעצם כל תושבי האנושות) את הפיצות והפיצריות הסודיות שאתם ממש חייבים להכיר. כי אין על הפחמימה המנחמת הזו בימים סגריריים כל כך.

הפיצה פרצה לחיינו הודות לאיטלקים שהגיעו לארה"ב והביאו איתם את המאכל הפשוט אך הטעים בטירוף הזה. הם הפכו את הפיצה ממאכל מקומי-איטלקי לאחד המאכלים האהובים בעולם, ובמרוצת השנים הוא התפתח למאות גרסאות עם אלפי תוספות משגעות – אז לפניכם רשימה של פיצות ופיצריות שאתם פשוט חייבים להכיר!

גרין באס - בגלל השילוב של אוטובוס ישן, מיקום פסטורלי ופיצות מעלפות

בלב ליבו של עמק יזרעאל ממוקמת אחת הפיצריות הכי מגניבות שתמצאו כאן בארץ, פיצה הממוקמת בתוך אוטובוס ירוק ומעוצב שיחזיר אתכם לשנות השישים. במקום מוגשת פיצה ביתית, דקה ופריכה של השף אייל הלדמן - כנראה שהמקום יעורר בכם חשק לעבור לגור אתו באוטובוס מרוב שהפיצה שלו טעימה, וגם כי יש משהו קסום בלאכול אוכל טעים באמצע שומקום על רקע נוף יפה. והאמת, שלא משנה מה תזמינו כי הבצק הבסיסי כל כך טעים, ועליו תוכלו להוסיף כמובן את התוספות שהמקום מציע, ביניהן: פטריות, בצל, זיתים ירוקים, בולגרית, בטטה, חצילים ובעצם מי צריך יותר מזה?

מסתורי הפיצה: מי חלם על פיצה באוטובוס ממש כמו באמריקה עם בצק משובח ותוספות נפלאות?

אישה אוחזת בפיצה ונוגסת בה בעיניים עצומות בעודה יושבת במסעדהצילום: שאטרסטוק
גרין באס. היוגב, 052-297-7508

פיצה טראק בגלל הבצק, הטעמים והמשאית המגניבה

פיצה טראק היא אחת הפיצריות המשובחות בארצנו. היא ממוקמות בקיבוץ דפנה בתוך משאית משנת 1968, שהוסבה לפיצרייה משובחת. במקום תמצאו פיצות דקות ומושלמות העשויות מקמח נפוליטני אמיתי, ונאפות בתוך תנור לבנים מאיטליה. אז אם כבר נסעתם עד קיבוץ דפנה שבגליל העליון, אל תוותרו על פיצת פופאי עם תרד ומוצרלה, פיצה פורל עם פורל גלילי מעושן, לצד פיצה בטטה וסלק ברוטב – מנות שהן השלמות בהתגלמותה.
מסתורי הפיצה: הקיבוץ הגלילי היפיפה, הנוף לנחל, משאית הווינטג' וכל הטעמים העמוקים האלה, פשוט שווים את הנסיעה!
פיצה טראק. קיבוץ דפנה, 04-6945700

סינמה פרדיסו - כדי לפגוש פיצה מצרית מהסרטים

השף עומר מצליח ייסד ארסנל שלם של פיצות הנאפות בטבון של המקום, עם שפע של טעמים מפתיעים שהופכים את זלילת הפיצה למסיבה רבת משתתפים בפה. במקום תמצאו מגוון של פיצות מצוינות, אך גולת הכותרת של המקום היא "מנקושה מצרית" - מאפה שטוח, דואה מצרית, שמן זית קורנייקי, עגבניית מגי ולאבנה ביתית. ואם זה לא מספיק, לכבוד יום הפיצה הבינלאומי ייאפו במקום פיצות מקוריות ומגניבות לאללה.
מסתורי הפיצה: מסתורית בגלל המקוריות של הטעמים שתפגשו רק כאן!

פיצה נאפת בתנור לבנים לכבוד יום הפיצה הבין לאומיצילום: שאטרסטוק
סינמה פרדיסו. חוף זמיר, חיפה, 053-7278993

פיצה פבריקה - בגלל המסתורין שמאחורי הבצק והטעמים המופלאים

פיצה פבריקה היא אחת הפיצות הכי משובחות ונאמנות למקור האיטלקי, הנעשות ונולדות תחת ידיו הנאמנות של אורן אמר שפענח את סודות הפיצה בסולרנו שבאיטליה. הבצק עובר התפחות כפולות עם הרבה אוויר, אחוזי מים גבוהים ושמרים טבעיים, המוצרלה מגיעה מאיטליה ולא סיפרנו לכם את זה כדי שתעריכו יותר אלא כדי שתבינו למה זו פיצה מסתורית!
כשאתם במקום חובה לקחת את פיצה ויאולה עם קרם סלק ומסקרפונה, מוצרלה טריה, גבינת בושה מקורמלת, קונפי שרי, צנוברים, אורגולה, קרם פרש, בלסמי ופרמז'ן ואת ה- קווין בי - מוצרלה טרייה, גורגונזולה, פטה עזים/פיקורינו רומנו, קציפת פרמז'ן, שרי צהוב, אורגולה ושמן זית. ובעצם לא ממש משנה מה תיקחו כי הכל במקום פשוט טעים להפליא.
מסתורי הפיצה: מעבר לבצק שפוגשים רק בפבריקה תפגשו כאן סוגי פיצה שיגרמו לכם להתאהב, בפיצה ובעצמכם.

פיצה בציפוי זיתים מוגשת על מגש עגול ומסביב ירקותצילום: שאטרסטוק
פבריקה. הרצל 203 רחובות, 053-6113733

הפיצה של אבא - אבאל'ה כמה שזה טעים!

מעבר למיקום הפסטורלי במקום מפתיע שנקרא כפר מל"ל, ליד הוד"ש, תמצאו כאן בצק עשוי בעבודת יד בטאבון אבן ופיצות שיעיפו אתכם לאיטליה ובחזרה עם טעמים מצוינים. יש כאן את סוגי הקלאסיות של עולם הפיצה לצד טעמים מיוחדים ומשובחים וכמובן שיש גם בצק כוסמין ובצק ללא גלוטן שטעימים לא פחות. חובה ברמת החוב הגדול לקחת את פיצת חציל מדורה – רוטב עגבניות, מוצרלה, פרמז'ן, חציל מדורה, פטה צאן ועגבניות שמש מיובשות ואת פיצת קישואים – רוטב עגבניות, מוצרלה, פרמז'ן, קישואים, עגבניות שמש מיובשות ובצל סגול.
מסתורי הפיצה: ממש בתוך נופי המושב, עם ניחוחות של איטליה ובצק עמוס אנרגיות שעושות טוב.
הפיצה של אבא. רחוב עין חי 33, כפר מל"ל, 052-7553551

פורטונה כולא פיצה - הפורטונה של הפיצות הדרומיות

פיצה שכולה פורטונה למי שזולל אותה בגלל שהיא טעימה ומיוחדת, וגם ממוקמת במקום מגניב ביותר המשמש גם כבר ארוך עם מיטב היינות ואווירה שרק אילת יכולה לייצר. על הפיצות מנצח האופה יובל זיו שמכין את הפיצות שלו בטאבון כשהן מגיעות בצורה עגולה ועמוסות בשלל אפשרויות ותוספות מופלאות. חובה עליכם לטרוף את פיצת חצילים עם עגבניות, מוצרלה, זוקיני, גבינת פטה, נענע, צ׳ילי חריף, פיצת פפרוני עגל - עגבניות, מוצרלה, נקניק, פרמז'ן, רוקולה ופיצת פורטונה עם ארטישוק.
מסתורי הפיצה: שווה לבוא לפורטונה בין אתם נופשים באילת, או מסתובבים בדרכי המדבר ובין אם תגיעו לכאן במיוחד ליום הפיצה הבין לאומי, חובה להגיע לפורטונה בגלל הטעמים, הבצק ואווירת הבר המעוצב והחושני שיש במקום בשעות הערב.

פיצה מונחת על מגש עגול מעץ ולידה חופן עגבניות שרי וגבינת מוצרלהצילום: שאטרסטוק
פורטונה כולא פיצה. האלמוגים 15, אילת, 053-6239124


יום הפיצה הבין לאומי - פז רובינזון במסע טעימות >> 

לא רק פיצה - כל המסעדות האיטלקיות בישראל >>

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!