נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שוק הכרמל תפס גלואו אפ רציני בשנים האחרונות, והפך להיות חתיכת סמכות פודיס שלא מביישת אף היפסטר מזוקן ומרוצה מעצמו. מרצועת מדרכה זרועה ירקות על הרצפה והומה בעיקר קשישות מטורללות למחצה שגוררות עגלה וצורחות "איפה העגלה שלי?! מישהו גנב לי את העגלה!! הצילו! שוטר! אה, לא. היא פה. אבל איפה המשקפיים שלי? מישהו גנב לי, שוטר!" (בעודן פונות שוב ושוב אל אותו תייר מבולבל שלובש קסקט אופנתי) – שוק הכרמל הפך למקום מסודר, שמציע בצד אחד פירות יוקרתיים, ומהצד השני מסעדות מעולות, דוכני מזון מצוינים, והרבה כיף, שמחה, ריחות ובלגן מאורגן. אל תטעו, הקשישות עדיין שם, וגם דוכני הירקות עדיין שם, רק שהיום זה נקרא וינטג' ומגניב, ובתכלס הכי כיף להסתובב בשוק, ואז ללכת לאכול באיזה דוכן שמוכר אוכל ביתי מצוין, או מסעדה חמה ומזמינה.

סמטה בשוק הכרמל להסתובב בשוק הכרמל, לקנות ולאכול. צילום: שאטרסטוק

המפורסמת

M25

אחת המסעדות המוכרות בשנה האחרונה, ולמען האמת לא מעט אנשים מזמינים אליה מקום ואז מופתעים שהיא ממוקמת דווקא פה בשוק, היא מסעדת M25. מכירים את המונח שוק בשר? אז פה הוא מיושם כהלכתו, בלי המשמעות המעליבה – המסעדה מתפעלת שוק המוכר בשר ודגים טריים, שניתן גם להזמין הביתה. השם שניתן לה הוא אגב, עשרים וחמישה מטרים שמפרידים בין המסעדה ובין שוק הבשר שלה. כפי שכבר הבנתם, המסעדה היא לחובבי בשרים, חד משמעית, וכאלה שמעדיפים את הבשר שלהם טרי ממש. המסעדה ידועה במנות בשר מצוינות כמו נתחי הטלה הרכים, האנטריקוט השזוף והיפה, הצלעות החתיכיות ועוד. יש גם מעט מנות צמחוניות כמו סלטים, אבל בואו, אם אתם צמחוניים יש לכם את כל שאר השוק (ירקות, פירות, זוכרים?). עפנו גם על הקינוחים הטעימים, ואיזה כיף שגם המחיר שלהם כייפי!

שוקולד שובר קריז – 26 ש"ח

קראק פאי – 40 ש"ח

מלבי – 40 ₪

המלצה שלנו

השאירו את המסעדה לסוף, כדי שתוכלו לרכוש את הבשרים ולחזור מיד הביתה.

M25 סמטת הכרמל 30, תל אביב 053-9380862

מנת סטייק פילה מונחת על צלחת לבנה בליווי עגבניות שרי וענף ורזמרין בשרים מעולים. צילום: שאטרסטוק

האסיאתית

איסאן - Eisan

בעלי המסעדה הגיעו לישראל ממחוז איסאן אשר בצפון מזרח תאילנד, ומבשלים אוכל אותנטי ונהדר לישראלים הרבים שמגיעים לשוק לפעמים במיוחד כדי לזלול סלט פאפאיה ירוקה עם שרימפס, אטריות מוקפצות עם טופו, ירקות, עוף או בשר, וכל המטוגנים השווים כמו כנפי עוף, כדורי עוף מטוגנים עם צ'ילי וכוסברה, וכמובן אגרולים ממולאים.

המלצה שלנו

הקינוחים האסיאתים מאוד מדליקים, ורוב האנשים משום מה לא מזמינים אותם. הקינוחים פה מצוינים וזולים, אז אל תחשבו פעמיים. אנחנו עפנו על הטפיוקה בחלב קוקוס עם פירות, 22 ₪ ועל בננה רוטי, סוג של קרפ חלבי עם בננה, מצופה בשבבי סוכר.

איסאן. רבי עקיבא 22, 053-9369139

המרעננת

המלבייה

מה יש להגיד על המלבייה? היא מגישה את מה שהיא יודעת הכי טוב: שווארמה. סתם, מלבי. וכמו כל מי שמתמחה בדבר אחד, היא עושה את זה הכי טעים, מרענן וטעים.

תוכלו למצוא פה שני סוגים של מלבי, חלבי או טבעוני על בסיס חלב קוקוס, ואת שניהם תוכלו לקבל עם תועפות של תוספות, רטבים וחיוכים של הבעלים, שגם יזמינו אתכם לקפה טוב, בסיום. מה רע?

המלצה שלנו

כייפי לריענון ומנוחה באמצע הסיור שלכם בשוק, ידוע שסוכר נותן אנרגיות. וחיוכים גם.

המלבייה. גדרה 28 תל אביב. 053-9376942

שתי מנות מלבי מונחות על מגש במסעדת "המלבייה" מלבי זה תמיד רעיון טוב. צילום: שאטרסטוק

המנחמת

סבתות מבשלות

אם אתם מתגעגעים לסבתוש האהובה שלכם, ובעיקר לאוכל החכם, המנחם, המכיל והחם שלה, אתם בטח יודעים שאוכל זה לא רק כמות מדויקת של מלח או פלפל, אלא גם משהו נוסף שאי אפשר להסביר במילים. המשהו הנוסף הזה, זה בדיוק מה שתמצאו באוכל של סבתות מבשלות.

המלצה שלנו

המסעדונת מציעה מגוון מאכלים שכולנו אוהבים, גם הילדים: קובה סלק, פסטלים, שניצלים, דגים טובים ועוד. כדאי לכם להגיע בששי ולקחת אוכל לשבת, הביתה.

סבתות מבשלות. פינת הכרמל, תל אביב 053-9345586

המטוגנת

מרכז הבוריקה

דוכן קטן בפאתי השוק, שמציע בוריקות טריפולטאיות קלאסיות מעלי וורקה בעבודת יד. מקום ששווה לעצור ולאכול משהו טעים וקליל, אם לא בא לכם לשבת ולשרוף זמן יקר. אם אתם בדיאטה, דלגו בדילוגים עליזים על פני הדוכן, והעמיד פנים שהריחות המשגעים לא נוגעים לכם.

המלצה שלנו

יש כמה אפשרויות מילוי לבורקה, לפני שהוא נזרק לשמן עמוק כדי לצאת קראנצ'י כמו שאנחנו אוהבים. אנחנו ממליצים על מילוי של תפוחי אדמה וביצה ביחד, ואחרי הטיגון להוסיף פלפל צ'ומה עסיסי (זה הולך טוב על בצק מטוגן), וצ'רסי כרוב.

מרכז הבוריקה, הכרמל 42 053-9387712

המתהפכת

שווארמה גרטי

קלאסי לאמצע היום, אם אתם עובדים ליד שוק הכרמל או אם אתם מטיילים שם, או אם באתם לעשות שם קניות – השווארמה של גרטי מציעה תידלוק מהיר והחזרת אנרגיות עם שווארמה טובה, מנתחי שייטל עגל וכבש. המנה מוגשת עם שומן טעים למות, שמעליו מפוזרים שבבי פיסטוק טורקי. נשמע מוזר, אבל זה שילוב פסיכי, בעיקר מבחינת המרקמים.

המלצה שלנו

גם אם אתם לא מחובבי התוספות על השווארמה שלכם, הבעלים של גרטי משתמש בחומרי הגלם הכי טובים – וכך הטחינה מעל השיפוד היא לא פחות מטחינה הר הברכה היקרה והמצוינת.

יד אוחזת בחלק של מנת שווארמה בשווארמה גרטי לא לשכוח את הטחינה. צילום: שאטרסטוק

הצרפתייה

מסעדת בסטה

היא אומנם מעלה ניחוחות צרפתיים-כפריים (לא פריד נגיד, אלא יותר פרובנס), אך קוראים לה בסטה. מסעדת בסטה מזמינה אתכם לחגיגה שמחה של אוכל משובח ואווירה צוהלת, במקום יוקרתי אבל מאוד נינוח. כלומר, פה לא תפחדו למלצרית "אה, אפשר קטשופ?", ובכללי לא יתנשאו מעליכם. אם אתם אוהבים לשלוק צדפות שהותז עליהן מעט לימון ותו לא (כפי שאמורים, תכלס, לשלוק צדפות) וכפי שזה נהוג בחופי הים של דרום צרפת, בהחלט הגעתם למקום הנכון עבורכם.

המלצה שלנו

להגיע בערב, לשבת על הבר, ולחשוב שאתם במסעדה צרפתית בשוק בוקריה בברצלונה. כי ככה אתם, אנשי העולם הגדול.

באסטה, השומר 4 תל אביב. 03-5169234

מנת אויסטרים מנחת על שולחן עץ במסעדת "הבסטה" בשוק הכרמל אויסטרים בניחוח צרפתי. צילום: שאטרסטוק

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

 מחפשים מסעדות בתל אביב? הקליקו כאן >>

צילום תמונת שיער: שאטרסטוק

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
יום האישה עם כוכבת משחקי השף: "ידעתי שאצליח"
טעמים של ג'אז ואוכל משובח
מסעדת שף כשרה למהדרין? "פה כדי לעשות היסטוריה"
אדוני ירצה גם כרית? המסעדות שאהבנו בבתי מלון
סאנסט באשדוד: לאוהבי בשר והחיים הטובים
הירושלמית החדשה והמסקרנת מיט טיים - ביג טיים!
מסעדות כשרות בפריז לכבוד יום הבסטיליה
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות