נגישות
נגישות

ברי יין מומלצים וטעימים מצפון לדרום

אדומים, לבנים, מבעבעים, יבשים או רק חצי יבשים – במיוחד לימי החורף הקרים, קבלו את המקומות המציעים בר יין מומלץ, המשלבים איכות של יין, יקבים ועשרות מותגים מוכרים ונדירים, עם אוכל גורמה בלתי נשכח!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 29/11/2022, 12:50
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בשנים האחרונות, ישראל עוברת מהפכה בתחום היין. אם בעבר, היה נדמה שמדובר בטרנר חולף, בו הישראלים 'משחקים אותה' אירופאים, הרי שטעינו, ואופנת היין כאן כדי להישאר. יש עשרות יקבים מקומיים חדשים, ייצור היין עולה, ייבוא היין שוקק והישראלים צורכים יותר ויותר יין על סוגיו השונים והמשתנים. כמובן שלצד היין, הישראלי הקלאסי דורש את אוכל הגורמה הנלווה אליו. כחלק מתרבות היין המקומית, צצו בארצנו עשרות מקומות חדשים - ברי יין, חלקם שכונתיים שמספקים תפריט משובח, לצד מותגי יין התואמים לו ומתלבשים בול על אנשים - שיין הפך לחלק בלתי נפרד משגרת חייהם.

למה ואיך בחרנו את ברי היין לכתבה?

בכתבה זו תמצאו ברי יין מצפון ועד דרום, כל אחד מהם מחולק עפ"י הקטגוריות החשובות ביותר לאוהבי החיים – מה אוכלים, מה שותים ומה באווירה, כדי שתתאימו את בר היין לסיטואציה ולמצב הצבירה הנוכחי שלכם. שאטו יחיעם, נילי בית יין, סנט אורבן,Wine Bar by Andre Suidan, ג'נגו, גיאקנדו, חנות יין ולה - קוצ'ינה - כולם ברי יין מוצלחים עם גורמה בצלחת, שנבחרו עפ"י הקריטריונים הבאים:

  • יין זה לב - ברי היין שנבחרו, הם מקומות שהיין מהווה את הלב והמרכז של התפריט.
  • אווירה - שילוב של יין, אוכל, מוזיקה ואווירה מיוחדת שמתאימה לאוהבי היין.
  • גיוון - תפריט יין מגוון, הכולל אזורי יין בעולם, מותגים מוכרים יותר לצד מותגים מוכרים פחות, או לא מוכרים כלל, וכן יקבים נידחים אך משובחים.
  • שירות - בר יין חייב שירות יין מקצועי עם מלצרים ששולטים בסוגי היינות, ויידעו להתאים יין לארוחה שלכם.
  • יין בכוסות - ברי יין רציניים, יספקו לכם גם תפריט יין בכוסות, כדי שיהיה מגוון ועשיר, וכדי שתוכלו לטעום מגוון יינות במחיר סביר.

יין נמזג בבר ייןצילום: שאטרסטוק

שאטו יחיעם  - פלטות גבינות לצד יין משובח

אחד מברי היין הנחשקים שיש הוא 'שאטו יחיעם', בר מסעדה עם נוף פסטורלי של מבצר יחיעם העתיק, שמספק שתייה משובחת, מזטים מטורפים, פלטות גבינות מקומיות ופיצות נפלאות, לצד בר מגוון הכולל את מיטב היינות מישראל, צרפת, איטליה, צ'ילה ועוד.

מה אוכלים? ההמלצה שלנו היא לקחת פלטת גבינות קלאסית - גאודה עיזים, ברי, צ'דר מיושנת, גבינת עיזים רכה, גאודה שום ואת פלטת שאטו הכוללת גבינות - אולד אמסטרדם, גאודה עיזים מיושנת, מנצ'גו כמהין, מזטים - ארטישוקים בגריל, שאטו קפרזה, חגיגת פלפלים המוגשת עם לחם, ריבת הבית, זיתים, חמאה ופרי עונתי.

מה שותים? ההמלצה היא לקחת דיל טעימות, הכולל חמישה סוגי יינות בעלות סבירה של 89 ₪.

מה באווירה? מאחר ומולכם יש מבצר עתיק, אז אין ספק שזהו המקום המושלם לדייט רומנטי עם ה'גירלפרנד', שיסתיים בכוס יין ובנשיקה מול יחיעם המפרגן.

צילום: שאטו יחיעם

שאטו יחיעם, כתובת: יחיעם, 053-5340500

 

סנט אורבן – בר יין לרומנטיקנים שבכם

מקום מעולה, שנמצא במרתף היסטורי במלון הסקוטי, ובמרחק נגיעה מהכנרת, עם תפריט יינות מעולה, מגוון כוסות יין במחיר הוגן ותפריט מעולה של השף יוסף (זוזו) חנא.

מה אוכלים? סלט פאטוש אסלי עם גבינת פטה, צלחת גבינות עם גבינות משובחות שמתחלפות עפ"י מצב רוחו של השף, קובנייה דג סטייל ביירות, קלמארי סגול על הפלאנצ'ה ושיא השיאים, פיש & צ'יפס טברייני שיתאימו בול ליין שלכם.

מה שותים? התפריט כולל יינות רבים, המחולקים עפ"י סגנונות ולא עפ"י אזורים המגיעים מצרפת, ספרד, פורטוגל וגרמניה. מרבית כוסות היין המוצעות בתפריט, הן מיקב ישראלי, כולל יינות המגיעים מיקבים לא כשרים, כמו למשל: אמפורה, שבו, קלו דה גת.

מה באווירה? המיקום של הבר במרתף אפלולי והיסטורי, לצד הקירבה לכנרת, מעניקים למקום את הרומנטיקה הנדרשת עם 'סלפי' מנצח שלכם - לוגמים יין על רקע הכנרת.

צילום: שאטרסטוק

סנט אורבןכתובת: גדוד ברק 1 טבריה (במלון הסקוטי) 04-671-0710

 

נילי בית יין  - שילוב של יין, איטליה ואווירה ציורית

בית היין הזה הוא מבתי היין הוותיקים ביותר שתמצאו כאן, עם אוכל איטלקי ים תיכוני משובח, לצד מבחר עצום של יינות מרחבי העולם, המתאימים ומשלימים את הארוחה שלכם.

מה אוכלים? פיצה מעושנת עם סלמון מעושן, טרטר טונה, סביצ'ה סלמון, ניוקי סלק ממולא בגבינה, רביולי ערמונים וכמובן שאסור וותר על סופלה השוקולד עם גלידת וניל, שיפתח את הצ'אקרות ליין הבא שלכם.

מה שותים? תמצאו כאן יין לבן, אדום רוזה, כשההמלצה שלנו היא לדגום כמה כוסות של דלתון אסטייט רוזה, דלתון כנען אדום, קסטל לה וי או למברוסקו לבן חצי יבש, אם אתם בעניין של מבעבעים.

מה באווירה? טוב, נו...אתם נמצאים בליבה של זיכרון יעקב, עמוק בתוך המדרחוב הפסטורלי, אז דייט שני/שלישי עם מישהו שהתלהבתן ממנו והוא גם נדיב וזורם באופיו - זה הדבר הכי מתבקש!

צילום: נילי בית יין

נילי בית יין, כתובת: המייסדים 43, זיכרון יעקב, 053-9440618

Wine Bar by Andre Suidan – גן עדן של 180 סוגי יין

החלום הזה הוקם ע"י אנדרי סוידאן ב-2017, עם למעלה מ-180 תוויות יין תוצרת של כורמים וייננים בעלי יקב (ותשכחו מיינות תעשייתיים ומוכרים) לצד אוכל גורמה מעולה שמשלים את חווית היין.

מה אוכלים? צלחת בשרים קרים ונקניקים מובחרים בליווי מלון, סלט בוראטה איטלקי, צלחת רוסטביף בליווי תפוח אדמה ולחם הבית ופלטת גבינות חמישה סוגים – מהארץ ומחו"ל.

מה שותים? מרבית היינות שבתפריט מיובאים מחו"ל, ותמצאו בו יינות מסורתיים, כמו: ברולו ואמרונה, לצד יינות קלילים כמו ברברה וגם מגוון של יינות שטרם פגשתם, ולכן מומלץ להתפרע ולבחור את הלא מוכר, כי זה המקום המושלם לטעימות שלכם.

מה באווירה? בר היין מתאים לדייט לא מחייב על שיחה קולחת, לצד כוסות יין שירככו את האווירה ויוציאו אתכם במיטבכם.

צילום: שאטרסטוק

Wine Bar by Andre Suidan, כתובת: שדרות הנשיא 98, חיפה, 053-9369708

 

ג'נגו- בר יין לאוהבי קולינריה ימית

אחד מברי היין הנחשקים של תל אביב הוא ג'נגו של השף שרון כהן, עם תפריט יינות מהארץ והעולם, וגם תפריט יינות בכוס מכובד במיוחד, לצד מנות רבות הבאות מהים בגדלים מתאימים לשרינג מופלא.

מה אוכלים? לפתיחה, מומלץ לקחת אויסטר וקוויאר 5 גרם, לצד בגט ולחם מחמצת, קרוקט - פטריות ירדן, פורטובלו ופרושוטו, באן סרטן רך שריון, שרימפס וקישואים שרופים וריזוטו לובסטר.

מה שותים? בתחום היינות הלבנים, תמצאו טעמים מרעננים, מלאים ועגולים, שהולמים את מנות הים שלכם, וכדאי להיוועץ עם המלצר איזה מהם לקחת לצד המנה.

מה באווירה? מדובר במקום המתאים לפגישה עם החבר'ה או ליציאת גיבושון מטעם העבודה, כדי להראות שאתם בקיאים בסצנת חיי הלילה העכשווית.

צילום: שאטרסטוק

ג'נגו, כתובת: בן יהודה 155, תל אביב, 03-522-1224

ג'יאקונדה – קלאסיקות איטלקיות לאירופאים בנשמה

מדובר במקום עלייה לרגל לאוהבי היין המשובח, שהוקם ע"י ענת סלע ורפאלה רונן, וכולל מבחר משובח ונדיר של יינות מיובאים מכל חלקי העולם. ניתן לבחור בקבוק ולשתות אותו במחיר החנות, או לבחור מגוון של כוסות יין שונים. כמובן שלצד היין, יש מנות קטנות וטעימות.

מה אוכלים? צלחת גבינות משובחות, צלחת נקניקים מיובאים, דגים כבושים, סלט קפרזה או טונה אדומה צרובה ושיא השיאים - מנת גרבדלקס עם קרם פרש חזרת ומיני בריוש.

מה שותים? תמצאו במקום מבחר מבלבל במיוחד של קלאסיקות מאיטליה, ריזלינג, יינות מצוינים מצרפת, אוסטריה, גיאורגיה ובעצם, מכל מקום שיש בו יין משובח.

מה באווירה? המקום המדויק להרשים את בן/בת הזוג החדש/ה או את החברים הוותיקים עם ידע, ולשחק אותה 'יינן' לערב אחד, או לחילופין, אם אתם 'אירופאים' בנשמה אז זה זה...

צילום: שאטרסטוק

ג'יאקונדה, כתובת: פרישמן 73, תל אביב, 03-600-6863

חנות יין – למביני עניין שאוהבים הרפתקאות

חנות יין בירושלים, היא מקום אינטימי ונעים של אדם מולכו סעדון, המשלב בין מבחר גדול של יינות מכל העולם והמותגים, תפריט כוסות יין מוצלח ואוכל טעים ומוקפד עם שלל גבינות מקומיות.

מה אוכלים? פלטת גבינות מפנקת, לצד לחם מחמצת, שמן זית ועשבי תיבול.

מה שותים? תמצאו כאן מותגי יין רבים מכל העולם, כולל יבואנים קטנים ויצרנים עצמאיים שנבחרו בקפידה, לצד תפריט כוסות שמשתנה מדי כמה שבועות.

מה באווירה? כבר הבנתם שזה המקום למביני עניין, ולכן אפשרי לשבת כאן לבדכם על לפ-טופ ולעבוד על הספר הבא שלכם, או לחילופין, להגיע עם הבסטי לדרינק יין של צוהריים.

צילום: שאטרסטוק

חנות יין, כתובת: בן סירא 18, ירושלים, 050-323-3734

לה קוצ'ינה – שילוב של גורמה איטלקי ויין מובחר

ב-לה קוצ'ינה תמצאו את השילוב המוצלח שבין אוכל איטלקי טעים שיקפיץ אתכם לארץ המגף, עם תפריט עמוס בסוגי יינות משובחים בניצוחו של השף תומר אסרף.

מה אוכלים? מנת אנטיפסטי זוגית, קלמארי סגול, סלט אנדיב עם גבינה כחולה, לינגוויני  שחור ופטוצ'יני ארטישוק, לצד סטייק אנטריקוט עסיסי, ולקינוח, פבלובה וטירמיסו מושלמים עם טעם של עוד...

מה שותים? התפריט עמוס ביינות מבעבעים, לבנים ואדומים מהארץ והעולם: רוזה, שמפניות לסוגיהן ועוד. מומלץ להתאים את היין למנה שתבחרו, כמו למשל: כוס ממורו ביאנקו, פיצ'יני או את הסוביניון בלאן, טוריין, פמיל בוגרייה העגול בטעמו.

מה באווירה? המסעדה משלבת בין אוכל גורמה איטלקי ליין, ולכן היא מתאימה יותר למשפחות, זוגות ותיקים, ימי נישואין, או פשוט להגיע עם כמה חברים טובים לאוכל טעים ויין מפנק.

לה קוצ'ינה, כתובת: אילת, 053-9442736

צילום: לה קוצ'ינה

מחפשים עוד מקומות שיודעים להעריך יינות מצוינים?

לרשימת ברי היין שלנו הקליקו כאן>>

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
Wine Bar By Andre Suidan בחיפה
053-9369708
שאטו יחיעם ביחיעם
053-5340500
נילי בית יין בזכרון יעקב
053-9440618

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת