נגישות
נגישות

טיול בגליל העליון - דרך נוף ממירון לחצור הגלילית

שטיח חלמוניות צהובות, מערה מסתורית, בית כנסת עתיק ונוף מושלם לסלפי - דרך נוף ממירון לחצור הגלילית היא המסלול המושלם לנופים מרהיבים על קולינריה משובחת

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 24/10/2022, 14:22 תאריך עדכון: 08/11/2022, 10:15
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

במיוחד לכבוד הסתיו הכנו לכם טיול רכוב בגליל העליון במסלול יפיפייה שאורכו 16 ק"מ  - דרך נוף ממירון לחצור הגלילית. הטיול חולף בין יערות עצומים, נופים מרהיבים של עמק החולה, החרמון והגולן, בתי כנסת עתיקים, מערות נסתרות, שטיח חלמוניות צהובות וכמובן קולינריה מנצחת ומיוחדת במיטב המסעדות של הגליל העליון. המסלול מתאים לרכב פרטי, אז כל שנותר לכם לעשות הוא לעקוב אחר הוראות ההגעה מנקודה לנקודה וממקטע למקטע, כדי שלא תפספסו דבר מכל הטוב הזה -  טבע במיטבו, נופים של אושר, פינות חמד מושלמות וארוחות משובחות ומפנקות!

מקטע ראשון 'עין זיתים' – בית היערן, קברי אלקנה, אנדרטה ומערה מסתורית

איך  מגיעים?

נוסעים בכביש עכו–צפת (כביש 866) עד לצומת מירון, בצומת פונים מזרחה לכיוון צפת (כביש 89), נוסעים כ-350 מ' ומיד פונים שמאלה על פי השילוט המכוון לדרך נוף יער מירון עד שמגיעים לחניון על שם יוסף סקטר השוכן בצל עצי האורן.

כמה נוסעים? 5.5 ק"מ

מה רואים?

בתחילת המסלול תפגשו את הר מירון ההר הגבוה ביותר בגליל (1,208 מ') במלוא תפארתו. לאחר נסיעה של 1.7 ק"מ לאורכו של יער מרהיב שנטע ע"י קק"ל בתקופת המנדט הבריטי הכולל עצי אורן ירושלים, ברוש מצוי, איקליפטוס תגיעו לחניון שנמצא בצדה השמאלי של הדרך ומולו תגלו שביל להולכי רגל המוביל אל בית היערן – בית  ששירת בעבר את הנוטעים ואת שומרי היער ומתאים לפיקניק של בוקר. לאחר נסיעה של 2.3 ק"מ הנוף הגלילי נפתח וניתן לראות את צפת, יער ביריה והיישוב היפה קדיתא.

בהמשך הדרך ניתן לבקר בקברי אלקנה - אביו של שמואל הנביא, מבנה בטון עם קירות לבנים וכיפה כחולה המזכיר מעט את בתיה הלבנים של יוון. חצי קילומטר משם תוכלו לראות טנק צנטוריון קשיש המציין את מקומה של אנדרטת חטיבה 37 בעוצבת ראם ובסמוך לו נמצאת אנדרטה בצורת האות ש' שנוצרה ע"י הפסלת דינה ניר-אבן-טוב, אלמנתו של עודד אבן-טוב, סייר בפלוגת הסיור של החטיבה ונפל במלחמת ששת הימים. ממשיכים בנסיעה לכיוון קדיתא עד שמגיעים למבנה קטן המציין את מערת האידרא רבא (מארמית" המושב הגדול) ואת קברו של התנא רבי יוסי בן יעקב, המערה בה למדו רבי שמעון בר יוחאי ותלמידיו את סודות הקבלה הכתובים בספר "הזוהר".

יער ביריה. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל.

מקטע שני  מעין זיתים לעמוקה – מעינות נובעים, פיסטוקים ופינת חמד מתוקה

איך מגיעים? לאחר המערה, דרך הנוף נפרדת מכביש הגישה לקדיתא ופונה ימינה, יש לנסוע בה עד שמגיעים לכביש 886, בין צומת עין זיתים למושב דלתון. כדי להתחבר להמשך דרך הנוף יש לפנות ימינה (דרומה) בכביש 886, לנסוע כ-150 מ' ולפנות שמאלה (מזרחה).

כמה נוסעים? כ-6 ק"מ.

מה רואים?

האתר הראשון שיקדם את פניכם הוא עין גבר - מעיין הנובע בדרך כלל בכל ימות השנה ולצידו בריכת איגום קטנה מקום נחמד ביותר לבראנץ' טעים. כ-800 מ' משם הדרך חולפת על פני "עמק הבוטנה" - השם העברי של הפיסטוק  בו ניטעו בשנת 1963 עצי אלת הבוטנה (פיסטוק חלבי). האתר הבא הם שרידיו של בית הכנסת הקדום נבוריה מהמאה ה- 6 לספירה שהתפרסם בזכות הכתובת הנדירה שהתגלתה במשקופו "למספר ארבע מאות ותשעים וארבע שנה לחורבן הבית נבנה בסרר חנינא בן ליזר ולוליאנא הבר יודן". הכתובת מוכיחה שהמקום נבנה בשנת 494 לחורבן בית המקדש (564 לספירה) בעת כהונתם של חנינא בן ליזר ולוליאנא בר יודן כראשי הקהילה או ראשי בית הכנסת. למרגלותיו, נובע המעין עין נבוריה עם שלל טרסות, עצי בוסתן שהופכים את המקום לפינת חמד של ממש שמתאימה לשליפת ארוחת הצהריים שלכם והתענגות קולינרית בטבע. בהמשך תמצאו את מצפור אבי ויגדר הנמצא בצל עצי אורן קנרי גדולים המעניק מבט מרהיב על נחל דלתון, עמק החולה, הגולן והחרמון כמקום מושלם ל'סלפי' הטבע היומי שלכם.

מקטע שלישי  - מעמוקה לחצור גלילית עם יער חלמוניות מהאגדות

איך מגיעים? דרך הנוף מגיעה לדרך היער הראשית, כאן צריך לפנות ימינה ואחרי נסיעה קצרצרה יש לחלוף על פני הכניסה לעמוקה ולהיכנס לחלקה המזרחי של דרך הנוף.

כמה נוסעים? כ-4.5 ק"מ.

מה רואים?

האתר הראשון שתראו בדרך הוא עין מרגנית הכולל טרסות ושולחנות פיקניק חדשים בצל עצי התאנה והשקד הגדולים כמקום שתפור לעצירת קפה ומאפה או לאנץ' מנצח. לאחר מכן נוסעים דרומה לתצפית מרהיבה על דרום עמק החולה, הגולן והכנרת על שם ליאורה נטלסון. לאחר נסיעה נוספת של 900 מ' תגיעו לחניון קטן המשמש בסיס יציאה לטיול בשביל החלמוניות של יער ביריה הפורחות כאן ממש בקרוב, בסוף נובמבר ובתחילת דצמבר ויוצרות שטיח צהוב ומדהים בו תוכלו לשבת ולתעד עצמכם בכל הצהוב הזה. בהמשך, עולים על דרך רבין המובילה לחצור הגלילית ולאחר כ- 400 מ' מגיעים לפארק חצור שהוקם ע"י קק"ל לסיום של פיקניק טעים או ארוחת קדם מסעדה כיאה למיטיבי לסת שאתם (שאנחנו).

איפה אוכלים?

בגליל העליון תמצאו שפע של מסעדות מצוינות שמתאימות לסעודה במקום או ל'טייק אווי' משובח לפיקניק מושלם ומשביע לנופיו המדהימים של הגליל. בולונז'רי, עזבה, ג'ויה, סומק וטאג'ין הן חמש מסעדות המגישות אוכל גורמה שנמצאות לאורכו של המסלול שמנגישות לכם עשרות סוגים של מנות מצוינות שיהפכו את ארוחת הבוקר, בראנץ' או ארוחת הצהריים שלכם בשטח למושלמת!

בולונז'רי – המסעדה המפניקה לפיקניק של אגדה

אחת המסעדות הנכונות והטעימות לקחת אתכם טייק אווי מושלם לדרך נוף המירון היא בולונז'רי, המציעה מגוון תפנוקים שמתאימים לאריזה ושליפה בשטח. מסעדת שף חלבית עם תפריט מגוון של כריכים משובחים, סלטים ופיצות מהטבון. כשההמלצה שלנו היא לארוז כמה מהמנות המובחרות של המקום - כריכים: כריך אנטי פסטי - פסטו, חציל קלוי, פלפל קלוי, בטטה, גבינת עיזים, כריך סביח -  טחינה ירוקה, חציל קלוי, עריסה, תפו"א, ביצה קשה וכריך שניצל חלומי - גבינת חלומי מטוגנת בציפוי פנקו, חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ, גבינת שמנת, איש איש והכריך שמתאים לו כמובן. פיצה לבנה עם גבינה צהובה ובולגרית, פטריות ממולאות, כרובית, חציל, לאבנה וכמה שיותר מאפי הבית. כדאי לנגב את כל הטוב הזה יחד עם סלט מנגו תאילנדי, סלט יווני וסלט טוסט לארוחה מפוארת במיוחד בשטח.

צילום: בולונז'רי

בולונז'רי. צפת, 053-9349049

עזבה – ארוחת צהרים מופלאה בטבע בניחוח גלילי

מסעדת עזבה מגישה אוכל ערבי אותנטי עם שפע של מנות משובחות, שמתכתבות היטב עם הנוף הגלילי בבעלותה של משפחת דאוד. במקום תמצאו מגוון של ממולאים, סלטים, תבשילי קדירה מיוחדים ואופציות רבות של מטעמים שתוכלו לארוז בקופסות וחמגשיות ולקחת לדרך לארוחת צהרים מהממת, טעימה ומנחמת. מומלץ לארוז: חומוס, סלט ירקות, כרובית עם טחינה, מלוכיה, חציל בּתנור עם טחינה גולמית ועראייס, סלט פטוש וטבולה, הרבה קובה וכמה שיותר ממולאים פשוט כי זה טעים טעים ואל תפספסו את שלל קינוחי הסולת הנפלאים והמתקתקים שיש למקום להציע.

צילום: עזבה

עזבה. ראמה, גליל עליון, 053-9441458

ג'ויה – איטלקית עם שפע פתרונות לפיקניק מושלם

מסעדה מעולה נוספת שמתאימה להצטיידות למסע הרכוב שלכם בדרך נוף המירון היא ג'ויה האיטלקית שמספקת שפע של מנות נפלאות שניתן לארוז ולקחת לדרך לנשנוש מושלם! בתפריט יש את כל מנות המטבח האיטלקי האהובות אך בחרנו כמובן את אלו שניתנות לאריזה ואכילה בשטח: פוקצ'ה (לפחות שתיים) שנאפית בטאבון העצים המקומי, ארנצ'יני, קריספי פטריות במילוי גבינות, זוקיני פריטו  - אצבעות זוקיני בציפוי פריך יחד עם סלט עגבניות ומוצרלה, סלט אנדיב וסלט מרקטו הכולל תערובת חסות, עגבנייה, מלפפון, שעועית ירוקה, עגבניות שרי, צנונית, קרוטונים, בצל ירוק, שקדים, בטטה קריספית, גבינת פטה ורוטב איולי שום ודבש. ובגזרת הפיצות כדאי לקחת פשוט אחת מכל אחת לחלוקה ולא לוותר על  ג’ויה - רוטב עגבניות, מוצרלה, ארוגולה, שמן זית ופרמז'ן, סיציליאני - רוטב עגבניות, מוצרלה, פרמזן, ריקוטה, בצל מקורמל, ארטישוק, עגבניות שרי, בזיליקום ובלסמי מצומצם, אנטיפסטי  - רוטב עגבניות, מוצרלה, תרד, גבינת עיזים, בטטה, בצל מקורמל, סלק וצנוברים וטרטופו - מסקרפונה כמהין, מוצרלה, פטריות, פרמז’ן ובזיליקום.

צילום: ג'ויה

ג'ויה. דרך הגליל, ראש פינה, 053-6318174

סומאק  - מסעדת שף מעולה לסיים איתה את הנסיעה

סומאק היא מסעדה גלילית ארצישראלית שמספקת תפריט מגוון ומיוחד בניצוחו של השף דניאל שליט בניחוחות גליליים. בתפריט תמצאו סלטים טריים מעשבי וצמחי המקום, פסטה תוצרת בית ומגוון של בשרים ומנות גורמה משובחות, המלצה שלנו היא לקחת בראשונות ״סיגר״ קריספי במילוי פרגית קצוצה, בהרט ונענע טרייה עם טחינה מקומית וקצת חריף לצד מנת פילה ברבוניה מטוגן בציפוי פריך, פאטוש ונתח קצבים המורכב מפטריית מלך היער צרובה, עשבי תבלין ויין אדום. במנות העיקריות מומלץ להזמין את מנת צלעות טלה על הגריל, בצל ממולא בפריקי ורכז רימונים ואת מנת הסטייק אנטרקוט מיושן במקום, פירה כפרי עם שום קונפי, חרדל, בצל מטוגן וירקות שורש צלויים לצד מנת הפטוצ'יני העשויה במקום והנהדרת. אוכל גורמה לסיומו של טיול רכוב ומרהיב!

סומאק. הגדוד השלישי 106, צפת, 053-8097110

הטאג'ין – מסעדת בשרים עם טאג'ין משובח לסיומו של טיול בלתי נשכח

הטאג'ין היא מסעדה שעושה כבוד למטבח המרוקאי עם מיטב מאכלי העדה ותבשילי טאג'ין מעולים ומנחמים שלא תרצו לסיים לעולם. האוכל והתבשילים משתנים כל יום בהתאם לעונה אבל תמיד יש שם מגוון סלטים טריים ומומלצים שכדאי פשוט לפתוח איתם שולחן ואת הארוחה  - מטבוחה, סלק אדום, סלט ביצים, חמוצי הבית, כרוב אדום במיונז, חציל מטוגן – עריסה, סלט פטריות, פלטת פסטלים ופלטת מטוגנים לנשנוש, בעיקריות חובה לקחת את האסאדו בתנור, בשר ראש עם חומוס, צלי כתף טלה ובורקס בשר הנהדר עם מגוון תוספות כמו צ'יפס, קוסקוס, פטריות אורז ועוד רבות ומצוינות ולא לוותר על פלטת הממולאים שיש במקום!

צילום: הטאג'ין

הטאג'ין. הסגר 33, חצור הגלילית, 053-5495102

רוצים לשמוע עוד על דרך הנוף ממירון לחצור הגלילית? הקליקו פנימה ותקבלו את כל הפרטים, התיאורים וכל מה שבדרך ועל הדרך:

https://www.eyarok.org.il/Trip.aspx?id=247

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת