נגישות
נגישות

המנות המושלמת לפתוח איתן את הסתיו!

מהו יום השוויון ומהן המנות הכי שוות ומושלמות לתחילת הסתיו שלכם? קבלו את מצעד המנות שיעשו לכם טעים, נעים וחמים, בדיוק כשבחוץ מתחיל להיות קריר

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 18/09/2022, 20:25 תאריך עדכון: 19/09/2022, 12:11
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יום הסתיו הרשמי והמיוחל חל ב- 22.9 והוא משמש כ"יום השוויון" - היום בו הסתיו מתחיל רשמית ואפשר לנשום לרווחה כי האוויר יהיה צונן יותר, והעולם נעים יותר - גם אם לא בפועל, אז לפחות בראש שלנו. ב"יום השוויון" השמש למעשה חולפת בנקודה בה מתלכדים שני מישורי הסיבוב של כדור הארץ: מישור המילקה - המישור בו כדור הארץ מקיף את השמש ומישור קו המשווה- שהוא מישור המאונך לציר הסיבוב של כדור הארץ סביב עצמו. בזכות ההתלכדות הזו השמש עוברת את הנקודה מצפון לדרום ומביאה ל'שוויון סתיו' תקופה בה משך היום והלילה שווים! ובפרשנות שלנו, תקופה בה אפשר למצוא אוכל שווה ומשובח עם חולצה דקה בתיק ותקווה לימים אף קרים יותר. במיוחד לסתיו רקחנו לכם את המנות שיעשו לכם 'קיצי' בנשמה, יחממו את הלב והראש, ירעננו את הגוף מימי החום ויעשו הרבה טעים בצלחת!

בשרים מדליקים שמתאימים לסתיו אצל אל רוביאן

תחילת הסתיו מביאה איתה את ניחוחות הבשרים הצלוים, המשביעים ואת חדוות הקרניבוריה. מסעדת הבשרים הנחשבת אל רוביאן, היא מקום מושלם לחגוג את יום השוויון, ואת תחילת הסתיו עם שפע של מנות בשריות מפתות ובלתי נשכחות. המלצה שלנו היא לפצוח בסלטי הבית – חומוס, טחינה, תירס, טונה, גזר, כרוב, תבולה, פתוש ריחאן שיכינו אתכם למנות הבאות שבפתח ובעיקריות ללכת על 'טריו אל רוביאן' – פילה לבראק, סטייק, סלמון, שרימפס או את מנת המיקס גריל – הכוללת צלע כבש, סטייק עוף, שיפוד קבב, מומלצת ביותר היא המנה הייחודית והטעימה שמוצאים רק כאן צוואר טלה ממולא אורז וצנוברים עשוי בתנור (בהזמנה מראש ושווה כל ביס).

צילום: אל רוביאן

אל רוביאן. משגב, גליל מערבי, 053-9374290

שקשוקה מחממת אצל ד"ר שקשוקה

טוב...נו, אין כמו שקשוקה טובה וכבדה לתחילת הסתיו – רוטב סמיך, ביצים משוקשקות, מנה מבעבעת וחמימה ואם כבר שקשוקה אז למה לא ללכת למלך השקשוקות, ד"ר שקשוקה? במקום תמצאו את כל השקשוקות שרק חלמתם לאכול לצד מגוון תבשילים ומאכלים טריפוליטאים. מומלצת במיוחד היא שקשוקת החצילים או שקשוקת המרגז שמגיעות עם חצי כיכר לחם לבן כמו של פעם וחמוצים וכמובן שאם אתם עדיין רעבים קחו לצידה גם את  מגוון סלטי הבית המצוינים וגם כוס יין שתחמם אתכם בסיום הארוחה.

צילום: ד"ר שקשוקה

ד"ר שקשוקה. בית אשל 3, יפו, 053-9444193

קרבונרה מפנקת וצרפתית במיוחד אצל Par Derriere

אחד המאכלים שהכי מזוהים עם סתיו היא קרבונרה סמיכה ועמוסת כל טוב כפי שמציעה מסערת פר דרנייר הצרפתית השווה במיוחד של מתחם נוגה. לפתיחת הסתיו לכו על פלטת גבינות של 180 גרם הכוללת לחם, חמאה, ריבת בצל ופרי עונתי

ואז הזמינו אחר כבוד את פסטה אלה קרבונרה עם בייקון טלה, שמנת, חלמון ביצה, פלפל שחור ופרמז'ן כמנה שעושה נעים וטוב בלב, באהבה, בנשמה לצד קוקטייל ספייסי מרגריטה - טקילה סילבר, ליים, צ'ילי חריף וכתר מלח, שילוב שייחמם אתכם עד הבית.

צילום: פר דייר

פר דייר. בת עמי 7, תל אביב, 053-9439833

כבדי עוף ביין של סתיו - לחם, יין

"לחם יין" היא ביסטרו מומלץ ביותר שהוקם על ידי רונה פרדיס ודגנית עמיחי עם תפריט עדכני ובועט שמציג מגוון מנות שבאות טוב ליום השוויון  ולחיינו. ממאפים טריים שנעשים במקום על בסיס יומי, לחמים, עוגות, עוגיות, קישים, פסטות תוצרת בית ועד להמבורגרים וסטייקים. אחת המנות המומלצות שלנו לפתיחתו של חורף היא מנת

כבדי עוף עם בצל ויין אדום המוגשת על פירה תפו"א ועלי רוקט, כי מה יותר מנחם מזה? ומומלץ לצוות למנה גם את מנת הניוקי ערמונים המצוינת!

לחם יין. דרך החורש 4, יהוד, 053-9443662

קדירת כדורי בשר של כרמא

"כרמא" היא מסעדה שתפורה על הסתיו, בדיוק כמו שנועה קירל תפורה לאירוויזיון. כרמא ממוקמת מבנה אבן עתיק, נוף משגע של הרי עין כרם ושפע של ארוחות מצוינות, משביעות ועושות סתיו בלב.

התפריט כולל פוקאצ'ות טריות, פסטות, בשרים, סלטים והרבה מנות טעימות כשההמלצה שלנו לסתיו היא לקחת פוקאצ'ה נעימה כפתיחה לארוחה וללכת ישירות לקדירת כדורי בשר טלה, עם פסטה חונקי כמרים ברוטב עגבניות, חצילים, בזיליקום ומוצרלה, מנה שנסגרת עם בצק אוורירי מעל ששומר על כל האדים והטעמים  -מנה שהיא שיא השיאים של סתיו!

צילום: כרמא

כרמא. עין כרם 74, ירושלים, 053-9439229

קינוחי סתיו שעושות שוויון בלב ליום השוויון בטלבייה פטיסרי

מה יותר מתאים משפע של עוגות מופלאות ליום הראשון של סתיו? בטלביה פטיסרי תמצאו כל מה שטעים מתוק ועושה טוב לראש וללב – אומנות הקונדיטוריה שבאה לידי ביטוי בעשרות ממתקים, מאפים, עוגיות, עוגות, קרמים ואושר גדול.

המלצה שלנו לסתיו היא לארגן למרכז השולחן כמה אקלרים בטעמים שונים, מרציפן קפה, טארט לימון, טארט פירות וכמובן טירמיסו לצד אספרסו או קפוצי'נו עם קצפת כי ככה מקבלים את הסתיו כהלכתו במתיקותו!

טלביה פטיסרי. שופן 5, ירושלים, 053-9385423

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ד"ר שקשוקה בתל אביב
053-9444193
פר דרייר בתל אביב
053-9439833
כרמא בירושלים
הזמנת שולחן
053-9439229
טלביה פטיסרי בירושלים
053-9385423

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!