נגישות
נגישות

יום החומוס הבינלאומי – 10 חומוסיות שאסור לפספס

חומוס הוא כבר מזמן המאכל הלאומי שלנו - בממרח, בגרגירים, בפיתה, ובצורתו העגלגלה – הפלאפל. לכבוד יום החומוס הבינלאומי אספנו את עשרת החומוסיות הכי שוות בארץ.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 10/05/2022, 10:59
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם לפעמים נדמה לכם שחומוס הוא בליבת התרבות הישראלית – אינכם טועים כמובן. בואו, מדובר באחד מפלאי העולם הקולינרים הכי משמעותיים שפקדו אותנו הישראלים. כי זה לא ממש משנה איך אתם אוהבים אותו – עם טחינה, ביצה קשה, בשר, פטריות, פול, שמן זית, בפיתה או בצלחת, בניגוב מסובב או בניגוב אלגנט, הרי מדובר בקטנייה המושלמת, בעלת עשרות הפנים, הטקסטורות והטעמים. בנוסף, הוא אחד המאכלים היחידים שהם גם טעימים וגם בריאים: עתיר סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ואפשר לאכול אותו מבושל, כממרח או כתוספת לסלט, בתבשילים שונים וגם במרקים, והוא תמיד מנחם, טעים להפליא והופך את הארוחה לעשירה יותר. אז לקראת יום החומוס הבינלאומי ליקטנו עבורכם את עשרת המקומות הכי שווים לנגב בהם חומוס, את החומוסיות שכל חומוסאי שמכבד את עצמו וקיבתו חייב, אבל ממש חייב, להכיר ולאכול, ויפה שעה אחת קודם!

מוכנים? התחילו לנגב...

חומוס רחמו - הפנתאון של החומוסאים

יש מספר חומוסיות מעולות בירושלים, אך כירושלמית בנשמה אני מכורה לרחמו, מוסד ירושלמי הקיים למעלה מ- 50 שנה. מסעדה ירושלמית הכי אסלית שיש, עם חומוס מהאגדות! כל התבשילים מתבשלים על פתיליות, הכל טרי ומושלם והחומוס עם מרקם עשיר ומלטף וכל כך טעים, שבא לבכות מתענוג. לא סתם הוא גם מוזכר בשיר "ירושלים שלי" של נורית הירש "וחומוס של רחמו וריח דגים", כי ככה זה כשמדובר במוסד של ממש. שווה להגיע מוקדם כדי להימנע מהתור הארוך שבכניסה ולהרגיש חומוסאים מדופלמים על כל ניגוב.
חומוס רחמו, האשכול 5, ירושלים. 02-6234595

צילום: שאטרסטוק

חומוס סעיד -טעם של 'עיד'

ניגוב חומוס אצל סעיד בעכו חייב, פשוט חייב להיות חלק בלתי נפרד מהסיור שלכם בין החומות העתיקות! סעיד כבר הפך מזמן למוקד עלייה לרגל ושמו שזור בתרבות הקולינרית של עכו ועד היום המקום רק ממשיך לקצור קומפלימנטים מאלפי לקוחות מרוצים ושבעים והוא אף זכה מספר פעמים לתואר "החומוס הכי טוב בישראל". במקום, תמצאו את כל סוגי החומוס הקיימים – רגיל, פול, משאושה, עם ביצה או בלי, עם פטרוזיליה או בלי, חמוצים, פיתות טריות ואושר גדול שמתפשט בגוף עם כל ביס!

חומוס סעיד, השוק העממי עכו. 053-9441469

צילום: שאטרסטוק

חומוס אליהו – ריפיל לנשמה

חומוס אליהו כולל מספר סניפים ולמרות ההתרחבות של המותג הוא עדיין אחד החומוסים הכי טובים שתמצאו כאן! החומוס נטחן במקום ומוגש לכם חם וטרי עם פיתות בעבודת יד הנאפות במקום. הבשורה הטובה היא שיש 'ריפיל' לחומוס שלכם, אז כל מה שצריך זה לבוא רעבים ולנגב את החומוס שהכי מתאים לכם – חומוס פטריות, גרגירים, תבלינים, משאושה או אולי חומוס שקשוקה או חומוס חצילים הייחודי והמושלם בטעמו. כל חומוסאי והחומוס שלו!

חומוס אליהו, יוקנעם, 053-9426920

צילום: שאטרסטוק

חומוסיית בלובס  - על חומוס מינימליסט עם אופי של מקסימליסט!

סרחיו הלמן הוא החומוסאי שאמון על יצירת החומוס המופלא של חומוסיית בלובס, חומוס חם, וטרי שאלפי לקוחות כבר הכתירו מזמן בתור החומוס הכי טעים בארץ ולא בכדי. במקום, תמצאו שני סוגי חומוס – גדול או קטן עם תוספות, כמו: גרגירים, טחינה, פטריות, פול מתוך החלטה שהחומוס צריך לדבר בעד עצמו ולהישאר מינימליסט בהגשה ומקסימליסט בטעמו המושלם.

בלובס, קריית שמונה, 053-9377040

צילום: בלו בס

חומוס יוסף - החומוסיה שעושה ריסטארט מנטאלי

מדובר ברשת חומוס שהחלה דרכה בפרדס חנה כחומוסייה קטנה בכניסה לחנות התבלינים של משפחת יוסף. במקום, מאמינים ש"חומוס הוא דרך חיים" וככה הם מכינים אותו – מורכב מחומרי גלם טריים, מוגש ללקוחות חם ונטחן מולם עם כל שלל התוספות האפשריות – גרגרים, פטריות, פול, בשר, שווארמה, טבעוני ומנת הדגל – חומוס קומפלט הכולל פול, משאושה, ביצים, שקדים וטחינה. רק לבוא, לאכול, לנגב ותך כדי הגרוב שבניגוב לתכנן את מנת החומוס הבאה שלכם.

חומוס יוסף, הברזל 11, תל אביב.  053-9375837

חומוס יוסף סניף חולון, המשביר 1 חולון. 03-6598388

צילום: חומוס יוסף

חומוס ברדיצ'ב – חומוס בהתאמה אישית

חומוס טרי שנעשה במקום מדי בוקר, נטחן לפי מידת ההזמנה של הלקוחות, כדי שכל אחד יהיה מרוצה ממידת העשייה של החומוס שלו. במקום, תמצאו את כל ארסנל החומוס שרק תרצו – חומוס טחינה, חומוס פטריות, משאושה, חומוס שקשוקה לצד סלטים טריים הנחתכים במקום, צ'יפס בשמן זית ולימונדה מושלמת לימות קיץ הישראלי ולצדו של חומוס משובח. חומוס טרי, טעים ובהזמנה אישית - לא פחות מגורמה חומוסאי.

חומוס ברדיצ'ב, וודג'ווד 1, מרכז הכרמל, חיפה, 053-7933665

צילום: חומוס ברדיצ'ב

החומוס של חליל - קטיפתי וממכר!

בשנות ה-70 החליט נהג מונית מהעדה הנוצרית להגשים חלום ולפתוח חומוסייה שעם השנים הפכה לאחת מהחומוסיות הכי טובות ונחשבות בארץ. במקום, תמצאו חומוס קטיפתי ונהדר מכל סוג אפשרי, סלטים טריים וגם מנות בשריות מעולות שישתלבו היטב עם החומוס שלכם. שווה להגיע במיוחד לרמלה, כדי לסייר בעיר ולהעביר את ארוחת הצהריים שלכם בחומוסייה האותנטית של סעיד.

החומוס של חליל, קהילת דטרויט 6, רמלה 08-9222284

צילום: שאטרסטוק

הבן של הסורי – לא רק בגלל החמשוקה

עם ותק של למעלה מ-35 שנה, הבן של הסורי מייצרת חומוס שנחשב לבין הטובים במחוזותינו, עם קהל לקוחות קבוע שהולך אחריו באש ובמים. אצל הבן, תמצאו חומוס טחינה, גרגירים וחמשוקה שאתם חייבים לנסות – חומוס ושקשוקה, פול ומסבחה. ממש לא משנה מה תבחרו בסופו של יום, עדיין מדובר בחומוס טרי וטעים שעושה לקיבה אושר גדול ומותיר אתכם מאושרים ומסופקים מכל החומוס הזה.

הבן של הסורי, יגאל אלון 121, תל אביב, 053-9376757

בית הפול הירוק - הרומן הרומנטי שבין חומוס לפול ובין ליטוף לאושר

אין חייל שלא מכיר את בית הפול שבבאר שבע, מסעדה שהוקמה ב- 1952 והייתה בתחילת דרכה צריף שכונתי קטן שהפך למעצמת חומוס ופול. במקום, תמצאו את סוגי החומוס הקלאסים – משאושה, מסבאחה, חומוס פלאפל, שקשוקה, פול, פטריות וגולת הכותרת חומוס שניצל - חומוס מסבחה עם רצועות שניצל, שמן זית ופטרוזיליה. החומוס ממכר מרוב שהוא טעים, חמים ומלטף את הגוף והנפש. שווה לשוטט בעיר העתיקה של באר שבע, ולו רק כדי לטעום ממנו וכמה שיותר.

בית הפול הירוק, שד' יוהנה ז'בוטינסקי 11, באר שבע, 053-9365709

צילום: בית הפול הירוק

"אבו חסן" האבא של החומוס

"אבו חסן" היא אחת החומוסיות הכי ותיקות ומפורסמות הקיימות בארץ, ועד היום משמשת כמקום לסגידה עבור מעריצים רבים. יעיד על כך התור הארוך - שלא משנה מתי תגיעו, תמיד יקבל את פניכם. המסעדה נפתחה כבר ב-1959 ע"י עלי קראוון המכונה גם אבו חסן ועם מותו של חסן, בנו איברהים החל לנהל את המסעדה שמספקת חומוס עד לגמר המלאי, כאשר מדובר בתפריט מצומצם ביותר עם ארבע מנות חומוס מנצחות – חומוס בצלחת, חומוס פול, חומוס מסבחה והמנה המשולשת המשלבת בין שלושתן. והטעם... הוא כזה שנשאר על הלשון ושגורם לגעגוע תמידי.

חומוס אבו חסן המקורי - כתובת: הדולפין 1 יפו, תל אביב, 053-9440130

**חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
חומוס רחמו בירושלים
02-6234595
חומוס אליהו ביקנעם
053-9426920
חומוסית בלו בס בקריית שמונה
053-9377040
חומוס יוסף בחולון
03-6598388
חומוס ברדיצ'ב בחיפה
053-7933665
הבן של הסורי בתל אביב
053-9374318

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!