נגישות
נגישות

מסורת על צלחת: "ג'ובאני" – מסעדה איטלקית משפחתית

מסעדת "ג'ובאני" הממוקמת במתחם מעונות ברושים של אוניברסיטת תל אביב, נפתחה בתקופת הסגר לפני כשנתיים. למרות תנאי הפתיחה שהיו רחוקים מלהיות אידיאליים, הצליחה להפוך בית איטלקי לקהילת הסטודנטים ולמשפחות המתגוררות באזור

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 27/04/2022, 18:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מה מביא אחים בשנות העשרים לחייהם לפתוח מסעדה? השתוקקות אדירה למטבח האיטלקי, אך בעיקר געגוע כן אליו. פאדי ומרוואן, שני האחים שבבעלותם "ג'ובאני" – מסעדה איטלקית משפחתית, נולדו באיטליה ושבו לישראל בילדותם. השנים המועטות בארץ המגף הספיקו בכדי לגרום להם להתאהב במטבח האיטלקי, שאת בשורתו הם שואפים להפיץ ולשמר.

"ג'ובאני": כל הדרך מאיטליה אל מרכז תל אביב

סיפורה של "ג'ובאני" הוא לפני הכל סיפור על געגוע לשורשים ובית. על התרבות האיטלקית עליה גדלו, מתרפקים פאדי ומרוואן בכל סרוויס עם סועדיהם. "את התשוקה הגדולה לאוכל ולענף המסעדנות בפרט, גילינו במהלך עבודתנו ברשת תל אביבית מוכרת", מספר לנו פאדי. "אני ואחי למדנו מנהל עסקים וכלכלה, והרגשנו שהגיע הרגע שלנו לחגוג ולהגיש את התרבות עליה גדלנו. האוכל האיטלקי בשבילנו הוא לפני הכל שמחה, ואנחנו שואפים להפיץ אותה לקהל הלקוחות שלנו".

העובדה כי נולדו באיטליה לא גרמה להם לשכוח "מהיכן הגיעו". פאדי ומרוואן המוגדרים גם על ידי מוצאם הערבי, גיבשו במסעדתם קונספט הממזג בין התרבויות – האיטלקית והערבית. "לצד המנות המזוהות עם המטבח האיטלקי, אנו מגישים גם מנות מזרחיות-ים תיכוניות כמו סלט הטבולה (53 שקלים) או סלט הפטוש (57 שקלים). בנוסף, ישנן מנות שעושות כבוד לשני המטבחים. כך לדוגמא מנת השווארמה בפוקאצ'ה (68 שקלים) עם עמבה וטחינה, המתבססת על השילוב שבין הערבי לאיטלקי".

צילום: מסעדת ג'ובאני

ייבוא חומרי גלם איטלקיים ליצירת חוויה איטלקית אותנטית

למרות היותם איטלקיים, פאדי ומרוואן לא עשו לעצמם הנחות. עם החלטתם לפתוח מסעדה איטלקית בלב תל אביב, פנו לשף איטלקי שחלק איתם מתכונים מסורתיים וסודות קולינאריים, ואף ליווה אותם במשך חצי שנה. הכבוד שרוחשים ב"גו'באני" למטבח האיטלקי בא לידי ביטוי גם בחומרי הגלם בהם עושים שימוש: "מאחר שגדלנו על הטעמים האיטלקיים, יש בנו רצון עז לשמר את המסורת האהובה. מהרגע הראשון היה ברור לנו שמטבח איטלקי מסורתי חייב להתבסס על חומרי גלם איטלקיים. לכן בחרנו לייבא את שמן הזית, חומץ הבלסמי ורוטב העגבניות שלנו מאיטליה", הוא מספר.

צילום: מסעדת ג'ובאני

"ג'ובאני" מציגה: איטלקי בתיבול מזרחי

התפריט של "ג'ובאני" הוא כל מה שתוכלו לצפות מתפריט של מסעדה איטלקית, אך קצת יותר. התפריט מגלם בתוכו אלמנטים דומיננטיים משני מטבחים ססגוניים – האיטלקי והים תיכוני, ולכם רק נותר ליהנות מחוויה קולינארית רב גונית.

ואכן, לצד מנות פסטה וסלטים טריים, מוגשות גם מנות מיוחדות ומפתיעות כדוגמת ג'בטה חזה עוף (55 שקלים) עם רוטב צ'יפוטלה סיציליאני וירקות. סקשן הפיצות בתפריט כולל את הקלאסיקות האהובות כמו פיצה מרגריטה (52 שקלים) ופיצה פפרוני (66 שקלים), אך גם פיצות טרנדיות-מודרניות כמו פיצה טרטופו (66 שקלים) על בסיס מסקרפונה וכמהין. "אנחנו עובדים עם מפעל שמייצר עבורנו את בצק הפיצה לפי מתכון שלנו", הוא מוסיף.

צילום: מסעדת ג'ובאני

ב"ג'ובאני" מוגשות גם פיצות טבעוניות ופסטות ללא גלוטן.

ג'ובאני, ג'ורג' וויז 20, תל אביב, 053-938-1643

ראשון עד שבת – 08:00 עד 00:00

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ג'ובאני - Juvani Restaurant בתל אביב
053-9381643

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום