נגישות
נגישות

כתבה אחרונה בסדרה - השף אבי לוי מוסיף טאץ' אישי

שף אבי לוי, מקנח את 'פירמידת המזון', הפרויקט הפותח של חודש האוכל של ישראל, בסיכום המנות שהוכנו, ומוסיף טאץ' אישי לארוחה המושלמת. כתבה אחרונה בסדרה

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
ישראל דושי
תאריך פרסום: 06/04/2022, 19:51
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עוד בכתבה הפותחת של 'פירמידת המזון', הסביר שף אבי לוי שמבחינתו, מהות ארוחה ישראלית היא לפני הכל – האירוח. לאחר שהמליץ על 3 שפים מעולים שיבשלו את הארוחה הישראלית המושלמת, הוא מסכם כל אחת מהמנות שהוכנו, ומוסיף להן את הטוויסט הנוסף לאירוח המושלם; סוגרים ארוחה עם היד האישית של שף אבי לוי.

השף אבי לוי, צילום: אנטולי מיכאלו

"סאלוט" עם סלט

"לפני הכל, חשוב לי לסיים עם מה שאמרתי בתחילת הדברים על טאץ', ארוחה ואירוח: סלטים הם עולם ומלואו. הם מגיעים כבר בשלב הרמת ה-'לחיים' כשאנו מתיישבים לאכול, ומכניסים אותנו לאירוח, ואירוח – כמו שאני אומר תמיד, הוא הטקס הישראלי המושלם. סלטים מאפשרים להעשיר את הארוחה, לצבוע אותה בגוונים נוספים ומשמחים וכמובן שזה נכון גם לגבי סלטים מבושלים, סלטים חיים ומזטים. אם אתה מצליח ויודע לשלב בין השלושה האלה, בצורה הכי נכונה על השולחן, יש לך את ארוחת הסלטים הישראלית הכי מושלמת.

אני אישית, תמיד אחפש להוסיף מזטים טובים - חמוצים, לימונים כבושים וסרדינים. במנות שעשו החברים – חשוב לי למצוא מנה שתיתן לי את המרחב וההיצע הנכון של סלטים, תוספות או תבשילים, בהתאם למנה; לדוגמה, אני אשמח להוסיף משהו חריף לשולחן. סוג אחד או שניים של סלטים, זחוג ו/או שום ירוק שיוצא לשווקים לפני תקופת הפסח – כמובן מאוד יתאימו.

באופן אישי, אשמח להוסיף סלט מטבוחה טוב, סלט חצילים קלוי שעובד מעולה ונותן טעם מצוין שלא מסבך את העניינים. עכשיו, אפשר לראות את התוצאות ולהתאים להן את התוספת הנכונה".

המנות שהוכנו

שף יחי זינו: סשימי סחיטת עגבניות ובוטארגה

צילום: השף יחי זינו

מה חיפשתי במנה של יחי?

"הדגש במנה כזו הוא על טריות מרבית. במנה של יחי, חיפשתי ומצאתי את הרגשת הטריות בסשימי, לצד בחירה נכונה של דג  - כמו שיחי יודע לעשות".

איזו תוספת הייתי מצרף למנה שלו?

"לסשימי המושלם של יחי, הייתי מצרף סלט קליל מאוד של עלים. הדג הטרי שבחר, יעבוד כאן בצורה מושלמת עם סלט קליל, כמו: סלט עלים פרשי, קצת עלי-רוקט עם לימון, או אפילו עלים של חסה טובה. צריך להוסיף כאן משהו מאוד עדין, ולא יותר מדי מוצף".

שף ערן פרץ: שוק טלה וירוקים של אביב

צילום: השף ערן פרץ

מה חיפשתי במנה של ערן?

"במנת בשר טובה, חשוב מאוד חומר הגלם. בחרתי בערן, כי הוא יודע לבחור את חומרי הגלם הטובים ביותר שיש".

איזו תוספת הייתי מצרף למנה של ערן?

"ערן הכין שוק טלה, ומכיוון שכבר הוסיף לו ירקות ירוקים, לאו דווקא הייתי מוסיף לכאן סלט. כן הייתה מתאימה במקרה הזה תוספת של טנזיה – תבשיל מרוקאי מסורתי של פירות יבשים ושקדים. זה עובד יפה מאוד בצלחת ליד הטלה. פשוט שידוך מושלם".

שף קונדיטור שי חנוך: קומבינציית שוקולד

צילום: הקונדיטור שי חנוך

מה חיפשתי במנה של שי?

"שי פשוט יודע לעשות קינוחים. עבדתי איתו ומולו, וראיתי את היד המדויקת שלו - הכי קרוב שאפשר. במנה כזו, אני רוצה עיניים של צופה שנהנות ממראה הצלחת".

איזו תוספת הייתי מצרף למנה של ערן?

"לכל השוקולד המדהים הזה, הייתי מוסיף שוקולד וניל עם קרמל מלוח. זה פשוט משתלב יפה מאוד".

חווית האוכל

"הארוחה שהכינו החברים היא חגיגה. מעבר לשפים שבחרתי, אני ראיתי את הויז'ן של הסועד שישב לאכול אותה. ברוח חג הפסח, זו ארוחה חגיגית ושמחה".

סיכום ארוחה

"כל אחד מהחברים הוא בחירה שהוכיחה את עצמה. אני ידעתי היטב במי אני בוחר. כל אחד מהם הביא טאץ' ורגש למנה שהוא הכין. יחד עם התוספות, אין לי עוד מה להוסיף לארוחה כזו. נשאר רק לשבת, ליהנות ולפרגן לאנשים האלה, כיוון שעבדו קשה מאוד. פשוט הייתי יושב לאכול כמו ילד טוב ונהנה מהאוכל.

מרכיב האירוח בארוחה שהכינו - חזק מאוד. הארוחה הישראלית מאופיינת במוטיבים של האירוח וזה מורגש בדרך שבה יצאו המנות. זה טקס! אנשים יושבים לאכול, לא רק בגלל האוכל, אלא בגלל הטקסיות שבו. זה לא פחות חשוב מהאוכל. זה הסוד של חג הפסח ויום העצמאות. כל אווירת ה-'ביחד' הישראלית מאוד בולטת".

צבע טרי: טיפ אחרון לשולחן של אבי לוי

"באופן כללי, הדרך להגיע לארוחה המושלמת היא לצבוע את השולחן בכל מיני צבעים. אני רוצה שהצבעים שלנו יגיעו מהסלטים ומשאר התוספות, ולא מצבע המפה או המפיות. שימוש בסלטים טריים, שילוב עלים נכונים, כמו: רשאד טוב, שרי מצוין, שומר וקולורבי - כל הדברים האלה יכולים לפתוח את השולחן שלנו, ליד חומוס, טחינה וכוסברה עם לימון".

הארוחה הישראלית המושלמת, כפי שבאה לידי ביטוי בפרויקט 'פירמידת המזון' בניצוחו של שף אבי לוי, נשענה עליו ועל 3 אנשים מרגשים שבחר, כדי לבשל ארוחה ישראלית בצלמו ובדמותו של האירוח הישראלי - פירמידה של טעמים: ייחודית, שונה אבל הרמונית, המורכבת בקפידה מאבני היסוד של ארצנו. התוצאה: חגיגה ישראלית כשרה, לכל החושים שלנו. בתיאבון!    

רוצים לקחת חלק בחודש האוכל הישראלי? כנסו למתחם Best of Rest - הצביעו למסעדה האהובה עליכם ואולי תזכו בארוחה זוגית מפנקת! 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סיקור מסעדות ללא גלוטן - שוות במיוחד לחולי צליאק
יום הזיכרון: פיגועי מסעדות וברים – חלק שני
יום הזיכרון: פיגועי מסעדות וברים - פרויקט מיוחד
3 מתכוני לביבות שנראות כאילו ממש השקעתם
החופש לאכול: מתכוני עוגיות ללא סוכר וללא פחמימות
לכבוד יום הפונץ' הבינלאומי: מתכון לפונץ' המושלם!
מתכונים לראש השנה: ארוחת החג של השפים
מילקשייק שוקולד מפנק- מתכון כמו של גלידריה!
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף