נגישות
נגישות

טיולי פריחה אביביים – מה אוכלים בדרך?

האביב כבר כאן וזה הזמן לטיולי פריחה אביביים. אז היכן תמצאו את השילוב המהפנט שבין חורש טבעי, יערות מסתוריים, מעיינות, עתיקות ואוכל מעולה? המשיכו לקרוא.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 29/03/2022, 9:14
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מדור מיטיבי לסת של זאפ בשיתוף קק"ל מגיש לכם הפעם את אחד המסלולים הכי אביביים שיש כאן – חורבת בית עטאב שבפארק העצמאות, מסלול שכולו מלא פרחים, עצים, פכפוך של מים וריח אביבי בכל פינה וציוץ. בפארק עצמאות ארה"ב שמשתרע על 4000 דונם, השוכן בין בר גיורא לבית שמש, תמצאו שפע של אטרקציות יפות לעין ולנשמה והמון אתרי טבעי לצד אתרים ארכאולוגיים.

טיול פריחה בפארק העצמאות

פארק העצמאות הוקם ב1976 לכבוד חגיגות 200 שנה לעצמאות ויש בו שילוב מנצח של יערות נטועים, חורש טבעי, מעיינות, טרסות חקלאיות שמציגות לנו מעט מהחקלאות של ימי קדם ואתרים עתיקים עם המון ארכיאולוגיה לוורידים. בין האתרים הבולטים הקיימים בפארק תמצאו את חרבת בית עטאב, עין מטע, חורבת חנות וגם מדרגות מהתקופה הרומית! המסלול מתאים לטיול בכל עונות השנה ובמיוחד בתקופה זו בה האביב חולש על היערות, הפרחים מחייכים והטבע מתכסה בצבעים מרעננים. אבל רגע לפני שתגיעו לראות את כל הטוב הזה כדאי להצטייד במנות טעימות ואוכל מנחם שיקפיץ את חווית הטיול הזו, כי אם כבר האביב מתעורר אז כדאי שגם אתם תתעוררו לקולינריה האזורית שסביבכם.

חורבת בית עטאב, צילום: אריכיון הצילומים של קק"ל

בומרנג טוסט בר – להצטייד בחבורת טוסטים לדרך

תארו לכם כמה כיף לצאת לטבע כשיש לכם טוסטים מפנקים עם תוספות מגניבות שאתם רק מחכים לעוט עליהם? רגע לפני היציאה לדרך כדאי להצטייד במגוון טוסטים של בומרנג טוסט בר פשוט כי הם ה-מומחי בתחום! תוכלו למצוא אצלם מגוון שלם של נקניקים, נקניקיות וממרחים שיפנקו וירטיבו את הטוסט. ולרעבים בינכם יש גם תוספות של פסטלים, צ'יפס, טבעות בצל ועוד. מומלץ במיוחד לקחת את הבומרנג אקסטרא עם חזה עוף בדבש, חזה הודו נחלים, כתף בקר, רוסטביף ועוד.

צילום: בומברנג טוסט בר

בומרנג טוסט ברדרך יצחק רבין 17, בית שמש, 053-6114769

הלבנונית באבו-גוש – לפיקניק חלומות בטבע!

אם אתם מגיעים למסלול מכיוון אבו גוש מומלץ בחום להגיע ללבנונית עם סל פיקניק ענק ולמלא אותו בכל הטוב שיש למקום להציע, לפיקניק בלתי נשכח שישאיר אתכם שבעים ומאושרים. הלבנונית כבר מזמן הפכה לשם דבר כמוסד קולינרי ידוע ומשובח עם תפריט המבוסס על המטבח הלבנוני הקלאסי וכולל שפע של מטעמים כמו: אינספור סלטים עשירים, בשרים, חומוס מדהים, וממולאים מושלמים שנעלמים בשנייה בזה אחר זה.

אז כל מה שנותר לכם זה לארוז ארזו לדרך מגוון סלטים כמו טאבולה לבנונית שהיא מאסט, כרובית עם טחינה, לקחת כמה מנות של חומוס מסוגים שונים וטחינה (תלוי כמובן במספר המטיילים) ולא לשכוח לקחת גם כמה מנות כדורי פלאפל, קובה וצ'יפס שישרדו יפה את הנסיעה וגם כמה בקלאוות לדרך. שימו לב שיש כאן בשרים משובחים אך הם מתאימים יותר לישיבה במקום, אז תמיד תוכלו לשוב לכאן בסיום המסלול ו'לשבת על' צלעות כבש או שיפודי לבבות.

צילום: הלבנונית באבו גוש

הלבנונית באבו גוש, כביש השלום 88 אבו גוש, 053-9438354

מעשה תחילת מסלול, קפה ומאפה  

לאחר שהגעתם לתחילת המסלול דרך מכיוון בית שמש, עין כרם או עמק האלה התקדמו לשביל הקיסר שאורכו כשלושה ק"מ העובר בדרך רומית עתיקה עם מדרגות חצובות בסלע עד שתגיעו לבית בד עתיק. לאחר מכן, רגע לפני המשך המסלול כדאי להצטייד בקפה ומאפה בבר בהר, מסעדה עם נוף משגע שירמוז לכם על המשך המסלול, וכדאי לפתוח בה את הבוקר. במקום יש גם תחנת מידע על המשך המסלול, אם אתם אנשי פחמימות בוקר אז יש במקום כריך עיג'ה, פריקסה ואם אתם אנשי בריאות ודיאטה אז יש במקם סלטים מרעננים כמו סלט תום עזים הטעים.

בר בהר, בר גיורא, 02-533-3889

לאן הולכים? קבלו את עין חוד לפיקניק מושלם ואביבי

לאחר שתדלקתם את עצמכם הגיע הזמן להתחיל וללכת מערבה בדרך המסומנת באדום היורדת לתך גיא רחב כאשר מימין נראים בתי מושב נס הרים וממול תראו את חרבת בית עיתאב המרשימה.  המסלול מתחיל ב'מסלול השחור' – מדובר בדרך המטפסת למצוק סלע הכולל סדרת מערות טבעיות. לאורך המצוק יש עצי אלון, שיחי לוטם שעיר, לוטם מרווני שפרחיהם פורחים ממש עכשיו באביב בגוונים מדהימים של וורוד ולבן.

בשלב מסוים המסלול השחור משתלב עם המסלול האדום ומכאן נעלה לראש חורבת עטאב שם ישנה תצפית מרהיבה מהיפות שבהרי ירושלים המשקיפה על הרי חברון, הרי ירושלים, השפלה ומישור החוף. חרבת בית עטאב הייתה שייכת  במאה ה-12 ליוהנס גוטמן שהיה ידוע כהאיש בעל הסוס המהיר בממלכה למרות שבסופו של יום הוא נפל בשבי בקרב– אז אל תשכחו לשמור צלחת ליוהנס שאולי יבקר אתכם בפיקניק. ב-1873 גרו במקום משפחת אבו לאחם ששלטה בכפר שנכבש בסופו של דבר ע"י אנשי אבו גוש.

לאחר שנזכרנו ביוהנס והסוס, ממש בשלב שבו הבטן נותנת אותותיה ורומזת לנו שהגיע הזמן לסייסטה קולינרית נרד למעיין עין חוד שמימיו זורמים ממקום הנביעה ומגיחים לתך שוקת משופצת כשמסביב צומחים עצי תאנה, עצי זית, שקדים והטבע מתעורר לאביב. בעין חוד אתם מפנקים עצמכם בסלסלת הפיקניק שרקחתם מבעוד מועד מ'מלה ביסטרו' למשל.

צילום: אריכיון הצילומים של קק"ל

'מלה ביסטרו' – פיקניק של מפונקים מהנסיכויות

הפעם החלטנו לפנק אתכם בפיקניק של בני אצולה ולא פחות, כשכל מה שאתם צרכים זה סל פיקניק גדול או שרירן שיסחוב את המעדנים הנפלאים היישר לשולחן קק"ל שמולכם. ומה בתפריט? 'מלה ביסטרו' מציעה מנות גורמה מסוגים שונים משקשוקות, פסטות וכריכי בוקר מדהימים ומפונפנים ועד למנות בשר ודגים ומגוון תבשילים. ההמלצה שלנו היא לקחת לדרך סנדוויץ' אנטריקוט, המבורגר אנטריקוט, עראייס וכמובן מנות צ'יפס וסלטים כיד המלך, סרבני הבשר יוכלו לקחת סלט ארטישוק או סלט עיזים – שימו לב שהמלצנו אך ורק על מנות שניתן לאכול אותן גם ללא חימום ולהנות בלי דיי.

צילום: מלה בסטרו

מלה ביסטרו, המעיין 15 עין כרם, ירושלים, 053-5495116

מה אוכלים בסוף המסלול?

כולם יודעים ששלב הזלילה הוא הפינוק האמתי של כל סוף מסלול. אחרי כל הנופים, העצים, הפרחים וריחות האביב המתעוררים הגיע הזמן לקבל ארוחה הגונה, טעימה ומושלמת שתחזיר אותנו הביתה מבסוטים ומלבלבים כמו פרח באביב.

הבית של סלווה – ה- 'דה בסט' של המטבח הערבי המסורתי

בעין נקובא תמצאו את הבית של סלווה, מסעדה ערבית שמביאה לכם לצלחות את המיטב של המטבח  הערבי המסורתי על כל מאכליו המפנקים – מקלובה, מנסף, ממולאים שימלאו לכם את הנשמה מרב אושר, מסחאן, קובה כשההמלצה שלנו זה לפתוח שולחן כהלכתו! לחם מהטאבון עם מגוון ממרקים, להזמין סלטים כיד הסלווה ובעיקריות לקחת את מנת טעימות הטלה העשויה מנתחי טלה מובחרים וירקות ולקינוח לקחת את הכנאפה האישית שלבטח תגרור אחריה אישית נוספת מרב שהיא טעימה.

צילום: הבית של סלווה

הבית של סלווה, עין נקובא, 053-7103307

הברסארי שהוא הכי, במיוחד כשבא לנשנש משו טעים בניחוח מתחכם

הברסארי של עין כרם מספק לכם פינאלה של שלמות לסיומו של טיול חרבת בית עטאב, מה שנאמר מחירבה לארמון קולינרי. במקום היפיפה הזה הבנוי מאבן ירושלמית וקומת גג המשקיפה על נו, עין כרם והרי ירושלים, תמצאו מנות מופלאות של בשרים, דגים ופירות ים ושפע של מנות עיקריות מומלצות. המנות הבלתי נשכחות הן בראשונות – רביולי גבינה כחולה ודבש, בעיקריות מחבת פירות ים או קציצות בורי א-לה מסחאן ולקינוח פנקוטה שומשום שחור. אז נכון שתחזירו את כל הקלוריות שאבדו בטיול אבל לפחות תשובו הבייתה שבעים ומאושרים!

הברסאריהמעיין 15 עין כרם ירושלים, 053-5495116

רוצים לדעת עוד על המסלול? איך מגיעים, איך נוסעים ומה רואים? לחצו על הלינק: https://www.eyarok.org.il/trip.aspx?id=102      

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בומרנג טוסט בר בבית שמש
077-7808180
הלבנונית באבו גוש באבו גוש
053-9438354
מלה ביסטרו בירושלים
053-9424673

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!