נגישות
נגישות

Top 10 - מסעדות צמחוניות שאתם חייבים להכיר בהקדם

לכבוד יום חיות הבר, מצאנו לצמחונים מביניכם את ה-Top 10 של מסעדות צמחוניות בישראל עם המנות הכי חלומיות ומוסריות שיש, כי רק אתם יודעים כמה חיות הבר חשובות

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 01/03/2022, 20:07
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לקראת יום חיות הבר שיתקיים ב-3/3 ומתוך כבוד רב לעולם החי שסביבנו, מצאנו עבורכם את מיטב המנות והמסעדות הצמחוניות שיש, אלו שכל צמחוני שמכבד עצמו ואת צמחוניותו חייב להכיר.

מנות צמחוניות הן כבר מזמן לא ירקות ופחמימות, קיימות מנות צמחוניות החל משווארמה, המבורגר ומעורב ירושלמי מתחליפי בשר משובחים, קטניות בשלל אופציות וסגנונות, מנות עיקריות של פסטה ותבשילים ביתיים, ועד למנות גורמה יצירתיות באופן בלתי נתפס. אז אם אתם טבעוניים, צמחוניים או "מתחזקים", הכתבה הזו בשבילכם.

מסעדות צמחוניות רק בתל אביב? לאו דווקא

ה-Top 10 של המסעדות והמנות הצמחוניות הכי מרגשות בישראל פרושות על פני כל הארץ ואנחנו מצאנו אותן עבורכם. מ-opa הטבעונית המישלנית, דרך מנות איטלקיות עדינות, מסעדות farm to table, ועד קינוחים מושחתים – היום כבר אין ספק שצמחונים וטבעוניים לא סובלים יותר. אפילו אם הם גרים בצפון.

גוסטינו – מסעדה לצמחונים הזורמים לגם וגם איטלקי

גוסטינו היא מסעדת שף איטלקית של השף הידוע ליאון אלקלעי ויש בה גם וגם, גם מנות צמחוניות מצוינות רבות וגם מנות דגים ובשרים. היא מיועדת למי מכם שמוכנים לחלוק את השולחן על מגוון דעות וסוגי מנות. במקום תמצאו מנות איטלקיות משובחות מחומרי גלם שיובאו מאיטליה, הנעשות מדי יום על טאבון העצים שיובא גם הוא מארץ הפסטה. כל הפסטות נעשות במקום בעבודת יד של מקצוענים, ולצידן גם פיצות מדהימות וסלטים שלא היו מביישים מסעדות צמחוניות וטבעוניות מן המניין. המנות המומלצות במיוחד הן פורטובלו – פסטה ברוטב שמנת עם פטריות שמפיניון, פורטובלו, כמהין ומוצרלה או פסטה בטטה, שהיא כל כך מנחמת שלא תרצו לעזוב את המקום לעולם.

גוסטינו, רחוב הצפצפה, רמת ישי. 053-9378097

צילום: גוסטינוצילום: גוסטינו

הצמחונית הרומנטית שתטיס אתכם לאיטליה

ממנות איטלקיות קלאסיות בנינוח וטעמים מארץ המגף, ועד לפרשנות ישראלית למטבח האיטלקי, באיטלקייה תמצאו את כל מה שצמחונים צרכים לערב רומנטי מושלם. בתפריט יש ממיטב המטבח האיטלקי בגרסה הצמחונית שלו – פסטות, מאפים שונים, פיצות, רביולי נהדרים במגוון טעמים והמנות המומלצות ביותר שיצמיחו את הלב והאהבה הן החצילים שממולאים בגבינת עזים או למשל רביולי מכל טעם שרק תרצו בגלל הנימוחות והעדינות שלו ולא לשכוח לקנח בגלקסיה – קינוח שוקולד מושחת שימתיק את כל הטוב הזה.

האיטלקייה, ירושלים הבירה 46, בית שאן. 053-9383488

צילום: האיטלקייהצילום: האיטלקייה

חומוס ברדיצ׳ב – מסעדה צמחונית עם חומוס מהחלומות

איך אפשר להיות צמחונים בלי חומוס מהסרטים? טעים, חמים, משביע ומנחם את הנשמה של אוכליו. חומוס ברדיצ׳ב היא מסעדה צמחונית שמכינה חומוס טרי ומקומי מדי יום עם מתכון סודי ומנצח לצד מגוון מנות צמחוניות משובחות וביתיות כמו סלטים טריים, מרקים נטולי אבקה ועמוסי ירקות וקטניות, קוסקוס, בורגול, צ׳יפס, חצילים וכל מטעמי המטבח הצמחוני. מומלץ במיוחד לאכול את הקובה סלק הטבעוני המבושל בסלק אדום חמצמץ ואת מרק החרירה העשיר בירקות, קטניות וגריסים ומתאים בול לימי החורף וכמובן, לא לשכוח לנגב את החומוס המושלם של המקום!

חומוס ברדיצ׳ב, מרכז הכרמל חיפה. 053-7933665

צילום: חומוס ברדיצ'בצילום: חומוס ברדיצ'ב

J17 – הטבעונית המנחמת והביתית

בין אם אתם יושבים בפנים או בחוץ, ׳הטבעונית J17׳ מציעה לכם אוכל מנחם בסגנון ביתי ומושקע שהוא 100% טבעוני ו- 200% בריא. התפריט כולל מנות טבעוניות, תבשילים מנחמים שעושים טוויסט למנות צמחוניות מושלמות כמו למשל המבורגרים מושחתים, שווארמת טופו או קציצות טופו בסגנון חריימה שיקפיצו אתכם היישר למרוקו מרוב שזה טעים. חלק גדול ממנות המסעדה מבוססות על תחליפי הבשר המשובחים של רידפיין מיט המייצרת את ה׳הכי׳ קרוב לבשר שתמצאו. מנות צמחוניות ומומלצות במיוחד הן בשר מוקפץ בתיבול אסייתי על אורז, בראנץ׳ נקניקיות מופלא – נקניקיות מרגז צמחוניות לצד שברי בטטה קריספית, חצילים, פלפלים קלויים בבלסמי עם טחינה סלק, חומוס חריף סלט ירוק ופרינה חמה , ואל תוותרו על העראייס בפיתה. לא תאמינו שזה לא בשר אמיתי!

הטבעונית J17, ירמיהו 17 תל אביב. 053-9386178

צילום: J17צילום: J17

קפה ברזילי – מנות צמחוניות לצד קפה משובח

מעבר לקפה אורגני 100% מושלם מרחבי העולם ובית קליה בין המיוחדים בארץ, קפה ברזילי מספק תפריט עמוס בכל טוב של עולם הצמחונות עם חומרי גלם איכותיים, טבעיים ואוכל בריא וטרי לצד קפה חלומי. מסנדוויצ׳ים מפנקים, ארוחות בוקר ותבשילים מפנקים תמצאו כאן כל מה שצמחוני רק רוצה לאכול למען עולם טוב יותר, מומלצות במיוחד הן מנת התבשיל קארי בטופו על אורז מלא, סלט טאבולה אבוקדו וכמה שיותר קפה!

קפה ברזילי, ברזילי 1 תל אביב. 050-7706644

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

416 – הצמחונית הכי בריאה וטעימה שיש

416 מורכבת ממנות מהצומח ומחומרי גלם המגיעים היישר מהאדמה - דגנים, ירקות, פירות, קטניות וממלכת האגוזים לסוגיהם, תוכלו למצוא בה את כל תחליפי הבשר שרק חלמתם לקבל. חלק גדול מהמנות מבוסס על שרינג שזה מושלם עבורכם כי כך תוכלו לחלוק שתי מנות וליהנות מכל טוב הארץ והטבע שיש למסעדה הזו להציע לכם! מנות מומלצות לפתיחה הן צ׳יפס פולנטה לצד סלט סטייק רוקה  - סלט חם וקר של רוקט, בצל סגול ושומר עם רצועות סייטן, בצל חרוך, תפו"א קריספי, פרמזן שקדים ובלסמי תאנים מצומצם מעל. בעיקריות מומלץ לנסות את הטופו אננס שהוא חוויה מושלמת, מתקתקה ובריאה לגוף ולנפש עם אננס, ברוקולי, זוקיני, גזר וקוביות של טופו פריך מוקפצים ברוטב סויה חריף-מתוק עם שום, ג'ינג'ר, למון גראס ואורז יסמין.

416, הארבעה 16 תל אביב. 053-9380483

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

טבע האוכל - מסעדה צמחונית שהיא הטבע של כל צמחוני שמכבד את הטייטל

מסעדת טבע האוכל מגישה תבשילים טבעוניים ביתיים שנעשים במקום מחומרי גלם טריים, טבעיים וללא חומרים משמרים, הטעם מופלא! בתפריט תמצאו מבחר בלתי נגמר של מנות הכוללות תחליפי בשר, סלטים, גבינות ומנות עסקיות שיוציאו אתכם שבעים ומרוצים, אין צמחוני אחד או אחת שלא היו מודים על הרגע בו גילו את המסעדה הזו. המנות המומלצות הן העסקית תבשילים הכוללת ארבעה תבשילים מהמקום ומשביעה עד החלל ובחזרה, והשווארמה שעשויה מפטריות פורטובלו מתובלנות היטב!

טבע האוכל, ויצמן 140 כפר סבא. 053-7101827

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

שווארמה צמחונית לקרניבורים בנשמה

גם לצמחוניים שביניכם מגיעה מנת שווארמה הגונה ומשובחת, תמצאו כזו ב׳שווארמה טבעונית׳ שבמחנה יהודה שנפתחה ע״י ליאור וגמן ואיל גיא חיים. במקום תמצאו תפריט מגוון ומעורר תאבון של מנות טבעוניות עשירות בחלבון, סלטים בהרכבה עצמית, פלאפל מושלם, צ׳יפס של תפוחי אדמה, בטטה וסלק, ושווארמה שתגרום לכם לרצות להתחתן עם השף. אל תוותרו על הקערה האתיופית, על השווארמה כרובית ועל קינוח המלבי הטבעוני שנעשה במקום והוא פרס לאוכליו!

שווארמה טבעונית, רחוב האגוז 8, שוק מחנה יהודה, ירושלים. 077-5323634

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

משק עפאים בבית הנסן – מסעדה צמחונית שהיא מקום עלייה לרגל, אז תעלו!

מה הקשר בין בית הנסן למשק עפאים שבערבה ולמה זוהי נקודת המפגש שכל צמחוני וצמחונית חייבים לפגוש? משק עפאים הוקם בערבה כמשק אוטרקי המייצר את כל מה שרק תאכלו כאן, מהזרע ועד למנה המוגשת על צלחתכם. במשק מגדלים פירות וירקות, עיזים אלפיניות לחלב ותרנגולות חופש, יש בו גם מטעים, גידולים מסוגים שונים ועשבי תיבול שמרכיבים יחדיו מעדניה ומסעדה שמביאה לכם את מיטב תוצרת האדמה הגדלה במקום. את התוצרת תוכלו לפגוש בבית הקפה של משק עפאים הממוקם בבניין ההיסטורי של בית הנסן בירושלים, ששימש בעבר כ... בית החולים למצורעים. אל תתנו לזה להרוס לכם את התיאבון.

בית הקפה ממוקם בחלל פנימי מרהיב, עם חצר קטנה ואוויר פסגות, לצידו פועלת חנות המשק. ולא בכדי, הפך בית הקפה למקום העלייה לרגל של צמחוניים ירושלמים רבים ולא רק. במקום מוגש אוכל צמחוני המבושל מחומרי גלם טריים מדי יום, כולל ארוחות בוקר צמחוניות המורכבות אך ורק מתוצרת המשק - ממרחים, לחם שאור, ריבות, מאפים וקינוחים ועוד. אין ספק, בית הנסן היא מסעדה צמחונית שחובה להכיר רגע לפני שתתנו קפיצה לביקור וטעימות במשק עצמו (שהוא אינו צמחוני) שבערבה.

משק עפאים בבית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים. 052-3666850

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

opa – מלכת הטבעונות

opa היא המסעדה הטבעונית הכי מוערכת בישראל עד כה. היא זכתה בכל פרס אפשרי תוך שהיא מעניקה את כל הכבוד הראוי לממלכת הצמחים בניצוחה היצירתי, המקורי והמעוצב לעילא של השפית הצעירה והנחשבת - שיראל ברגר. תפריט המסעדה מתבסס על פירות וירקות עונתיים ותוצרת מחוות חקלאיות בארץ ותמצאו בו תפריט טעימות זוגי הכולל מנות קטנות ומיוחדות שלא תמצאו בשום מקום אחר! ברוקולי עם מיסו ולחוח, עלים מלוקטים עם ריבת כרובית, קליפת מלון עם גלידת שקדים ועוד מנות משוגעות שעושות הופה בנשמה.

Opa, החלוצים 8 תל אביב. 053-9380926

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גוסטינו טעמים איטלקיים ברמת ישי
053-9378097
חומוס ברדיצ'ב בחיפה
053-7933665
האיטלקייה בבית שאן
053-9383488
הטבעונית -  j17 בתל אביב
053-9386178
FOUR ONE SIX בתל אביב
053-9380483
טבע האוכל בכפר סבא
053-7101827
משק עפאים בירושלים
053-9349874
אופא בתל אביב
053-9380926

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!