נגישות
נגישות

מה לאכול בים המלח? כל ההמלצות בדרך לשטפונות

החורף בשיאו וזה בדיוק הזמן לעשות ׳רוד-טריפ׳ דרומי ורומנטי עם מיטב המסעדות בדרך לאילת, מסעדות בים המלח ומסעדות באזור הערבה ולגלות את ההפתעות המסתתרות בין השיטפונות המרהיבים.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 20/12/2021, 10:32
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מים המלח ועד אילת – מהן המסעדות הכי שוות בערבה ובדרך לאילת, ואיפה מומלץ לצפות בשיטפון על קינוח מתקתק? קבלו את מיטב מסעדות הדרום לחורף רומנטי וטעים בתוך שיטפונות מסעירים מהסרטים.

בדקנו היכן נמצאות אותן מסעדות שיעניקו לכם ארוחה בלתי נשכחת בכל סגנון שרק תרצו שימתיקו לכם את הנסיעה דרומה ויחממו את הלב - מסעדות בשרים, קינוחים מפתיעים ומושחתים, ארוחות רומנטיות ומחממות את הלב ומהן נקודות התצפית בהן תוכלו לשלב בין קולינריה לשיטפון מרהיב ו׳סלפי׳ חד פעמי. אז כל שנותר לכם לעשות זה להצטייד בבגדים חמים, פלייליסט חורפי ולהדרים עצמכם לכביש 90 לנסיעה בעקבות האוכל הטוב והמפתיע ביותר שהדרום יכול להציע. מצפון ים המלח ועד אילת, קבלו את מיטב המסעדות שהדרום הרומנטי והמסתורי מציע לימות החורף.

ביאנקיני – טאג׳ין ושיטפון בים המלח

מסעדה מרוקאית באזור צפון ים המלח הפועלת כחלק מכפר הנופש ביאנקיני הממוקמת על גדותיו ומציעה חוויה קולינרית של מאכלים ביתיים מרוקאים מופלאים. האוכל מוגש בכלים מרוקאים אותנטיים וניתן להזמין את כל ארסנל המנות של המטבח המרוקאי  -  מנות עיקריות המגיעות עם קוסקוס ומלוות בסוגי בשרים רבים כמו קציצות ברוטב פיקנטי, ארטישוק ממולא בשר בקר, דג מרוקאי עם גרגירי חומוס, מגוון של סירי טאגי׳ן  - מקלובה, מפרום וטאג׳ין חציל ממולא. עוד תמצאו במקום פלטת סלטים מפנקת הכוללת חצילים במיונז, סלק, טחינה, מטבוחה, גזר מרוקאי ועוד בעלות של 45 ש״ח לפלטה.

*על טאג׳ין ושיטפון: מומלץ לחלוק את מנת הטאג׳ין בשר ראש המתאימה לימות החורף הקרים ובסיומו לנסוע כ-30 קילומטר לאזור עין גדי כדי לצפות בשיטפון נחל חבר, אחד הנחלים הגדולים במדבר יהודה. הנחל נשפך כחמישה קילומטרים דרומית לקיבוץ עין גדי ותוכלו לצפות בשיטפון המרהיב הזה בבטחה אך מקרוב.

כתובת: כפר הנופש ביאנקיני, צפון ים המלח, 053-9365949

ראנץ׳ האוס  - בשר מעושן ומעיינות רומנטיים

מסעדה המעוצבת בסגנון מסעדה אמריקאית הנמצאת במלון ישרוטל ומספקת לאוהבי הבשר שבינכם בשר מעושן ומשובח וארוחה בשרית טעימה ומשביעה עם נתחי בשר המגיעים היישר מנברסקה הרחוקה, מדינה הנחשבת למדינת הבקר המשובח. אותם נתחים עוברים הליך של עישון עד להיותם מוכנים להגשה, בנוסף לנתחים אלו תמצאו במסעדה תפריט עשיר בבשרים איכותיים ולפי משקל המתאים לגודל הרעב לצד תוספות וסלטים מגוונים כמו למשל סלט וירג׳יניה הכולל עלים ירוקים ופיצוחים מקורמלים או מנה של כנפי עוף ברוטב ראנץ׳.

*המלצה רומנטית עם מעיינות חמימים: מרק בשר מתובל בפפריקה יחמם אתכם וישאיר אתכם שבעים ומרוצים ומוכנים לקינוח מושחת של עוגת שוקולד חמה עם גלידה. כדאי לקנח את הקינוח במעיינות החמים של עין קדם המאכלס נביעות חמות עם טמפרטורה של 40 מעלות ומעלה, תזהו את המקום ע״פ המכוניות הרבות החונות לצד כביש 90 ולאחר הליכה קלילה של 10 דק תגיעו ליעד ותוכלו לשכשך במים החמים. הקונטרסט המושלם הזה שבין קור החורף לחום שבפנים...

צילום: ראנץ' האוס

ראנץ' האוס , עין בוקק 053-9442742

מסעדת עין בוקק – ארוחת הבוקר המושלמת של ים המלח

מסעדת בשרים שנמצאת במקום הכי נמוך בעולם עם נופי ים המלח המרהיבים המשלבת בין מנות בשר טעימות לקרניבורים שבחבורה לארוחות בוקר מדליקות ומשביעות לתחילתו של יום נפלא וטעים.

התפריט כולל מנות עיקריות של בשר כמו: צלעות, סטייקים, המבורג, שוארמה, שישליק כבד וכל סוג שרק תחפצו בו ודגים כמו סלמון, מושט ודניס המלווים במגוון סלטים טריים ונשנושים מדליקים כמו: אדממה, פלטת שניצלונים ועלי גפן. עוד תמצאו במקום ארוחות בוקר משביעות המוגשות עד לשעה 15:00 עם מגוון חביתות ושקשוקות לצד מתבלים וסלטים.

*המלצה על מלבי ושיטפון: לאחר הארוחה, קחו אתכם לדרך ב- Take Away את אחד מקינוחי המקום המיוחדים כמו מלבי, כנאפה או בקלאווה ביחד עם קנקן קפה וסעו לתצפית על שטפון נחל בוקק בה תוכלו לצפות בזרימה המרהיבה של הנחל מגשר ים המלח העובר מעליו, בסמוך למלונות ים המלח.

צילום: מסעדת עין בוקקמסעדת עין בוקק. צילום:דרור ורשבסקי.

מסעדת עין בוקק, עין בוקק 053-9429603

מסעדת טאג׳ מאהל – חוויה זוגית אותנטית

בר- מסעדה מזרחית בסגנון בדואי שהפכה להיות לאחד המקומות הכי מגניבים ואותנטיים שתמצאו בים המלח עם נוף מרהיב ביופיו. המסעדה היא למעשה אוהל בדואי גדול עם אווירה המזכירה את סיני ופינות ישיבה נוחות על מזרונים גבוהים ומוגש בה תפריט מגוון של בשרים וסלטים טעימים, הכל טרי- טרי ומתובלן היטב. יש מגוון של מנות פתיחה הכוללות חומוס לסוגיו, פלאפל, שקשוקות וסלטים שונים, מנות עיקריות הכוללות בשרים, קבבים, צלעות כבש, שווארמה, נקניקיות ועוד.

*המלצה חמה ומפנקת: לרומנטיקנים שבינכם ניתן לקחת מיקס גריל זוגי ומנחם בעלות של 260 ש״ח הכולל סוגי שיפודים שונים, מבחר סלטים, צ׳יפס ופלאפל ובסיום הארוחה תוכלו להתפנק עם מגש בקלאווה שיעשה לכם מתוק בלב ותה.

כתובת: עין בוקק, 072-3934380

מעדניית כביש 90 – לאכול סנדוויץ׳ מופלא בשיטפונות הערבה

יריב איתני הקים את המעדנייה-מזללה שלו באחד האזורים היותר צחיחים בארץ, אזור הערבה בכניסה ליישוב צוקים וניתן למצוא בה מוצרים משובחים לצד תפריט שבועי מתחלף הכולל כריכים מפנקים, סלטים, תבשיל יומי מתחלף ומגוון מרקים שיחממו לכם את החורף. במקום תוכלו לקנות מוצרים תוצרת חוץ כמו למשל גבינות משובחות, פסטות וקמחים מיוחדים לצד מוצרים תוצרת הארץ כמו גבינות מקומיות של מחלבת ברקנית או דותן, נקניקי קורנביף, רוסטביף ומגוון דליקטסים ופינוקים.

*המלצה על סנדוויץ׳,שחיתות ושיטפון : מומלץ לקחת לדרך את אחד מהסנדוויצ׳ים המגוונים והטריים שמכינים במקום כמו למשל: סנדוויץ׳ גבינות עם עגבניות מיובשות וזוקיני או כריך רוסטביף משביע וסעו כ-14 ק״מ לתצפית על שיטפון נחל פארן. נחל פארן הוא הארוך ביותר מנחלי הנגב ובחורף זורמת בו כמות מים אדירה כשהנחל חוצה את כביש 90 סמוך לפארן, מיקום המאפשר תצפית טובה על הנחל השוצף והמרשים הזה. תצפית נחל פארן ממוקמת על כביש הערבה מעט לפני מושב פארן, במיקום בו הכביש עובר מעל לנחל ע״י גשר גדול וזה המקום המושלם לאכילת הסנדוויץ׳ המושלם!

צילום: כביש 90-המעדנייה בערבה, צוקים

כביש 90 - המעדניה בערבה, צוקים 053-9366918

ארץ ערבה – גורמה דרומי וחורפי

מתחם אירוח מדברי שהורם ע״י דפי ואורן תגל הממוקם בנוף פראי ויפיפה של הערבה וכולל בין היתר מסעדה עם אוכל לא פחות מחלומי ומקורי. המסעדה כוללת מספר שולחנות בודדים ומגישה שני סוגי ארוחות: ארוחות בוקר בלתי נשכחת הכוללת: סלט ירקות טרי עם זעתר מקומי, ארטישוק איטלקי אפוי בשמן זית, ממרחב חלבה בפיסטוק, בגט טרי ופריך ישר מהתנור, פריטטה תפוחי אדמה וקשקבל, מאפה תרד טרי בעלות של 88 ש״ח לסועד, לטבעוניים שבינכם מוגשת ארוחת בוקר טבעונית עם מגוון גבינות טעימות. ארוחת ערב חמישי הכוללת ארוחות ראשונות, עיקריות וקינוח המשתנות בשבוע לשבוע ובהתאם לגחמות השף.

*המלצה על רומנטיקה ושיטפון חושים: בסיום הארוחה כדאי להתפנק על קינוח זוגי ולקחת לדרך קנקן תה עמוס בדבש ונענע שמתאים לימי החורף הקרים ולנסוע כ- 17 ק״מ לתצפית מרהיבה על נחל פארן הנחל הגדול ביותר בנגב. בנקודה בה כביש 90 עובר מעל נחל פארן תוכלו לחזות בעוצמת המים הזורמים של השיטפון, ללגום מהתה ולחוש את מלוא עוצמתה של ארץ ערבה.

כתובת: צוקים, 052-6060954

דברים של טעם – קינוחים טעימים בערבה

קונדיטוריה ביתית בניצוחן של חגית שחם ויהודית אסקפה המציעה שלל קינוחים טעימים בניחוח של פעם שיהפכו את הטיול שלכם למתקתק. הקונדיטוריה קיימת למעלה מ-20 שנה ותמצאו בה מגוון עוגות מוס, גבינה, עוגות פאי, עוגות טורט, עוגות בחושות ושמרים וגם קישים בסגנונות שונים ומאפים מלוחים.

*המלצה חמה ומתוקה בדרך לעין יהב : ניתן להרכיב במקום קופסת Take Away עמוסה בכל טוב מעוגיות הבית המגוונות והטריות וקופסה נוספת של מאפים מלוחים ולנסוע לסכר עין יהב, מאגר מים ענק המתמלא בחורף ונראה כנווה מדבר רומנטית. על רקע האואזיס הירוק הזה תוכלו ליהנות מהקינוחים ולצלם תמונות פסטורליות.

כתובת: משק 19, עין יהב, 08-6582000

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!