נגישות
נגישות

לשם שינוי: מסעדות חדשות בקורונה

האמיצים והרעבים - לצד מאות המסעדות שסגרו במהלך השנה החולפת את הדלת בפעם האחרונה, זכינו לפגוש גם כמה מסעדות חדשות, שכולנו תקווה שיישארו איתנו עוד שנים רבות. בואו נכיר כמה מהמומלצות ביותר שבהן

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 17/02/2021, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

החולה המאומת הראשון אובחן בישראל ב-27 בפברואר 2020, ובימים אלו אנחנו מציינים שנה שלמה לרומן עם הנגיף הידוע לשמצה, שאילץ את מסעדני ארצנו לגלות יצירתיות רבה מאי פעם. הזדמנות מצוינת להוריד את הכובע בפני כל אותם מסעדנים שהצליחו להתמודד בהצלחה עם האתגרים הרבים שהביא עימו המשבר.

 יוזמה קולינרית מרשימה, בר איטליה, נתניה. צילום: באדיבות המקום

על קצה המזלג ניתן להזכיר את המסעדנים שהחלו להפעיל שירותי משלוחים לראשונה בתקופת הקורונה, את כל אלו שהפכו את המסעדות שלהם למעדניות על מנת שיוכלו להמשיך לקבל לקוחות וכן את כל אותם השפים שבחרו לשנות כיוון מהמטבח העילי ולהציע לסועדים הנאמנים תבשילים ביתיים במחירים שווים לכל נפש.

עם כל הכבוד למסעדנים שהצליחו לשרוד ואף לשגשג, ההערכה הגבוהה ביותר שמורה למסעדנים שבחרו לפתוח את המסעדות שלהם דווקא בזמן משבר הקורונה, על אפו ועל חמתו של הנגיף הערמומי. בואו נכיר כמה מסעדות חדשות שנפתחו בצל הקורונה, שישמחו לשגר אליכם מנות מצוינות במשלוח עד הבית או המשרד. בהזדמנות זו נאחל לכולן אריכות ימים והצלחה רבה. אמן.

משלוחים וטייק אווי: מסעדות איטלקיות מומלצות
תארחו: ארוחות קונספט מרשימות לכל אירוע

 השולחנות עוד ריקים.. בינתיים. צילום: שאטרסטוק

הרבן – באר שבע

המוטו של "הרבן" מבאר שבע, פשוט ומדויק: "בכל טוסט טוב יש בשר". לנו לא נותר אלא להסכים בפה מלא בשר משובח. הפתיחה החגיגית של הרבן התקיימה ב-19 בנובמבר 2020 ומאז מפנק הרבן את תושבי באר שבע בטוסטים מוקפדים וכשרים לתפארת מדינת ישראל ועוד שלל מנות שברור לחלוטין שהן מוכנות עם המון אהבה. בין השאר מדובר בבבגט קריספי, בגטוסט, טורטייה או טוסטייה עם בשר בקר טחון, שניצל או פורטובלו צלויות (42 שקלים), סלטים בהרכבה אישית (עם בשר – 43 שקלים, בלי בשר – 30 שקלים) ושלל תוספות חמות (ההמלצה שלנו, כנפיים קריספי – 24 שקלים). כמו כן תמצאו בתפריט של הרבן, ארוחות ילדים הכוללות נקניקייה בלחמנייה עם צ'יפס ושתייה (30 שקלים) או מנת שניצלונים עם צ'יפס ושתייה (36 שקלים).

הרבן- בכל טוסט טוב יש בשר - קק"ל 14, באר שבע, 052-4479542

 ממתק מושחת של כנאפה מרקש. צילום: באדיבות המקום

כנאפה מרקש - אופקים

המוטו של "כנאפה מרקש" הוא "תשכחו כל מה שידעתם על כנאפה". יתכן שהמוטו הזה יישמע לכם יומרני אך האמת היא שאכן מדובר בכנאפה שעשוי לגרום לכם לגלות עולם חדש של טעמים מושחתים. בנוסף לכנאפה הקלאסי (25 שקלים) ולכנאפה הקלאסי שמשודך לגלידה טורקית (30 שקלים), תוכלו לפנק את עצמכם גם עם מנה שעונה לשם "כנאפה מושחת", הכוללת כנאפה קלאסי עם גלידה מגנום ושוקולדים (35 שקלים). ובנוסף לכל הטעים טעים הזה, תוכלו להזמין מכנאפה מרקש גם מארז של חצי קילו בקלאווה (40 שקלים), בקלאווה אישית (15 שקלים) ומלבי (בתוספת מי ורדים, קוקוס ובוטנים – 15 שקלים).

כנאפה מרקש - שד' הרצל 41, אופקים, 050-4974848

פיצה נינה – חיפה

הנציגה החיפאית ברשימה המכובדת שלנו, היא פיצה נינה, שנפתחה להרצה ב-12 בינואר השנה (2021). מאז הפתיחה החגיגית, קברניטי המקום מפנקים את הלקוחות שלהם עם שלל מבצעים. בין השאר מדובר בארוחה משפחתית הכוללת זוג פיצות משפחתיות עם שתי תוספות, "המיוחד" ובקבוק שתייה ליטר וחצי ב-98 שקלים, עשרה אחוזי הנחה לסטודנטים בכל ימי השבוע וכל שעות הפעילות ובנוסף מדי יום רביעי מוצעת במקום פיצה פולנטה במבצע מיוחד שמתחלף מדי שבוע.

התפריט של פיצה נינה כולל עוד שלל הפתעות מלבד פיצות ובכלל זה אצבעות מוצרלה עם דיפ שום (18 שקלים), כנאפה (29 שקלים) צ'אנקים של תפוחי אדמה קריספיים מוקרמים ברוטב שום (19 שקלים) וכן מגוון פסטות שמוצעות במבצע של ארבע פסטות במחיר של שלוש (4 מנות פסטה ב-69 שקלים בלבד). עוד נציין שהחל מה-10 בפברואר, ניתן להזמין מפיצה נינה גם פיצה מרגריטה טבעונית עם גבינה טבעונית משובחת.

פיצה נינה - חיפה, 053-5392694

 המשולשים של בר איטליה, נתניה. צילום: באדיבות המקום

בר איטליה – נתניה

בניגוד לבתי האוכל הקטנים שהוזכרו לעיל, בר איטליה היא מסעדה של ממש, שממוקמת מול חוף הים בנתניה ומשתרעת על שטח של כ-500 מ"ר. המסעדה המרשימה שנפתחה בתחילת הקיץ האחרון, היא יוזמה משותפת של המסעדן שימי שוורץ והשף המוערך שחר ברנע, שאחראים בין למסעדת פומו ברמת החייל. בתפריט המשלוחים של המסעדה החדשה, שטרם חגגה את יום הולדתה הראשון אך כבר מביאה הרבה מאוד גאווה למשפחה, ממתינות לכם שלל הפתעות טעימות מרחבי ארץ המגף.

בין היתר מדובר בכרובית ארוסטיטו (יוגורט כבשים, עשבי תיבול לימוניים וצ'ילי – 49 שקלים), בוראטה ארטישוק (שום, עגבניות שרי, זיתי קלמטה, שמן זית, בזיליקום ובלסמי – 61 שקלים) , סלט פומו (עגבניות, זיתי קלמטה, קרעי פוקאצ'ה, סלסה רוסטיקה, צ'ילי ומוצרלה בופאלו – 61 שקלים) ומובן שגם שלל פיצות איכותיות, פסטות מצוינות, קינוחים טעימים וקוקטיילים נהדרים. הפייבוריט שלנו – איטאליאן רוז סנגריה (בלו נאן פינק, ליקר תפוזי דם, ליקר אלדרפלאוור, סירופ תות, סירופ היביסקוס ומיץ לימון – 39 שקלים).

בר איטליה BAR ITALIA - קהילת צפת 1, נתניה, 09-7421113

דודא לפיתה – פרדס חנה

את "דודא לפיתה", הקימו שני חברי ילדות מפרדס חנה שהכירו בגיל תשע: מאור צרפתי ואביעד בן סעדון. בדומה לשלושת המקומות הראשונים שהזכרנו, גם "דודא לפיתה" הוא מקום כשר שמציע מנות מוקפדות, פשוטות, טעימות להפליא ובמחירים שווים לכל נפש, כמצופה ממקום שנפתח בתקופת משבר.

"דודא לפיתה" נפתח בשיא הקיץ של 2020 ומאז ועד היום מציע ללקוחותיו שלל מנות בשריות בפיתה. הכוונה היא למשל לנקניקיות מרגז, קבב, פרגית, לבבות וכבד עוף (25 שקלים), שקדים (חלוויאת), מולרד, שיפוד כבש, אשכים ונתח קצבים (40 שקלים) וכן לקציצות המרוקאיות (25 שקלים) של איריס, אימו של אביעד, הנחשבות לגאוות המקום.

כמו כן ניתן להזמין מ"דודא בפיתה" מגוון רחב של מנות בחמגשית ובכלל זה כבד אווז (100 שקלים), צלעות כבש (100 שקלים), זוג מנות טחול (60 שקלים) וסטייק אנטריקוט (250 גרם – 80 שקלים, 350 גרם – 100 שקלים).

דודא לפיתה פרדס חנה - זמיר 95, פרדס חנה-כרכור, 073-7870508

 פחמימות גרוזיניות למהדרין. הלו ביז'ו, יבנה. צילום: באדיבות המקום

הלו ביז'ו – יבנה

שימי בר הוא גרוזיני גאה, צלם חתונות בחסד עליון והבעלים של "הלו ביז'ו", שירות המשלוחים שנפתח באוגוסט אשתקד. המנות שמככבות בתפריט המשלוחים של "הלו ביז'ו", יגרמו לכם לעצום את העיניים ולדמיין שאתם בעיצומו של הטיול המופלא ההוא שעשיתם בגיאורגיה כשהעולם היה שפוי יותר. הכוונה היא למשל לאצ'רולי גבינות (מאפה בצק שמרים מסורתי ממולא בחמישה סוגי גבינות, בתוספת חלמון ביצה. מגיע עם סלט גרוזיני אישי ורוטב הבית – 40 שקלים), מגוון סוגי חצ'פורי (כל חצ'פורי מגיע עם רוטב הבית וסלט גרוזיני אישי - 25 שקלים) וחינקאלי (9 כיסוני בצק ממולאים בתערובת גבינות בעבודת יד – 40 שקלים).

לקינוח תוכלו להזמין פחזניות ממולאות בקרם וניל (1 יח' – 5 שקלים) או מלביז'ו (מלבי שמנת - 12 שקלים) אם כי תמיד אפשר פשוט ללכת על שתי האפשרויות. כי חיים רק פעם אחת ולמה לא בעצם?

הלו ביז'ו-חווית טעמים גיאורגית - יבנה, 054-2973667 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות