נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פלאפל בריבוע (צילום: באדיבות המקום) זהירות! רותח וטעים. פלאפל בריבוע (צילום: באדיבות המקום)

אין דרך טובה יותר לגרום לשני ישראלים להתווכח, מלשאול אותם היכן לדעתם מוכרים את הפלאפל הטוב בישראל. לכל אחד מאתנו יש את הפינה הקסומה שהוא מוכן להישבע בשמה ואוי למי שיחלוק על דעתו. במהלך הקיץ האחרון הזמנו את גולשי אתר רסט לשלוח לנו המלצות רותחות לפלאפל משובח ומתוכן בחרנו תשע שלדעתנו כל ישראלי חייב להכיר. אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לעזוב לרגע את הפלאפליה הקבועה ולהתחיל לחקור מקומות מומלצים חדשים, הכתבה הזו מוקדשת לכם.

פלאפל חתוכה – פתח תקווה

פלאפל חתוכה הוא בין העסקים המיתולוגיים ביותר בישראל. הסניף המקורי הוקם בפתח תקווה ב-1962 על ידי מנחם ומזל חתוכה ובמשך שנים פעל כסניף יחיד. בלחץ בני הדור השני, ניאותו ההורים להפוך את הסניף ההוא לרשת, אך על המתכון הסודי של הפלאפל, לא הסכימו לוותר. אי לכך, מדי יום משונעת תערובת הפלאפל הסודית של מנחם במספר סבבים לסניפים השונים הפועלים בין היתר בראש העין, אילת, רמת גן וגבעת שמואל.

מיועד ל: מי שמחפש פלאפל תימני אסלי עם חריף מרשים במיוחד.
ההמלצה שלנו: לקחת את הזמן ולא לאכול בעמידה.
פלאפל חתוכה - כל הסניפים

פלאפל חתוכה (צילום: באדיבות המקום) מתכון סודי וחריף. פלאפל חתוכה (צילום: באדיבות המקום)

פלאפל עופר – מודיעין

מפתח תקווה נמשיך את המסע שלנו אחרי הכדור המושלם וננחת במודיעין, שם נעצור למנה משובחת בפלאפל עופר. בפלאפל עופר מציעים מנה כשרה למהדרין (בד"צ בית יוסף) ודיל שכמעט נעלם ממחוזותינו. הכוונה היא לארוחה בסגנון מלא כפי יכולתך - בדומה לקונספט המדליק שיתכן שמוכר לכם משוק בצלאל בתל אביב, גם בפלאפל עופר שבמודיעין המחזיק בוותק של יותר מעשור וחצי, הלקוח מקבל פיתה ריקה ומוזמן למלא אותה בכל טוב וכאוות נפשו. פלאפל עופר הוא בין המקומות הפופולאריים ביותר במודיעין וזאת כיוון שהאיכות לא מנגנת בו כינור שני לכמות. כן ירבו כמוהו במחוזותינו.

מיועד ל: סועדים שאוהבים לאתגר את היכולות של הפיתה שלהם (ואת נפח הקיבה כמובן).
ההמלצה שלנו: להגיע כמה שיותר רעבים.
פלאפל עופר, שמואל הנביא 6, מודיעין. 08-9716501

פלאפל עופר במודיעין (צילום: באדיבות המקום) תיאבון שלא נגמר. פלאפל עופר במודיעין (צילום: באדיבות המקום)

פלאפל התאומים - גבעתיים

עם כל הכבוד לוותק של פלאפל עופר, הרי שבפלאפל התאומים חגיגות העשור וחצי התקיימו אי אז בתחילת שנות ה-90. האחים ישראל ורחמים דמארי, הקימו את הדוכן שלהם בגבעתיים בשנת 1978. במקור הפעילו התאומים חנות ירקות אך כשמוכרת הפלאפל השכונתית בחרה לפרוש מהתחום, קפצו השניים על ההזדמנות, רכשו את המתכון הסודי והחלו להפעיל את אחד מעסקי הפלאפל המצליחים ביותר בסביבה. לא מעט השתנה בעשורים שבהם המקום פועל - את הכדורים מכניסה היום לשמן מכונה אוטומטית, המנה הקלאסית השתדרגה עם צ'יפס ואפילו הרחוב שבו נפתח המקום, שינה את שמו ממודיעין לדרך בן גוריון. אבל הפלאפל של התאומים הוא עדיין אותו פלאפל נהדר שמיוצר לפי אותו מתכון סודי ועל כך יכולים להעיד זקני העיר שאוכלים במקום כבר יותר מ-40 שנה.  

מיועד ל: מי שמעוניין לטעום פלאפל מיתולוגי וליהנות מהכנסת אורחים נפלאה (כמיטב המסורת, העומדים בתור מקבלים כדור פלאפל חם בזמן ההמתנה).
ההמלצה שלנו: גם אם אתם לא חובבי עמבה גדולים, נמליץ לכם לשים לפחות מספר טיפות של הצהוב צהוב הזה במנה. ההנאה מובטחת.
פלאפל התאומים, דרך בן גוריון 184, גבעתיים. 053-9440320

פלאפל הקוסם – תל אביב

פלאפל הקוסם נפתח לפני כח"י שנים והפך להצלחה אדירה תוך שבועות ספורים בלבד. במקום הבוהק מניקיון, מגישים את אחת ממנות הפלאפל הטובות ביותר בתל אביב. אך בנוסף לפלאפל מגישים במקום גם מגוון רחב של מנות איכותיות אחרות. בין היתר מדובר בחזה עוף בגריל (33 שקלים), שווארמה (33 שקלים), כבד עוף עם בצל (33 שקלים) ואפילו סביח מצוין (22 שקלים). המקום הקטן שנפתח בתחילת המילניום התרחב במהלך השנים ואילו כיום הוא משתרע על שטח משולש בגודלו. אך ההקפדה היתרה על כל פרט ופרט ניכרת גם היום ולנו נותר רק לאחל לקוסם (אריאל רוזנטל) שהוציא השנה לאור ספר בישול ואמנות, עוד הרבה שנים של הצלחה ופעילות קולינרית מעוררת השראה.

מיועד ל: מי שמעוניין להרשים אורחים מחו"ל מבלי לקרוע את הכיס.
ההמלצה שלנו: לתת הזדמנות גם לחומוס של הקוסם, שנותן פייט רציני למנת הפלאפל האגדית. הקוסם, שלמה המלך 1, תל אביב. 053-9439104

פלאפל הנשיא – עפולה

פלאפל הנשיא, מהדוכנים הפופולאריים ביותר בעפולה, נפתח לפני יותר מרבע מאה ונמצא כיום בבעלות גולן אוחנה, האיש, החיוך והאגדה. במשך שנים הרכיבו בני משפחת אוחנה את המנות בצורה סטנדרטית. היום לעומת זאת, הרכבת המנה מזכירה יותר מופע להטוטנות מרשים. הכדורים החמים מוקפצים בזה אחר זה לפיתה האיכותית והמופע המרהיב והמשעשע, מקל על העמידה בתור הארוך המשתרך מחוץ למקום לאורך שעות הפעילות.  

מיועד ל: מי שמחפש פלאפל כשר ומצוין ומעוניין ליהנות ממופע ג'אגלינג בזמן שהוא ממתין למנה שלו.
ההמלצה שלנו: המופע של משפחת אוחנה מהנה אף יותר כשהבטן מלאה כך שאין סיבה להיעלם במהירות מהמקום לאחר שהמנה מתחסלת.
פלאפל הנשיא, הנשיא ויצמן 10, עפולה. 053-9367540

פלאפל בריבוע

רשת פלאפל בריבוע החלה את דרכה ב-1995, במהלך חופשת השחרור של גיא יקר, מייסד הרשת. אחיו הבכור, אייל, הציע שיפתח דוכן פלאפל שימציא מחדש את הגלגל או ליתר דיוק, את הכדור. את המתכון סיפקה הסבתא של השניים, את השם "פלאפל בריבוע" הגה האב וכך בא לעולם הסניף הראשון בראשון לציון. קרוב ל-25 שנה חלפו מאז ואילו כיום פלאפל בריבוע היא רשת המונה 29 סניפים הפועלים ברחבי הארץ. בנוסף לפלאפל משובח מציעים בפלאפל בריבוע גם מגוון מנות מנצחות נוספות כמו חומוס עם שווארמה צמחונית (שוואלה – 40 שקלים), מחמוסה (בשר טחון מהצומח עם חומוס בצלחת או בפיתה – 29/40 שקלים), לאבנה חצילים (37 שקלים) ומרק שעועית מנחם במיוחד המוגש בחורף בלבד (26 שקלים).  

מיועד ל: מי שמעוניין לשבת במקום מתוקתק עם מבחר מרשים של מנות טבעוניות מושקעות.

ההמלצה שלנו: ארוחה בריבוע (47 שקלים) היא ארוחה שלמה הכוללת מנה לבחירה מהתפריט, סלט אישי, פיתות/לחם, כדורי פלאפל, חמוצים ורימונדה טבעית.

פלאפל בריבוע - כל הסניפים

פלאפל בריבוע (צילום: באדיבות המקום) יש גם מרק מנחם לחורף. פלאפל בריבוע (צילום: באדיבות המקום)

פלאפל מישל - חיפה

פלאפל מישל, שחגג השנה את יום הולדתו ה-45 במספר, הוא בין הדוכנים המיתולוגיים ביותר בעיר שמאגדת את מספר הדוכנים המיתולוגיים הגבוה ביותר בישראל. כל חובב פלאפל מקומי מכיר את היריבות הנצחית בין פלאפל מישל לפלאפל הזקנים שמולו. למעשה לכל חיפאי יש את הסוס המנצח שלו, כשמי שמכור למישל, לא יעז לדרוך בדוכן שממול ומי שמכור לזקנים, לא יראה את פרצופו אצל מישל. לא ברור אם הקונפליקט אי פעם ייפתר אך דבר אחד בטוח – הקציצות של מישל הן בין הקציצות הטעימות ביקום, הטחינה הסמיכה והחמצמצה היא לא פחות ממלאכת מחשבת והמנה המנצחת בפירוש מצדיקה את התור האינסופי המשתרך בכניסה למקום בימי שבת בצוהריים.   

מיועד ל: מי שלא חושש מהתמכרות שאין שום דרך לשבור.
ההמלצה שלנו: למרות שמדובר במנה שאין שנייה לה, נמליץ לכם להזמין חצי מנה בלבד ולהשאיר מקום למשהו נוסף, בדגש על הקובה או הפטאייר. לא תתחרטו.
פלאפל מישל, ואדי 21, חיפה. 053-9441169

פלאפל ברטו - מגדל העמק

פלאפל ברטו הוא דוכן מיתולוגי נוסף שזכה להיכנס לרשימה שלנו, הממוקם במרכז המסחרי של מגדל העמק. בדוכן הצנוע לא מאמינים בגימיקים או בהפתעות מיותרות אלא רק בפלאפל איכותי, סלטים טריים ושירות מכל הלב. בנוסף לפלאפל מצוין שרבים מגיעים גם מרחוק כדי ליהנות ממנו, מציעים בפלאפל ברטו גם מנות נוספות כמו מעורב ירושלמי, סביח, שניצל, קציצות ושקשוקה. אך הפלאפל, שמוגש בדוכן בשיטת "עשה זאת בעצמך" (הפיתה מגיעה עם כדורי פלאפל ואת הסלטים הלקוח ממלא בעצמו), פעם אחר פעם גונב את ההצגה בקלילות.

מיועד ל: מי שמחפש דוכן צנוע ולבבי עם אווירה ביתית שמזכירה תקופה פשוטה יותר.
ההמלצה שלנו: אל תתנו לחיפושי החנייה לייאש אתכם.
פלאפל ברטו, דרך העמק 25, מגדל העמק. 053-9379108

פלאפל ברטו במגדל העמק (צילום: באדיבות המקום)       חם, פשוט וטעים. פלאפל ברטו במגדל העמק (צילום: באדיבות המקום)

הפלאפל התימני

את המסע הקולינרי הנוכחי בחרנו לסיים באחד המקומות המקוריים והמיוחדים ביותר בענף, הלא הוא הפלאפל התימני בירושלים. בפלאפל התימני שבלב שכונת הבוכרים, משלבים בין פלאפל מצרי לבצקים תימניים. המשמעות היא שבמקום המצליח מגישים את הכדורים החמימים לא רק בפיתה אלא גם בתוך מלאווח, זלביה ואפילו לחוח. את המנות של הפלאפל התימני ניתן לשדרג עם "תגבור" של חריף או עם "חיזוק" של סלט חם הכולל גרגירי חומוס, כוסברה טרייה, בצל מטוגן ותבלין סודי. בנוסף לפלאפל מציעים בפלאפל התימני גם ג'חנון נהדר, בחורף ניתן להתחמם עם מרק תימני וכן ניתן לרכוש במקום שלל מוצרים לקחת הביתה כמו חילבה, עיסת פלאפל וסחוג תימני אסלי.   

מיועד ל: מי שמוכן לנטוש את הפיתה ולהרחיב את אופקי הפלאפל שלו.
ההמלצה שלנו: בקשו לשדרג את הלחוח בחביתה ואל תסירו את העיניים מהמחבת. מדובר במחזה מרתק ומרשים ביותר.
הפלאפל התימני, יואל 22, ירושלים. 053-9369808

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פלאפל חתוכה בפתח תקווה
053-9440426

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
המסעדות הכי מסקרנות לסתיו 2023
נויפלד במזרח הרחוק – פנינים מהמטבח ההודי
מאסטר שף – מנת המישלן שהטריפה את המתמודדים
משחקי השף: על מקועקעים ועלעלים