נגישות
נגישות

בירה בצוהריים: איפה שותים בירות ללא אלכוהול?

נהגים תורנים, נשים הרות או אפילו באמצע יום עבודה – לכולם יש מה לשתות. היינקן, בקס וארדינגר הן רק דוגמית לבירות טעימות, קלילות ו-נטולות אלכוהול. אז איפה אפשר לשתות, לנשנש ולקום בבוקר בלי הנגאובר?

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 10/07/2019, 0:00 תאריך עדכון: 14/07/2019, 12:22
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בירה בטמפל בר (צילום: באדיבות המקום) בירה אין, אלכוהול אאוט. בירה בטמפל בר (צילום: באדיבות המקום)

לפני עשור בדיוק, בתערוכת דרינטק שהתקיימה במינכן, יותר מ-60,000 מבקרים מקצועיים התאספו כדי לבחון את המוצרים החדישים ביותר בתחום המשקאות. מאות מציגים התחרו על תשומת הלב של אנשי המקצוע, כשבין היתר הושם באותה שנה דגש מיוחד על אורח חיים בריא. תאמינו או לא, אבל בירות נטולות אלכוהול, היו מהכוכבות הגדולות ביותר של הכנס. למעשה באותה שנה דווח כי מכירות הבירה ללא אלכוהול במינכן, זינקו ב-9%, בזמן שמכירות הבירות הרגילות, ירדו ב-4%. כן, במינכן.

בעשור האחרון בירות ללא אלכוהול החלו לתפוס מקום יותר ויותר מכובד בפאבים בכל רחבי אירופה, אם כי בישראל, העניין עדיין לא המריא. אמנם כבר לא מעט שנים ניתן למצוא כאן בירות ללא אלכוהול מתוצרת ארדינגר, בלטיקה ובקס, אך בדרך כלל המוצרים נמכרים בחנויות מתמחות בלבד. המגמה החלה להשתנות לפני כשלוש שנים, עם כניסתם של מספר מותגים לברים נבחרים ברחבי הארץ.

אחוזים נמוכים, מכירות גבוהות
במאי 2017 השיקה יצרנית הבירה ההולנדית היינקן, בירה ללא אלכוהול במסגרת הגרנד פרי הספרדי. לאחרונה המוצר עשה עלייה וכיום ניתן להשיג אותו בחנויות היין, במסעדות, בבתי קפה, בברים וברשתות השיווק הנבחרות ברחבי הארץ. שמה של הבירה הוא היינקן 0.0, כשאת התווית הירוקה עמה מזוהה החברה, החליפה בבקבוקים החדשים תווית כחולה.

בקבוק היינקן 0.0 (צילום: יח"צ)          מרגיש אותו דבר. היינקן 0.0 (צילום: יח"צ)

בכל רחבי העולם בשנים האחרונות, בעוד מכירות הבירה מצטמצמות באופן כללי, מכירות הבירה הלא אלכוהולית רק הולכות וממשיכות לעלות. נראה שהדבר מעיד על העלייה במודעות לנזקי האלכוהול, לצד העלייה במודעות לסגולות הבריאותיות של הבירה. למעשה בעשור האחרון פורסמו לא מעט מחקרים שמצאו כי צריכת בירה מסייעת להתאוששות אחרי מאמצים גבוהים בקרב ספורטאי סיבולת ואף מגנה מפני מחלות.

מעבר לכל זה, בכל רחבי אירופה המפגש בפאב והשתייה המשותפת של בירה קרה, הם עניין חברתי ותרבותי. לכן הבירה ללא אלכוהול מתאימה גם לאלו שלא יכולים לצרוך אלכוהול כמו נערים, נשים הרות ונהגים תורנים (או סתם כאלה שצריכים לקום מוקדם לעבודה), שלא מעוניינים לוותר על המנהג החברתי.

היכן ניתן למצוא בירה ללא אלכוהול בישראל?
בשנתיים האחרונות נחשפנו ליותר ויותר מקומות שמציעים בירות ללא אלכוהול בתפריטים שלהם. טרם נתקלנו במקומות עם ברזי בירה נטולת אלכוהול, אך קרוב לוודאי שגם אלו יגיעו אלינו במוקדם או במאוחר. בינתיים, קבלו מספר מקומות שבהם תוכלו לשתות כמה ליטרים טובים של בירה מצוינת ועדיין להסיע את החברים הביתה ללא חשש.       

המקום של אבא – אריאל 

חברת שטיגל האוסטרית, הביאה לעולם את שטיגל ספורט – בירת חיטה קלאסית נטולת אלכוהול, שניתן לצרוך גם במהלך האימונים. ככול הידוע לנו ניתן ללגום את הבירה המצוינת במעט מאוד מקומות בישראל. בין היתר תמצאו אותה בתפריט של המקום של אבא, באריאל (18 שקלים). בפאב השכונתי הפופולארי שבו כולם מכירים את כולם, מגישים מנות אוכל מושחתות, הרבה בירה קרה והמון שמחת חיים. אם אין לכם חשק לצאת מהבית, נעדכן שאת כל התפריט העשיר ניתן גם להזמין הביתה במשלוח.

משהו לנשנש ליד הבירה: פלטת בייקונים (100 גרם בייקון אדום + 100 גרם בייקון לבן, מגוון ירקות העונה וגבינה לבחירה), כריך אווזים (חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ ובצל סגול עם רוטב מיונז קארי), אבא בורגר (440 גרם בשר אנגוס, אווז, בייקון, גאודה וביצת עין. מוגש בלחמניית המבורגר) וקרמשניט (שכבות בצק עלים מקורמל עם קרם פטיסייר בעיטור אבקת סוכר).

המקום של אבא, דרך הציונות 79, אריאל. 053-9387550

בירות בפיראט בר ראשון לציון (צילום: באדיבות המקום) כל אחד והבירה שלו. בירות בפיראט בר ראשון לציון (צילום: באדיבות המקום)

ג'קי או – פתח תקווה 

באחד הפאבים המצליחים ביותר בפתח תקווה בחמש השנים האחרונות, נוצצים להם שמונה ברזי בירה ומצטננים להם שמונה בקבוקים שונים. באחד מהם תמצאו את הבירה נטולת האלכוהול של בקס הגרמנית, ממותגי הפילזנר החזקים ביותר בעולם. המבשלה החלה את דרכה בשלהי המאה ה-19 וככול הנראה דור המייסדים היה מתהפך בקברו לו ידע שכיום אחד ממוצרי הדגל של החברה הוא בירה ללא אלכוהול.

ג'קי או התפרסם בין היתר בשל מסלולי השתייה החדשניים והמשתלמים שלו: New York, Coast to Coast ו-Hollywood. בכל אחד מהם ניתן לשתות תמורת סכום קבוע מראש, מגוון רחב של משקאות ללא הגבלה. בימים אלה חוגגים קברניטי המקום חמש שנים של הצלחה מסחררת ובהזדמנות זו נאחל להם לפחות עוד חמש שנים כמו אלו האחרונות.  

משהו לנשנש ליד הבירה: מרגז (נקניקיות מרגז בתוספת קוביות תפו"א מתובלות. מוגשות לצד כרוב כבוש וחרדל), ראש כרוב (כרוב לבן וסגול, טחינה, סומק ונענע קצוצה), המבורגר גדול (300 גרם) והקינוח של ג'קלין (מאפה בצק עלים נוטף נוטלה).

ג'קי או, שחם 32, פתח תקווה. 053-9367441

פיראט בר – ראשון לציון

בפיראט בר, הבירה נמזגת מ-50 ברזים שונים, כשלמעשה הבקבוקים נמצאים פה במיעוט רציני. בין הבקבוקים הבודדים שמככבים בתפריט האינסופי, תפגשו את זה שמגיע ממבשלות ארדינגר הגרמנית (27 שקלים). הבירה הלא אלכוהולית של ארדינגר היא בירת חיטה לא מסוננת ואם תרצו לגוון, תוכלו ללכת על קבאס (קוואס, KVASS) - משקה פופולארי מאוד המגיע אלינו מהארצות הסלאביות ומכיל אף הוא אפס אחוזי אלכוהול (38-13 שקלים)  

משהו לנשנש ליד הבירה: נקניקיות בוואריות (מוגשות עם כרוב כבוש על מצע של פירה), ברברי לבן (סטייק לבן 400 גרם צלוי על הגריל ומוגש עם תפו"א ביתי ורוטב ברביקיו) ושרימפס בייקון (שרימפס מוקפצים ברוטב שמנת עם קישואים, בייקון וירק).

פיראט בר, משה בקר 11, ראשון לציון. 053-9369006

פיראט בר בראשון לציון (צילום: באדיבות המקום) גם ארדינגר נטולת אלכוהול תמצאו פה. פיראט בר ראשון לציון (צילום: באדיבות המקום)

אוסקר ווילד – חולון ופתח תקווה

אוסקר ווילד הוא בר אירי שבא לעולם ב-2012 בפתח תקווה. שלוש שנים מאוחר יותר, נולד אחיו הצעיר בחולון ולפי השמועות, בקרוב ייפתח סניף נוסף בנתניה. בסניפי הרשת מתקיימות הופעות חיות באופן קבוע וכל המשחקים החשובים מוקרנים במקום על מסכי ענק. מעבר לכך, תמצאו גם תפריט אלכוהול מגוון בצורה בלתי רגילה שכולל בין השאר 25 ברזי בירה ויותר מ-140 סוגי וויסקי.

הרומן של אוסקר ווילד עם בירות ללא אלכוהול החל לקראת יום העצמאות האמריקני ב-2015. כמחווה לנשיא אובמה, הידוע כחובב מושבע של בירות ללא אלכוהול, הציעו במקום חמישה סוגים שונים של בירות נטולות. נכון להיום מציעים במקום שלושה סוגי בקבוקים של בירה ללא אלכוהול: BECK'S ו-ERDINGER, הנמכרים במחיר 31 שקלים ו-Bitburger שעולה במקום 18 שקלים בלבד.

משהו לנשנש ליד הבירה: כריך סלופי ג'ו (בשר טחון משובח ברוטב ברביקיו עם איולי וויסקי), נקניקיות איריות (עם תפוחי אדמה, בצל מטוגן וכרוב כבוש) וחציל בלאדי שרוף אנטריקוט (בתוספת רצועות אנטריקוט ובצל מטוגן).

אוסקר ווילד, הרוקמים 26, חולון. 053-9370906

אוסקר ווילד, שחם 36,פתח תקווה. 053-9367486

פטריקס – חיפה 

בשורת ברזי הבירה הארוכה של הפאב האירי החיפאי שבמרכז הכרמל, מככבים מותגים כמו קרושוביצה אימפריאל, שושנע והוגרדן. שורת הבקבוקים לעומת זאת, תפגשו למשל את סיידר התפוחים המשובח של סומרסבי, את הבירה נטולת הגלוטן של אסטרייה דאם (דאורה) ואת הבירה נטולת האלכוהול של בקס הגרמנית (23 שקלים). בנוסף לתפריט אלכוהול מרשים ביותר, מסכי לד חדישים עליהם מוקרנים כל המשחקים החשובים ואווירה אירית אמיתית. בפטריקס תמצאו גם את ההמבורגר הנחשב בעיני רבים לטוב ביותר בעיר.  

משהו לנשנש ליד הבירה: נקניקייה לצד תפו"א (האירית של אלן, לצד תפו"א מדורה, בצל ירוק, קוביות פלפלים, חרדל משובח וכרוב כבוש), עראייס (בשר טלה מובחר בפיתה משומנת היטב בליווי טחינה) וכריך פילדלפיה (נתחי אנטריקוט, בצל ורצועות פלפלים צלויים בגריל, מוגשים בג'בטה לבנה בתוספת מיונז וחרדל. מוקרם בגבינת צ'דר).

פטריקס, שדרות הנשיא 134, חיפה. 053-9384929

55 – ב"ש, כפר סבא, זיכרון יעקב, י-ם וראשל"צ

חמישה סניפים מונה נכון להיום רשת הפאבים, שנקראת על שם מניין ברזי הבירה המככבים בכל אחד מהסניפים. האמת היא שלא ממש הפתיע אותנו לגלות שבסניפי הרשת מציעים בירה ללא אלכוהול (בקס – 34 שקלים), שכן רשת 55 מפורסמת בזכות החיבה שלה לבירות מיוחדות, שלא פשוט להשיג במקומות אחרים. כך לדוגמה מבחר הברזים כולל 12 בירות בוטיק ישראליות (כמו אלכסנדר חיטה, מלכה אדמונית ובהירה, שושנע ושפירא פייל אייל), בירות המיוצרות עבור הרשת באופן בלעדי (בזלת שש בש ואלכסנדר מטקה), בירות IPA (הדובים פיניקס ויופן) ואפילו מספר ברזים של בירת פירות (כמו לינדמנס תפוח וקסטיל רוז').

השפע האדיר מאפיין גם את תפריט האוכל העשיר, הכולל מבחר מרשים של מנות ראשונת, המבורגרים, עיקריות, קינוחים, סלטים ועוד הרבה הפתעות.

משהו לנשנש ליד הבירה: סטייק אנטריקוט אנגוס ארגנטינאי (250 גרם של בשר עסיסי, מוגש עם תוספת לבחירתכם), כנפי עוף (ברוטב צ'ילי מתוק), קרפצ'יו סינטה צרובה (פרוסות דקיקות של סינטה צרובה, קונפי שום, בלסמי מצומצם, פרמזן וארוגולה. מוגש לצד לחם קלוי) ומגדל ברולה קפוא (ריבועי ברולה סמיפרדו עם מקלות ווניל מדגסקר, שכבות טוויל וופל פריך, מוגש עם בננות מקורמלות ברוטב טופי חם).

55, רחבי הארץ

בר 55 בירושלים (צילום: באדיבות המקום) מגוון בירות מיוחדות, וגם בקס ללא אלכוהול. בר 55 בירושלים (צילום: באדיבות המקום)

ועוד כמה שכדאי להכיר...
מקומות נוספים שמגישים בירות ללא אלכוהול על קצה המזלג הם טמפל בר כפר סבא (בקס בבקבוק – 33 שקלים), טמפל בר סינמה סיטי (ארדינגר בבקבוק – 33 שקלים), אורנוס (היינקן 0.0 – 26 שקלים) וביר גארטן 1040 (ווינשטפן לא מסוננת בבקבוק – 24 שקלים). כן ירבו כמוהם בישראל...

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ