נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

BP היא מסעדה פרדוקסלית, במובן הטוב ביותר של המילה. בניגוד אליי, שכל חיי התנהלתי באופן מוגזם, פחות או יותר בכל תחום שהוא, מסעדת BP מצליחה להיות מוגזמת וללכת עם האמת שלה עד הסוף ומעבר, אך בו זמנית להישאר אלגנטית, לשמור על טעם טוב ואפילו על ארומה של יוקרה. היגור טעם טוב עם הגזמה מוחלטת? ובכן, ברחוב ההסתדרות 157 בחיפה אתם יכולים לראות את השילוב הזה במלוא הדרו. 

מ-Burger Place, ל-Burger Plus
אני לא חושב שיכול להיווצר מצב שבו סועד אקראי יתיישב ב-BP ויתלונן שהוא לא מוצא מה לאכול. למעשה, אוסיף ואכתוב שאם זה יקרה אי פעם למישהו, מומלץ שימהר לבדוק את עצמו. התפריט של מסעדת BP החל את דרכו עם פתיחת המסעדה אי אז בשנת 2004, כשבמקור מדובר היה במסעדת המבורגרים, שהשתעשעה גם עם מספר מנות נוספות, אך לא מעבר לכך. בשלב מסוים התפריט התחיל להתרחב, ומרגע שהתהליך נכנס לפעול כבר אי אפשר היה לעצור אותו. בסופו של דבר, מה שקרה זה שמשמעות ראשי התיבות BP הפכה מ- Burger Place ל-Burger Plus. 
מסעדת BP
התפריט שאינו נגמר
נכון לכתיבת שורות אלה, התפריט המרשים של BP כולל לא פחות מ-13 מנות סושי, שישה סלטי בריאות, 17 מנות ראשונות, שמונה מנות חומוס (כולל חומוס אסאדו מעושן!), 15 מנות עיקריות, שלוש מנות שמגיעות ישירות מהמעשנה, 12 המבורגרים (ו-13 תוספות על ההמבורגר), חמש מנות סלופי ג'ו, 13 תוספות לעיקריות, ותאמינו או לא - ב-BP יש גם תפריט שלם ללא גלוטן, ארבע ארוחות ילדים שונות ושמונה קינוחים מעולים. טוב, אם תתעקשו שאמשיך אציין שמגישים במקום גם מנות דגים ושהבר במקום הוא בין העשירים בכל אזור הצפון. 

מעבר לכל זה, מגישים ב-BP גם תשע ארוחות עסקיות שונות שוות במיוחד במשך כל שעות היום (למעט מוצ"ש וחמישי בערב), ואם במבצעים עסקינן, אציין עוד שבכל שעות הפעילות של המקום ניתן ליהנות ממבצע של 1+2 על כל הקוקטיילים שבתפריט האלכוהול, 18 במספר. 

זה לא שירות, זו אמנות!
כשאימא ואני התיישבנו ב-BP  בשבע וחצי בערב, ביום רביעי של קיץ, כבר השתרך בכניסה תור של אורחים נלהבים שהמתינו בסבלנות לצאתם של סועדים שבעים ומרוצים. הדבר הראשון ששמתי לב אליו, זה שלכל המלצרים והמלצריות יש את אותו השעון. בירור זריז הבהיר שמדובר בסוג של ביפר, שבאמצעותו אנשי המטבח קוראים למלצרים בזמן שהם נמצאים בקומת הגלריה או באזור מרוחק יחסית, כל אימת שיש מנות שצריך לקחת לשולחנות. 

דבר נוסף ששמתי לב אליו, זה שיש במקום המון מלצרים ושכולם חדורי מוטיבציה ברמה שטרם יצא לי לפגוש. עם יד על הלב – מתי יצא לכם לראות בפעם האחרונה מלצרים שרצים במעלה המדרגות עם מגשים עמוסים כדי שחלילה המנות לא יגיעו קרות לשולחן? כבר מזמן לא פגשתי מלצרים בקיאים, אדיבים ויש להודות גם חתיכים כל כך. אין ספק שיש יד מכוונת ב-BP, שיודעת איך מקום צריך לתפקד ואיך מלמדים מלצרים ומלצריות כל מה שצריך לדעת על שירות. 
מוס כבד עוף. BP

התחלה מבטיחה
כבר בשלב הראשונות היה ברור שהנטייה להגזים לא מסתיימת רק במגוון המנות ובאורך התפריט, אלא ממשיכה גם לגודל המנות עצמן. כך לדוגמה אימא הזמינה מוס כבד עוף (44 שקלים), שהגיע עם שורת צנימים, קונפיטורת בצל משגעת, קרם בטטה ורוטב חציל אלוהי שהורכב משום קונפי וקליפת חציל שרופה. כמות המוס הייתה בכיף יכולה להספיק לארבע נפשות, ואני בספק אם יש סועדים שמצלחים לחסל את כל הטעים טעים הזה בלי שום בעיה.

אני הלכתי על פורטובלו קראנץ (39 שקלים): פטריות פורטובלו שטוגנו בטמפורה והוגשו בליווי רוטב ברביקיו המיוצר במקום, טחינה אל ארז ושומשום. הפטריות היו פציחות מבחוץ, בשרניות מבפנים וטעימות בכל ביס וביס, ורוטב הברביקיו היה לא פחות ממושלם. את הראשונות ליווינו עם שני קוקטיילים מרעננים שהתאימו כמו כפפה ליד לחום של תחילת יולי בחיפה: אלדרברי ג'ין (ג'ין, סיידר תפוחים, ליים בניחוח יסמין (39 שקלים) לגברת ומלוננס (ואן גוך מלון, ואן גוך אננס, חמוציות, סאוור – 44 שקלים) לילדון. שניהם חוסלו יחסית במהירות והיוו יופי של כן שיגור לעיקריות. 

נכנסים לעובי התפריט
רגע לפני העיקריות הזמנו מנה מתפריט הסושי המפתה, שענתה לשם "ברולה סלמון" (39 שקלים): רול של אבוקדו, מלפפון, גזר, בצל ירוק וקנפיו במעטפת של סלמון צרוב בברנר. הרול היה נהדר, אבל מה שבאמת כבש אותנו הגיע רגע אחרי שחיסלנו את החתיכה האחרונה. אני מתכוון למרענן חך יוצא דופן במצוינותו שהגיע בדמות סורבה וואסאבי, תפוח עץ וסלרי. האם זה מרענן כמו שזה נשמע? לדעתי הרבה יותר מכך. במסגרת מבצע הקוקטיילים, הזמנו קוקטייל נוסף בשם ערקיווי (ערק, מונין קיווי, לימונדה, אשכוליות, נענע – 39 שקלים), שהגיע על חשבון הבית ואותו חלקנו שנינו. 

אחרי מנת הביניים והסורבה, נחת על שולחננו קרש עץ בעל נוכחות, שהיווה במה לחצי עוף מהמעשנה במרינדה של צ'ילי וברביקיו (89 שקלים). העוף הגיע בליווי חמוצים אסיאתיים, פלפל צהוב מעושן, רוטב חמאת בוטנים, עגבניות שרי בגריל ועוד הרבה הפתעות שהפכו את הקרש לבמה צבעונית ורבת קישוטים. אין דבר שאימא אוהבת לאכול יותר מעוף מעושן, אז השארתי לה את מלאכת הפירוק והחיסול, בזמן שאני התענגתי על "ההמבורגר של דן" (69 שקלים), שנקרא על שמו של השף האנרגטי של BP. ההמבורגר של דן מורכב מ-220 גרם של נתח צלעות בקר שנטחן במקום, ומגיע בתוספת ריבת בצל, אבוקדו, ביצת עין ומיונז. את הירקות הטריים השארתי בצלחת כי יש גבול לכל תעלול ונשבע לכם שגם בצ'יפס כמעט שלא נגעתי.
חצי עוף מהמעשנה. BP 

באמצע העיקריות, החלטנו להזמין מנת פתיחה נוספת שנחשבת לחדשה יחסית בתפריט: ברוסקטות אסאדו מעושן (49 שקלים) שהגיעו גם כן מהמעשנה העסוקה שפועלת במקום. האם מדובר היה בצעד הכרחי? מובן שלא. האם אנחנו ממליצים עליו בחום? מובן שכן ואפילו בחום גבוה.  

פרווה זו לא מילה גסה
לשלב הקינוחים הגענו עם הלשון בחוץ. המלצרים עדיין התרוצצו עם מגשים עמוסים בכל טוב במעלה המדרגות (בקומת הגלריה ניתן להפיק אירועים פרטיים בהיקף של עד 80 איש), המוזיקה עדיין התנגנה בווליום הנכון והמטבח הפתוח המשיך לשגר מנות בקצב מסחרר, אבל אנחנו כבר היינו במקום אחר, שבע, מבסוט ומחויך יותר. 

ובכל זאת, אין באמת אפשרות לחזור הביתה בלי לדגום איזה קינוח קטן וטעים. אז הזמנו בלי להתבלבל סופלה שוקולד (39 שקלים), שהגיע עם לב שוקולד לבן ובליווי כדור גלידת וניל עוגיות. בדיוק זריקת הסוכר שהיינו זקוקים לה כדי לקום מהכיסאות ולהתקדם באיטיות לכיוון המכונית. ב-2009, חמש שנים לאחר שהמסעדה נפתחה, קברניט המקום, מר יעקב כהן, החליט שהוא מבצע תפנית חדה והפך את המקום לכשר: כל הירקות המוגשים במקום כשרים למהדרין וכל הבשר חלק גלאט (בית יוסף). מן הסתם זה גם אומר שמדובר בקינוחי פרווה אבל האמינו לי כשאני כותב לכם שבחיים לא הייתי מנחש אם לא היו מגלים לי.

בדרך הביתה חשבתי על זה שגם אם אגיע למקום אחת לשבוע במשך שנה שלמה, עדיין לא אצליח לדגום את כל המנות בתפריט האינסופי של BP. ועל כך נאמר: כל כך הרבה מנות טובות, כל כך מעט זמן פנוי.  

חשבון בבקשה
מוס כבד עוף – 44 שקלים
פורטובלו קראנץ – 39 שקלים
ברולה סלמון – 39 שקלים
חצי עוף מעושן במקום – 89 שקלים
ההמבורגר של דן – 69 שקלים
ברוסקטות אסאדו מעושן – 49 שקלים
אלדרברי ג'ין – 39 שקלים
מלוננס – 44 שקלים
ערקיווי – על חשבון הבית
סופלה שוקולד – 39 שקלים
סה"כ: 451 שקלים לארוחה לשניים, ששווה הרבה יותר

BP BURGER PLUS, שדרות ההסתדרות 157, חיפה. 053-9442310

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי