נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כריך של ערביקה (צילום: באדיבות המקום)כריך של ערביקה (צילום: באדיבות המקום)

בעשור האחרון לא מעט השתנה בנוף הקולינרי של באר שבע. עם זאת, נראה כי הקהל המקומי שומר אמונים למוסדות הקולינריים היותר ותיקים באזור. מעוניינים לאכול ארוחה מצוינת במקום מומלץ? ברשימה המכובדת שלפניכם, שהרכיבו גולשי אתר זאפ רסט לאורך השנה החולפת, תמצאו עשרה כאלה.

ערביקה

את הדירוג הגבוה ביותר השנה קיבלה מסעדת ערביקה, המציעה את התפריט המגוון והעשיר ביותר בכל אזור הדרום. במסעדת הבשרים הכשרה, המתפרשת על שטח עצום בן 700 מ"ר, תמצאו מבחר אינסופי של מנות במגוון סגנונות, החל מסושי וסלטים וכלה במנות בשרים על האש, בשרים מעושנים, כריכי סלופי ג'ו והמבורגרים מצוינים. בנוסף בערביקה מציעים ארוחות עסקיות הנחשבות בעיני רבים למשתלמות ביותר בעיר, לרבות עסקית טאפאס זוגית, שאחריה כבר לא יהיה פשוט לשוב למשרד.  

טעימות מהתפריט: סלט מתובל (15 סוגים של ירקות העונה, חתוכים גס בתחמיץ לימון סחוט טרי ושמן זית כתית – 39 שקלים), נקניקיות מרגז בצלחת (נקניקיות פיקנטיות צלויות על הגריל ומוגשות על מצע בצל מקורמל בתבלין מזרחי וטחינה אל ארז – 49 שקלים), כריך סינטה (נתחי סינטה דקיקים צרובים על הפלנצ'ה בתוך לחם פרנה, מריחה של איולי מיונז, נענע, חסה טרייה ובצל סגול טרי – 54 שקלים) והמבורגר מיקס טלה (220 גרם מיקס טלה ובקר נטחן במקום מדי יום בתוספת בצל טמפורה – 61 שקלים).

ערביקה, הרצל 12, באר שבע. 053-9442656

קציצות של ערביקה (צילום: באדיבות המקום)קציצות של ערביקה (צילום: באדיבות המקום)

טרומפלדור 69

בדומה למסעדת ערביקה, גם טרומפלדור 69 מציעה פסיפס מרשים של מנות בסגנונות שונים. בין השאר מדובר במנות חומוס איכותיות, סלטים עשירים, פסטות, בשרים מובחרים על הגריל ומנות דגים ופירות ים. מדי יום בין השעות 17:00-12:00 (לא כולל סופי שבוע וחגים), ניתן ליהנות במקום מעשרה אחוז הנחה על כל תפריט האוכל ובנוסף חשוב להזכיר שבטרומפלדור 69 ניתן להפיק אירועי בוטיק פרטיים ועסקיים מכל הסוגים בהיקף של עד 50 סועדים.

טעימות מהתפריט: חומוס עם פטריות טריות ובצל (40 שקלים), סלט בריאות (תערובת חסה, עגבנייה, מלפפון, בצל סגול כרוב – 25 שקלים) וסטייק אנטריקוט (250 גרם – 120 שקלים).

טרומפלדור 69, יוסף טרומפלדור 69, באר שבע. 053-9379803

אווז הזהב

מסעדת אווז הזהב, שצפויה לחגוג בקרוב רבע מאה של פעילות, נפתחה על ידי האחים חיים ואבי מלכה אי אז ב-1997. צמד האחים הקימו את המסעדה לאחר שצברו ניסיון של 25 שנים בענף המסעדנות, כשבין היתר התמחו במהלך השנים בכל מה שקשור לבשר משובח. במסעדת הבשרים הכשרה שהקימו השניים, הארוחה נפתחת עם פיתות עיראקיות מהטאבון ומגוון מסנוור של 20 סוגי סלטים ביתיים. לאחר מכן הארוחה לרוב תתקדם מן הסתם בכיוון קרניבורי אך מעניין לציין שבאווז הזהב מגישים גם לא מעט מנות צמחוניות ואפילו טבעוניות שלא נופלות באיכותן מחברותיהן הבשריות. הכוונה היא למשל להמבורגר הפטריות הטבעוני, לסטייק הפורטובלו ולסלט המשוויה המשובח (סלט עגבניות חם ופיקנטי המוגש בליווי ברוסקטה).

טעימות מהתפריט: סלט כרובית (חסה, ירקות שוק וכרובית פריכה), סטייק פורטובלו (פטריות פורטובלו מתובלות ומוקפצות, מוגשות על מצע ברוסקטה עם בצל וגמבה) והמבורגר פטריות טבעוני (המבורגר מפטריות וירקות).

אווז הזהב, דרך חברון 60, מקס אמות, באר שבע. 053-9443409

סטייק באווז הזהב (צילום: באדיבות המקום)סטייק באווז הזהב (צילום: באדיבות המקום)

כרמים

בעיצומו של מבצע צוק איתן, פתח השף סהר רפאל את האחות הקטנה של מסעדת כרמים, שפועלת כבר יותר מעשור וחצי במושב סגולה. במסעדת השף המצליחה מיישנים את נתחי הבשר המובחרים בשיטת Dry aging במקררי בשר גדולים ומדי יום מציעים לאורחים את הנתחים שהגיעו לדרגת היישון האופטימלית. כמו כן ניתן ליהנות בכרמים מרביולי המיוצר בעבודת יד, ממבחר מנות דגים ופירות ים ומהמבורגר שחיתות מיוחד במינו, המוגש על לחמניית בריוש ומלווה ברצועות אנטריקוט מוקפצות עם בצל מקורמל ברוטב טריאקי (בתוספת גבינת בושה מעל ובליווי צ'יפס בטטה ותפוחי אדמה – 68 שקלים).

טעימות מהתפריט: בקלאווה טלה (עלה פילו במילוי בשר טלה קצוץ בתיבול אוריינטלי מונח על טחינה גולמית וסילאן בעיטורי שקדים קלויים ופתיתי אבקת סוכר – 48 שקלים), רביולי ריקוטה ואספרגוס (בעבודת יד ברוטב שמנת מרווה וקראנץ' אפונה על קרם בטטה – 73 שקלים) ופילה בקר (נתח בשר אצילי, רך ונימוח בעל ארומה מיוחדת – 148 שקלים).

כרמים, דרך חברון 66, מקס אמות, באר שבע. 053-9367409

מנה של כרמים (צילום: באדיבות המקום)מנה של כרמים (צילום: באדיבות המקום)

גומבה

גומבה היא רשת ארצית המונה נכון להיום חמישה סניפים הממוקמים בבאר שבע, כפר סבא, תל אביב, ראשון לציון ופתח תקווה. הסניף הבאר שבעי של רשת המסעדות האיטלקיות, מציע בדומה ליתר הסניפים, פסטות טריות המיוצרות בעבודת יד, פיצות הנאפות בטאבון ועוד מבחר מנות איטלקיות קלאסיות כמו סלט פנצנלה (תערובת עגבניות, רוקט, בצל סגול, זיתי קלמטה, בזיליקום, מלפפון, רוטב חומץ בן יין אדום, שקדים, מוצרלה פרסקה וקרעי פוקצ'ה קלויים) ארנצ'יני (כדורי ריזוטו פריכים ברוטב עגבניות עשיר ורוטב קיסר) וטירמיסו.

טעימות מהתפריט: סלט מיסטה (חסה, תערובת עגבניות שרי, פלפל, צנונית, גזר, בצל, רוטב שמן זית ולימון), פיצה בופולינה (רוטב עגבניות, מוצרלה רכה, בזיליקום ושום קונפי) וגלידה איטלקית רכה.

גומבה, קטינקא ברוך 2, באר שבע. 053-5494989

פיצה של גומבה (צילום: באדיבות המקום)פיצה של גומבה (צילום: באדיבות המקום)

פסטינה באר שבע

פסטינה היא מסעדה איטלקית נוספת שהתברגה לרשימת עשר הבאר-שבעיות המומלצות של גולשי אתר זאפ רסט לשנת 2019 והאמת היא שאין בכך שום דבר מפתיע: במסעדה הצנועה מקפידים על מחירים נמוכים, איכות גבוהה ושירות משלוחים מצוין. כמו כן בפסטינה מציעים תפריט טבעוני רב גוני ומושקע הכולל בין השאר מנות כמו מרק כתום (על בסיס בטטה, גזר, סלרי ואגוז מוסקט. מוגש עם זילוף שמן זית ועירית – 22 שקלים), סלט פרסקה (3 סוגי חסות, עגבניות שרי, בצל סגול, פטריות מוקפצות בשמן זית מעולה ויין לבן, קרוטונים וויניגרט תמרים – 44 שקלים) ופנקוטה וניל טבעונית (על בסיס חלב קוקוס מצופה ברוטב פירות יער מתקתק – 39 שקלים).  

טעימות מהתפריט: ברוסקטת עגבניות וצלפים (לחם איטלקי, עגבניות שרי קונפי, שום קונפי, בזיליקום וצלפים כבושים – 21 שקלים), סלמון א-רוזה (פילה סלמון, שמנת, רוטב עגבניות פסטינה ועירית – 42 שקלים) וניוקי די קסטנה (שמנת, ערמונים, אפונה, שמן כמהין ומרווה – 47 שקלים).

פסטינה באר שבע, דרך מצדה 43, באר שבע. 053-7101832 (משלוחים: 053-9427609)

ניוקי של פסטינה (צילום: באדיבות המקום)ניוקי של פסטינה (צילום: באדיבות המקום)

הפרה טורטייה & בורגר בר

הפרה טורטייה & בורגר בר, מוכיחה שמזון מהיר בהחלט יכול להיות גם מזון איכותי. כבר יותר מחמש שנים שקברניטי המקום מגישים מנות פשוטות, מוקפדות וטעימות, בדגש על טורטיות מהודקות והמבורגרים מופלאים. בעקבות ההצלחה הגדולה של מסעדת האם, נפתח סניף נוסף של הפרה ברחוב החשמונאים שבשכונת נחל עשן.  

טעימות מהתפריט: רול טחון (120 גרם בשר טחון משובח – 30 שקלים), כריך עוף (חזה עוף מעולה עם בצל מטוגן, מיונז, פסטו, חסה ועגבנייה – 38 שקלים) וסלט הפרה (חסה, עגבנייה, מלפפון, בצל, פלפל, גמבה ופטריות לבחירה – 25 שקלים).

מסעדת הפרה, מבצע נחשון 60, באר שבע. 053-9367992 (משלוחים: 053-9381504)

אגאדיר באר שבע

מההמבורגרים של הפרה, נמשיך להמבורגרים של אגאדיר, רשת ההמבורגריות הוותיקה שבאה לעולם ב-1997 וכוללת כיום 14 סניפים בכל רחבי הארץ. בסניף הבאר-שבעי של ענקית ההמבורגרים ניתן ליהנות ממבחר המבורגרים משובחים כמו המבורגר מבשר אנטריקוט, המבורגר בקר וטלה והמבורגר טבעוני המיוצר מתערובת של פטריות שמפיניון ופורטובלו. לאחרונה החלו להציע במקום מבצע מיוחד למשפחות: בימים ראשון עד חמישי בהזמנת 4 מנות עיקריות (בישיבה במקום), הילדים אוכלים בחינם.  

טעימות מהתפריט: אגאדיר 330 גרם (חסה, עגבנייה, בצל, מלפפון חמוץ – 66 שקלים), מרק בצל עם גבינה וקרוטונים (31 שקלים) וממתק אגאדיר (קרנצ' נוגט, שוקולד, גנאש וניל ושקדים – 18 שקלים).

אגאדיר באר שבע, שדרות בן גוריון 2, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, באר שבע. 053-9366924 (משלוחים: 053-9374221)

המבורגר עם ביצה של אגאדיר (צילום: באדיבות המקום)המבורגר עם ביצה של אגאדיר (צילום: באדיבות המקום)

קמפאי

מסעדת קמפאי נפתחה לפני קצת יותר מעשור והפכה להצלחה מסחררת פחות או יותר מהרגע שבו נפתחה הדלת. התפריט של קמפאי כולל תערובת צבעונית של מנות אסיאתיות כמו מגוון מנות סושי, מרקים יפניים ותאילנדיים, מנות נודלס ואורז מוקפצות בווק, מנות גריל רובטה, מנות באנז ועוד. על הפן הקולינרי של המקום אחראי השף המוערך דרור שושן, שאחראי על כל מסעדות הקבוצה, המפעילה סניפים של קמפאי סטריט ווק בבאר שבע, אשדוד, כפר סבא ומודיעין.

טעימות מהתפריט: קרפצ'יו סלמון אטלנטי (בשמן זית, ג'ינג'ר, בצל ירוק, סויה לימונית, צנוניות וסומסום קלוי – 48 שקלים), סאקה (שיפודי סלמון ובצל ירוק ברוטב סויה הדרים – 49 שקלים) ופאד סי יו (אטריות אורז רחבות מוקפצות עם נתחי בקר, נטיפי ביצה, ברוקולי, בצל סגול וירוק, צ'ילי אדום וכוסברה ברוטב סויה תאילנדית מתוקה – 64 שקלים).

קמפאי, דרך חברון 21, באר שבע. 053-9441883

מנה בקמפאי (צילום: באדיבות המקום)מנה בקמפאי (צילום: באדיבות המקום)

השיפודיה של שופן

את הסיור הקולינרי בבירת הנגב נסיים במסעדת בשרים משפחתית, הפועלת כבר קרוב לחצי יובל . השיפודיה של שופן (Shufan) מאכילה מדי יום מאות סועדים רעבים שמעוניינים לאכול ארוחה מהירה, איכותית ומתומחרת בהגינות. בשיפודיה של שופן מציעים עסקיות צוהריים משתלמות הכוללות זוג שיפודים לבחירה, 10 סוגי סלטי פתיחה, שתייה קלה, קפה/תה ותוספת (חומוס/צ'יפס/אורז/פירה/תפו"א) במחיר 81/105 שקלים בלבד (משתנה בהתאם לסוג השיפודים).     

טעימות מהתפריט: סלט חומוס בליווי שווארמה, מרק שעועית (בחורף), צלעות כבש, שיפוד לבבות עוף ופאי פקאן (פקאנים מקורמלים בשילוב מייפל וסילאן, אפויים בתוך פאי בצק פריך, מוגש בליווי כדור גלידת וניל).

השיפודיה של שופן, נורדאו מקס 5, באר שבע. 053-4872373

חזה עוף של השיפודיה של שופן (צילום: באדיבות המקום)חזה עוף של השיפודיה של שופן (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אווז הזהב, ביג בבאר שבע
053-9443409
פסטינה באר שבע בבאר שבע
053-7101832
גומבה בבאר שבע
053-5494989
כרמים בבאר שבע
053-9367409
טרומפלדור 69 בבאר שבע
053-9379803
השיפודיה של שופן בבאר שבע
053-4872373
קמפאי  בבאר שבע
053-9441883
מסעדת הפרה בבאר שבע
053-9367992
אגאדיר  בבאר שבע
053-9366924

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
Top 10 - מסעדות המרקים המומלצות לשנת 2023
איפה אוכלים סביצ'ה או טרטר של קיץ?
בוקר חו"ל: איפה תאכלו ארוחות בטעמים של אירופה?
מה כדאי לכם לאכול באזור  הכנרת?