נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

האביב מגיע, פסח בא ומתחילים להריח את המצה בריי באוויר. בתקופה הזו מתחילים רחשי הקולינריה שומרת המסורת, לנוע ולזוע במדינה, רוב המסעדות הכשרות לוקחות קצת חופש ויוצאות לנוח, המסעדות הלא כשרות, בעיקר בתל אביב, לא משנות יותר מידי בתפריט מלבד להוסיף כמה מצות ליד סלסלת הלחם הקבועה וחובבי הקולינריה הכשרים מתחילים להילחץ - איפה אוכלים? 

אז בואו ונרגע, מבדיקה שערכנו למען תוכלו לנשום בשנית, גילינו כמה וכמה מסעדות שעושות ארוחת חג מלאה בכל טוב, מסעדות שמוסיפות מנות ייחודיות לחג במשך כל חול המועד, לחמים מקמחים מותרים, קינוחים מצוינים ללא קמח אפילו מסעדות לא כשרות שמייחדות חלק בתפריט לאוכלי הכשר כדי שנוכל לשבת יחד כולם וליהנות, לחם לצד קניידלך.  

חג הפסח במסעדות הכשרות שכן עובדות בחג מייצג סוג של מהפך, כל הכלים חדשים לחלוטין, כל המטבח והסירים עוברים הכשרה מדוקדקת והשפים מתחילים לאמץ את מוחם היצירתי כדי לחשוב מה יכול להחליף את אותו לחם קריספי ואת אותן פחמימות אסורות. 

ירושלים כמובן

מסעדת אנג'ליקה בירושלים עושה חג כשר בכל המובנים ושומרת על חג גם ללא קטניות וגם ללא מצה שרויה. כמובן שהכל נעשה בהתאם לכללים המחמירים של הרבנות בירושלים. רוב המנות בתפריט מבוססות על בשר או דגים כך שההתאמה נעשית בעיקר בתוספות, יש דגש יותר על ירקות ומנות מענגות כמו פרגיות ממולאות בתערובת פטריות ויין אדום, ירקות שורש צלויים, גראטן בטטות, קונפי תפוחי אדמה ועוד, וכמובן לא לשכוח קינוחים. במסעדה תיערך ארוחת חג נכבדת עם שלל המנות המסורתיות מלבד תפריט חול המועד. 

גם בפלורנטין

באגסי ביסטרו בר בפלורנטין תל אביב יציע מנות מיוחדות בסימן בראנץ' כשר לפסח, וגם מנות מיוחדות אל תוך הלילה וכמובן גם קוקטיילים אביביים והכל כשר לפסח, בתפריט - בראנץ' חלבי של מקושקשת עם בשר עגל, פטריות לצד אצבעות בטטה פריכות, בורמליקוס (לביבות פסח ספרדיות), פשטידת תרד ופטה, לביבות תפוח אדמה, קדירת בשר ומנגולד, ערמת כבדים בריבת בצל על לחמניית המבורגר כשרה לצד צ'יפס, קדרת לחי עגל '5 שעות' על מצע פירה ארטישוק ירושלמי, פנקייק כשר גדוש פירות וגלידה ועוגת שוקולד חמה של פעם. 

גם הרשתות השקיעו

רשת קפה קפה מייצרת תפריט ייחודי שכולו כשר והעסקים שם כרגיל. החל מהכריכים, דרך ארוחות הבוקר ועד חגיגה איטלקית שלמרות החוסר בפסטה מקבלת רענון בצורה של ניוקי במגוון רטבים. הרשת אפילו יוצאת בשלל מאפים כשרים, טוסט קראנץ' ואפילו פיצה אפויה על לבנים, אין לתאר. במדור הקינוחים ישלטו עוגת השוקולד, הגבינה והאגוזים. 

ההפתעות המעניינות מגיעות מכיוון המסעדות שמבוססות בעיקר על קמח כמו איטלקיות או אסיאתיות, שם השימוש בתחליפי קמח או בקמח מצה הוא הרבה יותר משמעותי והשפים מתאמצים קצת יותר ליצור מנות מעניינות ותחליפים מספקים. בסניפי פסטה מיאה- וילסון והוד השרון, יגישו ספיישלים איטלקיים כשרים לפסח כגון כדורי ריקוטה, בטטה ודלעת מטוגנים, מקלות פולנטה על תבשיל קפונטה, שוק אווז צלוי עם ירקות שורש, אוסובוקו טלה, מוס שוקולד בלגי עם תותים וקצפת ועוד. 

מסעדות אסיאתיות מנצלות את היכולת להשתמש בקמח אורז ובסויה ללא גלוטן. במוג'ו מציעים פאד תאי, קרייזי צ'יקן, פאד קפאו ועוד מנות אסיאתיות בגרסה הכשרה שלהן במהלך החג עם נודלס כשר שנעשה במקום.

רשת קפה לנדוור מנצלת את זיכרונות הילדות שלנו ומשיקה תפריט מצה בריי חגיגי לפסח בגרסה בלקנית עם תרד וגבינת קשקבל, גרסה יוונית מגולגלת בחציל, פלפל קלוי וגבינת עזים וגרסה המתוקה בסגנון השטרודל האוסטרי עם תפוחים מקורמלים, אגוזים וקינמון.

ההנאה הגדולה ביותר שמתגלה השנה היא בתחום הקינוחים, עוגות השוקולד נטולות הקמח רק משתבחות, מוסים מרעננים על בסיס פירות, בראוניס מצוינים, עוגות גבינה קלילות ועוגיות שקדים ואגוזים קריספיים. פסח מעולם לא נראה טעים יותר. 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אסנת גואטה

בסוף יהיה בסדר
גבינה לי חביבה
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!