נגישות
נגישות

בסוף יהיה בסדר

אלפי כדורי קניידלעך, הררי חזרת ומחסנים מלאים בחבילות מצה, ואתם חשבתם שהסדר שלכם מוציא את המיץ, אסנת גואטה ביררה עם בתי המלון הגדולים איך לעזאזל מתכוננים לארוחת חג עם מאות אורחים

חגים וימים מיוחדים חדשות מהצלחת
אסנת  גואטה
אסנת גואטה
תאריך פרסום: 11/03/2014, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

6000 כדורי קניידלך, עשרות אלפי ביצים,500 בקבוקי יין קידוש, 400 חבילות של מצות ו-3000 גפילטע פיש. זה לא תקציב האוכל השנתי של מדינת עולם שלישית קטנה (ופולנית משהו) אלא חלק קטן ממה שמרכיב את ליל הסדר בבתי המלון בארצנו הקטנטונת. 

הימים הנוראיים מקבלים משמעות נוספת לשפים של המלונות הגדולים בארץ, בימים אלו שבהם אתם מתלוננים על הניקיונות  ועל העובדה שאתם לא יודעים מה תכינו לחג, התחילו כבר המטבחים העצומים של בתי המלון להכשיר את עצמם לקראת ליל הסדר. ההוראות מלמעלה, כלומר המועצה הדתית, הגיעו, עשרות האברכים השתלטו על המלונות, הכלים הוחלפו, הסירים הוגעלו והמחסנים קיבלו הוראות להתחיל הזרים אספקה. 

הכנות של מבצע צבאי

מישל בן שיטרית, השף של ישרוטל המלך שלמה עושה את זה כבר עשור ועדיין מתכונן נפשית לכ- 1100 סועדים בליל הסדר במספר אולמות מקביל. 

"בונים תכנית עבודה מתוקתקת, ממש מבצע צבאי" הוא מסביר כשנשאלת השאלה איך בכלל ניגשים לכזה פרויקט, "הכל מחולק למחלקות ותתי מחלקות. המטבח הוא גדול כ- 1000 מטר ויש עוד מטבחים שעובדים במקביל כדי להתמודד עם הכל. פסים נוספים נפתחים בעת ההגשה כדי למנוע צוואר בקבוק ולחץ אצל הסועדים והכל מתוזמן בהתאם לחזן ולהגדה. יש לנו תזמונים בהתאם כדי לדעת מתי יוצאת כל מנה. 

מישל מתכונן לחצי יום של גלגולי קניידלך, שבירת 73,000 ביצים, 840 קילו מצות, 1500 קילו אורז, הכנת 6 טון בשר, 1200 עופיונים צלויים ועוד ועוד. "הקהל", מסביר מישל, "הוא רובו קהל שחוזר, הרבה מחו"ל, קהל שאוהד את המנות הקבועות של המקום ומחכה לו כל שנה וזה הפידבק הכי כיפי". 

900 אורחים שלא הולכים לשום מקום

במג'יק 1, אוניית התענוגות של ישראל יתארחו עד 900 אורחים בליל הסדר והתפוסה באונייה מלאה. האירוח באוניה כולל שלוש ארוחות מלאות ביום, מה שאומר עבודה ללא הפסקה סביב השעון לשף האונייה וצוות המטבח, כאשר מטבח האוניה עבר הכנה מדוקדק לפסח ע"י רב האוניה. 

ליל הסדר במג'יק שונה והוא מנוהל בעצם ע"י כל סועד, ישנם שלושה סבבים - כל משפחה תקבל צלחת סדר והגדות ותנהל את רוח החג על פי דרכה וסגנונה. האוכל מוגש בצורת מזנון והוא כולל מגוון של מעדני חג מקובלים כמו דג ממולא בחזרת לצד חריימה ו-4000 כדורי קיינדלעך על פי המתכון הפרטי של אימו של השף. במנות העיקריות מתכננים  קדרת עגל חלב, פרגיות ממולאות באורז בר ופירות יבשים, בשר צלי ברוטב סילאן ומבחר של ממולאים מירקות העונה וזה רק על קצה המזלג.   

ניסיון השנים מלמד שהעוגה הכי מבוקשת בימי החג היא עוגת שכבות מצות ושוקולד. "האורחים שלנו רוצים להרגיש הכי בבית גם בזמן הפלגה בים" מסבירה ענבל פלג, מנהלת מזון ומשקאות באוניה, "ולכן לאורך כל החג אנחנו מגישים נגיעות של טעמים הקורצים לכל העדות. שלושים אחוז מהנוסעים שלנו הם אורחים חוזרים בהפלגות ולכן חשוב לנו מאוד להגיש להם מזון מצוין ומגוון.  

900 ליטרים של מרק עוף

גם צ'רלי פדידה משרתון עבר את פרויקט החג מזה מספר שנים, עוד היותו סטאז'ר ועד למיקומו כשף המלון ובהתאם לכך עול האחריות ו'כאב הראש' צומחים בהתאם, אבל כך גם ההנאה והסיפוק, "אצלנו”, מספר פדידה, " 50 טבחים ערוכים כדי להאכיל כ- 500 סועדים באולמות שונים ובסוגי סדרים שונים. יש את האולם הגדול שם יוגש מזנון רחב ידיים ועשיר במיוחד של מאכלים מסורתיים וכשרים יחד עם ספיישלים, ישנו גם אולם שבו יהיה סדר בהגשה פרטית עם תפריט סגור מראש ואולם פרטי שבו הסדר מתנהל בקצב של האחרים ואינו נתון לקצב ההגדה ולחזן".  

בשרתון יאכלו השנה 1700 קניידלך, 900 ליטר מרק עוף, 150 קילו  גפילטע, 80 קילו כבד קצוץ, 150 קילו חזה עגל מעושן וזו רק ההתחלה. " המטבח בשרתון הוא גם ללא קטניות, התפריט יבוסס על הרבה בשר, עוף ודגים, התוספות יבוססו על תפוחי אדמה במגוון גרסאות ועל ירקות ". הלחץ יותר גדול השנה בעיקר כי ליל הסדר הוא ביום שני מה שאומר שיש לנו יום וחצי לנהל את המטבח כמו שצריך, אבל מחיאות הכפיים הספונטניות אחרי המנה האחרונה שוות כל רגע" הוא מסכם.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אסנת גואטה

לא פוסחים על המסעדות
גבינה לי חביבה
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!