נגישות
נגישות

כנגד 4 שתיינים: המלצות יין עד 100 ₪

אם אתם אחראיים על היין השנה (וגם אם לא), אנחנו שמחים להגיש לכם מדריך פרקטי לסוגי השתיינים שתוכלו למצוא מסביב לשולחן החג – והיינות שיתאימו לכל קבוצה המתומחרים עד 100 ש"ח לבקבוק

חגים וימים מיוחדים חדשות מהצלחת
עמרי אנדרס צורף
עמרי אנדרס צורף
תאריך פרסום: 03/06/2014, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ליל הסדר, אולי הערב המשמעותי ביותר בצריכת יין לנפש בישראל, מזמן איתו אינספור קונפליקטים הנובעים מהתאמת התפריט, ההגדה וסדר הישיבה באירוע רב המשתתפים והמתחים הזה. גם כשזה מגיע ליין לא חסרים קונפליקטים – ביניהם הדיון האינסופי בו שני צידי השולחן לא מסכימים לגבי היין הבא אותו ראוי לפתוח והאם כבר אפשר לפתוח אדום או להמשיך עם עוד לבן.

חכם, מה הוא אומר?
"מה הבציר והטרואר והחבית והעפיצות אשר כתובים על התוית?"
החכם, שם נרדף לפלצן היין המשפחתי, הוא הטיפוס שמבין או אוהב יין יותר מכל אדם אחר בשולחן הסדר ולרוב הוא יהיה האחראי על קניית היין. הוא מבין את ההשלכות של שתיית יין אלכוהולי מדי לפני תחילת הארוחה, לא שוכח לתת לכל הבקבוקים לנשום לפני תחילת הארוחה ובמרבית המקרים יביא יינות פשוטים יחסית לסדר, "שלא יתבזבזו בקבוקים טובים". אבל אל תתבלבלו – בין כל הבקבוקים מתחבא גם אחד איכותי, בקבוק שייפתח מאוחר יותר בערב ואותו ישתו רק חובבי היין.

מוסטלי קברנה פרנק 2011 של יקב טוליפ וריטון אדום 2011 של יקב אמפורה. צילום יקב טוליפ: אסף שמע. צילום יקב אמפורה: יח

ומה הוא שותה?
לכוסות הראשונות יעדיף יין קל יותר, כמו מוסטלי קברנה פרנק 2011 של יקב טוליפ (85 ₪), יין שבלי טיפת פלצנות הצלחנו לתאר אותו רק כ"מריח כמו האביב", מלא בטעמי פירות ומהנה מאוד לשתייה לפני הארוחה. למנות מתקדמות יותר כנראה יעדיף לפתוח בקבוק ריטון אדום 2011 של יקב אמפורה (95 ₪), יין שיושן שנתיים בחביות אלון צרפתי ומציע בלנד מוצלח של קברנה סוביניון, סירה ומעט מרלו עם אלגנטיות נגישה ומספיק תחכום שמשאיר משהו חדש לגלות בכל לגימה  – למרות שאולי יעדיף לשמור אותו באחסון שנה-שנתיים נוספות ולהוציא דווקא את אחד הבצירים הקודמים הפעם.

רשע, מה הוא אומר?
"מה היין הזה לכם? בחיאת תביאו משהו אמיתי לשתות"
הרשע, מצטערים אבל זה הכינוי שכתוב בהגדה, הוא אורח הסדר שבאמת לא אוהב יין. "אדום עושה לי כאב ראש", "לא אוהב בועות" ו"זה חמוץ לי" יהיו מספר טיעוני הגנה בהם ינסה להשתמש בעודו מושיט יד אל כוס עראק. גם לא לאהוב יין זה בסדר גמור, אבל חשוב לשמור על ראש פתוח לנסיונות חדשים.

הברטנורא מוסקטו 2012  ושנין בלאן מבציר מאוחר 2009 של יקב הרצוג. צילום: יח

מה הוא בכל זאת שותה?
הרשע יהנה ללא ספק מהיינות המתוקים יותר, דוגמאת הברטנורא מוסקטו 2012 (59 ₪), יין שכמעט אפשר לומר עליו שהוא ממתק. מעצם היותו מתוק, בטעמי פירות בשלים ועם אחוז אלכוהול נמוך (5%), היינו מכריזים עליו כעל היין המושלם לאנשים שלא אוהבים יין. החובבים והסולדים מיין ייהנו ממנו וגם מהשנין בלאן מבציר מאוחר 2009 של יקב הרצוג (ברף המחיר העליון - 99 ₪) לצד קינוח קוקוסי קלאסי של פסח.

תם, מה הוא אומר?
"טעימה, זאת"
התם לא עושה עניין גדול מיין. אם זה טעים לו הוא ישתה – ולא משנה אם הוא אדום, לבן או כל גוון באמצע. הוא שמח לנסות דברים חדשים אבל לא מתעמק בעפיצות ואם היין לא טוב לדעתו, לא ישנה כמה הוא עלה.

ווייט פרנק 2013 של יקב טוליפ וג'נס קברנה סוביניון 2012 של יקב הרצוג. צילום יקב הרצוג: יח

ומה הוא שותה?
ווייט פרנק 2013 של יקב טוליפ (79 ₪) הוא התחלה מצוינת – הוא יוצא לשוק בכל שנה לקראת חג האביב ומיד נחטף כמעט לגמרי. היין הנחושתי הזה הוא אחד המשמחים לקראת העונה החמה וכל חובב יין ייהנה ממנו בתחילת הסעודה או בליווי המנות הראשונות. לא לשכוח לקרר טוב טוב. גם הג'נס קברנה סוביניון 2012 של יקב הרצוג (65 ₪), יין אדום במתיקות עדינה, הוא אפשרות טובה למי שמעדיף את היין האדום שלו קצת יותר קליל ולא מחייב.

וזה שאינו יודע לשתות?
פתח לו בקבוק של מה שאתה שותה – ותן לו להחליט בעצמו לאיזה מחנה הוא משתייך.

חג שמח!

תמונה חיצונית ותמונה ראשית בכתבה: thinkstockphotos

>> לחץ כאן למסעדות פתוחות בפסח

אודות המחבר: עמרי אנדרס צורף

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עמרי אנדרס צורף

הלבן הכי אדום: יינות לבנים לא שגרתיים
סטייל בים: יינות לבנים לקחת לחוף
יינות אדומים לשבועות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!