נגישות
נגישות

יינות אדומים לשבועות

חג שבועות כבר ממש מעבר לפינה. חג הנשלט במשך שנים על ידי ארוחות חלביות ויינות לבנים, בעיקר בזכות הצבע שלהם והעובדה שלמדנו שיין לבן מקררים, אבל מה לגבי היין האדום? מיהודה והשומרון, מן הנגב והגליל – פנו דרך לנו, אדומים אתנו

חגים וימים מיוחדים חדשות מהצלחת
עמרי אנדרס צורף
עמרי אנדרס צורף
תאריך פרסום: 03/06/2014, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ההנחה הרווחת גורסת כי את היין האדום יש לשתות "בטמפרטורת החדר". מונח חמקמק שהביא למנהג המגונה של שליפת יין אדום היישר מהארון בו הוא מאוחסן והגשתו בטמפרטורת החדר, גם באוגוסט. התוצאה של מנהג מגונה זה היא שעבור הרבה ישראלים, יין אדום בקיץ הוא בגדר עינוי. משקה אגרסיבי וחמים כמו קפה פושר שעדיף לוותר עליו – וחבל.
בשנים האחרונות מרבית המסעדות החלו לצנן מעט את היינות האדומים לטמפרטורת ההגשה המומלצת עבורם (16-18 מעלות לרוב היינות האדומים), אך אנחנו עוד בחצי הדרך.

לכבוד שבועות, קבלו את הביכורים האדומים הישראליים - היינות האדומים אשר ניתן לצנן קצת יותר מהרגיל (14-15 מעלות – חצי שעה במקרר) וליהנות מהם גם ביום קיצי לוהט. המנעד יפתיע אתכם.
הערת המחבר: כל היינות המומלצים בכתבה נטעמו בטמפרטורה של 14-16 מעלות והרשמים מהם הם לטמפרטורה הזו. זכרו כי ההמלצה על גבי התווית היא בדיוק זו – המלצה. אם אתם אוהבים משקאות קרים נסו לצנן את היין שלכם קצת יותר ובדקו אם הוא ערב לחככם. יין אמור להיות משקה מהנה, אם אתם לא נהנים – נסו לשנות את החוקים.

טעימה אדומה קרירה, מהקל לכבד:

יקבי רמת הגולן, גמלא פינו נואר 2012 (60 ₪)
כשהוא צונן הוא במיטבו – בן שנתיים אבל מרגיש כאילו הרגע נולד. ניחוחות עדינים של חבית בלי הכבדות המשויכת ליישון בעץ. גוף בינוני וסיומת קצרה. לשמור לימים חמים ולהגיש עם מנות דגים.

טפרברג סילבר סנג'ובזה 2013 (39 ₪, 3 ב-100)
כשמוזגים את הסנג'ובזה של טפרברג לרגע לא ברור אם מדובר ביין אדום או לא. במזיגה הוא בהיר מאוד, בריח ורדים עדין והרגשה רכה בפה. הוא מתקתק, מתובל ומהנה מאוד בצינון. אל תכבידו עליו עם מאכלים חמים, היין הזה מצוין לליווי ארוחות קלילות וטריות.

רקנאטי, יסמין אדום מרלו קברנה סוביניון 2013 (42 ₪)
היסמין האדום לא מנסה להתחכם. באף הוא מציע מלוא הטנא: תפוחים חמוצים, אגסים ומולסה. בטעמו הוא דבשי, מאוזן. היין קליל, שתי ובעל סיומת בינונית. לקנות ולשתות מיד.

דלתון עלמה SMV - שיראז מורבדר ויונייה 2011 (88 ₪)
בצבעו הוא אדום-סגול, ללא הכחלחלות השיראזית שהייתם מצפים לה. הריח עצי, ונילי ופרחוני ובפה הוא מאוזן, עגול עם גוף וסיומת בינוניים וטעם קסיס נעים. השילוב של מורבדר בבלנד כזה מוכר בעיקר מיינות דרום אפריקאים וכאן הוא מקבל תרגום ישראלי אסלי.

צילום: רקנאטי - שלמה שהם, טפרברג - אייל קרן, רמת הגולן - יח

טפרברג מריטאז' 2012 (59 ₪)
צעיר, רענן, ללא כבדות מהחבית. ארומות של תותים חמצמצים, מעט אלכוהולי. גוף בינוני, סיומת חמצמצה ארוכה ומרעננת. בלנד קלאסי בהגשה ישראלית רעננה שיעבוד מצוין עם אוכל.

טריו ספיריט גליל 2012 (90 ₪)
הבלנד של טריו כאילו נוצר לשתייה צוננת – עם צבע רובי בוהק, ניחוח שזיפים ופרחים וטעם חמצמץ והרגשה כללית צעירה מאוד, הוא מתאים להגשה קר אפילו קצת יותר מהאחרים וישתלב נהדר בארוחה חלבית.

רקנאטי, שיראז גליל עליון 2013 (62 ₪)
יקבי רקנאטי החליטו לעשות כבוד לכרמים הגליליים ועשו זאת בהצלחה – השיראז הצעיר מציג ריח וטעם שלא היו מביישים את אחיו הבוגרים יותר. שיראז בומבסטי (על הצד הטוב של התואר) סגול-מלכותי בצבעו, בעל ניחוחות מפולפלים ופה מלא תיבול. VFM מצוין.

אמפורה, מד רד 2011 (70 ₪)
באמפורה יכלו לקרוא ליין הזה קברנה סוביניון זני אבל בחרו להדגיש את השילוב של 7% סירה בממסך – ובצדק. באף הוא מתובל בלקריץ, ציפורן ותפוזים עם המון עץ מעושן בזכות היישון הארוך לו הוא זוכה ביקב. בפה הוא חמצמץ בתחילה ודבשי בסיומת הארוכה, מלא באותם תבלינים ועץ. הצבע אדום חמים וזה מה שאפשר לומר על היין כולו, גם כשהוא צונן.

צילום: טריו - גיא הכט, טפרברג - אייל קרן, רקנאטי - בועז לביא, אמפורה - יח

דלתון עלמה קברנה סוביניון מרלו 2011 (88 ₪)
במזיגה הוא אדום מתכתי למראה ומלא ארומות של פירות חמוצים ווניל, בפה הוא מרגיש מאוזן היטב עם מרירות עדינה ונעימה וסיומת בינונית מצוינת. לגזור ולשמור לשנים הבאות, צפוי לו עתיד מזהיר.

יקבי רמת הגולן, ירדן 2T מ-2010 (105 ₪)
הבלנד המקורי של רמת הגולן מביא שני זנים פורטוגזים (טוריגה נסיונל וטינטה קאו) למלוא הפוטנציאל שלהם. אף מלא פטל, צבע סגול מטמטם, כמעט שחור. טעם אדמתי, מתובל, לקריצי. נהדר לשתייה מהרגע הראשון שהבקבוק נפתח ומשתפר בכל לגימה. גוף מלא, סיומת ארוכה. מתאים למנות כבדות יותר או אפילו טוב יותר לבדו, עם מעט לחם ושמן זית.

שאטו דה גליליי, בלנד 2011 (90 ₪ – להשיג במסעדת הטרקלין או ברכישה אונליין בלבד)
שאטו דה גליליי הוא תוצר האהבה של סומלייה יוסי בן אודיס, יקב שכל עניינו קידום היין הישראלי ברחבי העולם. הבלנד- מרלו, קברנה סוביניון וסירה מגיע כולו מהגליל, איזור גידול המקנה לו צבע שני חזק. באף הוא נותן מקום לסירה עם אלמנטים של דובדבן שחור ובפה הוא טאני, מלא וכמעט לעיס. המון נוכחות וידע בבקבוק אחד. חפשו גם את המרלו 2010 של היקב ותופתעו מה מרלו ישראלי יודע לעשות.

צ'ילאג, VIVO קברנה סוביניון 2008 (75 ₪)
ירקרק הוא התיאור הראשון שעולה בפה בטעימה של היין הזה. עצים ארומטיים שנותנים ליין הזה טעם וריח כמעט אוסטרלי עם כל האקליפטוס שרק תרצו. יחד אתו גם פירות בשלים ומתקתקים, צבע אדום-סגלגל והרגשה טאנית וחמצמצה. היין היחיד בטעימה שממש חייב לנשום לפני ששותים אותו - אתגר לא קטן בטעימה צוננת, אבל מספק להפליא.

צילום: יח

לא משנה מה תשתו או באיזו טמפרטורה – העיקר שיהיה חג שמח, מלא תוצרת ישראלית משובחת!
 
אודות המחבר: עמרי אנדרס צורף
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עמרי אנדרס צורף

הלבן הכי אדום: יינות לבנים לא שגרתיים
סטייל בים: יינות לבנים לקחת לחוף
כנגד 4 שתיינים: המלצות יין עד 100 ₪
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!