נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

באמת שלא צריך סיבה מיוחדת לנסוע לעמק יזרעאל: הוא קרוב, שעה גג מהמרכז, ירוק ויפהפה בחורף החמים שיש השנה ומשופע במסעדות, יצרנים ומגדלים, אמנים ואנשים מוכשרים באופן כללי.
פסטיבל העמקים נולד כאמור לפני עשור, כאשר זיו בנטוב ודודו ששון ממסעדת אוקטגון איגדו את מסעדני הסביבה לאירוע שישים את אזור העמקים על המפה הקולינארית של ישראל. ממיזם בקנה מידה צנוע הפך טעמים בעמקים לפסטיבל הפונה לכל גיל, טעם ותחום עניין. מטיילים ברגל או ברכב? הטבע כולו לרשותכם עם נחלים זורמים, שדות פורחים ואתרים היסטוריים. לרוכבי אופניים מחכים סינגלים מאתגרים ותחרות בין לאומית במשמר העמק. אבל מי שיוצאים הכי מורווחים הם חובבי אוכל ובישול, כי מכאן הרי הכל התחיל.

אוקטגון. סלט נהלל. צילום: כפיר זיו

תחרות שף העמק
כמדי שנה פותחת את הפסטיבל תחרות שף העמק, שהפעם תוקדש לחיבור בין עבר ועתיד דרך המטבח. בשלנים בני גיל הזהב יוזמנו להכין את הקינוח שהנכדים הפרטיים הכי אוהבים, והמנה המצטיינת תזכה את הסבא או הסבתא המשקיענים בפרס. התחרות תתקיים בקניון G-6, שיארח גם את אתי, ג'קי ובני מהעונה הקודמת של מאסטר שף לסדנאות בישול שבסופן יחולקו מתכונים. מרכז הקניות חוצות אלונים יארח שפים ממסעדות האזור להדגמות וסדנאות חינמיות, כולל טעימות כמובן. בין המשתתפים: שף אורי נתנזון מקפה מסעדה ינאי'S הכשר למהדרין באורחן מגידו, השף רן בן דוד מרשת בתי הקפה ומאפה החדשה BIGA, והשפית אילת שפרירי מקייטרינג איילת גפנים. האחרונה גם חונכת במסגרת הפסטיבל מקום חדש בלב משק חקלאי ביקנעם המושבה, ותגיש בראנץ' מפנק שכולו מנות קטנות ומעוצבות (מחיר: 85 ₪ לאדם).  

ינאי'ס. כנאפה. צילום: יפית בשבקין

חגיגות אמצע שבוע במסעדות
מסעדות האזור מצטרפות לחגיגה בימי אמצע השבוע (בשישי-שבת הן עמוסות בלאו הכי) בשני מסלולים: תפריטים במחירים משתלמים במיוחד ו/או וריאציות על 10, מחווה לעשור לפסטיבל. כך למשל ניתן לקבל ארוחת בוקר בזבולון 1 שבטבעון ובזהר בדשא בקיבוץ דליה ב-39 ו-49 ₪ בהתאמה. ללה, קפה לואיז, תשרין ושאר המסעדות המשתתפות מציעות 10 מנות קטנות ב-10 ₪ כל אחת בהזמנת מנה עיקרית (מוגבל ל-2 מנות לאדם). באתם זוג? עיקרית אחת ושתי מנות קטנות וסגרתם ארוחה בפחות מ-100 ₪. על אותו עיקרון תוכל משפחה להרכיב ארוחת 2 עיקריות ו-4 מנות קטנות וכולם יוצאים שבעים בלי לפשוט רגל. חלק מהמסעדות אף מציעות 10 מנות ב-100 ₪, דיל שקשה לסרב לו. גבינות משק צוריאל משתלבות בכמה מנות (שימו לב לכנאפה ריקוטה וגבינות עיזים בינאי'S), ואת התפריטים המיוחדים ילוו יינות מהסדרה האזורית של יקבי כרמל.

רשת ביגה. צילום: אלעד גוטמן

פעילויות קולינריות על הדרך
הפעילות הקולינרית אינה מסתכמת בסדנאות ובמסעדות אלא להיפך. יצרנים ומשווקים, חלקם מוכרים וחלקם פחות, הם מהצידוקים המרכזיים לקיום הפסטיבל. בדברים טובים בכפר מציעה ענבל דר סלסילות פיקניק מלאות כל טוב וטיפים לפינות חמד (לרומנטיקנים שביניכם היא אפילו יכולה להניח את הסלסילה ביעד שנקבע מראש כהפתעה). בעין השופט כדאי לקפוץ למחלבה, להקשיב להסברים של הגבן, לטעום גבינות קשות ולקנות יוגורט הביתה. חברת כרמל יבולים של משפחת כרמל ודורון בר אור, שכנים ממושב היוגב, משתפים פעולה בארוחות בראנץ' על בסיס תוצרת טרייה. בכל מקום יש עוד דברים לעשות "על הדרך": בית פתוח של אמנים ויוצרים ביקנעם המושבה, שיט בסירות, דיג והפעלות מודרכות לילדים בדג בכפר, שוקי חקלאים במשקי האזור ועוד. אם כל זה לא מספיק, השנה חבר פסטיבל טעמים בעמקים לפסטיבל צלילי טבע במגידו, ארבעה סופי שבוע של מופעי מוזיקה, מספרי סיפורים, תצוגות אמנים ופעילויות נוספות שיסגרו את משבצת ה"בשביל הנשמה".
פסטיבל טעמים בעמקים 16.2-6.3.2014 

קייטרינג איילת גפנים. צילום: נעה שנאן
תמונה בראש העמוד: רוסו גחלים. צילום: אלון לויטה
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי