נגישות
נגישות

שנה חדשה ו-5 מסעדות חדשות בתל אביב

טרנד הבשרים המעושנים ממשיך לכבוש את העיר, שכן חדש באבן גבירול, גם פועלים וגם טבעונית חדשה באלנבי, שתי מסעדות במלון נורמן החדש וחדשה של השף שרון כהן ברוטשילד. שתהיה שנה קולינרית טובה וטעימה

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
לימור לבון
תאריך פרסום: 07/01/2015, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

Meatery (מיטרי)
טרנד הבשרים המעושנים ממשיך לכבוש את העיר ללא הפסקה. במתחם התחנה נפתח המיטרי, שרקוטרי שהוא גם מסעדת בשר. סגנון העישון האמריקאי תופס את מרכז הבמה אך מותיר מקום לעישון גרמני, ארגנטיני ואוסטרי הפחות מוכרים. התפריט מתחלק לקטגוריות צלוי ומעושן (פיקניה ממפיס – פיקניה עגל מעושנת על שבבי עץ דובדבן שמוגשת עם ויסקי מעושן; בייבי ריבס מעושנות בגלייז תפוח עץ ודבש), נקניקיות (נקניקיית ציידים צ'כית מבשר לבן ועגל ופלפלים כבושים, נקניקיות בוואריה ומרגז) ובשר ולחם (כריך פורקטה וצ׳יפס, סליידר אונטריב). כדי לפשט את ההזמנה ולטעום יותר כדאי לבדוק את מחלקת בשרים בשניים - פלטות של 650 גרם בשרים מעושנים מחמישה סוגים (180 ₪) ולא להזניח את הנתחים הקרים כמו פטה כבד וכמהין (42 ₪) או סקיאצ’אטה עגל - פרוסות רוסטביף שמוגשות עם פופקורן כוסמת, חרדל ואריסה (57 ₪). מהשעה 22:00 מוגש  תפריט בר עם מנות בשר קטנות לצד קוקטיילים ואלכוהול. האיש שמאחורי המקום הוא איגור ווינברג, שרקוטייה בהכשרתו ובן למשפחה שהייתה בעלת מפעל לנקניקי בוטיק. המסעדה ממוקמת בקומה השנייה של וילה וילאנד ההיסטורית, ומה שיותר חשוב הוא שמהמרפסת המקורה נשקף נוף יפהפה של רצועת החוף של דרום תל אביב.   
Meatery
מתחם התחנה, מבנה 8, תל אביב, 03-5160008
שעות פתיחה: ראשון-חמישי 17:00 -01:00, שישי - שבת 12:00 – 01:00

מיטרי. נקניקיות בוואריה. צילום: אנטולי מיכאלו































השכן
מלבד היותו עורק תחבורה מרכזי אבן גבירול הוא כנראה הרחוב עם הכי הרבה מסעדות בעיר. השכן, ביסטרו שכונתי חדש, נפתח בחלקו הדרומי של הרחוב, מרחק הליכה מהסינימטק, ומחליף את בוטיק העוגיות שוגר דדי של אותם בעלים - השף גדעון בן עזרא. בן עזרא, בוגר הקורדון בלו בסידני, פתח את שוגר דדי לפני ארבע שנים (ואם לא טעמתם עדיין את ממתק הרוקי רואד שלו זה הזמן ויפה שעה אחת קודם). ביסטרו השכן נולד בעקבות דרישת הלקוחות שלא הסתפקו בממתקים ובמאפים וביקשו אוכל ביתי פשוט וטעים שעשוי בתשומת לב אישית ואינו חלק מרשת גדולה. כאילו על מנת להיענות לבקשה המקום מעוצב כמו סלון משפחתי חמים. בתפריט אפשר למצוא מנות ארוחות בוקר, סלטים, מנות פתיחה ותבשילים שממלאים את הבטן אבל מאפשרים לחזור לעבודה כמו עוף בברביקיו תפוזים ומנגו ופלפל חריף שמוגש עם תערובת דגנים ועדשים (59 ₪) או כריך קציצות עם טחינה, צנוניות ורוקט (49 ₪). צמחונים וטבעונים אינם מקופחים וספיישלים יומיים מתחלפים לפי מצב הרוח של השף. בשעות הצהריים מוגשות במקום ארוחות עסקיות (שניתן לקבל גם במשלוח ישר הביתה או למשרד) ובסופי שבוע מכינים שני סירי חמין - אחד בשרי ואחד טבעוני - שמוגשים עם כוס בירה צוננת. פעמיים בחודש בערבי חמישי נערכים במקום ערבי מוסיקה חיה שאליהם מחובר תפריט מיוחד.
השכן
אבן גבירול 8, תל אביב, 074-7024068
שעות פתיחה: ראשון - חמישי 7:30-23:00, שישי 8:00-17:00, שבת 10:00-17:00

השכן. לינגוויני תרד ואפונה. צילום: אפיק גבאי>> כל המסעדות בתל אביב
>> מסעדות לאירועים בתל אביב

מעבר
בפסאז' אלנבי, לוקיישן בילוי ידוע, נפתח המעבר, מסעדת פועלים טבעונית חדשה. המסעדה נולדה מתוך שיתוף פעולה בין מועדון הפסאז' לבין רועי הרצוג ומיכל אוגד, שחלמו במשך שנים, כל אחד בנפרד, להקים מקום משלהם. כששניהם התעניינו בו זמנית בהפעלת הפסאז' בשעות האור, הציעו להם בעלי המועדון להיפגש וכבר באותו ערב התקבלה ההחלטה לאחד כוחות. בבסיס החזון של המייסדים עומד הרצון להפעיל מקום פשוט ומסביר פנים, שיאפשר לשבת לארוחת צהריים טעימה, מזינה, משביעה ובמחיר הוגן בלב המאפליה של רחוב אלנבי. מנת הדגל של המסעדה  היא "הר צהריים" - שילוב משתנה של קטניות ודגנים מתובלים בשמן זית, ירקות קצוצים ועשבי תיבול על ברוסקטה מלחם מחמצת עם טחינה. מחיר המנה ושאר המנות בתפריט כמו כגון פסטה של אהבה בוערת, סלט שוק ומסבחה עדשים שחורות הוא 29 ₪ בלבד, כאשר יחד עם ההר מקבלים גם כוסית מרק, קרע של בטטה אפויה ומים ורודים. אם השפה נשמעת מוכרת הנה ההסבר – הבעלים שמאייש את המטבח גדל במטבחיו של אייל שני (סלון, מזנון, צפון אברקסס). בכל יום מוגשות מנות משתנות ובימי שישי עובר המעבר למתכונת קבלת שבת עם חומוס, בירה ומוזיקה שמחה.
מעבר
אלנבי 94, תל אביב
שעות פתיחה: ראשון-חמישי 7:30- 16:30, שישי 7:00- שעה לפני כניסת שבת, שבת סגור

מעבר. צילום: יח


The Norman
מלון נורמן נפתח ברחוב נחמני לפני שבועות ספורים לאחר בנייה ושיפוצים שנמשכו שנים. מעבר לעניין האדריכלי שהוא מעורר מעצם היותו מורכב משני בניינים משנות ה-20 ששופצו ושוחזרו בקפידה, יש בו שתי מסעדות ובר שפונים לתיירים אך גם לקהיליית הבליינים המקומית. The Norman Restaurant הוא ביסטרו צרפתי-ים תיכוני עם השפעה איטלקית. השף ברק אהרוני (לשעבר סו-שף בטוטו ושף מסעדת טאפאס בשוק) הרכיב תפריט המבוסס על ירקות ופירות טריים, דגים, פירות ים ופסטה. המסעדה מחולקת לחלל מרכזי, למרפסת בגינת המלון ולחדר פרטי בווילה. Dinings, מסעדת טאפאס יפנית, היא סניף של מסעדת דיינינגס, הנחשבת לאחת המסעדות היפניות הטובות בלונדון. התפריט כולל מנות יפניות בסגנון טאפאס כגון סי באס קרפצ'יו בכמהין וסינטה בקר מיושן 60 יום ברוטב שאבו שאבו המבוסס על מחית צ'ילי שום יפנית. ב-Library Bar, בר המלון שמעוצב בסגנון שנות ה-40, אפשר ללגום קוקטיילים אלגנטיים ולהתפנק על ארוחות בוקר ומנות קלילות שיגרמו לכם להרגיש כמו בחו"ל. ניהול המזון והמשקאות הוא באחריות יורם וארי ירזין (קפה איטליה, טוני וספה ועוד).
The Norman
נחמני 25, תל אביב, 03-5435444

The Norman. צילום: סיון אסקין

Da da & da
שיתוף פעולה בין השף שרון כהן (שילה) ואיש חיי הלילה דוד טור כבר הוליד את קפה אירופה וממשיך בסמוך בקומפלקס של בר-מסעדה-טייק אוויי בבניין המכון הצרפתי. המקום החדש בנוי בצורת האות חי"ת כשלכל אגף מטרה ואווירה משל עצמו. באזור המזנון יש עמדת תצוגה גדולה ובה סלטים, תבשילים ומנות בשר שנמכרים במשקל או כמנה. אפשר לאכול במקום על שולחנות גבוהים, לקחת למשרד או להתאוורר על ספסל בשדרה. אזור המסעדה מתפרס מהחלל הפנימי אל המדרכה ומאובזר בשולחנות עץ בסגנון צרפתי. בתפריט ההרצה אפשר למצוא ארוחות בוקר ועסקיות במחיר המנה העיקרית, מנות קטנות שמתומחרות ב-19 ₪ כגון סלט אטריות שעועית עם עוף וירקות וסלט בורגול עם בקר נא ויוגורט כבשים, סלטים, מנות עיקריות (55-65 ₪) וכריכים שמוגשים עם צ'יפס (כ-45 ₪ בממוצע). בתום תקופת ההרצה המקום צפוי לפעול 24 שעות ביממה.
Da da & da
שדרות רוטשילד 7 פינת רחוב הרצל, תל אביב
שעות פתיחה: ראשון-שישי 7:00-16:00, שבת סגור

Da da & da
>> במתחם שרונה כבר ביקרתם?
>> מסעדות מומלצות בת"א

תמונות בעמוד הבית ובראש העמוד: מיטרי. צילום: אנטולי מיכאלו

 

 


 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
זה שמיימי. זה מענג. זו מסעדת עלה גפן
Farm to Table הוא הטרנד הכי לוהט במסעדות
האירועים והטרנדים הקולינריים שעשו את השנה החולפת
מסכמים שנה קולינרית: אז מה היה לנו?
שגעת הראמן: המרק היפני שכבש את המסעדות
מסעדות מישלן מהעולם בדרך לתל אביב
המטבח הערבי החדש
שרונה מרקט פתוח לקהל
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?