נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הימים השמחים של קובה , המלאים בריקודי מאמבו , אווירת קיץ ושתיית קוקטיילים חלפו להם מזמן. לא נמצא עוד את ארנסט המינגווי יושב בבארים שברחובות הוואנה. אך אותם ימים של אלגנטיות מאפיונרית , רוויית פואטיקה של קיץ לטיני , הותירו לנו ירושה נאה - קוקטייל המוהיטו , ואין כמו תחילת הקיץ המזרח תיכוני שלנו כדי להמליץ על הקוקטייל הכיפי הזה.
המוהיטו נולד בקובה בשנות העשרה של המאה שלנו. הרכבו הפשוט מחד ועתיקותו מאידך , מספקים לכמה עשרות טובות של ברמנים את היכולת לטעון לזכות ההמצאה שלו. אך למרות ריבוי הגרסאות, הבר המזוהה ביותר עם המוהיטו הוא ה"לה בודגיטה דל מדיו". ברמנים של המוסד הנכבד הזה עמלו רבות במהלך שנות השלושים והארבעים כדי להכניס את המוהיטו לתודעת תושבי הוואנה , ולא בחלו בשום אמצעי , אפילו בניים-דרופינג , כאשר הכוכב היה , כמובן , המינגווי. המאמצים הוכתרו בהצלחה ולא עבר זמן רב והמוהיטו שידרג את עלי המנטה מתפקידם הצנוע והמסורתי כקישוט לקוקטייל לדרגת
מרכיב קוקטייל הכרחי.
השילוב הקליל הזה של סוכר , עלי מנטה , מיץ ליים , רום , קרח ומי סודה (בדיוק בסדר הזה) הופכים את המוהיטו (דגש על ההברה השניה) לקוקטייל קייצי משובב נפש. המוהיטו מוגש בכוס דקה וארוכה (למשל , כוס שמפניה) מבעבעת בזכות בועות הסודה , מבהיקה בירוק רענן ומקושטת בגבעול מנטה על שפתה.
מעטים יאמינו כי כדי להכין את המשקה הקליל והלא מחייב הזה , יש להשתמש במחבט בייסבול קטן. השלב הראשון ביצירת מוהיטו הוא כתישת עלי המנטה כדי לשחרר מתוכם את שמן המנטה שיתערבב במשקה. התנאי השני למוהיטו מוצלח הוא השארת הליים המעוך בתוך הכוס , כך שמחצית ממנו תבצבץ החוצה. שילוב השמנים האתריים של הליים יוסיפו
משמעות למרירות הקלילה שתלווה את שתיית המוהיטו. בזכות כל המאפיינים האלה יטענו שונאי הקוקטייל , המעטים , יש לציין , כי המוהיטו הוא בעצם שם יפה ל"רום קולינס" (משפחת הקולינסים תוצג באחד הטורים הבאים). בחרו לכם אחר צהריים דביק במיוחד, הכינו מוהיטו , שימו גץ וג'ילברטו ברקע והשענו לאחור. הקיץ הקובני השמח מעולם לא היה קרוב יותר.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית
מחכים לניסים – סופגניות מיוחדות שיעשו לכם את חנוכה
מתגייסים עבורם - מסעדות עם הטבות מיוחדות לחיילים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר