נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
בארבע השנים האחרונות הזוגית ואני עמלים ומוציאים לפועל ארוחת טעימות לבני המשפחה, מפלס הפיינשמקאריות עולה פלאים מידי שנה בארוחה השנתית אשר שמה הפורמלי הוא תמבובנס (תמר & נבו בניחוח פרובנס...).

בשנים קודמות ציפו בני המשפחה לתקרובת המיוחלת כל פעם בגלל סיבה אחרת, פעם היה זה בגלל שהזוגית ואני חרשנו את צרפת במיטב מסעדות המישלן שבה, פעם אחרת קורסים קולניריים שלקחנו בהם חלק, אך השנה הציפיות הרקיעו שחקים, השנה אני מגיע עם התואר המחייב של כתב אוכל מדופלם, בקיצור נפל עלי תיק.
הארוחה תוכננה ליום שישי, ביום שני קיבלתי טלפון מהגיסלי (הגיס שלי, לאלה מכם שעדיין לא מתורגלים בטרמינולוגיה נבואיסטית) ששאל אם כדאי לו לצום עד האירוע, עניתי ש"אולי".

ביום שלישי טלפנה גיסהלי ושאלה מה בתפריט, עניתי בחוסר סבלנות ש"עובדים על זה", באותו יום בערב החמות צלצלה, "סתם לשאול מה נשמע ואיך ליבי מרגישה? ומה יהיה לאכול ביום שישי?" צרחתי עליה שעוד אין לי את ה- menu ומרוב תסכול חלמתי בלילה על קרובי המשפחה שלי מסובים לשולחן רעבים ועצובים.

הבנתי שהשנה צריך פתרון דה לוקס למצב, הפעם לא יעזרו מתכוני אלתור פרי מוחי הקודח או מתכונים שאספה הזוגית מכל אתר, גזיר עיתון או דודה רחוקה בצרפת, השנה צריך להפעיל את התותחים הכבדים.

תותח כבד א' הוא יניב כספי השף של מסעדת לבן, אכלתי אצלו השנה והיה מקורי ומאוד מרענן בדיוק מה שאני צריך בחלק מהמנות שלי באירוע השנתי.
קיבלתי ממנו מתכון מדוקדק ומפורט למנת פילה ברוטב פטל ופירה שורשים, מנה אחת מבין ה 11 המתוכננות משוריינת.

כן, אנחנו מתכננים ארוחת 11 מנות, ארוחת טעימות אדירה שאמורה להימשך 4 שעות תמימות (השיא הקודם הוא 7 מנות ב3 שעות).

פניתי לתותח השני, השף האהוב עלי במזה"ת, ערן שרויטמן ממסעדת אורקה, ערן יודע להביא אותה בטוויסט לכל מנה שרק קיימת ביקום, אצלו לא רק שזה יוצר טעים זה גם מאוד מפתיע. ממנו קיבלתי הוראות הכנה למנת אספרגוס ברוטב פרמז'ן ושמן כמהין, איך להפתיע את האורחים עם מנת כבד אווז ברולה (סוכר שרוף מלמעלה) ולא בתור קינוח,
ותדרוך לפני הגשה של קרפצ'יו טונה עם הזלפה ממעל של פסיפלורה!!!

תותחית נוספת היא יקירת המערכת השפית מאיה דרין שייעצה לי בחום ללכת על כבדי עוף על בריוש ברוטב פורט פירות יבשים עם עיטור בצד. אתם מתחילים ללקק שפתיים? חכו יש עוד

לסיום סבב השפים הרמתי טלפון לרותי מאחוזת שולמית, המסעדה הכי מיוחדת שיש היום בישראל, רציתי לבקש ממנה מתכונים, אבל רותי קימבנה שירות אישי עד המשרד (מראש פינה!!!) של מרק קרם ערמונים וחזה אווז ברוטב חזרת, הכל מאופסן בצידנית פלסטיק, רק חמם והתענג.

הזוגית ואני השלמנו את התפריט במנת דניס ברוטב חמאה ויין, סורבה מלון, קרם ברולה וגלידה ברוטב אספרסו, עכשיו יש 11.

זהו, הכל מוכן, יותר נכון לומר הכל מתוכנן, בפרק הבא עושים קניות ומתכוננים.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של נבו כהן

שלושה חברים יצאו למיט בול
פתח לתקווה גסטרונומית
בוקר קוסמופוליטי
צ'ירס
אבקת פיות
בלי פוליטיקה
קרם קרמל
פינוק אה-לה-ליונז
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר