נגישות
נגישות

יוני בסצנה הקולינרית

ארוחת גאלה של פרויקט מבשלים הזדמנויות, פסטיבל מהשדה אל הצלחת בדרום ממשיך גם בסוף שבוע הראשון של יוני, סדנת דיאטה בשילוב גורמה ביערות הכרמל וסדנה וקייטנת בישול לילדים בואכה החופש הגדול. יוני טעים

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 05/06/2014, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מבשלים הזדמנויות
מבשלים הזדמנויות הינו פרויקט יחיד במינו המתקיים זו השנה החמישית ומשלב נוער בסיכון, תלמידי תיכון "עירוני קריירה" תל אביב לבין שפים המובילים בענף המסעדנות בישראל. ביום שני, ה- 9.6, תתקיים ארוחת גאלה חגיגית שתציג את יצירותיהם של התלמידים ובשיתוף פעולה עם השפים שהרצו בבית הספר.
האירוע יתקיים במתחם אביגדור של שף רן שמואלי. את הפרויקט יזם השף אייל לביא ממסעדת רוקח 73 וכיום מרכז השף ערן זינו בעל הקייטרינג. בין השפים המרצים המשתתפים בפרויקט השנה: צחי בוקשתתר – מסעדת בלאק, עדי אבו – מסעדת בויה, משה משעלי – שף קונדיטור מסעדת רוקח 73, רן שמואלי – שף אביגדור אירועים ועוד.
כל ההכנסות מהארוחה מוקדשות לרכישת ציוד לבית הספר, מימון התלמדויות מקצועיות לתלמידים ובניית עתיד טוב יותר עבורם. עלות הכרטיס 280 ₪ לאדם וכולו תרומה לבני הנוער שזוהי הישורת האחרונה שלהם טרם יגיעו לרחוב או חלילה מאחורי סורגים.
להזמנות: מזכירות בית הספר "עירוני קריירה" 03-5265820.

השפים צחי בוקששתר ויואב בר, המרצים המשתתפים בפרויקט 'מבשלים הזדמנויות. צילום: נמרוד גנישר

מהשדה אל הצלחת
פסטיבל האוכל החקלאי 'מהשדה אל הצלחת' המתקיים בצפון הנגב, ממשיך בסוף השבוע הקרוב (6-7.6). מסעדות האזור יציעו לכבוד הפסטיבל מנות מיוחדות על טהרת חומרי הגלם הטריים ביותר הגדלים בחממות ובשדות של חקלאי מהסביבה. מסעדת פטגוניה באור הנר תציע את מיטב גידולי הקיבוץ על שיפוד גדול ולוהט שיונח על מרכז הפריז'ה (גריל ארגנטינאי), חוות אל היען באשכול תציע מנה של ביצי שליו ב"קן" של פטריות פורטבלו אפויות. במסעדת ארטישוק במושב גיאה בנו ארוחה שלמה לפסטיבל ובה פטה כבד עם ריבות חצילים, שרי ובטטה, ירקות בלדי ממולאים בדוקסל פטריות ושקדי עגל, ולקינוח קרם פנקוטה במרק נענע פסיפלורה מרענן. השף תומר ליבנה (וולפנייטס, סרגוס) יחזור לבית אביו לבשל ארוחות טריות ומיוחדות לכבוד הפסטיבל, במסעדת בית ליבנה שבמושב עין הבשור. במסעדת מידס בברור חיל יגישו סלט אדום רענן עם גבינת עיזים מקומית, ולצידה יגישו בירת חיטה קרה שהם מבשלים בעצמם במקום, עשויה כולה מחיטה שגדלה בנגב ומכינים על פי מתכון ברזילאי-ישראלי.
עוד בפסטיבל, סיורי אוכל וקולינריה - סיורי אוכל ייחודיים להכרות עם הנופים והטעמים של צפון הנגב. ביום שישי, ה- 7.6 יצא סיור אל השדות, המחלבות והאתרים הייחודיים. אוטובוס יאסוף את הנרשמים ומדריך מהאזור ילווה את הקבוצה בהסברים על האזור. בין האתרים שיבקרו בהם חוות הירקות האורגניים שקד, מחלבת צאלה, מבוך עשבי תבלין של מרים, החצר של אורה ובו בוסתן עשיר עם 80 עצי פרי ייחודיים מהם אורה מכינה ליקרים ותרכיזים, השדות החקלאיים והמטעמים התימניים של יונה במושב פדויים, ומחלבת בארי. הסיורים (בהרשמה מראש) ייצאו מצומת יד מרדכי ומצומת בית קמה והם יימשכו כ-4 שעות (90 ₪ למשתתף).
                                                                                                                                                     השף תומר ליבנה מוולפנייטס. צילום: אורן דאי
פסטיבל מהשדה אל הצלחת. צילום: יואב ריינשטיין

סדנת דיאטה ביערות הכרמל
כחלק מעקרונות התזונה הנכונה, הבישול האיכותי והנופש, תתקיים באחוזת יערות הכרמל סדנת דיאטה ים תיכונית, המבוססת על תפריט מארצות אגן הים התיכון. הסדנה תתקיים בימים א'- ד', 15-18 ביוני, ובמסגרתה יתקיימו פגישות אישיות והרצאה קבוצתית עם הדיאטנית הקלינית של האחוזה, שיעור בישול, הדרכת יין,  וארוחות גורמה של שף האחוזה אמיר כלפון על פי עקרונות הדיאטה הים תיכונית המתבססת על הרגלי תזונה שהיו נהוגים בדרום איטליה, יוון וכרתים - בהם נמצא כי תוחלת החיים היא מהגבוהות בעולם, ושכיחות התחלואה במחלות לב וסרטן נמוכה ביותר. מחיר הסדנה לזוג ל-3 לילות (15-18 ביוני, א- ד'), על בסיס פנסיון מלא, הינו החל מ-4990 ₪. האירוח כולל השתתפות בכל אירועי ומפגשי הסדנה ושימוש בכל מתקני האחוזה. להזמנות: 1-800-800-808.    

שף אמיר כלפון, יערות הכרמל. צילום: אנטולי מיכאלו

סדנאות בישול ואפייה לילדים
רשת לגעת באוכל תקיים סדנאות בישול ואפייה לילדים ונוער בחופשת הקיץ. במהלך הסדנאות הבשלנים הצעירים ילמדו להכין מאכלים ממגוון המדינות המשתתפות במונדיאל - יוון, ברזיל, אנגליה, רוסיה, יפן, אמריקה, איטליה, אסיה, צרפת , הולנד ועוד.
הסדנאות הן מעשיות והמשתתפים לוקחים בהן חלק פעיל לכל אורכן. הסדנאות יתקיימו בסניפי הרשת בראשון לציון ופתח תקווה בשני מסלולים - גילאי 10-13 ו- 13-16 ובשני מחזורים נפרדים. כל מחזור מתקיים פעמיים – בחודש יולי ובחודש אוגוסט.

לגעת באוכל. סדנת בישול ואפייה לילדים. צילום: לגעת באוכל

השף הצעיר בדן תל אביב
קייטנות "השף הצעיר" על ידי השפים של דן גורמה תל אביב מציעות לילדים בגילאים 10-14 מגוון סדנאות של בישול וקונדיטוריה בהן הם יוכלו לבשל, לאפות, ללוש, לקצוץ ולטעום. בין הסדנאות בהן יתנסו הילדים: נודלס עד פסטה, עולם של ממולאים, משניצל ועד טונקטסו, קבב בורגר וסאטה, אורז עד ריזוטו, ארוחות בוקר מתוקות, אפייה ושוקולד, קינוחים קפואים לקיץ, עוגיות מעוצבות עם אייסינג ובצק סוכר ועוד. הקייטנות ייערכו במתחם דן גורמה ברחוב נס לגויים 53 תל אביב. בסיום הקייטנה יקבלו הבוגרים את תעודת "השף הצעיר" היוקרתית של דן גורמה. מחיר הקייטנה – 2800 ₪. טלפון להרשמה – 1-700-502-999.

קייטנת השף הצעיר בדן גורמה. צילום: יח



תמונה בראש העמוד: מבשלים הזדמנויות. צילום: נמרוד גנישר

תמונה בעמוד הבית: פסטיבל מהשדה לצלחת. צילום: יואב ריינשטיין
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
לכבוד גמר ליגת האלופות: מסעדות גרמניות וספרדיות
האיטלקיה בתחנה – להרגיש את נאפולי בנווה צדק
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום