נגישות
נגישות

רותס - המסעדה העכואית שמציגה מטבח ערבי עם טוויסט

עם שימוש בחומרי גלם מקומיים, נאמנות למתכונים אותנטיים והקפדה על עבודת יד, רותס העכואית משמרת את המסורת הקולינרית-לבנטינית ומפיצה את בשורתה. למרות אופייה האותנטי, במסעדה תוכלו להתענג על מטעמי המטבח הערבי בגרסתם הכשרה עם טוויסטים עכשוויים.

המלצות קולינריות המסעדות של rest
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 23/06/2022, 13:29
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא במקרה, נקראת המסעדה "roots" (בתרגום לעברית: שורשים). שמה קורץ למיקומה, מייצג את המטבח בו היא מתמחה ומספר על שורשיהם המגוונים של עובדיה. המסעדה העכואית שנפתחה ב-2018, מוקפת מבנים בני אלפי שנים וגנים עתיקים השייכים לשליטי עכו בעבר, ובעצמה פועלת מתוך מבנה בן מאות שנים. הלוקיישן הייחודי המקפל בתוכו היסטוריה עשירה, מתמזג בהרמוניה עם התפריט, ושזורים בו מסורת ושורשים. "האוכל שאנו מגישים ב-"roots" מייצג את המטבח הלבנטיני", מספר לנו שף דראל בן נבט. "המטבח הזה נבדל מהמטבח הערבי-גלילי - בחומרי הגלם והתבלינים הדומיננטיים בו, אך בעיקר במורשת שבו".

צילום: עוז אוחיון

בעלי המסעדה, מואנס ח'ורי, גאה בגיוון התרבותי ובשיתוף הפעולה הרוחש במטבח המסעדה. "עובדי המטבח אצלנו אמנם נבדלים זה מזה בשורשיהם, אך מלוכדים על ידי אהבה לאוכל, לאירוח ולעשייה. מיזוג התרבויות המבורך, נוכח ומורגש בצלחותיהם של לקוחותינו, בשירות שאנחנו מעניקים ובחוויית האירוח כולה".

צילום: עוז אוחיון

"roots" מציגה: אוכל ערבי-לבנטיני כשר

כידוע, מנות ערביות רבות מבוססות על השילוב שבין חומרי גלם בשריים לחלביים. ב"רותס" לעומת זאת, הן זוכות לגרסה כשרה. "הפיכת המנות הערביות הקלאסיות לכשרות היא לא דבר פשוט. נדרשו לנו המון בדיקות וניסיונות, עד ש"המניפולציה" שלנו צלחה והגענו למרקם והטעם להם שאפנו", מספר שף בן נבט.

ואכן, התפריט הלבנטיני במסעדה העכואית מאפשר לשומרי כשרות רבים לטעום לראשונה מטעמים ערביים אותנטיים. "את מוצרי החלב שנכללים במתכונים המקוריים החלפנו במוצרים טבעוניים, שמדמים את האפקט החלבי כמעט במאה אחוז", מספר ח'ורי. עלי גפן (48 שקלים) בעבודת יד המוגשים עם גבינת לאבנה, וכך גם הכיסונים הממולאים בבשר עגל ומבושלים ביוגורט חם - שישברק (82 שקלים), הם דוגמא למנות - בהן חומרי הגלם החלביים הוחלפו בטבעוניים.

צילום: עוז אוחיון

מפטאייר ועד בקלוואה טלה: טוויסט עדכני למנות מסורתיות

תפריט המסעדה מתואר על ידי שף בן נבט כשורשי-עדכני, ותוכלו למצוא בו את המנות הערביות האהובות. "יחד איתי, עובדות עוד שתי בשלניות מוכשרות האחראיות על הבישול המסורתי. תחילה, הן ניסו ככל שיכלו להתאים את המאכלים המסורתיים לחך הישראלי, אך היה לי חשוב שדווקא הקלאסיקה המקורית מהבית - תבוא לידי ביטוי במנות שאנו מגישים כאן".

צילום: עוז אוחיון

מספר פעמים בשנה, תפריט המסעדה עובר התאמות ושינויים קלים, זאת בכדי שלא לחרוג מסטנדרט השימוש בחומרי הגלם העונתיים והטריים ביותר. "המטבח הלבנטיני נחשב די עני, וברובו מתבסס על חומרי גלם עונתיים. הפיכתם למנות חגיגיות, שמחות ומזינות, מותנית בהשקעה יסודית ובטיפול רגיש בהם", מוסיף בן נבט. וההשקעה? משתלמת. ב"רותס", תוכלו להתענג על הקלאסיקות הערביות, כדוגמת פטאייר (48 שקלים) הממולא בתרד ובצל מטוגן ומוגש עם צזיקי, מוגרבייה (78 שקלים) - שוק אווז בציר עוף מתובל, חומוס ובצלונים, ומנת בקלאווה טלה (88 שקלים) עם שקדים, צנוברים, טחינה וציר טלה.

צילום: עוז אוחיון

צילום: עוז אוחיון 

Roots, ויצמן 1, עכו. טלפון: 053-9349066

ימים ושעות פתיחה:

ראשון עד חמישי – 12:00-23:00

שישי – 12:00-16:00

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום