נגישות
נגישות

מסעדת 416 – הטבעונית שאתם חייבים להכיר!

416 היא מסעדה טבעונית שרוב הלקוחות שלה כלל לא טבעונים - למה? כי האוכל המשובח, האיכותי והיצירתי שמוגש במסעדה משתווה לאכול המוגש בכל מסעדת שף אחרת

המלצות קולינריות המסעדות של rest
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 31/05/2022, 13:46
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת 416 היפיפייה יש לומר, שממוקמת ברחוב הארבעה בתל אביב, מציעה אוכל טבעוני וורסטילי למדי – בתפריט המסעדה תוכלו למצוא פסטה אלפרדו מעולה, תחליפי בשר נפלאים שלא נופלים מהמקור, גבינת לאבנה, קלמארי טבעוני, ועוד מנות נפלאות, באינטרפרטציה טבעונית עדכנית וטעימה בטירוף.

המוסד הקולינרי המעניין והעדכני הוקם ב-2017, על ידי האחים התאומים אל ובן רחמני. "רוב החיים שלנו היינו מעורבים בתחומים של אירוח, חיי לילה, מסעדות וברים. נחשפנו לזה מהילדות, לאבא שלנו היו מסעדות – וזה בעצם מה שאנחנו אוהבים לעשות", אומר בן.

ולמה דווקא מסעדה טבעונית?
"שנינו טבעוניים אדוקים כבר מעל ל-16 שנים. וכשפתחנו את המסעדה, לא הייתה דומה לה בישראל – והאמת שעדיין אין".
אז מאיפה הגיע הרעיון למסעדת שף טבעונית?
"גדלנו בארה"ב, שם נחשפנו להרבה מסעדות טבעוניות, שהן לא רק אוכל רחוב כמו המבורגר למשל – שזה רוב האוכל הטבעוני שהיה בארץ", מסביר בן. "ראינו בארה"ב מסעדות טבעוניות שהן ממש מקומות בילוי, וראינו את ההשקעה העצומה בהן - גם מבחינת העיצוב וגם מבחינת האוכל. הן הציעו את כל ההטבות שיש במסעדות שף, כמו בר קוקטיילים למשל, אלמנט שהיה חשוב לנו לשלב גם במסעדה שלנו. רוב הקהל באותן מסעדות לא היה טבעוני, וחיפשנו לפתוח מקום כזה גם בארץ".

צילום: עידן גור
איך הרעיון שלכם התקבל בארץ בתחילת הדרך?
"בהתחלה קצת צחקו על הרעיון שלנו – לא התחבר להם מסעדה עם בר קוקטיילים, שהיא גם טבעונית, ושאנחנו מכוונים לקהל שהוא לא בהכרח טבעוני", מספר בן. "ובאמת כשפתחנו את המסעדה, רוב הקהל שהגיע היה טבעוני, אבל היום זה שונה לגמרי - משהו כמו שבעים אחוז מהקהל שפוקד את המסעדה לא טבעוני, ורובו אפילו לא צמחוני. ובלי קשר למסעדה, אנחנו נחשבים היום לאחד מברי הקוקטיילים הטובים בארץ".

צילום: עידן גור
מה הביא אותך להיות טבעוני?
"הסיבה היא בערך כל הסיבות – גם בפן המוסרי, שאני לא רוצה שבעלי החיים יסבלו, ואני לא רוצה לממן את התעשייה הזו, ליצור לה ביקוש או להיות חלק ממנה. ואני גם לא רוצה להכניס את האנרגיות האלה לגוף שלי – של חיה מתה שעברה סבל במוות שלה.
ובנוסף, אני טבעוני גם מבחינה בריאותית. מחלות שנגרמות ממזון חי הן גורם המוות המשמעותי בעולם המודרני, למשל סכרת והשמנת יתר. וגם אם המחלות האלה לא הורגות, הן גורמות לחיים בסבל. וסיבה נוספת ולא פחות חשובה, היא איכות הסביבה – מה שהכי מכביד על איכות הסביבה היום היא התעשייה מן החי, אין מספיק חיות שקיימות למאכל, וצריך "לייצר" אותן בדרכים נוראיות".

צילום: עידן גור
ובנושא אחר לגמרי - מה המנות האהובות עליך במסעדה?
" ואו יש המון כאלה. קודם כל, אנחנו מעודדים את תרבות ה"שרינג", אומר בן. "המנות שלנו גדולות, ונועדו עבור כמה אנשים. אנחנו ממליצים לקחת כמה מנות ופשוט לחלוק אותן. יש לנו מנות של תחליפי בשר – תחום שאנחנו מתמחים בו, ויש לנו גם מנות שהן ממש חלביות, כמו למשל לאבנה, או פסטה אלפרדו. יש גם מנות סלטים, או חטיפים מטוגנים. בגדול, המטרה שלנו היא שהלקוח יחווה חוויה רב מיימדית, ושיטעם את המגוון הגדול של המנות שלנו", סיכם בן.


בשורה התחתונה, כדאי לבקר במסעדת 416 גם אם אתם ממש לא טבעונים. האוכל הטעים, האווירה הנפלאה והקוקטיילים הממכרים יגרמו לכם לשוב פעם אחר פעם למסעדה, באחריות!

416רחוב הארבעה, תל אביב, 053-9380483

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
FOUR ONE SIX בתל אביב
053-9380483

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום