נגישות
נגישות

מסעדות מומלצות בשוק נתניה עם אוכל שאסור לפספס!

מאגדות טריפוליטאיות ועד פיתות בוריקה שמימיות - פז רובינזון, בעקבות האוצרות האבודים של שוק נתניה. אז מי שמר על המסורת מבית אבא ואצל מי תביאו בשר לעל האש אבל תאכלו עוף?

מגזין REST ביקורת מסעדות חדשות מהצלחת
פז רובינזון
תאריך פרסום: 15/06/2023, 12:47

היכנסו לסרטון וצפו בהרפתקאותיו של פז רובינזון בשוק נתניה. גם לכם יבוא. מבטיחים.

שוק נתניה. שם לא מתרשמים ממהפכת ה AI, מאוכל מהונדס או מ'הבשר החדש'. אבל שם תוכלו למצוא בוריקה שהוא אמנות לשמה, את מסעדת הפועלים הטובה בארץ ואת מנת העוף הכי טעימה בשרון. הפשטות מעוררת הגעגוע פושה מכל סמטה, מכל דוכן, מעוררת את הלב ומדגדגת את החיך. שוק נתניה הוא מקום בילוי אותנטי, חם וביתי עם אווירה כזו שכבר קשה למצוא במחוזותינו. בואו גם.

צ'צ'ו - מוסד שהוא מסעדה טריפוליטאית

את המסע מתחיל פז במסעדת צ'צ'ו, כי אין כמו אוכל טריפוליטאי מוכן, לפתוח אתו את הבוקר, כרוניקה של קלילות ידועה מראש. בטח כשהשמש קופחת. 60 שנה שמנפים שם קוסקוס, מטגנים שניצלים ומאכילים את באי השוק ולא רק אותם. אל המסעדה מגיעים לקוחות נאמנים מכל הארץ, כאלו שמוכנים להישבע שטעם הקוסקוס הוא בדיוק, אבל בדיוק, כמו שאמא שלהם היתה מכינה. אוכל עם רגש. והמון.

תאמינו או לא, 60 שנה שהאוכל בצ'צ'ו מוגש בדיוק אותו הדבר, כי מה שממכר כל כך לא צריך לשנות. וזו גם הסיבה שהמסעדה ממשיכה את המסורת שנעלמת מהעולם כמעט לגמרי, בישול על פתיליות. למרות כל החידושים, הגאדג'טים והטכנולוגיה, בצ'צ'ו לא מוותרים על הבישול של פעם, שנותן לאוכל טעם אחר. אז אחרי שהתלונן על האוכל האשכנזי, התפנה פז לטעום ממעשה ידיו של יצחק וטורי, הבן של בעלי המקום המיתולוגי, ויקטור, המשיך לשנ"צ משקם בקרבת מקום ומשם ליעד הקולינרי הבא.

גניש - מסעדות ביתיות למביני עניין

לגניש לא באים סתם ככה. למקום יש מסורת משל עצמו, כזו שיכולה להיראות לתל אביביים שבינינו משונה מעט. במקרה של פז, ההליכה יכולה רק להועיל אחרי התקרובת שנכנסה אל בטנו קודם לכן. אז לפני הטעימה הבאה, הוא נשלח על ידי בעל המסעדה החביב ללקט לעצמו את הבשר. שירוויח את האוכל. פז כיתת את רגליו אל הקצב המקומי בשוק, רכש לעצמו נקניקיות מרגז וחזר למסעדה להכנה. ככה זה אצל גניש. ותתפלאו, עומדים אצלו בתור. כל מה שמגישים במסעדה נקנה קודם לכן בשוק האוכל.

אם אתם ממש מחמירים, אתם יכולים גם להביא את הבשר מהבית, בתנאי שיהיה כשר. כל סוג של בשר או דג החביב עליכם יעשה את העבודה אצל גניש. כשתגיעו עם הנתחים ישימו לכם אותם על האש ויצלו אותם לשלמות כלאחר כבוד. בשביל התענוג תשלמו ליחיד -40-50 ₪ כולל את ההכנה, מבחר סלטים, פיתות טריות ושתיה. אבל גולת הכותרת היא דווקא משהו אחר. גניש מכין מנת עוף בתנור שמלווה באורז ותפוחי אדמה. ואם זו נראית לכם מנה סתמית, תסתכלו על הפנים של פז כשהוא טועם אותה. אחת ממנות העוף הטובות ביותר שאכל. בעל המקום מבטיח שזו מנה שהולכים עליה מכות... תשפטו בעצמכם אם יש לכך סיבה מוצדקת.

הבוריקה של כהן - אוכל טריפולטאי למתקדמים

אין על אוכל מטוגן! עם זה יסכימו כולם. גם אלו שמנסים להימנע ממנו. אבל אם אתם כבר בשוק נתניה, אל תוותרו על המנה הכי מפנקת ומנחמת שאפשר למצוא. הבוריקה הקלאסית. ב'בוריקה של כהן' שבשוק נתניה, יכניסו לכם את המאכל הפריך, המתפוצץ בפה אל תוך פיתה רכה כמו ענן ומשחק המרקמים הקסום יעשה את העבודה. הביס חלומי, עומס בפחמימות מלאות בטעם. הבוריקה של כהן היא מוסד נתנייתי ידוע משנת 1963, שהאכיל את רוב שועי הארץ ועכשיו גם את פז, שאישר בקולות עונג, עד כמה טעים הבוריקה בפיתה.

מי שביקר בשוק ואכל מהבוריקה לפני 50 שנה, לא יאמין כיצד הטעם נשאר בדיוק אותו הדבר. אין על אוכל של געגוע. ואם אתם חושבים שתצליחו לעשות לכם מנה כזו מפנקת בבית, אז בבקשה, תוכלו לקנות במקום עלי סיגר משגעים ולהכין (או לפחות לנסות) את העלים הדקיקים והעדינים, שעוטפים את הביצה ותפוח האדמה, אותם מכינה אחותו של אלי במיומנות רבה, כבר עשרות שנים.

אוכל טריפוליטאי - מטעמים מבית אמא

שוק נתניה כמו קפא בזמן. אין בו גלאם או אווירה יוקרתית. אין בו שמות מפוצצים או אנשים שהגיעו לראות ולהיראות. להיפך. הוא נשאר כמו אז, כמו פעם. מלא בקסם אותנטי, מכשף כמעט, אנשים אמיתיים נטולי פוזה וחמי לב ועמוס בדוכנים מעוררי תיאבון, המעבירים ניחוחות טריפוליטאים ותוניסאים וחום של בית. אתם יכולים להגיע עם הבגדים הכי פשוטים שלכם, ולאכול בלי לדפוק חשבון על הטחינה שנוזלת, או המנה הענקית שהרגע העמסתם פנימה. כולם שם כמוכם. רק האוכל מיוחד.

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
43
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של פז רובינזון

Newsletter Icon