נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

טבעוני, עשיר ומפתיע. חומוס בר, חיפה (צילום: עומרי רביב) טבעוני, עשיר ומפתיע. חומוס בר, חיפה (צילום: עומרי רביב)

חודש אחד בלבד מפריד בין טרפת המנגלים של יום העצמאות להילולת הגבינות של חג השבועות. בקושי נספיק לשטוף את טעם הסטייקים ולהיפטר מניחוחות העשן שדבקו בווילונות המרפסת והופ – נתמסר לחלוטין לפשטידות ולקישים, לדגים האפויים ולעוגות הגבינה העשירות. נראה כי אין מתאימה מהתקופה הנוכחית להפסקה קצרה מצריכת מוצרים מן החי ולהתמסרות לקסם ולקלילות של האוכל הטבעוני. בחרנו לכם מספר הצעות מעניינות למסעדות שמציעות תפריטים טבעוניים שווים במיוחד.

לעוד מסעדות עם אוכל טבעוני שווה
קליל במטבח: מתכונים ירוקים וטבעונים לכל אירוח

טעים כמו בשר. המבורגר טבעוני של חומוס בר (צילום: אבי רביב) טעים כמו בשר. המבורגר טבעוני של חומוס בר (צילום: אבי רביב)

חומוס BAR – חיפה

מטבע הדברים אין שום דבר מרשים במסעדת חומוס שמצהירה על עצמה כטבעונית. אך הצצה בתפריט של חומוס BAR החיפאית, חושפת את העובדה שמדובר על הרבה יותר ממסעדת חומוס. בתפריט של חומוס BAR תמצאו מגוון רחב של גרסאות טבעוניות למנות בשריות מובהקות כמו קבבים, שווארמה ואפילו מעורב ירושלמי.

כך לדוגמה בתפריט של חומוס BAR מככבות מנות ייחודיות כמו קציצות טופו בניחוח של ים המבושלות ברוטב חריימה עשיר ופיקנטי (54 שקלים), שניצלונים פריכים מרצועות חלבון סויה (בתוספת צ'יפס ורטבים – 48 שקלים) ונקניקיות מחלבון אפונה וחיטה שמוגשות על מצע ירקות חמים על הפלאנצ'ה (בתוספת צ'יפס, רטבים ומטבלים – 52 שקלים).

ההפתעה האמיתית ממתינה לכם בגזרת הקינוחים שכוללת מנות כמו עוגת גבינה פירורים במילוי קרם תותים, סופלה שוקולד ופינוק קרמל מלוח (שכבות של עוגיית שוקולד, קרם פטיסייר וקרמל בציפוי שוקולד ושברי בייגלה, בתוספת כדור גלידה). כל הקינוחים של חומוס BAR עולים במשלוח 28 שקלים בלבד ובנוסף ניתן להזמין במשלוח מגוון מוצרים טבעוניים כמו חטיף פנדה (10 שקלים ליחידה), חפיסת שוקולד iChoc (17 שקלים ליחידה) והמבורגרים של Beyond Meat (5 המבורגרים קפואים – 100 שקלים).

חומוס BAR, נתנזון 22, חיפה. 053-9424979 (משלוחים: 053-6112600)

אום כולתום – חיפה

אום כולתום היא מסעדה חיפאית נוספת שמציעה מגוון רחב של מנות טבעוניות מפתיעות באיכותן. היא באה לעולם באביב של 2016 על ידי בני הזוג אסי דלק וגאיה נויפלד, שזכו לחשיפה רבה כשהופיעו בתכנית "בגובה העיניים". בשנים שחלפו מאז הפתיחה, הספיקו נויפלד ודלק לעזוב את חיפה, לפתוח סניף של אום כולתום ברמת החייל, לסגור את המסעדה החדשה ולהיפרד.

למרות כל הדרמות שהתרחשו מאחורי הקלעים ולמרות השנים שחלפו, אום כולתום החיפאית עדיין חיה ובועטת ויש שיאמרו אף ממשיכה להשתפר ולהשתדרג. תורמת לכך העובדה שבאום כולתום לא מאמינים במוצרים טבעוניים מעובדים אלא בבישול טבעוני כהלכתו.

מעבר למנות חומוס מצוינות, כולל התפריט של אום כולתום שפע רב של מנות טבעוניות המתכתבות עם המטבח השאמי כמו סינייה קבב (קציצות עדשים ופורטובלו אפויות עם ירקות קלויים, קונפי שום, בצל מקורמל וטחינה מוקרמת בתנור אבן – 50 שקלים), בורקס דרוזי (מאפה לאפה דרוזית במילוי לאבנה קשיו, טבולה, עגבניות וגרגירי חומוס לצד ירקות טריים – 59 שקלים) ומסחאן בלאדי (קוביות תפו"א וכרובית, בצל נימוח בסומק על לאפה אפויה בתנור לבנים, פטרוזיליה טרייה, קונפי שום ושקדים קלויים – 50 שקלים).  

בדומה לחומוס BAR, גם אום כולתום מציעה קינוחים טבעוניים מיוחדים במינם כמו כנאפה מגבינת קשיו ביתית (בליווי סירופ מי זהר והדרים – 37 שקלים) ונושה קדאיף (שערות קדאיף מוזהבות בתנור במלית תערובת פיצוחים וקינמון, ברוטב חלבה ושקדים קלויים – 29 שקלים).

אום כולתום, שדרות מוריה 60, חיפה. 053-4274491

טפיוקה בחלב קוקוס וסירופ גרנדין של ביתא קפה (צילום: באדיבות המקום) טפיוקה בחלב קוקוס וסירופ גרנדין של ביתא קפה (צילום: באדיבות המקום)

ביתא קפה – תל אביב

סניף צהלה של ביתא קפה הוא הסניף השני ברשת בתי הקפה השכונתיים, שפועלת כבר קרוב לשני עשורים. איילת לטוביץ', השפית היצירתית של הרשת המצליחה, מתמחה באוכל ביתי מודרני, שמבוסס על חומרי גלם מקומיים ומתאים לאקלים ולאורח החיים הישראלי. לפיכך אין שום דבר מפתיע בעובדה שהיא מציעה בנוסף לתפריט הרגיל, תפריט טבעוני מושקע ביותר.

בין השאר כולל התפריט הטבעוני של ביתא קפה סלטים מקוריים, שחלקם הפכו למנות המזוהות ביותר עם הרשת. הכוונה היא למשל למנות כמו אלפא ביתא טבעוני (תערובת ירקות קצוצים, אורז ועדשים שחורות בשמן זית ולימון. מוגש עם טחינה גולמית – 54 שקלים) וסלט קינואה קר (קינואה, צנוניות, מלפפונים, בצל ירוק, ארוגולה ונבטי ברוקולי. מוגש עם טחינה ירוקה ופטרוזיליה – 52 שקלים).

כמו כן מככבות בו מנות כמו כריך עם ממרח עשיר של אגוזי מלך (44 שקלים), מבחר פסטות ומוס שוקולד וטחינה המוגש על עוגיית פולי קקאו (42 שקלים). מעבר למנות הטבעוניות, ניתן להזמין במשלוח גם לחמניות טבעוניות (19 שקלים) ולחם טף טבעוני ללא גלוטן (25 שקלים).

ביתא קפה, צה"ל 71, תל אביב. 053-9443414

אפשר להזמין את מבחר הפסטות במשלוח עד הבית. פסטה מיאה, תל אביב (צילום: דרור ורשבסקי) אפשר להזמין את מבחר הפסטות במשלוח עד הבית. פסטה מיאה, תל אביב (צילום: דרור ורשבסקי)

פסטה מיאה – תל אביב

רשת פסטה מיאה החלה את דרכה ב-1996 כחנות קטנה שהציעה פסטות טריות בעבודת יד. עם השנים החנות הפכה למסעדה, התפריט הלך והתרחב ובשנים האחרונות נוסף לו מגוון מרשים של מנות טבעוניות. בין היתר מדובר במנות פסטה כמו ירקות גינה (שמן זית, שום, יין לבן ברוקולי/לבבות ארטישוק, זוקיני, אספרגוס, עגבניות ופטרוזיליה – 62 שקלים), ארביאטה (שמן זית, שום, צ'ילי, עגבניות טריות, פלפל חריף ובזיליקום – 56 שקלים) ופסטה פטריות וכרשה (שמן זית, שום, צ'ילי, פטריות פורטובלו, כרשה, יין לבן ופטרוזיליה – 64 שקלים).

בנוסף לפסטות טבעוניות, מציעים בפסטה מיאה גם פיצות טבעוניות וכן קינוח טבעוני מצוין העונה לשם "אצבע טופי" (אצבע שוקולד מריר עם שכבות קרם פטיסייר וקרם טופי, שבבי ביסקוויט וקוקוס – 38 שקלים). את כל המנות הנ"ל ועוד רבות אחרות, ניתן להזמין עד הבית במשלוח או פשוט לבוא ולקחת.

ואם במשלוחים עסקינן, נציין עוד שישנה גם אפשרות להזמין פסטות טריות במשקל, המיוצרות במפעל המשפחתי של פסטה מיאה. המחיר לק"ג אחד של פסטות טבעוניות עומד על 74 שקלים בלבד וכן ניתן להזמין ניוקי טבעוני (35 שקלים ל-530 גרם), רביולי בטטה טבעוני (53 שקלים) ורביולי פטריות טבעוני (51 שקלים).   

פסטה מיאה, וילסון 10, תל אביב. 053-7106847 (משלוחים: 053-9377969)

יפני, טבעוני, חמוץ, חריף ומתוק. אובן קובן, תל אביב (צילום: יעל יצחקי) יפני, טבעוני, חמוץ, חריף ומתוק. אובן קובן, תל אביב (צילום: יעל יצחקי) 

אובן קובן – תל אביב

לפני כשש שנים נולדה לקבוצת אונמי, מסעדה חדשה בשם אובן קובן, שמיומה הראשון הציעה מבחר מסנוור של מנות טבעוניות מוקפדות. אובן קובן הציגה לקהל המקומי את אוכל הרחוב היפני, שתושבי טוקיו אוכלים על בסיס יומיומי. עד לפתיחתה של אובן קובן זיהינו את המטבח היפני בעיקר עם סושי. היום לעומת זאת, ברור לנו שהמטבח היפני, בדגש על אוכל הרחוב היפני, הוא כור היתוך של טכניקות בישול, חומרי גלם, טעמים וניחוחות המגיעים ממגוון רחב של מדינות שונות. בתפריט של אובן קובן, עיקרון הפיוז'ן מודגש באופן מיוחד הודות למנות כמו בולונז אודון, דרמסאלה טופו קארי או ג'אפאדתאי.

התפריט הטבעוני של אובן קובן מורכב ממנות ראשונות, ראמן, נודלס, אורז וקינוחים וכולל בין השאר מנות מומלצות במיוחד כמו יאקי סובה (אטריות חיטה דקות, עוף, כרוב, גזר, פלפל צבעוני ובצל ברוטב סויה צ'ילי עם טופו – 62 שקלים), אגדאשי ראמן (מרק אטריות ראמן, ציר טנצויו, טופו פריך, פטריות שיטאקה, תרד, נבטים ובצל ירוק – 62 שקלים) וסלט טורופיקארו (אטריות שעועית, פפאיה ירוקה, כרוב סגול, בוטנים, צ'ילי, כוסברה, בצל ירוק ונענע ברוטב חמוץ חריף מתוק – 45 שקלים).

אובן קובן, הארבעה 16, תל אביב. 053-9365722 (משלוחים: 053-9368410)

גואטה – תל אביב

מסעדת גואטה מוכרת בכל רחבי הארץ כמקום שאליו מגיעים כדי ליהנות מנפלאות המטבח הטריפוליטאי. היא החלה את דרכה לקראת סוף המילניום ובמשך יותר מעשור השפית הראשית הייתה אם המשפחה, לאה. למעשה בימיה הראשונים של גואטה, כלי הבישול ששימשו להכנת המנות המסורתיות, הגיעו ישירות מהמטבח הביתי של לאה, עליה השלום. את המקום פתח בנה של לאה, רפי גואטה ואילו כיום תמצאו במסעדה גם את שילה גואטה, בן הדור השלישי.

אז אמנם המטבח הטריפוליטאי מפורסם בעיקר בזכות המנות הבשריות שלו, אך בגואטה מסבירים פנים גם לסועדים הטבעונים שבחבורה. בין השאר ניתן להזמין במשלוח מנות טבעוניות למהדרין כמו פלטת מחשיא טבעונית (ירקות ממולאים באורז, עדשים ועשבי תיבול – 55 שקלים), קוסקוס ירקות טבעוני (קוסקוס עם ירקות של סבתא – 44 שקלים) ומרק ירקות טבעוני (בתוספת לחם של פעם – 30 שקלים).  

גואטה, שדרות ירושלים 6, תל אביב. 053-9424696 (משלוחים:053-9379269)

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח