נגישות
נגישות

מאירופה לתל אביב: בלקן הכשרה חוגגת עם בוזוקי

צלוחיות איקרא, אגסים צלויים ושטרוקלי ממולא בגבינה כחולה. חבל הבלקן נחת בארץ עם קונספט של ארוחת טעימות, מחבתות מן הים וג'אסמין חמצמץ לפתיחת הערב

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
מור אריאל
תאריך פרסום: 21/01/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קוקטייל במסעדת בלקן (צילום: אמיר מנחם) קוקטייל על רקע צלילי הבוזוקי. מסעדת בלקן (צילום: אמיר מנחם)

במסגרת החיפוש המתמיד אחר מסעדה כשרה וטעימה גם יחד, הגענו השבוע למסעדת בלקן שברחוב החשמונאים בתל אביב - בדיוק ממול קניון TLV, וצמוד למאפיית לחמים הידועה. האזור התפתח קולינרית מאוד, בעיקר מאז שהקניון החדש והיוקרתי הביא אליו קהל פוטנציאלי חדש, יוקרתי לא פחות.

מסעדת בלקן עדיין לא בת שנה. תינוקת במונחי המסעדנות הישראלית, וכבר ממבט ראשון ניתן לראות שעלו שם על נוסחה נכונה. לקח לי כמה דקות עד שהבנתי שצלילי הבוזוקי הנפלאים שאני שומעת ברחבי המסעדה באים ישירות מנגן חי וקיים שמסתובב במסעדה ומנגן נעימות משגעות. תודו שזה לא מחזה שאנחנו רגילים אליו בקולינריה הישראלית ובכלל. מודה שזה היה לי קצת מוזר בהתחלה, אבל במהלך הערב כבר כל כך התרגלתי וחיבבתי את הקונספט, שאיני יודעת איך לא חשבו על זה קודם. וזה לא שהוא הסתובב בין השולחנות והציק, אל תדמיינו פרק מה"כלה מאיסטנבול". הוא פשוט שם ברקע, מנגן נעימות של שירים עבריים כיפים. כמעט ניגשתי לבקש שינגן שוב את נעימת "הלב שלי" של ישי ריבו. אבל לא היה לי נעים. או שבעצם הייתי עסוקה בתפריט.

מחבתות ופלאפל מן הים
חבל הבלקן הינו שם כולל לדרום מזרח אירופה, ומכיל את המדינות - אלבניה, בולגריה, בוסניה-הרצגובינה, קוסובו, מקדוניה ומונטנגרו. ולא, לא נקלעתם בטעות להצבעה באירוויזיון. רק להסבר קצר על שמה של המסעדה. הלאומים העיקריים בחבל הבלקן הינם יוונים וטורקיים, מה שכנראה מסביר את תמהיל התפריט של מסעדת הבלקן, אשר קורץ לאוכל היווני והטורקי, לצד נגיעות מזרח אירופאיות.

התפריט של בלקן מורכב מראשונות, סלטים, מחבתות ו"מן הים". מי שירצה חיים קלים ומשביעים, יוכל לבחור באופציית ארוחת טעימות זוגית שמכילה המון דברים כמו לחם, ממרחים שונים, סלט, סביצ'ה, 2 כדורי פלאפל פראסה (טירוף!!), ניוקי, ודג שלם - כל זה בסכום של 250 שקלים לזוג.

מנה במסעדת בלקן (צילום: אמיר מנחם) מנה במסעדת בלקן (צילום: אמיר מנחם)

טעימות של איקרא ואגסים צלויים
אנחנו לא אנשים של מסגרות ותבניות ולכן הרכבנו לעצמנו ארוחת טעימות משלנו. לראשונות דגמנו צלוחיות של איקרא - ממרח ביצי דגים מצטיין, סקורדליה (ממרח שום ותפו"א במרקם חומוס) וצלוחית מחמצים. מחירן של 3 צלוחיות הינו 58 שקלים - ללא ספק המצטיינת והמיוחדת שבהן היא האיקרא שלא יכולנו להפסיק לנשנש אותה. הלחם הרותח שמגיע עם הצלוחיות נאפה ללא ספק דקות לפני הגשתו, והיווה שילוב מושלם לצד הפנכות הקטנות והמהנות.

מאגף הסלטים בחרנו בסלט חסות ואגסים צלויים בתנור (54 שקלים) כשהשוס האמיתי של הסלט הזה היה גבינת העיזים המקורמלת, שיחד עם הדבלים והאגסים הפכו את הסלט לחגיגה.

אחרי הפתיחים הללו, הגיעה העת לקוקטייל מרענן. בחרנו בג'אסמין - קוקטייל חמצמץ על בסיס ג'ין וקמפרי, עם נגיעות לימון ופסיפלורה (44 שקלים). קוקטייל עדין ומרענן, נהדר לפתיחת ארוחה בלקנית, כך מתברר.

שכבות מושחתות של שטרוקלי
מהטעימות עברנו לאגף ה"מחבתות וטאבון". התלבטנו בין שני מאפים שנראו מגרים באותה המידה, עם שמות מוזרים באותה המידה - סובוריק ושטרוקלי (כל אחד 64 שקלים). שני מאפים שנאפים על אדים, שיטת הכנת בצק שהפכה פופולרית במחוזותינו ויוצרת מאפים שנקראים "בורקס מים".  המלצרית הסבירה שההבדל הוא במילוי בעצם - הסובוריק ממולא בכרישה ופטה צאן, ושטרוקלי ממולא בשלל גבינות, כולל גבינה כחולה אהובת נפשי. ההסבר הזה הפך את ההחלטה לקלה ביותר, ולאחר דקות ספורות נחת על שולחננו אחד המאפים הטובים בהיסטוריה - השטרוקלי, נעים לי מאוד מאוד. מדובר במעין שכבות של בצק, קצת כמו קיגל אטריות, כשביניהן שלל גבינות כשהדומיננטית בכולם היא כמובן הכחולה השווה. עונג פחמימתי מושחת ומכעיס.

שולחן במסעדת בלקן (צילום: אמיר מנחם) חגיגה בלקנית. מסעדת בלקן (צילום: אמיר מנחם)

אגף הים הסוער
כמעט ויתרתי על אגף הים בתפריט, אבל רק כמעט. הבחנתי שפילה הדניס יוצא על פולנטה (92 שקלים) ולא יכולתי שלא לטעום. למעשה, פילה הדניס היה רק התפאורה לפולנטה הקסומה הזאת, וחמאת הזעפרן שהמלצרית שפכה בפנינו על כל התקרובת המושחתת הזאת, הייתה חגיגה של ממש. מזל שהחבאתי בצד לחם מהמערכה הראשונה, וטבלתי אותו בחמאת הזעפרן. שחיתות יש לא רק בצמרת השלטון אלא גם ברחוב החשמונאים.

בשלב הקינוחים כמעט ויתרתי מרוב עלפון, אך כשגילו לנו שאת כל הקינוחים מכינים כאן במקום, לא היה מנוס. כאן כבר התעלפתי סופית - כנאפה גבינות עיזים רותחת נחתה על שולחננו, כזאת שמותר לאכול פעם באף פעם (42 שקלים). חטא שכל ביס ממנו שווה את העונש.

בלקן - BALKAN - החשמונאים 99, תל אביב, 053-9349449

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בלקן בתל אביב
053-9349449

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?