נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סושי וקוקטייל במוג'ו נתניה (צילום: באדיבות המקום) השילוב המושלם. סושי וקוקטייל במוג'ו נתניה (צילום: באדיבות המקום)

בואו נתחיל עם הנתונים – לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 52 אחוזים מהמסעדות שנפתחות בארץ, אינן שורדות את השנה השנייה לחייהן. וגרוע מכך, אם אתם מתעקשים לדעת  - 85 אחוזים מהעסקים בתחום המזון והאירוח נסגרים תוך 12 שנה מיום הקמתם. מספיק לבחון את רשימת המסעדות שנסגרו רק השנה, ותמונת מצב עגומה למדי נפרשת מול עינינו.

לאור הנתונים, כל מסעדה ששורדת בגבורה שנים רבות, ואף הופכת לשם דבר בכל האזור בו היא ממוקמת - היא בעיניי סיבה למסיבה, כמו גם חידה מסקרנת הדורשת בדיקה מעמיקה.

מסעדה, בר ואווירה מוקפדת
מוג'ו הנתנייתית היא סיפור הצלחה בכל קריטריון. 11 שנים שהיא ממוקמת לה ב-Y  סנטר הנתנייתי, ומצליחה למשוך סועדים מכל קצווי השרון. בכל שעות הפעילות לא פשוט למצוא כאן מקום פנוי, והקהל מגוון ומורכב ממגוון שכבות גיל, כשהמשותף לכולם הוא שהם יודעים שארוחה במוג'ו היא תמיד חוויה קולינרית, אסתטית וחברתית. את כל זה אני יודעת ממקור ראשון. כשעברתי לגור באזור לפני כחמש שנים וחברה סחבה אותי למוג'ו, אני מודה שבאתי עם אפס ציפיות ועם אף תל אביבי מורם. יצאתי משם בעודי אוכלת את הכובע הווירטואלי שלי. המומה מהשירות, מהסטנדרטים המוקפדים של האוכל וההגשה, ומהטעמים כמובן.

מאז עברו כאמור כמה וכמה שנים, ולא נס ליחו של המוג'ו - ואפילו ההיפך. ההקפדה על הפרטים הקטנים רק העמיקה, התפריט משתנה מדי פעם לכיוונים מרתקים, ואח חדש ומסקרן הצטרף לפני שנתיים למשפחת המוג'ו - הלא הוא הNEXT DOOR: הבר הצמוד והמסוקס של המקום.

שרשרת המזון. גרסת המוג'ו
השבוע גיליתי את הקונספט המסקרן של מוג'ו שבטח מסביר חלק מסוד ההצלחה. כאן במוג'ו רוכשים ידע! לא מתמקדים בשף קפריזי מסוים שעליו מתבסס כל המקום, אלא שוכרים את שירותיהם של שפים ידועים ושווים, והם מוסיפים מנות לתפריט בכל כמה זמן. המנות מורכבות על ידי אותם שפים בדייקנות מופתית, ואת הידע והרכב המנה המדויק הם מעבירים למוג'ו, שם עוברות המנות החדשות בדיקות אצל קבוצת מיקוד, לאחר מכן אצל קהל הסועדים הנאמן - או אז מוצאות את מקומן בתפריט המנות ה.חדשות. ומי שמכיר את המוג'ו יודע - כאן אין מנה שמפספסת. המנות מדויקות, הטעמים בלתי נשכחים, וגם אם תגיעו בעוד חודש או שנה - אותה מנה ספציפית תיראה אותו הדבר וכך גם יהיה טעמה. ולעשות את כל זה ללא שף מוביל - זו גאונות קולינרית.

תפריט עשיר במסעדת מוג'ו נתניה (צילום: באדיבות המקום) הכי מושקע, הכי מדויק. תפריט עשיר במסעדת מוג'ו נתניה (צילום: באדיבות המקום)

סלט סודי וסיפור אהבה טעים במיוחד
במסעדה עצמה ישנן כמה מנות דגל בלתי נשכחות כמו Rice &curry - תבשיל קארי אדום וחלב קוקוס עם פילה בקר (אפשר גם עוף או שרימפס אם תתעקשו), חציל, ברוקולי, שעועית תאילנדית, פטריות, שרי, בזיל ואורז לבן (74 שקלים). נכון שזו מנה קלאסית מוכרת אבל אני מתחייבת בזאת שהיא מתעלה על הרבה אחרות דומות במסעדות תל אביביות יוקרתיות, מוכרות ויקרות. במבחן טעימה עיוור, בוודאות לא תדעו להבדיל בינה לבין זו שעולה כפול במסעדה תל אביבית ידועה.

מנת דגל נוספת שרצה כאן שנים ואני לא מצליחה לוותר על הזמנתה גם בפעם המאה שלי כאן - היא סלט "באן באן". לא תמצאו אותי מזמינה סלטים במסעדות כמעט אף פעם, וכאן אני שוב ושוב חוטאת בסלט הזה. אני חושדת שיש בו חומר ממכר כלשהו. ניסיתי להכין אותו בבית כמה פעמים, ונחלתי אכזבה. נשאיר אותו לשף התפעולי של המוג'ו כנראה. הבאן באן מורכב מחסה אייסברג, מלפפונים, עוף כוסברה ורוטב בוטנים שומשום. את המרכיב הסודי ברוטב כנראה לא מגלים לנו, אבל הוא סלט אליפות. הגיוזות טעימות כאן וגם הבאנים, אבל אחד המיוחדים הוא הטאמרי סושי – ארבעה כדורי אורז עטופים בטונה אדומה, כבד אווז צלוי, מיונז צ'ילי וקרמל סויה (55 שקלים). אין ספק שכשטונה וכבד אווז נפגשים מדובר בסיפור אהבה. גם הבדלי המרקמים והבדלי הטמפרטורות - כל אלו עושים את המנה למטורפת.

שואו של מנצחים
בבר הנקסט דור התפאורה שונה מזו של המסעדה. הבר מפואר ולא אפלולי מדי, כולם כאן יפים ויפות, והמנות קטנות ומהודקות. לכאן באים כדי לבלות, לנשנש וללגום קוקטיילים שהם הצגה בפני עצמה. דוגמא לאחד הקוקטיילים המוצלחים הוא BOULE DE CRISTAL: כדור בדולח, קורווזיה, רום כהה XO, ליים, פסיפלורה, טריפל סק ווניל (59 שקלים). לא יודעת ממה התלהבנו יותר - מההכנה, מההגשה או מהטעם. הכול כאמור, הצגה מרתקת.

מסעדת מוג'ו נתניה (צילום: באדיבות המקום) ההצגה הכי יפה בעיר. מסעדת מוג'ו נתניה (צילום: באדיבות המקום)

לנקסט דור יש תפריט משלו. חלק מהמנות בו לקוחות מתפריט המוג'ו וחלקן נרקחו במיוחד עבור הבר.  טעמנו אספרגוס צלוי  שרוטב חמאת המיסו שלו שיגע אותנו (49 שקלים), כיסוני הר גאו שרימפס גאוניים (56 שקלים) ומנת פורטובלו ביף - פילה בקר בלהבות, צ'ילי קשמירי, פטריות פורטובלו ושימאג'י, פאק צ'וי, כרובית ובצל ירוק, ולצד כל זה סטיקי רייס. אין לי בכלל מילים. מנה מבריקה.

כאן כדי להישאר
לא לשווא מוג'ו מנצחת את הסטטיסטיקה כבר מעל עשור. אני מציעה שכל מסעדן מתחיל יעשה כאן בית ספר. אולי נתוני הלמ"ס ייראו אחרת לאחר מכן.

מוג'ו - MOJO - גיבורי ישראל 17, Y סנטר פולג, נתניה, 053-9442991

נקסט דור - Next Door - גיבורי ישראל 17, Y סנטר פולג, נתניה, 053-9386205

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מוג'ו בנתניה
053-9442991
נקסט דור בנתניה
053-9386205

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח