נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

דניס בגריל במסעדת דהב עראבה (צילום: גלעד הר שלג) מנות שאי אפשר להשיג במקומות אחרים. דניס בגריל במסעדת דהב עראבה (צילום: גלעד הר שלג)

במרחק של כרבע שעה נסיעה מכרמיאל, בצפון הגליל, תמצאו את עראבה, שהוכרזה כעיר רק לפני כשלוש שנים. בשנים האחרונות עראבה הפכה לסוד של פודיז נחושים, בין היתר הודות לשוק הססגוני שלה, הנחשב למעניין ולחשוב ביותר בגליל. יודעי דבר אף מספרים שהסחורה הטרייה ביותר מגיעה מוקדם בבוקר לשוק המקומי ורק לאחר מכן ממשיכה הלאה לשווקים האחרים הפועלים בסביבה. בין היתר תמצאו בשוק התוסס עשבי ליקוט מיוחדים, תפוחי אדמה שעדין מכוסים ברגבי אדמה, ירקות קשיחים זעירים המיועדים להחמצה ואינספור מתכונים מיוחדים שהרוכלים ישמחו לחלוק איתכם.

בנוסף לשוק המיוחד והמומלץ ביותר, תמצאו בעראבה לא מעט אטרקציות קולינריות כמו בתי הבד המסורתיים, חנויות הדגים, וקונדיטוריות ערביות יוצאות דופן באיכותן. לפני כשנה, באה לעולם פנינה קולינרית נוספת, שמומלץ לשבת בה לאחר סיור נעים בשוק של עראבה - מסעדת דהב היוקרתית שנפתחה על ידי מוהנד בדארנה, אחד המסעדנים היותר צעירים בעיר.

חלום פז שהתגשם

את המסעדה פתח מוהנד בהשראת אביו, סלאמה, שעובד כשף כבר יותר משלושה עשורים. בשל עיסוקו של האב, מוהנד הוא מסעדן שגדל מגיל אפס במסעדות ועובד מגיל 17 בתחום, בעיקר כטבח. במשך שנים חלם להקים מקום משלו ואת דהב פתח ב-2018, כשהרגיש שהגיע הזמן לצאת לדרך עצמאית.

כנאפה במסעדת דהב עראבה (צילום: באדיבות המקום) להפוך עולמות בשביל הלקוח. כנאפה במסעדת דהב עראבה (צילום: באדיבות המקום)

בשם הייחודי, לא בחר במקרה: "המשמעות של המילה דהב בעברית, היא זהב", הוא מסביר. "היה לי חשוב שכל האלמנטים במקום החדש שלי יהיו כמו זהב. החל מהשירות, דרך האוכל ועד לעיצוב. אני יודע שאני עדיין צעיר אבל אני נושם את תחום המסעדות מינקות ומכיר את העולם הזה מבפנים. אני יודע מה מסעדה צריכה כדי להצליח ולהיות מסוגלת לרוץ למרחקים ארוכים".

מה למשל?  

"אני חושב שהדבר החשוב ביותר הוא לראות כל לקוח כעולם ומלואו. לי באופן אישי הלקוח חשוב יותר מהכסף שיש לו או אין לו בארנק. כמסעדן אני חייב לדעת איך לפצות את הלקוח הלא מרוצה. אני דואג להקשיב ללקוחות שלי, לבוא לקראתם תמיד ומקפיד ליצור קשר באופן אישי עם כל לקוח לא מרוצה. לשמחתי, אין לנו הרבה מקרים כאלו.

אין ספק שתחום המסעדנות הוא תחום מאתגר, תחרותי וסיזיפי. אבל אני מאמין באמת ובתמים שגם בתחום הזה אפשר להצליח ובגדול - כשהלקוחות שלך יודעים שאתה תהפוך עולמות בשביל להוציא אותם מרוצים. צריך רק לזכור שמהביקורות השליליות לומדים הרבה יותר מהביקורות החיוביות, לכן מי שרוצה להצליח בתחום, צריך להאזין בעיקר לביקורת השלילית. רק כך ניתן ללמוד כיצד להשתפר ולהתקדם". מה שנכון נכון.

ומה לגבי האוכל?

"מובן שאם רוצים להצליח באמת, אז לא ניתן להסתפק בשירות איכותי. אני כמסעדן חייב לתת ללקוח משהו שהוא לא יכול להשיג במקומות אחרים. משהו שהוא יחזור בשבילו שוב ושוב. בדהב למשל, שמתי דגש חזק על מנות בשרים מיוחדות שלא ניתן להשיג בשום מקום אחר בסביבה. כל הבשרים שלנו מגיעים מעדרי בקר וצאן ישראליים ונצלים על גריל פחמים. בין השאר אני מגיש במסעדה מנות כמו סטייק טומהוק זוגי, סטייק שפונדרה, כתר צלעות ועוד מגוון מנות ייחודיות למקום, שיש להזמין לפחות יום-יומיים מראש כמו כתף כבש ממולאת שמתאימה לארבעה סועדים, מנה זוגית של צוואר כבש ומבחר דגים ובשרים שאנחנו מעשנים במקום במעשנה שלנו.

בנוסף חשוב גם שלא לשעמם את הלקוחות הקבועים שלך. זוהי הסיבה לכך שמדי יום אנחנו מכינים סלטים חדשים ומשנים ללא הרף את תפריט הקינוחים שלנו. לפני כחודש החלפנו בשעה טובה את כל התפריט".

סלמון בגריל במסעדת דהב עראבה (צילום: גלעד הר שלג) טעמים משפחתיים בכל מנה. סלמון בגריל במסעדת דהב עראבה (צילום: גלעד הר שלג)

ספר לנו על התפריט החדש

"בתפריט המקורי, שאיתו יצאנו לדרך, התמקדנו בעיקר במנות דגים ופירות ים. היו לנו אמנם מספר מנות בשריות אך הן בפירוש לא היו עיקר העניין. לקראת התפריט החדש נפרדנו לשלום מלא מעט מנות והוספנו מנות בשריות מושקעות חדשות. גם התפריט הנוכחי יישאר איתנו כשנה, כשלאורך התקופה הזו נמשיך לבחון מה הקהל שלנו אוהב יותר ומה פחות ונמשיך לשדרג ולהשתדרג".

את ההשכלה המקצועית שלך רכשת באמצעות עבודה קשה במטבחים. גם בדהב נמצא אותך במטבח?

"אמנם אני הבעלים של המסעדה, אבל מדי יום אני מגיע למקום מוקדם בבוקר ומתחיל לבשל. ליתר דיוק אני מגיע לדהב מדי יום יחד עם אבא שלי, שהוא טבח בחסד עליון. אנחנו נכנסים למטבח ועושים הכנות לטבחים שלנו. אני אחראי בעיקר על הסלטים הקרים ואבא שלי על המנות החמות. מעבר לזה שחשוב לנו להקפיד על כך שהמטבח יעבוד כמו שצריך ושנדע בדיוק מה קורה מאחורי הקלעים, חשוב לנו מאוד גם להכניס את הטעמים המשפחתיים שלנו לכל מנה ומנה שתוגש לאורך היום".

אירועים בדהב

לצד המנות הבשריות, מנות הדגים ופירות הים, תמצאו בתפריט העשיר של דהב גם מגוון סלטים כמו טאבולה אותנטי וסלט פאטוש מצוין, מבחר ראשונות כמו פטריות מוקרמות וקוקי סאן ז'ק ואפילו ארוחות ילדים. עוד נעדכן לסיום כי במסעדת דהב ניתן להפיק אירועים פרטיים ועסקיים מכל הסוגים עם אוכל מושקע בהתאמה אישית לאירוע, אווירה שמחה ונרגילות משובחות, בהיקף של עד 180 מוזמנים.

דהב - DAHAB - עראבה, 053-9386206

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי