נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

רולים במסעדת ג'אסיה (צילום: באדיבות המקום) אסיה בנמל. רולים במסעדת ג'אסיה (צילום: באדיבות המקום)

עד לפני שנים ספורות, גם אם הייתם משקיעים זמן רב בחיפושים, לא יכולתם לאתר מסעדה אסיאתית ראויה לשמה ביפו. חומוס משובח, מסעדות שעושות הרבה כבוד למטבח הבלקני ומסעדות דגים ובשרים ניתן היה כמובן למצוא בנקל. אך אם הייתם מגיעים לאזור בתקווה לאכול איזה רול איכותי, מרק מיסו משובח או מוקפץ ראוי לשמו, רוב הסיכויים שהייתם נשארים רעבים. כל זה השתנה כמובן, עם פתיחתה של מסעדת ג'אסיה, באביב של 2015.

חיים חדשים ביפו העתיקה
את ג'אסיה, הממוקמת ביפו העתיקה, ממש בכניסה לנמל, הקימו שני חברי ילדות שגדלו בעיר וחלמו על מסעדה משלהם, כרים זריק וג'וני גנדור. את החלום המשותף החליטו להגשים במבנה אבן עתיק, השייך לכנסייה היוונית בעיר. במשך חודשים ארוכים ביצעו השניים עבודות שיפוץ במבנה המרשים, במהלכן נחשפו הקשתות המקוריות בדלת הכניסה וקיר האבן המקורי של המבנה זכה לחיים חדשים.

על עיצוב המקום חתומה מעצבת הפנים קרן מזור, שחתומה בין השאר על עיצוב הפנים של פפינו (מודיעין), רפאל בר לחמים (רמת השרון) ומדלן (מודיעין). במסגרת עבודות השיקום של המבנה המרהיב, הודגשו המאפיינים העתיקים שלו ושולבו באלמנטים המדגישים את החיבור של המסעדה ליפו, כמו החבלים והקרסים שמחזיקים את גופי התאורה, המתכתבים עם קהילת הדייגים המקומית. בתום תהליך ארוך ומורכב, נחשף היופי הגולמי של המקום במלוא הדרו וכתוצאה מכל זה, כל ארוחה במקום היא לא רק חוויה קולינרית אלא גם חוויה אסתטית יוצאת דופן.

מנת בורגול במסעדת ג'אסיה (צילום: באדיבות המקום) מגוון שילובים עשיר. בורגול של ג'אסיה (צילום: באדיבות המקום)

שילוב מנצח של בורגול וסושי
הן כרים והן ג'וני, הגיעו למיזם הייחודי ללא רקע בתחום המסעדנות, כשאת הקמת המקום, ליווה השף עודד הרמן (פקין דאק). אינספור רולים גולגלו במטבח של ג'אסיה מאז הפתיחה ואילו כיום תמצאו בו את השף אמיר אגבריה (דוקסה, הסוכה הלבנה), המשמש גם כשותף במקום. מאז שנכנס לתפקיד בשלהי 2016, הספיק להפתיע את הסועדים עם שלל שילובים מרתקים בין יפו ליפן, למשל ספיישל רול טאבולה במילוי בורגול, נענע, פטרוזיליה, בצל ירוק ועגבניות.

המפגש בין המטבח האסיאתי למטבח המקומי בא לידי ביטוי במגוון מנות נוספות. כך לדוגמה תפגשו אותו במנת האודון פרגית, המורכבת מאטריות אודון המוקפצות עם כרוב, גזר ופלפל חריף ומוגשות עם שיפוד פרגית יפואי ובמנה העונה לשם אסיאתית יפואית, המורכבת מכרובית וחציל מטוגנים בציפוי פנקו.

הרבה יותר מרולים
במשך לא מעט זמן, ג'אסיה הייתה מוכרת בעיקר בזכות הרולים האיכותיים שלה. נכון להיום התפריט של ג'אסיה חורג הרחק מעבר לגבולות הסושי - כיום ניתן למצוא בו מגוון רחב של מנות המגיעות משלל מטבחים כמו המטבח הוויטנאמי (ספרינג רול עם אטריות שעועית וירקות טריים המוגש עם רוטב דבש-לימון), הסיני (גיוזה, אגרול), ההודי (פאפאדאם) ועוד.

בג'אסיה פונים למעשה לכל סוגי הקהלים ומכוונים גם לאלו שלא ממש מתחברים למטבחי אסיה. התפריט העשיר של המקום כולל גם מנות כמו סלמון על הגריל, דניס מטוגן, שניצלונים עם צ'יפס ואפילו נתח אנטריקוט מובחר. אין ספק שכל סועד יוכל למצוא לעצמו בקלות משהו טוב לאכול.

חריף, טבעוני ואותנטי
מסעדת ג'אסיה מתהדרת בתו ויגן פרינדלי אותו ללא ספק הרוויחה ביושר - חלק ניכר מהמנות בתפריט הן טבעוניות ואת רוב המנות הבשריות, ניתן "לטבען" לפי בקשה. אחת המנות הטבעוניות המעניינות ביותר בתפריט היא פאד שאולין - אטריות אורז מרובעות מוקפצות עם שעועית ירוקה, פטריות ובצל, ברוטב שעועית שחוה וסויה דלת נתרן (המנה לא מכילה גלוטן). עוד בתפריט, סלט ווקמה טבעוני, מרק מיסו טבעוני וספרינג רול טבעוני.

סלט אטריות וקוקטייל במסעדת ג'אסיה (צילום: באדיבות המקום) הטעם החריף עם קוקטייל מאזן. סלט של ג'אסיה (צילום: באדיבות המקום)

כמו כן, התפריט כולל מספר מנות חריפות ואפילו מנות חריפות במיוחד - אם חשקה לשונכם בעקצוץ נעים, לכו על סלט הפפאיה הפיקנטי (שעועית ירוקה, עגבניות שרי, פלפלים, צנוניות, צ'ילי ובוטנים קלויים ברוטב ויניגרט). מתחשק לכם ללכת עד הסוף? הזמינו פאד וון סאן (אטריות ביצים וירקות ברוטב קארי אדום חריף וחלב קוקוס, מוקפצים עם מולים, שרימפס וקלמארי, בעיטור שבבי פיסטוק קלויים) והכינו מבעוד מועד את המים הקרים.

מסיבת רולים צבעונית
לחגוג מול הים - בקומת הגלריה המעוצבת בקפידה, ניתן לחגוג את כל סוגי האירועים, פרטיים ועסקיים כאחד, בהיקף של עד 40 סועדים. אם תבחרו לערוך את האירוע בבית או במשרד, אתם מוזמנים להזמין את מגשי המסיבה הצבעוניים של ג'אסיה, שישדרגו כל אירוע.

ג'אסיה - Jasia - לואי פסטר 7, יפו, תל אביב, 053-9375576

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ג'אסיה בתל אביב
053-9375576

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא