נגישות
נגישות

פינטה באשדוד: לחגוג כל יום מחדש

עם תפריט אוכל שלא מפסיק להתרחב ומלאי בירות שלא מפסיק להשתנות, פינטה האשדודית ממשיכה להתפתח ולהשקות את תושבי אשדוד בבירות הטובות בעיר

מסעדות בדרום המסעדות של rest
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 31/07/2019, 0:00 תאריך עדכון: 31/07/2019, 11:08
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חזה אווז במסעדת פינטה אשדוד (צילום: באדיבות המקום) תפריט שמתחדש כל הזמן. חזה אווז של פינטה (צילום: באדיבות המקום)

כולנו מכירים את הספינה סנטה מריה, על סיפונה הפליג כריסטופר קולומבוס בדרכו אל הלא נודע בקיץ של 1942. אך האמת היא שקולומבוס פיקד לא על ספינה אחת, כי אם על שלוש: סנטה מריה, ניניה ופינטה. מעבר לכך, היה זה המלח שניצב בראש התורן של פינטה, שצעק בכול הכוח בשתיים בלילה של ה-12 באוקטובר: "יבשה! יבשה!".

יותר מ-500 שנים מאוחר יותר, היו אלה שוב אנשי הפינטה, ש"גילו את אמריקה". רק שהפעם במקום להכיר את העולם החדש לאירופאים, גילתה הפינטה את עולם הבירות האינסופי לתושבי אשדוד. ארבע וחצי שנים חלפו מאז הפתיחה של המקום המצליח ומדובר ביופי של הזדמנות לראות מה השתנה שם מאז התגלית המרעישה.

קולקציה מרשימה של בירות
בכל הקשור למגוון הבירות, הכול נותר כשהיה מאז הפתיחה. גם היום מציעים במקום מבחר מרשים של 40 סוגי בירה מכל רחבי העולם וגם היום מגישים בפינטה את הבירות האיכותיות ביותר בסביבה, הודות לחדר הקירור שבו נשמרות יותר מ-100 חביות באופן קבוע, בטמפרטורה של שתי מעלות.

הבירות של פינטה משתנות באופן עונתי - בחורף יציעו לכם בירות כבדות של עשרה אחוז אלכוהול (ואף צפונה מכך) אך בעונה הנוכחית לעומת זאת, התפריט כולל מגוון רחב של בירות לאגר קלילות וכן שלל משקאות אלכוהוליים פירותיים. בין היתר מדובר בסיידר תפוחים אירי, סיידר אגסים שוודי, סיידר אשכוליות אוסטרי וסיידר דובדבנים בלגי.

את המשקאות האלכוהוליים בוחר בעצמו לא אחר מקברניט המקום, שמנווט את הספינה מיומה הראשון, ולאד קוגן. קוגן, כלכלן במקצועו, הגיע לתחום המסעדנות לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה עבד כמנהל חשבונות ואחראי כספים במגוון מסעדות בעיר. את האהבה והאובססיה לבירה, פיתח כבר בילדות ובפינטה האשדודית, הוא מצליח להדביק את הקהל המקומי באהבה הגדולה שלו למשקה האלכוהולי.

זה בר? זו מסעדה? זו פינטה!
בניגוד למבחר ואיכות הבירות, שנותרו ללא שינוי מיומו הראשון של המקום, בכל הקשור לגזרת האוכל, חלו שינויים רבים מאוד. בתחילת הדרך, הבירות ניצבו במרכז הבמה, כשכול היתר נאלץ להידחק לשוליים. עם זאת, במרוצת השנים תפריט האוכל הלך והתרחב בהדרגה ואילו כיום ניתן בהחלט לומר שהוא כבר לא מנגן כינור שני לתפריט הבירות.

נקניקייה כפרית במסעדת פינטה אשדוד (צילום: באדיבות המקום) נשנוש ליד הבירה. נקניקייה כפרית של פינטה (צילום: באדיבות המקום)

לא נגזים אם נכתוב שבפינטה תמצאו את אחד התפריטים הארוכים והמעניינים ביותר בעיר. הוא פונה לכל הקהלים שישנם ואין ספק שכל אדם באשר הוא ימצא בו משהו טוב לאכול. נכון להיום תמצאו בו מבחר עצום של פסטות, מנות דגים ופירות ים, מנות גריל, מנות לנשנוש ליד הבירה, ראשונות קרות וחמות, סלטים משובחים והרשימה עוד ארוכה. חלק מהמנות ייחודיות למקום, כמו שוק החזיר האימתנית, שמבושלת בבירה ותבלינים במשך 24 שעות ואז נאפית בתנור למען הקריספיות, בהתאם למסורת הצ'כית (KOLENO). 

תפריט האוכל ממשיך להתפתח גם בימים אלה בדרך של נסייה וטעייה - מדי פעם מוצגת לסועדים מנה חדשה ובהתאם לתגובות הקהל, מחליטים האם היא ראויה להיכנס לתפריט. לאחרונה נוספו למשל נקניקיות צ'וריסו נורווגיות ופישבורגר מפילה סלמון. שתיהן אגב, ייחודיות למקום. גם עיצוב הפנים עבר שדרוג של ממש בשנים האחרונות - בשנים הראשונות הסתפקו בפינטה ברהיטי מעץ מלא וכורסאות עור שיובאו במיוחד מהקרפטים.  במהלך השנתיים האחרונות, המקום התקשט בציורי קיר (ותקרה) מהממים, שהוסיפו לו סטייל ייחודי ביותר.

מסורת של מוזיקה ומבצעים משתלמים
בין השאר פינטה מוכרת בזכות ההופעות החיות שמתקיימות בה מדי חמישי בערב, כשמדי שבוע עולה לנגן הרכב אחר. מגוון הסגנונות המוזיקליים רחב לפחות כמו מגוון הבירות - החל ממוזיקה לטינית, דרך ג'אז וכלה בבלוז וקאברים של להיטי שנות ה-80 וה-90.

בנוסף כבר מהיום הראשון, מציעים בפינטה מבצעים משתלמים, המתחלפים בהתאם לימי השבוע. למשל, על כל שליש בירה מהחבית שתזמינו ביום שלישי, תקבלו שליש חינם על חשבון הבית (פעמיים כי טוב) ובכל יום שישי בצוהריים, תקבלו עם כל הזמנה של מנת אוכל, שלושה סרטני נהרות ללא תשלום.

מעבר לזה, חברי המועדון של פינטה נהנים משלל מבצעים והנחות, כשבכל ביקור, ניתן ליהנות מהנחה בגובה של עשרה אחוז מהסכום ששולם בארוחה הקודמת - חגגתם בגדול עם החברים ושילמתם 500 שקל בביקור הקודם? קבלו 50 שקלים הנחה בביקור הבא.  

טלה צעיר במסעדת פינטה אשדוד (צילום: באדיבות המקום) כל יום -מבצע חדש. טלה צעיר של פינטה (צילום: באדיבות המקום)

מקום לחגוג עם יין ובשר
ונסיים איך לא, בבירות. בפינטה מציעים מספר בירות שקשה מאוד להשיג בימינו בארץ, לרבות בירה גרמנית מעושנת שעונה לשם Aecht Schlenkerla Rauchbier. אם בירות שמזכירות את ל"ג בעומר פחות עושות לכם את זה, אתם תמיד יכולים ללכת על בירת הבית, שמיוצרת במיוחד עבור הפינטה, בפורטוגל. בירת פינטה היא לאגר אדמונית וקלילה, שללא ספק תעשה לכם נעים בפה, במיוחד בקיץ האשדודי. וודאי לא תופתעו לגלות שבנוסף לבירות, כולל תפריט האלכוהול מבחר מסנוור של עשרות סוגי וודקה, קוניאק, וויסקי ושאר ירקות.

לסיום נציין שבמהלך השבוע ניתן להפיק במקום אירועים בהיקף של עד 35 מוזמנים וכי בסופי השבוע ניתן להפיק אירועים בהיקף של עד 18 מוזמנים. אם גם אתם מאמינים כי אין שמחה אלא בבשר ובירה, פינטה היא המקום בשבילכם!

פינטה - הבנאים 1, אשדוד, 053-9376892

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת