נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בשרים במדיטה ירושלים (צילום: באדיבות המקום) קולינריה לא מתפשרת. בשרים במדיטה (צילום: באדיבות המקום)

לפני 12 שנים באה לעולם מסעדת החצר, שהפכה תוך זמן קצר לאחת הפופולאריות ביותר בירושלים. שמונה שנים מאוחר יותר, ביולי 2014 נפתחה האחות הקטנה של החצר, מדיטה. על עיצוב הפנים המרשים של מדיטה, חתום אחד המעצבים הנחשבים ביותר בתחום המסעדנות הישראלי, גלעד זעפרני, האחראי בין היתר גם לעיצוב הפנים של מסעדת אדום ומסעדת צ'אקרה.

במדיטה, המשתרעת על שטח של 350 מ"ר, הוא שילב בין אווירת הברסרי הפריזאי לאלמנטים ים-תיכוניים ויצר חלל מרהיב עם חזות הייטקית, שבמרכזו בר רחב ידיים ומטבח פתוח. מחלונות המסעדה, השוכנת במבנה יפיפה בלב  מתחם בית הנציב, נשקף נוף עוצר נשימה כמוהו ניתן למצוא מן הסתם, רק בירושלים.

דרך חדשה עם מטבח תיכון חדש
לפני כשנה, החליטו קברניטי המקום, השף מוטי אוחנה ושותפו משה כהן, לסגור את מסעדת החצר ולהקדיש את כל מרצם לטיפוח האחות הצעירה. לרגל הסגירה התקיים שבוע פרידה חגיגי שבמהלכו הוגשה ארוחת טעימות מיוחדת וסימבולית. הארוחה כללה סך הכול 12 מנות, שכיכבו בתפריטים השונים שהוגשו במסעדה לאורך שנות פעילותה ונחשבו לאהובות במיוחד. מסעדת החצר נסגרה סופית בשלהי 2018 ומדיטה יצאה לדרך חדשה. בין היתר השף והבעלים מוטי אוחנה, השיק לאחרונה תפריט חדש ומסקרן ששם דגש על מנות קלילות ממטבחי אגן הים התיכון.

מנה במסעדת מדיטה ירושלים (צילום: באדיבות המקום) ים תיכוני קליל. מנה במדיטה (צילום: באדיבות המקום)

לפילוסופיית הבישול שמנהיגה אותו כיום הוא קורא "מטבח תיכון חדש", כשחלק ניכר מחומרי הגלם מגיעים ממגדלים ויצרנים קטנים מאזור הדרום. גולת הכותרת של התפריט החדש היא ללא ספק הקטנות מהשדה - חמש מנות קטנות שבהן מודגשים הטעמים הטבעיים של הירקות האיכותיים. בין היתר קולרבי צלוי שמוגש עם טחינה ירוקה וזעתר, בייבי זוקיני אפויים בטאבון המוגשים על קרן נענע וגרידת לימון ופלפלים מתוקים וחריפים שרופים המוגשים על אריסה ופסטו פלפלים, בשמן בלסמי ואורגנו. הקטנות מהשדה יעלו לכם סך הכול 32 שקלים. הקלילות של התפריט החדש, באה לידי ביטוי גם במחירים.

ארוחת הטעימות ששמה קץ ללבטים
התפריט של מדיטה עשיר בצורה בלתי רגילה וכולל מגוון רחב של מנות יצירתיות ומסקרנות בכל אחת מהמחלקות - החל מהפרשנות של אוחנה לכיסוני הפאני פורי ההודיים (שממולאים במדיטה בסביצ'ה טונה אדומה ואיולי טוגרשי), דרך מנת הכנאפה דניס (דניס בקראסט טחינה גולמית ושערות קדאיף על קרם כרובית וטאבולה שקדים) וכלה במבחר נתחי הבשר המשובחים, שמשתנים על בסיס יומיומי.

המנות הוותיקות גם נשארו בתפריט כמו מנת לחי הבקר (צלויה 6 שעות ביין אדום, ציר בקר, גזרים אורגניים, ערמונים ובצלי שאלוט) והקריספי ניוקי המפורסמים (כבד אווז, חזה אווז מעושן ושקדי עגל בציר בקר עם קרם כרובית), שהחלו את דרכם בתפריט של מסעדת החצר. אם אתם אוהבים להשאיר את הבחירה בידיים של מישהו אחר, נמליץ לכם פשוט להניח את התפריט וללכת על ארוחת הטעימות (250 שקלים) - כך תוכלו להתרשם בארוחה אחת ממבחר רציני ומגוון של מנות בגרסאות מוקטנות (הארוחה מחייבת את כל הסועדים בשולחן).  

טעימות במסעדת מדיטה ירושלים (צילום: באדיבות המקום) מבחר מגוון הכל מהכל. טעימות במדיטה (צילום: באדיבות המקום) 

כוסית לחיי אוכל משובח
את הארוחה במדיטה מומלץ תמיד ללוות באיזו כוסית (או שתיים או בקבוק) מתפריט היינות המרשים של המסעדה. התפריט המגוון כולל בין השאר יינות מבעבעים מספרד, איטליה ורמת הגולן, יינות קינוח ורוזה וכן מבחר יינות לבנים ואדומים מיקבי בוטיק ישראליים שונים - רקנאטי, צרעה, סגל, רמת הגולן, דומיין דו קסטל, ירדן, יתר ואחרים. אם אתם פחות בעניין של יין, נמליץ לכם לשנות כיוון ולבחון את תפריט הקוקטיילים של מדיטה, הכולל למשל קוקטייל מרענן במיוחד, על בסיס ג'ין כוסברה ומלפפון (גרין גרדן).

חשוב גם לדעת שבמדיטה מגישים עסקיות משתלמות ביותר שכוללות מבחר סלטים המוגשים עם פוקצ'ת הבית, מנה ראשונה ומנה עיקרית, כשכל זה כלול במחיר העיקרית. כמו כן בימי חמישי כמעט מדי שבוע, כמיטב המסורת, ניתן ליהנות במקום מתקלוט חי של די ג'יי מקומי (מומלץ להתעדכן לפני ההגעה). לחיים ולעוד הרבה שנים של הצלחה ואוכל משובח.

מדיטה - דרך חברון 101, ירושלים, 053-7933470

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מדיטה בירושלים
02-5664466

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ