נגישות
נגישות

ברבהר: פנינה של קולינריה בטבע

למה רק לנוח כשאפשר גם לאכול על הדרך? במסעדת ברבהר שבהרי יהודה מסדרים לכם עסקת חבילה שכוללת המון טבע וירוק, תפריט עשיר ומרענן שיעשה נעים לבלוטות הטעם ואוויר צח שיחזיר לכם את הרוח למפרשים

מסעדות בירושלים המסעדות של rest
מור אריאל
תאריך פרסום: 11/07/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סלט ובירה במסעדת ברבהר (צלם: דרור ורשבסקי) ירוק מכל הכיוונים. סלט ובירה במסעדת ברבהר (צלם: דרור ורשבסקי)

לפעמים, צריך לדעת לעצור. ככה סתם, באמצע השבוע, בלי לחשוב יותר מדי ובלי תירוץ ממש מיוחד כל מה שנצרך זה פשוט להתנתק לכמה שעות. לעשות הפסקה ממרוץ החיים, ולנשום רגע אוויר נקי יותר, שלו יותר, ירוק יותר. לא, אנחנו לא מדברים על סדנת יוגה אלא דווקא על ברבהר – בית קפה ומסעדה ליד מושב בר גיורא.

באמצע הטבע, עם מרפסת נוף ממכרת בגובה 700 מטר ושולחנות שמשקיפים אל ירוק משגע שאי אפשר להוריד ממנו את העיניים – ברבהר היא בדיוק המקום להתנתק. כבר בדרך למסעדה, דרך מערת הנטיפים נס הרים ועין כרם הנוף מהפנט ומלא ירוק וכחול שמשכיח כל צרה.

בדרך לשום מקום עוצרים בברבהר
אם תנסו לשייך את מסעדת ברבהר ליישוב מסוים, לא תצליחו. מדובר בפנינה בטבע בהרי יהודה ששוכנת בין שתי שמורות טבע, ומהווה נקודת עצירה בין מספר מסלולי טבע באזור. המסעדה מהווה נקודת מידע של קק"ל בין היתר, ותמיד תמצאו כאן מטיילים שמשלבים את ברבהר בטיול שלהם כמו גם ספורטאים שבאו להפוגה בין דיווש באופניים או ריצה בהרים. לא מעט כאן הם כאלו שבאו במיוחד, לא תוך כדי או על הדרך, כי מיוחד פה, ומנותק, ואחר - זוגות בטיול רומנטי הם מראה קבוע כאן בנוף, משפחות עם ילדים שבאו לגלידה הן גם מחזה שכיח, וגם חברים שסתם רוצים להחליף אוירה.

ברוסקטה עלי גפן במסעדת ברבהר (צלם: דרור ורשבסקי) שווה לבוא במיוחד. ברוסקטה עלי גפן במסעדת ברבהר (צלם: דרור ורשבסקי)

רק תנסו להיזכר במקום שבו תוך כדי נשנוש סלט מסתובבים  סביבכם בעלי חיים שונים, ובכל אתנחתא מהאוכל – אתם מרימים את הראש לעבר נוף יפה יותר מזה שהבחנתם בו בביס הקודם.

טאבון חם בטבע
ואם כבר בביסים עסקינן, אז גם לאוכל נותנים כאן כבוד, לא פחות מאשר לנוף. המסעדה חלבית צמחונית (מלבד מנת דגים אחת של עראייס - מנה מטורפת) ושמים כאן דגש על אוכל בריאותי במיוחד -  הלחמים כולם הם לחמי מחמצת, התפריט עשיר בסלטים ושלל ירקות, אבל את ההצגה גונב  טאבון האבן השווה של המסעדה, שמפיק מרגליות מתוכו, כמו למשל הקלצונה המפורסם, פיצת הנפוליטנה השווה שמככבת כאן כמעט על כל שולחן, מאפה בלקני עם גבינת עיזים ועוד. הסמוסה ההודית שיוצאת רותחת מהטאבון כבר קנתה לה שם של מנה ייחודית ומפתיעה כאן, וכך גם הלאבנה הביתי והמלבי הטבעוני, העשוי מחלב קוקוס. גינת התבלינים הנהדרת של המסעדה מספקת לה את מרבית צרכי תיבול המזון, ומוסיפה עוד נופך של טבע ורעננות לכל הקסם הזה.

לחיי רגעים קסומים
לצד הנוף המשכר אפשר גם להתבשם עם אלכוהול אמיתי, לא רק כזה של הטבע. יקב סוסון ים הסמוך מייצר עבור המסעדה יין משלה - בגזרת הלבן תמצאו כאן סוביניון בלאן, ובאדום רקחו כאן בלנד מיוחד המורכב מארבעה זנים. גם בירה שמיוצרת במיוחד עבור ברבהר יש כאן, ושמה בירה שפירא.

גלידה במסעדת ברבהר (צלם: דרור ורשבסקי) מתוק שמשתלב בנוף. גלידה במסעדת ברבהר (צלם: דרור ורשבסקי)

ברבהר פתוחה כל יום מ-8 בבוקר ועד 21:00, ומגישה כמובן גם ארוחות בוקר מפתות. אז בפעם הבאה שאתם רוצים לעשות ברייק, לנשום קצת אויר אחר ואוירה אחרת עוד יותר, תעצרו רגע. צאו מהקופסא, תניעו את הרכב או את האופניים, ותרשו לעצמכם ניתוק אמיתי. הנוף הירוק והאוויר הצח של הרי יהודה יהפכו את היום שלכם, אפילו את השבוע שלכם, לאחר  לגמרי.

ברבהר - בר גיורא, 053-9438237

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם