נגישות
נגישות

המייסדים 16: לפעמים חלומות מתגשמים

המסעדה הידועה בזכרון יעקב מתחדשת בשלל מנות קיץ מרעננות לצד הלחמעג'ון הוותיק והמוכר. קבלו הצצה אל מאחורי הקלעים של חלום קטן שהתגשם, עד שצמח למקום שלא מפסיק לשמור על סטנדרט גבוה

מסעדות בצפון המסעדות של rest
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 12/05/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סלט המייסדים במסעדת המייסדים 16 זכרון יעקב (צלם: גלעד הר שלג)  מתרעננים לקיץ. סלט קיץ ישראלי במסעדת המייסדים 16 זכרון יעקב (צלם: גלעד הר שלג)

מסעדת המייסדים 16 היא מהמסעדות המצליחות ביותר בזכרון יעקב. אך מקדש הבשרים הכשר שחגג השנה את יום הולדתו הרביעי, הוא לא רק מסעדה. מדובר למעשה בלא פחות מחלום ילדות שזכה להתגשם. כולנו גדלנו עם חלומות, שבחלקם החלו להתפוגג ככל שהתבגרנו. במקרה של אלון פיינגולד לעומת זאת, הדברים התפתחו בצורה מעט שונה...

כל הדרך מכלי הכסף לסירים
עד גיל 44, פיינגולד עוד התפרנס כעורך דין אזרחי, ובנוסף, היה בעלים של חברה לייבוא כלי כסף מאיטליה. על פניו לא חסר לו דבר בתקופה הזו. אך החלום הישן על פתיחת מסעדה משלו, פשוט לא הרפה ממנו. ואז, בבוקר אחד, הוא החליט לעשות מעשה:

"זה קרה בשנת 2012. ביום אחד פשוט החלטתי שאני עוזב את כל העיסוקים שלי ומקדיש את כל המרץ, האנרגיה והזמן, להגשמת חלום הילדות שלי", מסביר אלון. "המקום הראשון שהגעתי אליו, היה בר שפעל בעבר בקיסריה ומאז כבר הספיק להיסגר. שאלתי את החבר'ה במטבח אם הם צריכים במקרה טבח ללא ניסיון, ובלי הרבה שאלות התחלתי לעבוד בפס הקר".

במטרה להתקדם במהירות בסולם הדרגות?
"מאז ומעולם הייתה לי זיקה חזקה לבישול אבל לא עסקתי בתחום באופן מקצועי. המטרה הייתה לבדוק האם מדובר בחלום שכדאי באמת להתאמץ ולהגשים. לשמחתי, כשהתחלתי לעסוק בתחום באופן מקצועי, גיליתי שהתשוקה שלי רק הולכת ומתעצמת. בהמשך עבדתי במספר מסעדות נוספות באזור וגם עברתי קורס בישול בבית הספר הגבוה לקולינריה, בישולים. לאחר חמש שנים של עבודה אינטנסיבית בתחום, הרגשתי שאני בשל לפתוח מקום משלי".

לחמעג'ון במסעדת המייסדים 16 זכרון יעקב (צלם: גלעד הר שלג) מנת דגל ממיטב חומרי הגלם. לחמעג'ון במסעדת המייסדים 16 זכרון יעקב (צלם: גלעד הר שלג)

ואז הגעת למייסדים 16
"למסעדה שלי הגעתי ב-2017, כשנתיים אחרי שנפתחה. כשגונבה השמועה לאוזניי שקברניטי המקום המקסים הזה מעוניינים להעביר אותו הלאה, קפצתי על ההזדמנות בלי לחשוב פעמיים. אהבתי מאוד את הקונספט הקיים והחלטתי להמשיך את הקו המקורי שבו המסעדה פעלה מיומה הראשון - חומרי גלם איכותיים, בשרים משובחים ושימוש נכון בטאבון ובגריל. יחד עם זאת, לאורך השנתיים האחרונות הכנסתי פה ושם שינויים וחידושים והוספתי את הטאץ' האישי שלי למקום, לעיצוב הפנים ולתפריט. לאחרונה המקום אף עבר מתיחת פנים רצינית - רכשנו ציוד מתקדם למטבח, הרחבנו את הגריל, הכפלנו את גודל החלל הפנימי של המסעדה ואפילו התחדשנו בבר מקסים. בנוסף, אנחנו מתכוונים להשיק בקרוב מספר מנות קיץ חדשות".

תוכל לפרט?
"בין היתר, אני מתכוון להכניס לתפריט החדש מנה של שווארמה ביתית ואיכותית במיוחד שתוגש עם לאפה מבצק שמרים שנאפית במקום ותכלול גם בשר שווארמה מוקפץ עם הרבה תבלינים, קונפי שום, קונפי עגבניות, פטרוזיליה, פלפל ירוק חריף וסומק. בנוסף, הלקוחות שלנו יפגשו בקרוב בתפריט גם סלט חדש, בריא ומרענן הכולל עדשים שחורות, סלרי, תפוח עץ, אגוזי מלך, פקאן סיני, חמוציות ופטרוזיליה".

אני מקווה שהמנות החדשות לא יבואו על חשבון הוותיקות
"אל דאגה. אין ספק שהמנות הפופולריות ביותר שלנו, שעליהן גאוות המקום, יישארו איתנו עוד הרבה זמן. בדגש על מנות כמו לחמעג'ון, שמורכבת מפוקצ'ה ועליה בשר טלה ובשר בקר טחון על סלסת עגבניות, צנוברים, טחינת הבית ופטרוזיליה. כמו כן נמשיך להגיש את ההמבורגרים שלנו, שרבים מהלקוחות מגיעים אלינו במיוחד כדי להזמין אותם - המבורגר המייסדים וההמבורגר הדרום-אמריקאי".

בשרים וירקות קלויים במסעדת המייסדים 16 זכרון יעקב (צלם: גלעד הר שלג) ישר מהגריל. בשרים וירקות קלויים במסעדת המייסדים 16 זכרון יעקב (צלם: גלעד הר שלג)

אחרי כל הטעים טעים הזה, חייבים איזה קינוח טוב
"הקינוח המנצח שלנו הוא מאפה המייסדים, שבדומה ללחמעג'ון ולהמבורגרים, אין סיכוי שייצא מהתפריט בעתיד הנראה לעין - אנחנו מכינים בצק שמרים מיוחד, מרדדים אותו עד דק, מורחים עליו נוגט או ממרח חלבה לבחירת הלקוח, מגלגלים ואופים בטאבון הלוהט. את המאפה אנחנו מגישים עם פירות טריים והמון קישוטים טעימים כמו דבש, חמוציות ואבקת סוכר. וכן – זה טעים בדיוק כמו ואפילו יותר ממה שזה נשמע".

במסעדת המייסדים 16 תמצאו מטבח פתוח, מרפסת עם נוף לים התיכון ואווירה משפחתית וחמה. כמו כן, ניתן לערוך במקום אירועים פרטיים ועסקיים מכל הסוגים, בהיקף של עד 40 סועדים.

המייסדים 16 - המייסדים 16, זכרון יעקב, 053-9375662

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
המייסדים 16 בזכרון יעקב
053-9375662

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי