נגישות
נגישות

ארוחת בוקר ירושלמית מול האגם זה קפית בגן הבוטני

קרוב לוודאי שכבר יצא לכם לשבת בסניף הגן הבוטני של קפית באחד מימי הקיץ הלוהטים. מה שאולי לא ידעתם, זה שהחורף מזמן חוויה לא פחות קסומה

ארוחות בוקר המסעדות של rest
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 24/02/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנה בקפית בגן הבוטני (צילום: דרור ורשבסקי) תפריט מגוון שפונה לכולם. מנה בקפית גן בוטני (צילום: דרור ורשבסקי)

במשך כשני עשורים פעל בית הקפה קפית במושבה הגרמנית, בטרם החליטו קברניטי המקום המיתולוגי כי הגיעה העת להתרחב ולפתוח סניפים נוספים. היה זה ב-2008 כשעל דלת המקום הוותיק התדפקה מלצרית בדימוס, נורית לוי שמה. נורית עבדה בקפית בטרם הפכה למורה ושם גם פגשה את בעלה, שעבד במקום כברמן. אחרי עשור בתחום ההוראה החליטה לשנות כיוון והתחנה הראשונה הייתה מקום העבודה הקודם שלה. הבעלים של קפית שאלו אותה אם לא מתחשק לה לחשוב קצת יותר בגדול ולפתוח סניף משלה. נורית חשבה על זה, לקחה את ההצעה בשתי ידיים והשאר היסטוריה...

עשור של פסטורליה
שבעה סניפים מונה כיום רשת קפית אך הסניף שבגן הבוטני בירושלים הוא ללא ספק הפסטורלי מכולם. אחרי הכול, הוא ממוקם ממש על שפת האגם המרהיב ביופיו, אל מול נוף ירוק שלא ניתן לדעת ממנו שובע. קפית הוא בין המותגים הירושלמיים המפורסמים ביותר ואין כמעט ירושלמי שלא ישב בסניף שחגג לאחרונה עשור לקיומו. חלק ניכר מהירושלמים מכירים את בית הקפה כמקום מפגש קיצי. ואכן, כיף לשבת במקום במהלך העונה החמה, כשהשמש מרצדת על המים הצלולים של האגם והברושים הגבוהים מתנועעים ברוח החמה. יחד עם זאת, לסניף קפית שבגן הבוטני יש גם הרבה מה להציע בעונה הקרה. זה מתחיל באווירה החמימה והנעימה השוררת במקום דרך קבע וממשיך בפסטיבל המרקים שלמעשה נמצא בימים אלה בעיצומו.

החזית של קפית בגן הבוטני (צילום: דרור ורשבסקי) הסניף הפסטורלי מכולם. קפית בגן הבוטני (צילום: דרור ורשבסקי)

פסטיבל המרקים השנתי: חמים להכיר
השנה משתתפים בפסטיבל הטעים והמנחם ביותר בסביבה לא פחות מעשרה סוגי מרקים. החביבים עלינו ביותר הם נזיד פרסי חמצמץ של עדשים, אטריות ועשבי תיבול, נזיד ירקות כפרי חריף עם טורטליני ופרמז'ן וכן התאהבנו בקרם הארטישוק הירושלמי שמבושל עם ערמונים ומעוטר בעירית. מלבד שלושת אלה מככבים בפסטיבל גם מרק עדשים כתומות, קרם בטטה בשמנת, קרם עגבניות איטלקי ושמנת חמוצה ( מוגש עם קרוטוני פרמז'ן ושמן זית), מרק בצל (מוגש עם קרוטונים וגבינה), ריבולטה טוסקנית (ירקות, שעועית לבנה, עגבניות מיובשות ומנגולד) ומרק ירקות שוק. כל המרקים מגיעים עם פוקצ'ינה לוהטת מהתנור ונמכרים תמורת 38 שקלים למנה (או 25 שקלים בטייק אווי). בנוסף מככבת בתפריט המרקים המיוחד לחורף 2019 ארוחת מרק טום יאם חריף עם כיסוני בצק, ירקות טריים ואורז (42 שקלים ליחיד, 79 שקלים לארוחה זוגית).

בקיץ, בחורף, בסתיו או באביב: ככה פותחים את היום
למקרה שמרקים הם לא מה שעושה לכם את זה (נניח לרגע שזה הגיוני...), נציין עוד שבקפית שבגן הבוטני מגישים נכון להיום את ארוחות הבוקר מהמפנקות בעיר. האמת היא שזה לא פשוט לבחור את ארוחת הבוקר המנצחת כשבמקצה מתמודדות מנות כמו פריטטה אפויה עם מוצרלה טרייה, קונפי עגבניות, עלי בזיל ופרמז'ן או קרואסון חמאה במילוי גבינת קשקבל מוקרמת וביצה עלומה. ובכל זאת, אם לא תותירו לנו ברירה, נאלץ למקם במקום הראשון את ארוחת בוקר פועלים לשניים, הכוללת ביצה מקושקשת עם תפוחי אדמה (או ביצי עין על תפוחי אדמה מטוגנים עם בצל) עגבניות שרי ובצל ירוק, שמנת חמוצה, גבינה בולגרית, אריסה, זיתים, טונה או סרדינים, טחינה, ירקות שוק, חלה טרייה, קפה לבחירה וכד לימונדה או תפוזים. כמו כן שווה לבדוק את ארוחת הבוקר הטבעונית הכוללת הפתעות מיוחדות כמו חביתת קמח עדשים ועשבי תיבול, סלט טבולה ועדשים, פלפלים קלויים וסלט פירות טריים עם גרנולה.

החלל הפנימי של קפית בגן הבוטני (צילום: דרור ורשבסקי) מפיקים גם אירועים. קפית בגן הבוטני (צילום: דרור ורשבסקי)

לחגוג את החורף על שפת האגם
אם אתם מחפשים מקום לאירוע הבא שלכם, נגלה לכם שבקפית שבגן הבוטני ניתן להפיק אירועים פרטיים ועסקיים מכל הסוגים באווירה מיוחדת במינה וליהנות מכל השירותים להם אתם זקוקים: החל מצוות מלצרים אישי וכלה בציוד מולטימדיה חדיש. בקפית ניתן להפיק אירועים במגוון היקפים, החל מאירועים אינטימיים בהיקף של עד 20 סועדים וכלה באירועים בינוניים בהיקף של עד 180 סועדים. בהזדמנות זו נאחל לכולכם חורף חם ולקברניטי קפית שבגן הבוטני עוד לפחות עשור של הצלחה ושגשוג.

קפית בגן הבוטני – בורלא 1 ירושלים, 053-9438618

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם
פיאנו פיאנו - המנגינה האיטלקית הגיעה לנמל תל אביב
בוקר בקפה גרג (צילום: באדיבות המקום)
ארוחות בוקר בתל אביב – הטעמים שיובילו את 2022