נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ארוחת בוקר במסעדת זאדה (צילום: באדיבות המקום) טרי, מבהיק וצבעוני. ארוחת בוקר בזאדה (צילום: באדיבות המקום)

אלור, באחד מהבקרים באמצע השבוע נכנסנו למסעדת זאדה במלון דה דריסקו כדי לנסות את ארוחת הבוקר. קצת לפני אחד עשרה יצאנו מהמלון. אני יצאתי הרבה יותר יפה מקודם, והוא יותר אלגנטי. יכול להיות שדיברנו בינינו צרפתית. ווי, סה פוסיבלה. אולי זה היה בעצם גרמנית, או ספרדית. ברור, מכל מקום, שדיברנו שפה זרה. לא דיברנו ישראלית. והאם יש דבר שישראלים אוהבים יותר, מאשר להיות לא ישראלים? ובכן, יש הטוענים שחלק מהישראלים מעדיפים דווקא רוגלעך. ללא ספק, ברי המזל הללו, הרוגלעכיסטים, יכולים בהחלט ליהנות כהוגן מארוחת בוקר נפלאה שיאכלו בביתם, או אפילו בבית הקפה הקרוב למקום מגוריהם. אבל כל השאר, שמוכנים להיפרד לשעה קלה מהרוגלעך ומכפכפי האצבע בשביל להרגיש מוחזקים קצת יותר וישראלים קצת פחות, נקראים להגיע במהירות למסעדת זאדה. מי הם בדיוק? אלה שמותיהם: מי שישמחו לטעום איכות מוקפדת, מי שעיניהם מחפשות את היופי ואזניהם מבקשות מוזיקה נעימה ולחשושי סועדים, בחורינו הטובים שאפם מבחין בין גבנ"צ לגבינה קשה או כחולה, בין ערימת ירקות לבין מגש ארטישוק ריחני, בחורותינו המעולות המצליחות להבדיל בין מקושקשת לבין "בריוש פריך, שייטל, ביצת עין ורמולד חרדל" או בין חביתה לבין "ראגו פטריות ותרד תורכי גבינת פטה וביצת עין" (כן, את שתי המנות האלה לקחנו), או במילים אחרות, כולנו. זאדה מכוונת גבוה, אבל היא לא מתנשאת. היא גורמת לישראלים לגבוה קצת. זה מדעי.

להזמנת שולחן במסעדת זאדה
לעוד ארוחות בוקר מומלצות בתל אביב
בין הפשפשים לנמל: איפה אוכלים ביפו?

על מסעדת זאדה של השף שחר ביטון כבר גמרו את ההלל טובי או למעשה מרושעי המבקרים הישראלים, ובצדק מוחלט. אבל לא מספיק כתבו כמה היא יפה ונעימה, ולא מספיק הדגישו את העובדה שארוחת הבוקר עומדת ממש באותם סטנדרטים. לא מדובר, אם כן, בארוחת בוקר של מלון במובן החבוט של המושג, כלומר, בבופה עם הררי מזונות שנותנים הרגשה מדומה של שפע והרגשה אמיתית של כאב בטן. לא. ארוחת הבוקר בזאדה היא ארוחה במסעדת שף, והאווירה, האוכל והשירות בהתאם: לא עוד מלצרים בעיניים טרוטות מסתובבים בין השולחנות ומוזגים לכם קפה מחומם מקנקן. כשתשבו ייגש אליכם מלצר ובסבר פנים נעימות יציג את עצמו ויסביר על העסקה: ארוחת הבוקר כוללת מנה עיקרית לבחירתכם מתוך מגוון מעניין לגמרי של אופציות (מתוקות ומלוחות), מזנון מפואר בהגשה עצמית, ובנוסף יוגשו לכם משקה חם ומיץ תפוזים. המזנון הוא בין האסתטיים ביותר שנתקלנו בהם. כלי ההגשה והקערות מסודרים תוך שימת לב לפרטי הפרטים, מטופחים בדקדקנות: הירקות, הדגים השונים, הגבינות, הפירות, המאפים (להמשיך? כי יש עוד), המתוקים, הנקניקים, הסלטים, הממרחים, צנצנות היוגורט (אני אפסיק, אבל יש עוד), כולם מונחים על השולחן הארוך ולא, הם לא חוזרים על עצמם בהמשכו כמו בחתונות, כי כאמור השפע כאן איננו אשליה, הוא אמת לאמיתה. הכל טרי, מבהיק וצבעוני, ובלי שתרגישו, ימולאו המגשים הלוך ושוב, כך שלא תראו, אפילו לא לרגע, את המראה המקובל כל כך במלונות: תבנית פשטידה בלי פשטידה.

סלמון וביצה עלומה במסעדת זאדה (צילום: באדיבות המקום) ההקפדה ניכרת בכל חומר גלם. סלמון וביצה עלומה במסעדת זאדה (צילום: באדיבות המקום)

אבל מעבר לשפע, לסדר, לניקיון ולטריות, שמנו לב במיוחד לאיכותם של הפריטים: חומרי הגלם משובחים ביותר וההקפדה עליהם ניכרת, גם כשטועמים את הדברים כפי שהם, לא מעובדים (גבינות, דגים, ירקות), וגם לאחר שאיבדו כבר את נשמתם המקורית, כלומר, בתוך המאפים והתבשילים השונים. בדיוק כאן, באזור הדמדומים שבו שפים יכולים (או חושבים שהם יכולים) לחפף בחומרים, לשתול קצת זול כדי לחסוך, בדיוק כאן זאדה לא מתפשרת. איזה כיף שיש מקום שעדיין מתאמץ להתעלות. צלחות חרס יפהיפיות יכילו בעוז את מה שתעמיסו עליהן וילכו אתכם לשולחן. הבחירה אמנם קשה מאד, אבל היא לא טראגית כמו שזה נשמע, כי תוכלו, אם תוכלו (ולדעתי לא תוכלו) לחזור מספר פעמים למזנון. אנחנו חזרנו רק פעם אחת, בשביל המתוקים, אבל האמת שעכשיו, כמה ימים אחרי, הייתי חוזרת שוב. אתם חושבים שישימו לב שעברו שלושה ימים מאז שהיינו במסעדה?

מסעדת זאדה במלון דריסקו (צילום: איליה מלניקוב) לא מתפשרת. זאדה במלון דה דריסקו (צילום: איליה מלניקוב)

זאדה מגישה את אותה ארוחת בוקר בכל ימות השבוע, מראשון ועד שבת. בניגוד למסעדות אחרות שבימי חול מציעות תפריט צנוע ביחס לסופ"ש, כדאי להזמין מקום בזאדה דווקא באמצע השבוע, כך תרוויחו תפריט עשיר בלי לחכות שבועיים למקום, ובמסעדה, כנראה, פחות עמוסה. לסיום חשוב לי להצהיר שאני אוהבת רוגלעך ושלא היתה לי כל כוונה לפגוע ברוגלעך או במקורביו, אבל גם אני רוצה פעם בכמה זמן לחרוג מהרוגלעך. לחרוגלעך. בשביל זה יש מקומות כמו זאדה. או- רבואר!

חשבון בבקשה:
129 שקלים 2x
סה"כ - 258 שקלים

זאדה - אוארבך 6, תל אביב,  053-9381936 / ארוחת הבוקר מוגשת בימים ראשון-חמישי 7:30-11:00, ובשישי ושבת 7:30-13:00 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ג'ורג' וג'ון בתל אביב
053-9381936

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של משייה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה בדלידה (באדיבות המקום)
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם
פיאנו פיאנו - המנגינה האיטלקית הגיעה לנמל תל אביב
בוקר בקפה גרג (צילום: באדיבות המקום)
ארוחות בוקר בתל אביב – הטעמים שיובילו את 2022