נגישות
נגישות

אבו כריסטו: לאכול אל מול הכחול

אחד המוסדות הוותיקים של עכו העתיקה לא מאכזב ומציע מנות דגים קלאסיות לצד מנות שרימפס מעניינות וכמובן אווירה גלילית נעימה אל מול הים התיכון. שירלי גודפריד עלתה צפונה וחזרה עם חוויות

מסעדות בצפון המסעדות של rest
שירלי  שנער
תאריך פרסום: 01/07/2018, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כפי שקורה לי מדי פעם, בעיקר כשחום הקיץ קופח, נתקפתי חשק עז לחוויית חוץ לארץ. אז פשוט העמסתי את בעלי ואת בתנו הצעירה על האוטו ויחד נסענו לעכו העתיקה. השרב המעיק של ראשית הקיץ מתפוגג עד מהרה בסמטאות האבן המוצלות ובריזה מרעננת נושאת עימה ריחות של ים ושלל תבלינים שהיא אוספת מן השווקים הצבעוניים והחנויות הציוריות. ככל שאנו מעמיקים במבוך הרחובות הצרים והשערים המקושתים, החושים מתעוררים בציפייה לבאות ונדמה שהכל אפשרי, ממש כמו נכנסנו לאגדה מ"אלף לילה ולילה". בסוף מסלולנו, נושקת למי הים הצלולים, ממתינה לנו מסעדת "אבו כריסטו" הוותיקה, שממש כמו ארצנו, חוגגת המסעדה השנה שבעים שנות קיום. יש האומרים שאם הגעת לעכו ולא ביקרת באבו כריסטו, זה כאילו לא ביקרת בעכו כלל.

אבו כריסטו - לכל הפרטים
13 מסעדות דגים מומלצות ברחבי הארץ
המסעדות הכי טובות בחיפה

על המרפסת הרחבה והמוצלת, סועד סביב שולחנות ארוכים מגוון אנושי רחב ושלל שפות מתנגנות על רקע ים כחול אינסופי. שרידי חומות אבן בני מאות שנים וסלעים מזדקרים מן המים, משמשים מקפצה לילדים המקומיים ובמים השקופים תחתינו אורבים עשרות דגים לשאריות מזון.

אבו כריסטו (צילום: גלעד הר שלג)לאכול ליד הכחול האינסופי. אבו כריסטו (צילום: גלעד הר שלג)

מלצר חביב הציג בפנינו את התפריטים ועד שנחליט על המנות העיקריות אנחנו מזמינים מבחר סלטים ומזטים ים תיכוניים ומנה חדשה ראשונה שעשתה את העבודה והזכירה לי את אותם ניחוחות וטעמי ים איטלקיים להם אני תמיד מתגעגעת - מנת אנשובי - דגי אנשובי שלמים מטוגנים ופריכים (או כמו שקוראים להם ילדי משפחת אבו כריסטו – "צ'יפס של הים").

תוך זמן קצר מכסה את שולחננו שלל מרהיב של סלטים - סלט טורקי, סלט מצוין של חצילים בטחינה, סלט טבולה עסיסי ונהדר, חומוס, טחינה, סלט חמצמץ ומרענן של תרד ופלפלים, סלט פטוש עם קרוטונים מקושט בגבינה בולגרית מגורדת ומתובל בסומאק, סלט כרובית נפלא בטחינה, סלט סלק מתקתק, קערה של גבינה ערבית מלוחה מטוגנת בסגנון חלומי ואני די בטוחה ששכחתי כמה סלטים. אך כמו שכתבתי למעלה, את גולת הכותרת של המנות הראשונות לא אשכח זמן רב ואף אשוב בשבילה לאבו כריסטו – מנת אנשובי, תאווה לחיך.

מבחר סלטים של אבו כריסטו (צילום: גלעד הר שלג)מגוון עשיר של טעמים. סלטים של אבו כריסטו (צילום: גלעד הר שלג)

את המנות ליוותה כמובן סלסלת פיתות חמות וגם כמה פיתות קלויות בשמן זית ושום. כדי להרוות את צמאוננו חלקנו, בעלי ואני, חצי ליטר בירה קרה מהחבית, שהוגשה לנו בכוס קפואה (ככה מגישים בירה) ובתנו בת השתים עשרה הסתפקה בבירה שחורה.

עד שהגיעו המנות העיקריות הספקנו לחטוף הצצה בפנים המסעדה, חלל רחב ומהודר במבנה אבן עתיק, שיכול להכיל מאות סועדים. שבנו אל שולחננו כדי לקבל את פני המנות העיקריות - בעלי ואני חלקנו צלחת של מבחר דגי ים טריים ומטוגנים. ודג לוקוס (לא גדול, לבקשתנו) עסיסי ונפלא. את המנה ליוותה קערת צ'יפס ולתיבול הדגים – לימון. בתנו, חובבת הטעמים האקזוטיים, קיבלה מנת שרימפסים עסיסיים שנחו בתוך רוטב שום לימון פיקנטי סמיך ועשיר. את ארוחתנו קינחנו, אני באספרסו מצוין ובעלי בקפה טורקי עם הל שהוגשו לנו בלוויית בקלאוות מתוקות. בתנו נהנתה מקינוח של קרם ברולה.

דג של אבו כריסטו (צילום: גלעד הר שלג)עסיסי ונפלא. מנת דג של אבו כריסטו (צילום: גלעד הר שלג)

שבעים ומסופקים פגשנו את אנאסטאס (דור שלישי של מקימי המסעדה ) ומריאנה אשתו המקסימה, המנהלים ביחד את המסעדה המשפחתית. סיפורה המופלא של מסעדת "אבו כריסטו" נפתח בשלהי שנות הארבעים של המאה הקודמת, כאשר אנסטאס, יווני נוצרי, נמלט מעיר הולדתו איזמיר (אז יוון, כיום טורקיה) בעקבות המלחמה שפרצה בין טורקיה ליוון. הוא הגיע לישראל דרך סוריה ובשנת 1948 הקים את המסעדה לאחר שהכיר את אשתו, אף היא יווניה במוצאה שהגיעה לארץ דרך מצרים, ונולד להם בן – הוא כריסטו. המשפחה חיה והתגוררה בבית הממוקם מעל מבנה המסעדה. לימים, עבר ניהול המסעדה לידיו של כריסטו, הבן, שבבוא העת העביר את השרביט לידיו של בנו אנסטאס.

לדברי הזוג, אחד מסודות ההצלחה של המסעדה הוא הערך המשפחתי העומד ביסודה של "אבו כריסטו" ומקרין הן על איכות האוכל, הן על היחס לאורחי המקום והן על מערכת היחסים העמוקה עם צוות העובדים (ותיק המלצרים עובד במסעדה כבר 45 שנים !). מיותר לציין שבנם של אנסטאס ומריאנה עונה לשם כריסטו ואפשר רק לנחש מה יעשה כשיגדל ואיך יקרא לבנו כשיוולד.

"אבו כריסטו" היתה אחת מהמסעדות הראשונות שנפתחו בעכו והיוותה אבן דרך משמעותית בהתפתחות התיירות של המקום. היא מצוינת בספרי תיירות רבים ומאז היווסדה ועד היום מושכת אליה קשת רחבה של סועדים מארץ ומכל העולם. לסיכום: האוכל המשובח, האווירה הנעימה והמיקום החלומי.הופכים את המקום למומלץ ביותר.

קפה מול הנוף אבו כריסטו (צילום: גלעד הר שלג)סיום ארוחה מושלם. אבו כריסטו (צילום: גלעד הר שלג)

חשבון בבקשה:
מבחר סלטים ומזטים ים תיכוניים– 35 שקלים לסועד (למי שמזמין מנה עיקרית)
מנת אנשובי – 35 שקלים
פלטת דגים מטוגנים – 65 שקלים
שרימפס ברוטב שום ולימון פיקנטי– 85 שקלים
דג לוקוס - 108 שקלים (24 שקלים ל-100 גרם)
בירה מהחבית חצי ליטר – 27 שקלים
בירה שחורה – 11 שקלים
קרם ברולה – 30 שקלים
קפה טורקי – 8 שקלים
אספרסו – 11 שקלים
סה"כ: 485 שקלים

אבו כריסטו, רחוב 11 300, עכו. 053-9367627

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ארוחה משפחתית במסעדת בנחלה בנהריה
15 שנים של בירה ובשר משובח: ברוהאוס הגולן
ביקור בביג בן – מסעדה ופאב אירי בטבריה
חורף חם ומשפחתי במסעדת בנחלה
חוויה קולינרית בצפת: מסעדת אהרל'ה
יפה ונכונה: מסעדת שלו ביער
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי