נגישות
נגישות

פותחים את היום: מאפי הבוקר הטובים בתל אביב

מאפה שמרים עם פטיסייר ותותים בבולונז'רי 96, דייניש חלווה שמנמן בבייקרי או פרעצל מלוח וממכר בקונדיטוריה של ערן שרויטמן? 7 מאפים מעולים ממיטב הקונדיטוריות המובילות בתל אביב

ארוחות בוקר חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 01/07/2018, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עם כל הכבוד לארוחת בוקר מלאה ומענגת, לרובנו אין באמת את הזמן והיכולת להתחיל את היום בבית קפה עם משקפי שמש ועיתון. אז איך בכל זאת מקבלים את האנרגיות הנכונות על הבוקר? בקלות, עם כוס קפה איכותית ופחמימה טובה שאף אדם שפוי לא ירצה לסרב לה. בתל אביב, מן הסתם, יש המון אפשרויות למאפיות ובתי קפה שמציעים את הדואט הקלאסי בשעות הבוקר, אבל דווקא בגלל ריבוי המקומות - ראוי לציין את אלה שלעולם לא יאכזבו. קבלו 7 מקומות מנצחים שישמחו להגיש לכם קרואסון מושלם, בריוש אוורירי, דייניש מתקתק וכמובן קפה משובח. איך אומרים? לגזור ולשמור.

שיא הפינוק: ארוחות בוקר בבתי מלון בתל אביב
מצעד הבראנצ'ים השווים של תל אביב
איפה אוכלים במתחם התחנה בתל אביב?

בייקרי: שמרים חלווה ושוקולד  
התור הארוך בימי שישי ושבת, שמגיע כמעט עד גן העיר, מצביע על תופעה דיי ברורה: התל אביבים אוהבים את הבייקרי. ממש אוהבים. המאפייה מבית היוצר של קבוצת R2M (עם סניפים גם בדיזנגוף, יד חרוצים וכיכר המדינה) מנפיקה קינוחים בלוק צרפתי, לחמים שמתפצחים בפה ומאפי שמרים חלומיים. אבל מעל כולם נמצא הדייניש חלווה. המאפה הנימוח הזה, שבתוכו יש ממרח של חלווה ושוקולד, כמו נוצר כדי להשתלב באופן מושלם בשגרת הבוקר התל אביבית הסוערת. הקפה שבא לידו אגב, מוקפד תמיד – כיאה לבית בו נוצר. 
בייקרי - אבן גבירול 72, תל אביב, 03-696-1050

צילום: עידית בן עוליאלשווה לעמוד בתור. דייניש חלווה בבייקרי (צילום: עידית בן עוליאל)

לה מולאן: קוראסון חמאה
כשזה מגיע ללה מולאן, לכל אחד יש את המאפה הפרטי שהוא מוכן להישבע בו. יש את חובבי מאפה הריקוטה והדובדבנים, את חובבי הבבקות, הדנישים ומאפי העלים למיניהם. אבל פייר, לפעמים כל מה שצריך הוא קרואסון חמאה פשוט, ובלה מולאן יודעים לקחת את הפשוט הזה, ולעשות אותו טוב יותר מכולם. שכבות על שכבות של בצק שמרים נימוח ניבטים מבעד לאותו קרואסון, אליו הם מכניסים עוד בשלב ההכנה, בנוסף לחמאה, גם שמנת מתוקה שמוסיפה עושר אמיתי לכל היופי הזה. דבר נוסף שכדאי לדעת הוא שבאותה מאפייה קטנה בבוגרשוב, זו שכמעט נסתרת מהעין, מקפידים לא רק על המאפים אלא גם על הקצפת הקפה, שמגיע לשולחן עם קרמיות מושלמת.
לה מולאן - בוגרשוב 72, תל אביב, 052-620207

לה מולאן (צילום: חן בן יוסף)הסוד הוא בפשטות. לה מולאן (צילום: חן בן יוסף)

שרויטמן: הפרעצל
בית הקפה והמאפייה של קונדיטור העל ערן שרויטמן אמנם לא קיים הרבה זמן, אבל הוא בהחלט מכה הדים. נכון, להגיע עד לנחלת יצחק באמצע היום זה עניין למיטיבי לכת או לדיירי השכונה בלבד, אבל הפרעצל שלו לגמרי שווה את זה. כבר כשנכנסים אל בית הקפה הקטן מגלים עשרות פרעצלים שעומדים מסודרים על הדלפק בתוך קופסת עץ פתוחה כמו חיילים. אותם פרעצלים קשים מבחוץ ורכים ונעימים מבפנים, וברגע הנגיסה אפשר לשמוע את קול הפיצוח בפה שהופך את החוויה כולה לרומנטית אפילו יותר. אפשר לשבת במקום וליהנות מארוחת הבוקר העשירה, ואפשר גם לקחת פרעצל וקפה לדרך.
שרויטמן - נחלת יצחק 30, תל אביב, 053-9378538

לחמנינה: פיתה קינדר 
בשנים האחרונות לחמנינה כבר הפכה לאימפריה. היא הקימה סניף רחב מול כיכר הבימה השוקקת, ומפעילה שלוחה נוספת בשוק צפון. אבל הסניף המקורי בקרמניצקי, שמרכז אליו מבוקר עד ערב את תושבי שכונת ביצרון ועובדי המשרדים, הוא זה ששמו הולך לפניו. בבית הקפה המקסים הזה, בו אפשר למצוא את אנשי הלפטופ שהקימו שם את משרד הקבע לצד מי שהגיע רק כדי לרכוש קפה ומאפה, אפשר למצוא את כמה ממאפי הבוקר הטובים ביותר שתל אביב ידעה. החל ממאפה השמרים עם הריקוטה והחמוציות, העוגות הבחושות ועד הטארטים הצבעוניים. כולם מסודרים בתוך ויטרינה מפתה שמצידה האחד מאפים מלוחים ופוקצ'ות ומצידה האחר עוגות מפתות. היינו חייבים להתמקד באחד על כן חובה לציין את הפיתה קינדר - פיתה קטנה ותפוחה, במילוי שלל אפשרויות מלוחות שהופכות את המאפה הקטן הזה לארוחת בוהריים קלילה ומדוייקת. חלקכם ודאי מכירים את המאפה במלית שוקולד מושחת ומענג, אך בימים אלה ניתן למצוא גרסאות מלוחות בלבד, בהן שקשוקה וביצת עין, פיתה רטטוי, פיתה עם גרגירי חומוס ומנגולד ופיתה בסגנון סביח.
לחמנינה - יונה קרמניצקי 14, תל אביב, 053-9372438

לפעמים כל מה שצריך זאת פיתה טובה. לחמנינה (צילום: מיטל דור)

בולונז'רי 96: שמרים פטיסייר-תותים
אזור מרכז העסקים של יגאל אלון לא הצטיין מעולם בקולינריה גבוהה. למעשה, למעט צפרה, מעולם לא יצאה ממנו בשורה קולינרית של ממש עבור אלפי העובדים במגדלי הענק שנמצאים בו, אך בדצמבר האחרון זה השתנה. ערן שוורצברד, מבכירי הקונדיטורים בישראל, הקים את בולונז'רי 96, שם הוא מפליא לייצר מאפים וקינוחים בסטנדרט פריזאי מחמיר. טכניקות ההרכבה של קינוחי הוויטרינה מורכבים גם ביחס לקונדיטוריות המופלאות בארץ והמאפים הנמכרים בו הם מהטובים בז'אנר. אבל עם כל הכבוד לעוגות, כשזה מגיע למאפי הבוקר - השמרים מנצחים. מגוון מאפי השמרים המוצעים בו עצום, ומכולם מאפה השמרים עם הפטיסייר והתותים מומלץ במיוחד. הפטיסייר עשוי בצורה מושלמת, נימוח במידה, עם המתקתקות הנכונה, והתותים נותנים לכל זה טוויסט חמצמץ שמשתלב מעולה בחמאתיות וברכות של המאפה עצמו. 
בולונז'רי 96  - יגאל אלון 96, תל אביב, 053-9378971

בולונזרי 96 (צילום: חן בן יוסף)מהטובים בז'אנר. בולונז'רי 96 (צילום: חן בן יוסף)

בר לחם: בריוש וניל שוקולד
הו, בר לחם. איפה שהמאפים מתפצחים בפה, הג'בטות חמות, העוגות בחושות ומאפי השמרים מנצחים את כולם. אבל דווקא בהיכל הפחמימות הזה, שנעים מאוד גם לשבת ולעבוד בו וגם להגיע ולקחת, כדאי לשים לב במיוחד לבריוש. זו אמנם פתיחת בוקר מעט מושחתת יותר מהרגיל, אבל כזו שבהחלט שווה את הקלוריות. בתוך הבריוש המפנק הזה תוכלו למצוא קרם שוקולד עשיר ומעליו קרם פטיסייר וניל, מנוקד בגרגירי וניל שחורים ויפים שמקנים לו מראה כמעט מלכותי.
בר לחם - קהילת סלוניקי 7, תל אביב, 053-9439961

בר לחם (צילום: גיא גאירו)שווה כל קלוריה. בר לחם (צילום: גיא גאירו)

מילק בייקרי: פחזנית פטיסייר
לפעמים כל מה שבא כדי לפתוח את הבוקר בטוב זו פחזנית קטנה ומתוקה, שתמלא את הפה בקרם מטריף, ולא תושיב אתכם על הכיסא בכובד מרדים. כשזה מגיע לקטגוריית הפינוק הקטן - הפחזנית המטריפה של מילק בייקרי לוקחת בגדול. קרם הפטיסייר המושלם שממלא בצק רבוך חמאתי ועשיר, ילך נהדר עם הקפה בכל שעה ביום, אבל בעיקר בשעות הבוקר האיטיות שרק מחכות לאותו אתחול סוכרי. החלטתם לשבת במקום? במקרה הזה אולי תרצו לנסות גם את המילפיי הקרמלי, שמתפצח בפה ומכיל את אותו קרם עשיר ומפתיע.
מילק בייקרי - בית אשל 5, יפו, 053-9376464

מילק בייקרי (צילום: רן בירן)ביס קטן של שלמות. פחזנית של מילק בייקרי (צילום: רן בירן)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם
פיאנו פיאנו - המנגינה האיטלקית הגיעה לנמל תל אביב
בוקר בקפה גרג (צילום: באדיבות המקום)
ארוחות בוקר בתל אביב – הטעמים שיובילו את 2022