נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת XO, הממוקמת באחת הנקודות היפות ביותר בישראל, היא מהמסעדות האלו שאתה מתאהב בהן תוך כדי שאתה מתקדם לכיוונן, לפחות בחודש ינואר, כיוון שעם כל מטר שאתה עושה במעלה הר חרמון, הנוף הופך ליותר ויותר לבן והאוויר ליותר ויותר ערפילי. כשאתה נכנס למקום, המסעדה הגדולה ביותר בכל מג'דל שמס, עם קצת שלג בשיער ועל הנעליים, אתה מרגיש כאילו שהגעת למסעדה הממוקמת באלפים. אתה מתחיל לחזור לעצמך רק כשאתה מריח את ניחוחות הנרגילה ורואה את להבות הטאבון האימתני הפועל במקום, ללא הפסקה או לאות. 

ידה בכל ויד כל בה
מסעדת XO מציגה תפריט מרשים ומורכב, הדואג לכך שלא משנה מי יגיע למקום ומה הן ההעדפות הקולינריות שלו, די במהירות הוא יוכל למצוא את מבוקשו בין כל המנות. לא מאמינים? ובכן, הרשו לי לקחת אתכם לסיור קצר בנבכי התפריט של ה- XO: זה מתחיל בראשונות, כמו לדוגמה כנפיים מוקפצות; פטריות מוזהבות וקרפצ'יו; ממשיך במגוון מנות חומוס, משם קפיצה למבחר סוגי סלט ואז מנוחה קטנה בסקציית מנות הילדים.

לאחר מכן נכנסים התותחים הכבדים של העיקריות: דגים ופירות ים; סקציה שלמה של מיוחדים; ממשיכים למיקס גריל; מטבח איטלקי; מוקפצים, ובסופו של דבר מגיעים, איך לא - למטבח הדרוזי. אה, כן, מטבע הדברים יש במקום גם לא מעט קינוחים. מרשים, כבר אמרתי?

אז כדי שאבי מולידי ועבדכם הנאמן נצליח לעיין בתפריט לעומק וכמו שצריך, החלטנו לפתוח את הארוחה עם שתי כוסות של שליש ליטר Beck's  מהחבית (19 ₪), שהוגשו לצד צלוחית בייגלה וצלוחית עם פרוסות גזר כבוש קלות עם הרבה לימון ונגיעות של כמון. הוסיפו לזה את הנוף המושלג וניחוחות הנרגילה וקבלו פתיחה מושלמת לארוחה מושלמת לא פחות. 
סמבוסקים קטנים ב-XO
ליהנות מכל העולמות
כדי לבדוק האם התפריט רק מרשים או גם טעים, והאם מסעדת XO מסוגלת אכן לשמור על רמה אחידה של איכות לאורך כל הארוחה, החלטנו לנסות לדגום מנה אחת מכל סקציה, משימה שהתבררה בדיעבד כבלתי אפשרית. הארוחה נפתחה עם פטריות מוזהבות (במילוי גבינות עשירות ברוטב שמנת ואגוזים, 52 ₪) מסקציית מנות הפתיחה – שלוש פטריות שמנמנות ועשירות בכל טוב שנחו על רוטב שמנת עשיר וערסלו בתוכן פסטו וגבינה צהובה מותכת. מהפטריות דילגנו בקלילות לממלכת החומוס ובה התענגנו על חומוס משובח שרק כדי לטעום אותו שווה לעשות את כל הדרך הארוכה למג'דל שמס.

בחרנו בחומוס שקדים קלויים בשמן זית (28 ₪), שהגיע עם ארבעה מאפים חמימים ושמנמנים דמויי פיתות, המוכנים בטאבון רחב הידיים שבכניסה למסעדה. השקדים הגיעו כשהם עדיין חמים מאוד ובירור זריז חשף את העובדה ששמן הזית שבו הוקפצו השקדים הגיע לשולחננו מאזור נבי חזורי (70 ₪ לליטר במסעדה, מומלץ בחום עם שקדים...). אחרי בירור נוסף גילינו שאת המנה המיוחדת הזו ראה בעל המקום, עלא, בשכם והחליט לייבא אותה באופן אישי לצפון הרחוק.

אחרי החומוס בחרנו להתרענן עם סלט ירקות קצוץ (35 ₪) שהיה אולי הסלט הערבי הטוב ביותר שיצא לי לטעום אי פעם. מדובר בסלט פשוט ומדויק: מלפפון, עגבנייה, פטרוזיליה, נענע, בצל ירוק, שמן זית ולימון. אבל הירקות היו יותר טריים מטריים, הלימון הורגש כמו שצריך, השמן זית אלוהי ויותר מזה באמת שלא צריך.
מבט אל מסעדת XO
מזרח פוגש מערב
אחד הדברים המדליקים ביותר בתפריט של מסעדת XO או ליתר דיוק בביצוע של התפריט, הוא השילוב המנצח בין מזרח למערב. קצת לפני העיקריות בחרנו להזמין סמבוסק (45 ₪), שהיה יותר אינטרפרטציה מודרנית על הסמבוסק המסורתי. במקום יחידה אחת של סמבוסק, קיבלנו עשר מיני יחידות שנוצרו על ידי חיתוך של עיגול בצק סמבוסק לעשרה משולשים. הקדקוד של כל אחד מהמשולשים קופל לכיוון היקף המעגל, כלומר הצלע שמולו, וכך נוצרו מעין כיסים קטנים. כל יחידה מולאה בתערובת של תרד, לימון, בצל מטוגן וסומק, וכן – זה היה טעים בדיוק כמו שזה נשמע, אם לא יותר.

בשלב העיקריות הנשימה כבר החלה להיות כבדה משהו. כמובן שהאשמנו את הגובה הרב שבו ישבנו במהלך הארוחה (יותר מ- 1200 מטר מעל פני הים לתשומת לבכם), אבל שנינו ידענו שייתכן שלשלב הקינוחים כבר לא נצליח להגיע. למנה עיקרית אבא בחר סטייק פילה בקר 300 גרם (120 ₪) ואני הלכתי על סטייק סלמון (81 ₪) ורדרד ועסיסי במיוחד. לצד הסטייק אבא בחר בפירה איכותי ואני הלכתי על צ'יפס. בזמן שחיסלנו בשקט ובאיטיות את העיקריות שלנו, התנגן ברמקולים במקום קונצרט של נגן עוד מחונן, שלא רק הנעים את הזמן אלא גם פתח את לנו את הלב.

לשלב הקינוחים הגענו כצפוי באפיסת כוחות. יצאנו אל הקור המקפיא עם חיוכים רחבים והחלטנו שהדבר הראשון שנעשה כשנגיע איש איש לביתו, זה לפתוח יומנים ולהחליט מתי חוזרים למקום. בסופו של דבר מה שקרה הוא ששנינו נרדמנו לא יותר מחמש דקות אחרי הכניסה הביתה. שוב, כצפוי.

חשבון בבקשה
שני שליש Beck's  - 38 ₪
פטריות מוזהבות – 52 ₪
חומוס שקדים – 28 ₪
סלט ירקות קצוץ – 35 ₪
סמבוסק – 45 ₪
סטייק פילה בקר – 120 ₪
סטייק סלמון – 81 ₪
סך הכול – 399 ₪ לארוחה לשניים

קפה מסעדה XO, מג'דל שמס. 053-9418816
 
* הכותב היה אורח המסעדה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי